• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Vykašlali by se na zakládání Říma a založili právní a psychologickou poradnu pro mladé gaye? ;o)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Co by na to řekli Romulus a Remus...
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Mám z amíků dojem, že sice cítí nutnost to řešit, ale zatím k celospolečenskému souladu v tomto nedospěli.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Jen do toho. Přeložil bych to sám, ale pak by mě mohl někdo vynadat, že to účelově zkresluju.
    Jen si udělejte názor sami.
    A berte v úvahu, že jsou to především čistě americké názory, obvlivněné tamní mentalitou, a že nevyjadřují (ani pokud jsou proti, ani pokud jsou pro) tamní statistické rozvrstvení názorů, ale jen snahu jejich autorů problém diskutovat.
    Ale zajímavé to je. Lze z toho odhadnout předchozí vývoj společenských názorů. Ten je z našeho "evropského" hlediska dosti rozkolísaně extrémistický. Od klasicky křesťanských puritánských názorů, až po stejně extrémně liberární.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Samozřejmě. A přirozeně stačí nějaký smysluplný výcuc.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Nejdriv bych si je procet - jestli myslis ty clanky o homosexualni adopci.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU:
    ad Krulda: Budeš se pouštět do těch překladů?
    KRULDA
    KRULDA --- ---
    Moc krasny, no ale co nam to ten BEZ vubec poslal?
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Krásně radikální řešení. ;o))))
    I když mám dojem, že to bohové zkoušejí dost často, a podle mě celkem bezvýsledně. ;o))))))
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    NATASHA: Spatne, vsechno by se opakovalo :-) Evoluce je cesta, ne revoluce. Ty jizvy, co zustavaj, potrebujes jako pripominku, ze neco bylo spatne.
    NATASHA
    NATASHA --- ---


    Až se stanu bohem, všechno pozabíjím a začnu znova.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Tak tady jsou ty zmíněné linky:
    http://www.unice.fr/mdl/uk_works/HOMOSEXUAL%20PARENTS.htm
    http://www.jmu.edu/safezone/news_notes/stability.htm
    http://www.contemporaryfamilies.org/media/news13.php
    http://www.lambdalegal.org/cgi-bin/iowa/news/resources.html?record=965
    http://www.aclukswmo.org/news/research_summaries.html

    Zdůrazňuji, že nemusí jít přímo o samotné linky na dokumenty, ale můžete se z nich na ně dostat. Odbornost i kvalita jsou pochopitelně dost různé, ale s tím se moc dělat nedá - je to dáno formou. Snažil jsem se vyhnout linkům křesťanských organizací, jsou často zaujaté z tradičně náboženských důvodů.
    Budete-li něco překládat, uvádějte prosím zdroj, aby šlo porovnat, zda nepřekládáte bez kontextu - bylo by to unfair. ;o)))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    STEPNI_VLK: máš pravdu. A současně si jistě velmi ostře uvědomuješ, že tyto tvé vývody jsou jen šedá a sociologicky bezvýznamná teorie, jen slova, a skutečnost je jiná. Právě kvůli oněm emocím, s námi "clomajícím", že? ;o))))))))

    ad studie: sice bych mohl, ale je to jen představa. Nemám motiv ani čas. Možná někdy v důchodu, budu-li se moc nudit. ;o)))))
    Navíc jsem povahově perfekcionalista a současně lenoch. Vypustit do netu něco, co by nebylo bez zjevných vad a bylo současně lidem k něčemu, je poměrně složité. Dá to práci.

    BTW: to hodnocení "průměrného člověka" je hezky vtipné, ale jen do té doby, dokud si neuvědomíme, jak hodně se to týká i nás samotných.... ;o))))))))))))))))))
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    BEZEJMENNY: ať už si o tom myslíš cokoliv, nediskutuju s tebou proto, abych tě "odrovnal". :) o schopnostech ostatních ID nevím nic neb je neznám stejně tak, jako neznám tebe. image je na nic, raději mám žízeň. ;) k čemu je nám hodnocení druhých? ke stavění vzdušných zámků a lpění, ničemu jinému.

    btw, tu studii o skrytých podtextech a motivaci napiš! velice rád si ji přečtu - a to říkám upřímně.

