Vím, že už jste začali nové téma, ale po mém dlouhodobém 7týdenním pobytu mimo internet mi to snad prominete, když se vrátím k předchozímu tématu škola. :-) Mimo jiné i proto, že jsem minulou středu po lítém boji zvládla tu poslední státní zkoušku, bez které mě z Vysoké školy ekonomické v Praze nechtěli a nechtěli úspěšně propustit :-) Mluvím o 1 ze 3 státnic, a to státnice z ekonomie. Hurá, a 3.3. převezmu ten papír, který mi přiznává titul ing. ekonomie. Zasvěcení vědí, že mě to stálo 11 let života :-)
NAT (ad
NATASHA: ), já jsem třeba na VŠE navazující magisterské studium (na VŠE je studium rozdělené na bakalářské 3-5 let, a pak navazující magisterské 2-3 roky) dokončovala právě distanční formou studia. A musím VŠE fakultu podnikohospodářskou pochválit, docela se za těch 5 let, kdy s tím začali, vypracovali: kontakt s učiteli e-maily, přes webové stránky, výuková CD, samozřejmě doporučená literatura, telefonní konzultační hodiny... a setkání 3x během semestru na třech tutoriálech. Vzhledem k mateřské dovolené mi to plně vyhovovalo. Ale bohužel VŠE distanční formu studia nabízí právě jen na FPH obor Podniková ekonomika a management. Ostatní fakulty (F financí a účetnictví, Fmezinárodních vztahů, Fnárodohospodářská a Finformatiky a statistiky) nabízejí také pouze prezenční formu.
Psali jsme, pokud vím, mnohem více seminárních prací, různých studií a úkolů. Ale vzhledem k tomu, že tuto distanční formu nabízejí lidem starším 26 let, tak nebyl problém, protože většina pracuje anebo je na MD a alespoň jsme se mohli trochu pozastavit nad profesníma problémama... a mnoho mých kolegů vyřešilo v práci nejeden dlouhodobý zádrhel, a to jako vedlejší produkt studia na VŠE :-)
Vím, Nat, že´s mluvila o humanistickém zaměření a ekonomie je brána jako technická (a já dodávám: v současném světě velilce praktická). Ale taky si myslím, že by se dala humanitní studia zpracovat distančně či kombinovaně. Moje zkušenost říká, že to dá univerzitním pracovníkům docela dost zabrat - zpracovat materiály na výuková CD, připravit se na tutoriály... na distanční studium by se hlásili právě studenti zapálení pro věc, a co si budeme povídat, ne všichni čeští VŠ učitelé jsou z toho nadšení. Bohužel stále ještě v našem českém školství dost převládá názor učitel - vedoucí, student - pracovník.