• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    PLAVEVA: Jo, pekny, dva ze zminenych mytu sdilim, treti napul. :-) V kazdym pripade je to bohuzel psane v tom duchu "my homosexualnove jsme uplne prirozene normalni, a zkuste rict, ze ne". (Nejsou. Ale to neznamena, ze bych je odsuzoval.)

    BASPE: je dulezity si uvedomit, jestli se te informace dozadujes spise jako diskusni zbrane nebo neceho, co proste pouzijes k udolani diskusniho "soupere", nebo jestli Te to zajima. Ja osobne jsem zjistil, ze nekdy pomuze dat durazne najevo, ze me zajima informace sama, a ze ji nechci pouzit proti informujicimu. :-)

    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: to je jen úhel pohledu.
    K tomu, abych ji cíleně urážel, bych musel mít motiv. A ten nemám. Já ji pouze psychologicky rozebírám. ;o)))))))))
    A mám pravdu. Vím, že pro subjekt je těžké a složité to uznat. Ale určité chování je psychologicky tzv. "signifikantní". Pravděpodobnost, že někdo, kdo se chová určitým způsobem je skutečně takový se blíží v praxi jistotě.
    Což mimochodem využíváme instiktivně všichni.

    Fakt, že to Baspe popírá, je jen její způsob společenské obrany. Jen slova. Rozhoduje totiž vždy chování, nikoli to, co o sobě kdo tvrdí. Rozumíte mi?

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Já jsem teď něco našla, snažím se objevit, jak je to nestranné.

    http://adoption.about.com/od/gaylesbian/f/problems.htm
    "Despite dire predictions about children based on well-known theories of psychosocial development, and despite the accumulation of substantial body of research investigating these issues, not a single study has found children of gay or lesbian parents to be disadvantages in any significant respect relative to children of heterosexual parents."
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: ne, rodina jako společenský aspekt není podmíněna sňatkem. Sňatek je pouze tradiční společenské potvrzení náhodně vzniklého vztahu dvou heterosexuálů. Původem z tradic křesťanství z dob před 2 tisíciletími. Římané například sňatek v naší formě neznali. Jen drobné rodinné oslavy spojené s obětováním lárům a penátům jako veřejné uznání vztahu dvou lidí. Libovolné "rodinné" problémy tehdy řešily zákony patriachátní společnosti - rozhodoval spatra muž jako hlava rodiny.
    BASPE
    BASPE --- ---
    BEZEJMENNY: Neni pravda, ze nesouhlas s mou predstavou povazuji za popreni vlastni osobnosti. Neni take pravda, ze si nejsem jista sama sebou. Mylis se take, pokud minis, ze souhlas okolni spolecnosti s bezvyznamnymi vlastnimi nazory povazuji za meritko sve spolecenske uspesnosti.
    Myslim, ze to vis. Myslim si take, ze tim, ze neustale do druhych kopes nikoho nepresvedcis o tom, ze ty sam si svou osobnosti jisty jsi. Myslim, ze nemluvis o me. Mluvis o sobe. To je ale fuk. Piseme dlouho a prilis a nepostoupili jsme ani o pid kupredu. Stale na tve argumenty cekam. A na jmena onech psychologu taky. A tez na priklady z praktickeho zivota. Kdyz se chces o neco oprit, mel bys mit cim sva tvrzeni dolozit.
    PLAVEVA
    PLAVEVA --- ---
    tady je nejaky vycuc a nejaka literatura v zaveru, za zdroje samo nerucim. [ Evy pro Evy *** Lesbian club ]
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU:
    Ano. Ano. Ano.
    Velice souhlasím.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Tak ci onak, ten problem vychovy adoptivnich deti (jako extrem: homosexualnimi pary), jakozto problem vychovy deti a formovani ciste detske mysli me zajima takze pokud by bylo mozne prestat s tou valkou a bez obav s narceni z neodbornosti ci zastaralych informaci nejak shromazdit, co se o tom vi. Nazvy autoru publikaci mohou a nemusi pomoci, ale v nejhorsim jen zapadnou; resume publikaci a nejuspesnejsich teorii by byla chvalyhodna vec.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY:
    Člověče, sám jsi přiznal, že o moderní psychologii/sociologii nevíš nic.
    Nic o výzkumu, nic o teorii, nic o praxi.
    Tedy: Tvé dvacet let staré znalosti mohou být už překonány.
    Toto je strašně důležité, abys zaznamenal.