    čirá emocionalita hraničí s chováním zvířat, z čehož nám logicky vyplývá, že průměrný člověk je cosi mezi zvířetem a šílencem. :))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    STEPNI_VLK: samozřejmě, že to dělám. Ale na rozdíl od tebe, se od toho nesnažím distancovat tím, že bych naivně předhazoval oponentovi "...kdeže jsem něco takového řekl...." s podtextem: "ty hlupáčku, na tebe zjevně stačí i takhle primitivní replika, aby tě odrovnala...". ;o)))))))))))))
    Abychom si to tedy ujasnili, podle mě je to v pořádku, pokud to uznáváš. ;o)
    Můžeš mě klidně hodnotit, i když to děláš v rámci svých ehm... možností a schopností, a tedy formou, která má na hony daleko k realitě. A pak také musíš strpět, že se ti případně i vysměji, protože kdo jiný mě může znát lépe, než já sám? Ty? Ehm.... ;o)))))))))))))))
    Nic ti nebrání smát se rovněž, pokud máš dojem, že se pletu. Tak proč mi chceš zacpávat ústa? A čím? ;o)))))))))))))))
    Myslíš, že ostatní nejsou schopni časem poznat totéž, co vidím já? ;o)
    A pokud se třeba mýlím, že to musíš nutně opravovat a uvádět na správnou míru? Proč?
    Považuješ to za nutné? Opravdu tak pohrdáš schopnostmi ostatních, že se obáváš o své image? ;o)))))))))))

    ad emoce: extrém proto, že jak už jsi se zmínil (!!!!!!!) emoce nejsou jednoduše ovladatelné. Je u nich mnohem vyšší pravděpodobnost, že pokud je neovládáš vlastním rozumem a sebeovládáním, mohou se projevit protispolečensky. Formou chování, která je sociálně hloupá a potenciálně nespolečenská. ;o)
    A už se zase bráníš tím, že mi vytýkáš nepochopení, a argumentuješ tím, že jsi nic takového neřekl. ;o)))))
    Vlku, je tak těžké pochopit, že jiní lidé mohou mít mnohem obsáhlejší schopnosti vyčíst z pár slov skrytý podtext a motivace? ;o))))))))))))))
    Mohl bych ti na tohle téma klidně napsat odbornou studii.

    Jistě, že to vím. ;o)))) Netahej na mě behaviorismus, Vlku. ;o))))
    Chápu složitost subtilních dynamických vlivů emocí na lidskou psychiku stejně dobře jako ty. Ale mluvíme o sociologii a konkrétně v podstatě jen o tom, jaké chování je ze společenského hlediska řekněme "přijatelné". Rozebírat to slovně v širším smyslu je nevýznamné - individuální aspekty nám zabraňují sdílet vlastní abstraktní náhledy, a jak já, tak ani ty je nejsme schopni přesně popsat jinak, než přirovnáním nebo opisem. Což je v humanitních vědách obvyklý problém, a ty to víš. Můžeme se bavit jen o velmi zjednodušených abstrakcích, jinak o ničem. V podstatě jen svými slovy popisovat obecná společenská etická kritéria.
    Jakmile zahneme hlouběji, ocitneme se mimo sféru obecných představ, se všemi důsledky: budeme nudní, nesrozumitelní a nezajímaví. Pochybuješ o tom?

    další: ano. přesně tak. Vše v lidském chování je neuvěřitelně složitý konglomerát bůhvíjakých emocí a bůhví z čeho vycházejících rozumových úvah. Vždy bez výjimek. Takže se lze bavit jen a výhradně o tom, který z obou prvků by měl mít v konečném souhrnu chování ze společenského hlediska alespoň mírnou převahu. A to je co? Emociální složka, nebo racionální? ;o))))))))
    Nemluvím o tom čím se řídíš třeba konkrétně ty sám - to je tvé individuální rozhodnutí, do nějž ti, pokud nejsi v konfliktu se společností, nikdo nemá co mluvit. Mluvím o společenských normách a uznávané etice. ;o)
    O ničem jiném se nakonec, objektivně vzato, bavit nemůžeme, pokud nechceš, aby naše čistě individuální emoce začali hodnotit jiní (každý ehm... podle vlastních kritérií).
    Mýlím se? ;o)))))))))))

    A s čím hraničí čirá emocionalita? ;o))))))))))

    Chceš se shodnout na tom, že lidské chování obsahuje všechny myslitelné složky (o čemž zajisté není pochyb), a že tedy v podstatě záleží jen na tom, jak jsou v daném koktejlu ony složky namixovány?
    Pokud ano, je to OK, a už se není o čem bavit. ;o)))))
    Ale porovnávat jemné individuální rozdíly onoho abstraktního koktejlu, znamená už vytvořit si nějaké měřítko, že? A co bys chtěl jako ono měřítko použít? ;o))))))))))))))))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY:
    To je skvělé. Díky.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    NATASHA: ad linky: beru v úvahu, že citace ze studií a skript, by vám celkem k ničemu nebyly. Že očekáváte webové linky. Požádal jsem jednu Newyorkskou známou, o níž vím, že občas dělá podobné rešerše pro svého zaměstnavatele, aby mi to vyhledala na anglosaské straně internetu. Jednak umí anglicky daleko lépe, a jednak je to její obor. Takže také čekám. ;o)
    U nás toho na webu moc není, alespoň ne veřejně. Mnohem víc je zauajtých řvounů, prezentujících vlastní názory na úkor objektivity. A ten rozdíl v objemech a kvalitě informací daný cca 12ti letým zpožděním českého internetu je stále dost znát. Měj trpělivost. ;o)
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    BEZEJMENNY: nehodlám nic popírat. :) a to z toho prostého důvodu, že ty tak často činíš rovněž. ;) leitmotivem celého mého reagování - od počátečního příspěvku, který logicky podporuje tvá slova o mém pokusu o hodnocení tvého chování (voda & víno) - je pídění se po tom, co k podobnému hodnocení ostatních opravňuje tebe. prozradíš nám to? :))

    ad emoce.. proč hned extrém? psal jsem snad něco o tom, že se člověk chová pouze na základě emocí? či snad že by se tak chovat měl? proboha, BEZi, já pouze reagoval na logickou kontradikci tvé věty: nemá smysl zaujímat emociální stavy. :)

    všechno to, co jsi napsal je pochopitelně pravda.. ano, nepůjdu na nikoho se sekerou, ani se nevrhnu na objekt své lásky. přesto ve mně budou emoce spojené s konkrétními osobami pracovat, budou ovlivňovat mé další chování k těmto osobám a skrze stavy, jež ve mně tyto emoce vyvolají, také mé chování vůči ostatním lidem i vůči sobě samému. chování totiž není jen to, co se projevuje navenek nějakými konkrétními činy spojenými bezprostředně se stimulem, milý BEZi. to platilo možná v éře behaviorismu.. a i tehdy pochopitelně pouze teoreticky, tj. na papíře. nepochybuju však o tom, že tohle všechno moc dobře víš. ;)

    Řídíš se v libovolném společenství ostatních lidí čistě svými emocemi a instikty, či rozumovou úvahou? No pověz.
    řídím se obojím.. v tomto ohledu neexistuje buď a nebo, černá nebo bílá.. stejně tak může být rozumová úvaha ovlivněna emocemi, jako emoce rozumovou úvahou..

    budeme používat rozum i tam, kde zvířata používají instikty a nechávají se unášet emocemi
    kde zvířata používají instinkty, my používáme vášně a necháváme se tedy rovněž strhávat emocemi, byť se současně snažíme maximálně zapojit rozum..

    čirá racionalita hraničí se šílenstvím!
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY:
    Kinsey mě taky zatím moc nezaujal, navíc jeho vztah k aktuálnímu tématu mi trochu uniká a Setec to zřejmě nijak neosvětlí.
    Ale těším se na ty Tvé linky o adopci a výchově dětí páry stejného pohlaví.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    a ještě malou anekdotu s určitým podtextem, která mě dnes zaujala:

    Desetiletý Johnny se ptá maminky: "Mamí, je Bůh muž nebo žena?“
    Maminka přemýšlí a nakonec odpoví, jak jí velí liberární výchova: „Bůh je muž i žena.“
    Tohle chlapce zmátlo a tak se znovu ptá: „A mami, je Bůh bílý nebo černý?“
    "Johny, Bůh je pro všechny. Je bílý i černý.“
    Chlapeček je tím ještě více zmaten a ptá se: „A mami, je Bůh teplej nebo normální?“
    Maminka je už otázkami úplně konsternovaná, ale statečně odpoví: „Bůh je normální i teplej, Johny.“
    V tu chvíli se chlapci rozjasnila tvář a povídá: „Aha, mami, takže Bůh je Michael Jackson?“
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam