• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    :)
    SNOP
    SNOP --- ---
    repost z Okouna: Přijde pán do obchodu se zvířaty s tím, že chce papouška, ale něco extra. Prodavač přinese prvního, který mluví k nerozenání od člověka. "Dobré" praví zákazník "Ale něco lepšího by nebylo?" Prodavač donese druhého, který mluví plynule i anglicky a německy. "Dobré" praví zákazník "Ale ještě o něco lepšího by nebylo?" Prodavač donese dalšího, který zákazníka vyzve k filosofické diskusi. "Dobré" praví zákazník "Ale přeci jen to ještě není ono" Tak to jde dál až prodavač přinese posledního papouška, který je starý, mírně opelichaný a pospává. "No a co umí tenhle", ptá se zákazník? Prodavač odpoví "Nevím, ale ti ostatní mu říkají ctihodný mistře".
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    (Jen pozor na ebenovou šavličku, pirátský šiřiteli :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Jak je to pěkné, když je tak někdo schopen nadhledu nad tím, co vytváří.
    Je to taková radost navíc.
    Ebeni jsou parádní.
    SETEC
    SETEC --- ---
    NATASHA: To uz je to tak dlouho? :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SETEC: Vy jste se neviděli tak deset let, co :----)
    SETEC
    SETEC --- ---
    SNOP: Ty ses dal na magii? Uz ne machiavelli? a umis vytahnout kralika z klobouku? :)
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: většina toho, co ovlivňuje naše životy je právě důsledek vlivu těch "ekonomických oblastí". ;o)))))
    Správně přiřazená váha věcí, faktů a vztahů je pak směrodatná pro orientaci.
    Nemám pocit, že "zneklidňováním" můžeme změnit zákonitosti vlastního života.
    Jen tím uklidňujeme vlastní emoce.
    SNOP
    SNOP --- ---
    Nevim, vcera jsem si koupil takovy ten casopis Witch, precetl si ten komix a zaujalo me to.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SNOP: A co že sis vybral tak úzké téma :---p
    SNOP
    SNOP --- ---
    NATASHA: Magii :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY: Myslím, žes to zavedl moc do ekonomických oblastí. Byť souvisí, těžiště textu tady vidím jinde.
    A pak - porozumět je jedna věc, měnit druhá.

    Podstatné je tedy hlasitě zastávat jiné stanovisko a "zneklidňovat" nevhodný politický (ekonomický, kulturní) model. To se třeba podařilo v poslední době v rámci petice "Za Prahu kulturní".
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SNOP: Která se bude věnovat...?
    :)
    SNOP
    SNOP --- ---
    Mozna na jare. Ted si chci urcite vydechnout a dat do kupy par textu pro skolu a pripadne pro vlastni monografii.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SNOP: Slušné. Nebude pokračování cyklu? Témata by jistě byla.
    SNOP
    SNOP --- ---
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: přijde mi to jako logický důsledek deformace ekonomických vztahů v konsumní společnosti, která už nemá kam expandovat.
    Začíná přesouvat ekonomické zájmy do okrajových oblastí, přičemž si i zde nutně vytváří vlastní prostor pro efektivní existenci. Odtud ta zmiňovaná infantilita - jde o sociální důsledek ekonomického přizpůsobení okrajovému prostředí.
    Ve společnosti, kde ekonomické vztahy fungují sociálně efektivně, je ekonomicky infantilní chování neefektivní a eliminuje se samo. Ovšem západní společnost, strukturně založená na expanzivní ekonomice, nemá jinou možnost - ekonomické tlaky vynucované spotřeby nelze nerespektovat - ekonomika, a následně i společenská nstruktura by se bez toho zhroutily.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Hvížďala zajímavě na téma infantilní politiky: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-hvizdala.php?itemid=3605
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: To je stará otázka metafyziků: jaký smysl má moc, kterou nikdy nevyužijeme. Stanislav Lem v Summa Teologicae to charakterizoval tak, že opravdový bůh je takový, který tu moc, jíž disponuje, nedá za žádných okolností nijak najevo. Napsal doslova, že jediný skutečný bůh, v nějž můžeme věřit, je nezúčastněný bůh, který vše jen registruje a nikdy nezasáhne.
    Plyne to z našeho kolektivního chápání pojmu bůh. Má-li pro nás bůh být a zůstat konkrétním pojmem, nesmí projevit své absolutní atributy. No a božská moc je filosoficky typicky absolutní atribut.
    Z čehož plyne, že pojem bůh je pro nás přijatelný pouze v případech, kdy ony božské atributy má pouze teoreticky. V okamžiku, kdy je uplatní, pro nás přestane být bohem.

    No a to je právě to, o čem mluvil Epikuros ve Snopově citátu - "vládnout s bohy" znamená "mít boží atributy" a tedy je i nikdy neuplatňovat. ;o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam