• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    PETRA_SLUNICKO: Především gratuluju k dokončení studia :)

    A napadá mě hned otázka: ...jak to využiješ jako učitelka jógy? :) Ne, vážně, máš pocit, že Ti dostanční forma kromě papíru poskytla i dost prostoru pro následnou profesní realizaci? Trochu mi přišlo, že jsi spíš hodnotila kladně přínos praxe pro studium :)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Dneska jsem četl v NG článek o Serengeti, jak se podařilo ho dát do pořádku a obnovit původní množství fauny. Teď to plánují ohradit, vyhnat odtud Masaje a postavit tam luxusní apartmány na okraji kráteru s výhledem na dno. Jedna noc za pouhých 1500 USD. Hold, i tak se dá vydělávat. Je to prý státní zájem, takže z toho budou mít prospěch i původní obyvatelé. Hold, něco podobného zřejmě opravdu bude čekat i Guineu.
    PETRA_SLUNICKO
    PETRA_SLUNICKO --- ---
    Vím, že už jste začali nové téma, ale po mém dlouhodobém 7týdenním pobytu mimo internet mi to snad prominete, když se vrátím k předchozímu tématu škola. :-) Mimo jiné i proto, že jsem minulou středu po lítém boji zvládla tu poslední státní zkoušku, bez které mě z Vysoké školy ekonomické v Praze nechtěli a nechtěli úspěšně propustit :-) Mluvím o 1 ze 3 státnic, a to státnice z ekonomie. Hurá, a 3.3. převezmu ten papír, který mi přiznává titul ing. ekonomie. Zasvěcení vědí, že mě to stálo 11 let života :-)

    NAT (ad NATASHA: ), já jsem třeba na VŠE navazující magisterské studium (na VŠE je studium rozdělené na bakalářské 3-5 let, a pak navazující magisterské 2-3 roky) dokončovala právě distanční formou studia. A musím VŠE fakultu podnikohospodářskou pochválit, docela se za těch 5 let, kdy s tím začali, vypracovali: kontakt s učiteli e-maily, přes webové stránky, výuková CD, samozřejmě doporučená literatura, telefonní konzultační hodiny... a setkání 3x během semestru na třech tutoriálech. Vzhledem k mateřské dovolené mi to plně vyhovovalo. Ale bohužel VŠE distanční formu studia nabízí právě jen na FPH obor Podniková ekonomika a management. Ostatní fakulty (F financí a účetnictví, Fmezinárodních vztahů, Fnárodohospodářská a Finformatiky a statistiky) nabízejí také pouze prezenční formu.
    Psali jsme, pokud vím, mnohem více seminárních prací, různých studií a úkolů. Ale vzhledem k tomu, že tuto distanční formu nabízejí lidem starším 26 let, tak nebyl problém, protože většina pracuje anebo je na MD a alespoň jsme se mohli trochu pozastavit nad profesníma problémama... a mnoho mých kolegů vyřešilo v práci nejeden dlouhodobý zádrhel, a to jako vedlejší produkt studia na VŠE :-)
    Vím, Nat, že´s mluvila o humanistickém zaměření a ekonomie je brána jako technická (a já dodávám: v současném světě velilce praktická). Ale taky si myslím, že by se dala humanitní studia zpracovat distančně či kombinovaně. Moje zkušenost říká, že to dá univerzitním pracovníkům docela dost zabrat - zpracovat materiály na výuková CD, připravit se na tutoriály... na distanční studium by se hlásili právě studenti zapálení pro věc, a co si budeme povídat, ne všichni čeští VŠ učitelé jsou z toho nadšení. Bohužel stále ještě v našem českém školství dost převládá názor učitel - vedoucí, student - pracovník.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK: Pořád ještě jsem kus idealisty, který věří v existenci lidí s dobrými úmysly a ochotou k ohleduplnosti.
    Už se mi zase rozbíhá myšlení do různých směrů - například by mě zajímalo, jestli se stromový klokan při skákání po větvích taky opírá ocasem. To se hned pozná, že v práci mám méně práce :)
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: nemyslím.. řekl bych, že otázka zní: kde jsou/kdo má prachy?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK: Teoreticky jsme jako společnost dneska už dál a mělo by se dbát na to, aby tam nedělaly bordel ani ty výpravy sofistikovaných vědců.
    Je ale otázka, kde je pravda.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: mě spíš včera při sledování té informace ve zprávách na ČT napadlo, kdy, resp. jak rychle se objeví někdo, kdo začne objevování nových druhů fauny a flóry v onom koutě světa nabízet v rámci svého portfolia adrenalinových zájezdů a jiných roztodivností pro znuděné milionáře a promění to tak v hodně výnosný byznys..
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Hezká informace:
    Vědci objevili ztracený svět: Na Papui-Nové Guinei našli skrytý kout plný neznámých zvířat

    Tak jen doufám, že ta zvířata nebudou chtít nalovit, vycpat a uložit do lihu :-)

    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NATASHA: On by šel snad i ten první, ale mám ošklivý pocit, že mnoho kantorů má vůči "prvákům" značně přezíravý pohled i na místech, kde k tomu masovost studia nesvádí.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Přitom je to vlastně hloupost. Vodu a elektřinu bych neubírala, jako studující nad 26 let platila školné...jen kantor by měl víc práce, tj. možná by jich bylo potřeba víc. A vstřícný přístup.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    GREATDRAKE: To "vyjma prvního" je vlastně klíčové - a obecně, jakmile už je člověk jednou studentem, leccos si domluví. Ale na začátku je mnoho běhání a studijní otevřená 10-15.30 apod. :)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    S posledním odstavcem nerad souhlasím. Kdysi jsem si chtěl rozšířit obzory na políčku politologie jinak nežli čtením knížek a rychle jsem to zas vzdal.
    Na druhou stranu, co se mé domovské fakulty týče (MFF), tak tam jsem absolvoval vyjma prvního všechny roky presenčního studia způsobem, který bych mohl při zaměstnání zvládat bez problémů.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Já jsem měla vysokou školu dost atypickou, byla to dnešní FHS UK, ale tehdy ještě neměla status samostatné fakulty. Měli jsme základnu v Legerce, kde probíhaly základní a pro IZV speciálně vytvořené kurzy a k tomu jsme si podle určitých pravidel mohli vybrat přednášku na kterékoliv další fakultě UK.
    Mně se to moc líbilo a vyhovovalo mi to. Měla jsem neustále děsně narvanej rozvrh a furt jsem přejížděla, ale vychodila jsem spoustu zajímavých přednášek - a když jsem měla dost kreditů, tak někam jsem chodila jen tak, poslouchat. Zkoušek jsem dělala hrozné množství, zkouškové byla noční můra :-)
    Dobrá byla opravdu ta svoboda, blbé bylo, že někde na nás "z IZV" koukali skrz prsty. Což pořád trvá i s FHS, myslím.
    Škola neměla tradici a tedy ani kredit.
    Ale setkala jsem se i s velmi pozitivním a vstřícným přístupem. To často vyplývalo z toho, že když jsem za někým přišla, jestli můžu chodit na jeho kurs, byl nejspíš potěšen :-)
    Byly tam samozřejmě i horší věci, třeba že díky vedení školy se silně kladl důraz na určitý druh studia filosofie, což mně moc nevyhovovalo, poněvadž jsem si s tím moc nesedla.
    Ale nakonec jsem tu filosofii taky udělala, i když o fous :-)

    Co mi v Čechách silně vadí - nepřizpůsobivost studia distančním studentům.
    Nechápu, proč se obory silně teoretické nedají studovat externě.
    To by mě bavilo...ale prostě nemám čas chodit někde sedět, ale ráda bych chodila na víkendové semináře, psala eseje nebo skládala zkoušky. Ráda bych se dozvěděla něco dalšího. Tak si to zatím honím samostudiem, ale to se člověk podívá jen na to, co ví, že ho zajímá. A já se samozřejmě během školy dozvěděla spoustu věcí, o kterých by mě na počátku ani nenapadlo, že mě tak chytnou.
    GRETKA
    GRETKA --- ---
    Myslím, že výběrovost není na škodu, pokud pak sama úroveň studia tu výběrovost potvrdí kvalitou výuky.
    Uplne jsem nepochopila, co tim chces rici.. i kdyz jasne, tim, ze se vybere elita, je snadnejsi je ucit + naklady dramaticky klesnou.

    Ne, vymenu profesora rozhodne v prvnim rocniku nelze cekat. Tedy lze, spis nelze ji pozadovat jako jednotlivec.. ale kdyby se valna vetsina studentu shodla, tak myslim, ze by se i neco dalo... tu desne daji na potreby/nazory/ postoje vetsiny.

    Asi by to chtelo, abych alespon nastinila system.
    University ve Fr berou kazdeho kdo ma alespon cca 14 bodu z 20 u maturity. Tedy maji take nejake limity, ale trebas na me male fakulte se zapsalo cca 900 lidi v mem oboru - lekarstvi. Je to statni skola, takze se neplati skolne, jen zapisne, z nehoz nejvetsi cast je pojisteni ( cca 80 - 90%?). Je tu i jiny system zdravotnictvi, takze toto pojisteni nekryje 100% zdrav. nakladu, ale to necham stranou..
    Posleze se rozjede prvni rok, kde se vybere pomoci pisemnych zkousek elita - onoho roku. Coz cini cca 150 lidi. Ted je obdobi, kdy se toto cislo zveda, tak pribiva i studentu.. presneji tak 110 lidi kteri budou pokracovat ve studiu mediciny a cca dalsich 35 z nich bude pokracovat v jinych smerech jako je stomatolog, porodni assistentka, kinetotherapeut (nebo jak se to rekne cesky:). Pak je tu jeste 10% naviseni v pripade, ze postupuji studenti jine narodnosti nez z EU. Coz se povetsinou na me fakulte uplatni, pac je tu hodne cizincu. Ale bacha, vetsina techto cizincu tu zije od sveho detstvi.
    Ve Francii je zakon, ze kdyz se tu clovek narodi a kdyz mezi 16 az 18 lety pozada o obcanstvi tak ma na nej narok.. Takze neni uplne jasne, kdo je cizinec a kdo ne. Vlastne je to v urcitym smyslu jedno, coz schledavam velice pozitivnim. No, ale to zas odbocuji.
    Ten prvni rok je vlastne takovym vstupnim testem, ale takovym dost zdlouhavym a docela drahym. Ale zas nabizi "kazdemu" sanci.
    A dalsi vec je, ze aby clovek postoupil, tak potrebuje mit minimalne 10 z 20ti. Coz je logicke.

    A uci nas spis lide starsi. Tento rok maji vic chuti se nastvavat a odejit pryc.. ale jinac jsou mily a zvedavi na nase otazky. Prednasky sice jsou koncipovane na 2 hodiny, ale v zasade mame cca hodinu prednasky, prestavku a dalsi cca hodinu = obe casti prednasky jsou logicky kratsi nez hodina, pac jinak by nebyl cas na prestavku :). A pak zase prestavku mezi dvema prednaskami :)
    Kazdy z profesoru ma vice ci mene jiny pristup.. A neni vyjimkou, ze mame jednu, dve ci i vice prednasek od osoby co evidentne neni profesor, ale spis nam prisla rici esenci sve prace. Tak trochu to zjednodusi a nebo ne:) ale zas v zasade do nas nelejou nejak extremne komplikovane veci. Spis se snazi nam toho sdelit co nejvic :)

    A tedy take by mne zajimalo co jste behem svych studii zazili, resp. co Vam schazelo! :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Což mě vede k otázce: Jací lidé vás učí? Mladí, staří, znudění, nadšení...každý jiný případ nebo je nějaký společný rys? Může student profesora "vyměnit"...jako třeba v Americe?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    GRETKA:
    Myslím, že výběrovost není na škodu, pokud pak sama úroveň studia tu výběrovost potvrdí kvalitou výuky.
    GRETKA
    GRETKA --- ---
    :)
    Ted jsem na ne(= fakultu) strasne moc nastvana, pac pristi tyden zacina novy semestr a jeste furt nemame rozvrh :( A taky nam vubec nerikaji jak budem mit prazdniny... a pritom je jasne, ze oni to uz maji dopredu naplanovane, kazdou prednasku! Stve mne to hlavne kvuli tomu, ze kupovat listky a vubec vsechno na posledni chvili vyjde spis draz nez levneji.
    Ale tedy tezko srovnavat, pac jsem na cz vysoke skole nestudovala.
    A jinak take ta moje skola ( http://www.univ-paris13.fr ) je proste zvastni, protoze prave ma uplne jiny organizovani studia nez ty ostatni skoly tady.

    A co mi teda preslo, je ta naivita, ze je lepsi kdyz "kazdy" muze po mature na univerzitu nez delat prijimaci zkousky. Kazdy je v uvozovkach, protoze to prece jen chce u te maturity mit nejake vysledky, tu hranici si urcuje kazda univerzita nejspis sama. Pak tu jsou take Grandes écoles = Vysoke skoly, ktere maji uplne jiny postup = delaji se prijimaci zkousky, ktere trvaji cca tyden a na ktere se pripravuje 2-3 roky. Coz v Cechach se to az tak nerozdeluje.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    GRÉTKA: A co kdyby ses podělila o nějaké postřehy ze svého studia ve Francii. Třebas jestli máš dojem, že je systém vzdělávání v něčem lepší/horší? A režim dne a podmínky pro studenty a tak...
    GRETKA
    GRETKA --- ---
    :) ??? A to mam jako zaridit jak?
    KRULDA
    KRULDA --- ---
    GRETKA: Prosil bych taky jednu i pro me, dekuji predem :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam