W_NOICE78: Tady je pokračování a zdá se že má baterka po nehodě poškozený penthouse.
🔋Měříme těsnost baterky na Tesle🔋
Měřit těsnost trakční baterie má velký smysl. Pokud je těsnost obalu porušena, může dovnitř vnikat vlhkost a následně může uvnitř docházet ke korozi, která bateriové články i jejich propoje nenávratně poškodí. Že to není jenom teorie jsme se už kdysi přesvědčili u jiných aut, přesto v rámci pravidelného servisu majitelé takový úkon neprovádí. Nakonec i kdyby chtěli, není moc kde.
My jsme si za 50 tisíc korun od Tesly sice nástroj na měření těsnosti nekupovali, ale pozvali jsme si Zdeňka Havrlíka, který dělá upgrady baterek na BMW i3. Ten má totiž origo nástroje od BMW za stovky tisíc... a zbytek vyřešil nákup pár hadiček a redukcí... a v testovacím kufru expertní mód s manuálním zadáním hodnot dle servisního manuálu Tesly. Nakonec baterka jako baterka 🤷
No a jak to dopadlo? No, netěsní (tedy přes horní část, která je pod sedačkami). Byť nejspíš to ještě není příčinou ničeho, bude to chtít vyřešit, aby z toho časem nebyl problém...
https://x.com/diagon_swarm/status/2001019538813403521?s=20