    Být si vědom vlastních omezení a počítat s nimi je jedním z předpokladů moudrého jednání.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    BEZEJMENNY: Uvedom si ale, ze Tys ji cilene urazil, a dal sis praci s tim to zformulovat tak, aby to pokud mozno co nejvic zasahlo. Coz je neco, co se mi velmi nelibi. Osobne si myslim, ze na nekoho, kdo ma, jak rikas, psychologicke vzdelani, si obcas pocinas az moc (a zbytecne) neuroticky - viz ostatne ty neustale naduzivane prebujele smajliky. (citat) ;o)))))))))))) (konec citatu)

    Uvahy na tema "vyhodit - nevyhodit", podle meho, nejsou osobni vendettou, ani trestem za odlisny nazor, ale spise jakymsi bojem s nutkanim snazit se udrzet diskusi prostou prilis osobnich vypadu a nasledkem techto vznikajiciho dusna.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: to co popisuješ jsoiu jen drobné a nevýrazné společenské změny. Základy mezilidských vztahů, determinovamé coby "rodina" to nemění. Rodina má určitou společenskou funkci a tu musí plnit, jinak pozbývá společenského smyslu.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    BILYHAVRAN: pravidla slušného chování platila vždy. Totalita je jen politika. ;o)))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: Mýlíš se. Mezi odborníky psychology a sociology tato diskuze existovala dávno předtím, než se stala "věcí veřejnou", Tash. ;o))))))))))))
    Dovol, abych tě upozornil, že tvá naivně subjektivní představa, že pokud se o tom nebaví veřejnost, tak problém neexistuje, je poněkud mimo. ;o))))))))))))))
    Problém se vztahem státu a rodiny, co se týče třeba výchovy potomků existoval vždy, a problém homosexuality rovněž. ;o)
    Odborníci byli jen první, kdo ho rozeznal a začal ho řešit. Pravda sice je, že zde bylo toto téma ovlivňované politicky - komunisté měli na mnoho věcí velmi vyhraněný názor, ovšem Česko ani zdaleka není celý svět. Jinde se o to odborníci zajímají už mnoho desetiletí, a jejich vývody, teorie a poznatky jsou pro okruh specialistů běžně dostupné. ;o)
    Problém je spíše v tom, že širší veřejnost se orientuje spíše na základě popularizačních příruček toho typu, který doporučuješ.
    Ale zkus se na druhé straně zeptat třeba Snopa, co si myslí o popularizačních příručkách určených laické veřejnosti - odhaduji, že jednu, dvě ti pochválí, pár dalším vytkne zjednodušenost, a zbytek odsoudí stejným způsobem jako to činím já, když si přečtu některou z těch popularizačních příruček vydaných jen kvůli ekonomickým zájmům autora a nakladatele. Už jsem četl i popularizační knihu o rodinné psychologii, napsanou stylem, jakým Přemek Podlaha píše své rady zahrádkářům. ;o))))))))))))))))))))))

    Úvahy o rodinných vztazích a výchově potomků jsou stejně staré jak lidská společnost, takže tvůj dojem, že by byly nějak "moderní" je zaručeně mimo. Moderní je spíše, že o určitých problémech se začíná více a otevřeně mluvit. Přestávají být letitým společenským tabu. To je samo o sobě v pořádku a doporučeníhodno. Ovšem, jako ve všem, je nutno si zachovat určitou míru skepse, a nikoli bezhlavě přebírat kdejaký moderní trend či teorii, které se kde objeví. Sociologické teorie prověřuje především praxe, a u "moderních" teorií (obrazně řečeno "z minulého týdne"), v podstatě žádné poznatky, jak by se skutečně osvědčovala, nejsou. Jsou to fakticky jen představy autora. Takže určitá skepse je na místě. Rozumíš mi? ;o)))))))))))
    Reprezentuji názor skutečně podpořený studiem "kdysi". Ale na rozdíl od vás, je to názor vycházející ze znalostí základů vědních oborů, a ty základy se nemění tak často, jako názory veřejnosti, úhly pohledů, či různé praxí nepodložené teorie, vznikající jako houby po dešti, po nichž za pár let ani pes neštěkne. ;o))))))))))))
    Všimla sis vůbec někdy, že lidé, kteří něco skutečně vědí, jsou skoro vždy dosti skeptičtí? Je to přesně z toho důvodu. Znají totiž na rozdíl od laiků přehršle teoriií, které byly svého času vysoce společensky vyzdvihovány a oceňovány, a dnes se nad nimi odborníci leda usmějí, pokud se rovnou významně nepoklepou na čelíčko.. ;oD
    Takže shrnu-li to: tebou zmíněné vědní obory skutečně prodělaly určitý vývoj. Je to zákonité a nepopiratelné. Ale, mohu-li to alespoň z povzdálí sledovat, k nějakým zásadním zjištěním bourajícím ony základy těchto vědních oborů za ta léta nedošlo. K nejzajímavějším a nejperspektivnějším patří teorie a směry, které se snaží o predikci sociologických aspektů vývoje společnosti za pomoci výpočetní techniky. To se týká sociologie. Psychologie se během těch let nijak moc nezměnila. Je totiž závislá na objektu, jímž je člověk. A ten je psychologicky v podstatě už celá tisíciletí stejný jako jeho předkové. Jen podmínky jeho existence se mění. Posuv psychologie jako vědy tedy spočívá jen v detekci těchto změn a občasných teoriích jak je eliminovat. ;o))))

    NATASHA: přesně tak. Jogín má pravdu v tom, že mě, mé názory a představy, jenž jsou jen mou osobní extenzí sem, sociologicky stejně bezvýznamnou jako moje existence zde, která různé podřadné subjekty, neschopné se na věci dívat s nadhledem, tak štve, nejsou směrodatné pro cokoli. Ani pro tento klub, ani pro kohokoli v něm.
    Takže jakékoli úvahy typu: "jest záhodno toho Beze vyhodit, či nikoli..." jsou jen hloupě subjektivní prezentací a prosazováním subjektivních názorů vůči celému spolčenství. Demokracie naruby, zparchantěle liberární představa, že jejich zcela soukromé osobní problémy s mou osobou lze řešit veřejným plebscitem. Je to směšné. ;o))))))))))))))))

    NAVON_DU_SANDAU: přesně tak, pane. Zatím zde nic není natolik vážné, aby to zdůvodnilo nějaké sankce vůči komukoli. Nejsem osobně nijak sociálně blbej, abych nedokázal v libovolném společenství rozeznat onu hranici, kterou nesmím překročit. Tu respektuji, i když se jí občas blížím. A Tash tohle ví. ;o))))))))))))
    Fakt, že si zde určití spolčensky méně disponovaní jedinci berou určité věci mnohem více osobně, než by se slušelo, není spolčenský problém zdejší komunity. Je to problém dotyčných. ;o)))))))))))))))
    A soukromé problémy nelze řešit formou plebscitu. I tohle už asi Tash pochopila, a proto, tu anketu tak rychle smazala. ;oD
    Uvědomila si totiž co ji k té anketě vedlo. Nárazové emoce, jimž se za normálních okolností snaží moudře vyhýbat, aby se nedostala do rozporu s představou vlastní etiky. ;o))))))))
    K zamyšlení nad vlastními emocemi a preferencemi ji přiměly i výsledky ankety. Uvědomila si, že bez ohledu na mínění pár jednotlivců, kteří si přes vztah k mé osobě řeší soukromé problémy, většině ostatních nijak nepřekážím, ani jim nevadím.
    Normálně své spolubližní nerozebírám, ale tohle si vysvětlení zaslouží. Už věříte, že je docela dobré trošku rozumět aplikované psychologii?

    A všímáte si, jak hodně záleží na úhlu pohledu? Při ryze obecném úhlu pohledu lze konstatovat, že se nic neděje. Jak říká Tash, kdyby tu nebyla, vyhnilo by to časem samo bez jakýchkoli následků. Račte si z toho vzíti poučení pro příště, až začnete mít cukání někoho vyhazovat. Vždy je dobré napřed zamést před vlastními prahy. ;o)))))))))
    Aby bylo jasno, nic mi není vzdálenější, než představa, že bych ten fakt výsledků oné ankety měl považovat za nějaké vítězství. Jednak mi bylo už předem jasné, jak to dopadne, a jednak se mi to zdálo spíše směšné. jak jsem už napsal, zase mi tak na tomto klubu nezáleží, abych kvůli emociálním problémům pár neznámých lidí, jichž si nijak nepovažuji, měnil vlastní názory.

    NAVON_DU_SANDAU: pane, vy se mi opravdu líbíte... ;o)))))
    BTW: problém třeba Baspe je v tom, že nesouhlas s vlastní představou považuje apriori za popření vlastní osobnosti. Velmi časté u jedinců, kteří si nejsou jisti sami se sebou a souhlas okolní společnosti s bezvýznamnými vlastními názory považují za měřítko své společnské úspěšnosti. Což je hluboce naivní a hloupé. Společenskou úspěšnost ovlivňují jedině a výhradně naše osobní schopnosti! Náš charakter, etika a schopnosti. Jakékoli, které si zasluhují pozornost. Vyjadřovací schopnosti, znalosti, zkušenosti, přehled, ....
    A jejich nedostatek nelze nahradit žádnou názorovou koherencí s ostatními. ;o))))))))))))
    Představovat si, že lze, je dětinské. Je to myšlení klukovské party. Klasika třeba Goldingova románu "Pán much" (Lord of the Flies).

    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    JOGIN: Coz vede k - pro me zajimave - otazce, souvisi nutne vznik rodiny se snatkem? Je rodina podminena svatbou?
    BILYHAVRAN
    BILYHAVRAN --- ---
    NATASHA: moji rodiče tuhle šanci která před něma najednou ležela ani nezvedli a žili si dál spokojeně jako dřív životem naplněným až přeplněným manuální prací která nemá za prioritní cíl získat majetek ....
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BILYHAVRAN:
    Já bych řekla, že moje rodina se změnila - asi bych to nazvala slovem tempo. Objevily je nové perspektivy, zejména v oblasti práce, a s nimi spousta nejistoty. Najednou se věci měnily, firmy vznikaly, zanikaly...
    Myslím, že rodiče měli co dělat a odrazilo se to i na jejich vztahu - táta byl už starší a přizpůsobit se novému bylo pro něj těžké. Naučil se žít v systému, kde neměl šanci na kariérní postup. Najednou ji získal, ale už ji neuměl/nechtěl využít.

    JOGIN:
    Ne :)
    BILYHAVRAN
    BILYHAVRAN --- ---
    STEPNI_VLK: asi žiju mezi jiným druhem lidí a rodin než Ty ...
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    NAT: Ty se hodláš vdávat, že jo ;-)
    BILYHAVRAN
    BILYHAVRAN --- ---
    NATASHA: rodina mých rodičů se vůbec nijak nezměnila .... a moje vlastní rodina i rodina mé sestry vznikla až po roce 89
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK:
    Proč ne. V tom případě pravidla klubu bod 5. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam