• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY: Teprve se dostávám k těm Tvým dokumentům o heterosexuálních/homosexuálních rodičích.
    Zajímavé je, že hned první, na který jsem klikla, je studie (respektive shrnutí), ze které vyplývá, že nelze najít žádný signifikantní rozdíl mezi výchovou homosexuálními a heterosexuálními páry.
    Myslela jsem (v souladu s předchozí diskusí), že budeš hledat ty, kde se ten rozdíl zdůrazňuje.

    http://www.jmu.edu/safezone/news_notes/stability.htm
    Zajímavé je zejména toto:

    "Patterson's summary also dispelled two key arguments against gay adoption: that homosexual parents encourage their children to be gay and that gay parents are more likely
    to sexually abuse their children. Children raised by gay and lesbian parents were just as, but no more, likely to identify as homosexual after the age of 17 as children raised in heterosexual families. Studies also show that gay men are no more likely to sexually abuse their children."

    Tedy:
    "Shrnutí Pattersonové také vyvrátilo dva klíčové argumenty proti adopci gayů: že homosexuální rodiče podněcují své děti k homosexualitě a že rodiče-gayové častěji sexuálně zneužívají své děti. Děti vychované gay a lesbickými rodiči se kolem 17. roku projevují homosexuálně se stejnou, ale nikoli vyšší pravděpodobností než děti vychované heterosexuály. Studie také prokázaly, že u gayů nehrozí vyšší riziko sexuálního zneužívání dětí."
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    A_NICK_MARDER:
    Buď tak laskav a příště věcně argumentuj.
    Tímto způsobem nenastartuješ dialog, ale další kolo zbytečných hádek.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Ne vše, co je jinak, musí být nutně i dobré a vhodné. A už vůbec ne pro kohokoli.
    Obecně je fajn, že "něco jinak" existuje, ale to je také vše. ;o)))
    Kupříkladu nemám naprosto nic proti tomu, abyste mohli kdykoli jednoduše podat žádost o vystěhování na střední Východ, do Číny, Malajska, Afriky, prostě kamkoli vás srdce táhne. ;o)))))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Řekl bych, že je zajímavé, z hlediska srovnání životního stylu, že zatímco oni se k nám houfně stěhují a přejímají náš způsob života (i když samozřejmě s úpravami, danými jejich schopností přizpůsobení) nikoho z nás ani nenapadne stěhovat se někam do Iráku, Afganistánu, Pakistánu, Turecka nebo Bangladéše.
    Proč asi, co myslíte? ;o))))))))
    LENOCKA
    LENOCKA --- ---
    oh sorry mea culpa mala som si to precitat cele:-)
    ja by som ale neporovnavala kto je na spici a kto nie. maju to len INAK, nie?
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Nejde ani tak o otázku kdo přežil a kdo nikoli, jako spíše jak. ;o))))))
    Jakými etickými pravidly se řídí, co považuje společensky za preferenční, jak dalece se jeho způsob života přibližuje ideálům. V tom směru nejsou muslimové ani budhisté nijak na špici. ;o)
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    LENOCKA: já myslel, že se bavíme o evropské civilizaci a jejích specificích.. to neznamená, že všechny ostatní civilizace jsou implicitně barbarské.
    ty seš tady za muslimy a buddhisty?
    LENOCKA
    LENOCKA --- ---
    JOGIN: a muslimovia neprezili? a budhisti?
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    To, že jsme jako civilizace přežili je zásluhou křesťanství. I když je dnes hodně pokřivené.
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Už vidím, kde bychom byli, kdyby šukal otec dcerou, matka se synem, brácha se ségrou. Debilní civilizace, to je třeba si uvědomit.
    KRULDA
    KRULDA --- ---
    JOGIN: Vidim to opacne, diky krestanstvi JSME zdegenerovana a jeste k tomu civilizace...
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Taky díky křesťanství nejsme zdegenerovaná civilizace...
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Nejspíš jo. Římani byli sexuálně mnohem méně zakomplexovaní. Neznali tabu která nám v tom ohledu tisícíletí vštěpovalo křesťanství.
    CREEPAS
    CREEPAS --- ---
    no spíš to udělali.. :)
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Vykašlali by se na zakládání Říma a založili právní a psychologickou poradnu pro mladé gaye? ;o)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Co by na to řekli Romulus a Remus...
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Mám z amíků dojem, že sice cítí nutnost to řešit, ale zatím k celospolečenskému souladu v tomto nedospěli.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Jen do toho. Přeložil bych to sám, ale pak by mě mohl někdo vynadat, že to účelově zkresluju.
    Jen si udělejte názor sami.
    A berte v úvahu, že jsou to především čistě americké názory, obvlivněné tamní mentalitou, a že nevyjadřují (ani pokud jsou proti, ani pokud jsou pro) tamní statistické rozvrstvení názorů, ale jen snahu jejich autorů problém diskutovat.
    Ale zajímavé to je. Lze z toho odhadnout předchozí vývoj společenských názorů. Ten je z našeho "evropského" hlediska dosti rozkolísaně extrémistický. Od klasicky křesťanských puritánských názorů, až po stejně extrémně liberární.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Samozřejmě. A přirozeně stačí nějaký smysluplný výcuc.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Nejdriv bych si je procet - jestli myslis ty clanky o homosexualni adopci.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU:
    ad Krulda: Budeš se pouštět do těch překladů?
    KRULDA
    KRULDA --- ---
    Moc krasny, no ale co nam to ten BEZ vubec poslal?
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Krásně radikální řešení. ;o))))
    I když mám dojem, že to bohové zkoušejí dost často, a podle mě celkem bezvýsledně. ;o))))))
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    NATASHA: Spatne, vsechno by se opakovalo :-) Evoluce je cesta, ne revoluce. Ty jizvy, co zustavaj, potrebujes jako pripominku, ze neco bylo spatne.
    NATASHA
    NATASHA --- ---


    Až se stanu bohem, všechno pozabíjím a začnu znova.
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    Tak tady jsou ty zmíněné linky:
    http://www.unice.fr/mdl/uk_works/HOMOSEXUAL%20PARENTS.htm
    http://www.jmu.edu/safezone/news_notes/stability.htm
    http://www.contemporaryfamilies.org/media/news13.php
    http://www.lambdalegal.org/cgi-bin/iowa/news/resources.html?record=965
    http://www.aclukswmo.org/news/research_summaries.html

    Zdůrazňuji, že nemusí jít přímo o samotné linky na dokumenty, ale můžete se z nich na ně dostat. Odbornost i kvalita jsou pochopitelně dost různé, ale s tím se moc dělat nedá - je to dáno formou. Snažil jsem se vyhnout linkům křesťanských organizací, jsou často zaujaté z tradičně náboženských důvodů.
    Budete-li něco překládat, uvádějte prosím zdroj, aby šlo porovnat, zda nepřekládáte bez kontextu - bylo by to unfair. ;o)))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    STEPNI_VLK: máš pravdu. A současně si jistě velmi ostře uvědomuješ, že tyto tvé vývody jsou jen šedá a sociologicky bezvýznamná teorie, jen slova, a skutečnost je jiná. Právě kvůli oněm emocím, s námi "clomajícím", že? ;o))))))))

    ad studie: sice bych mohl, ale je to jen představa. Nemám motiv ani čas. Možná někdy v důchodu, budu-li se moc nudit. ;o)))))
    Navíc jsem povahově perfekcionalista a současně lenoch. Vypustit do netu něco, co by nebylo bez zjevných vad a bylo současně lidem k něčemu, je poměrně složité. Dá to práci.

    BTW: to hodnocení "průměrného člověka" je hezky vtipné, ale jen do té doby, dokud si neuvědomíme, jak hodně se to týká i nás samotných.... ;o))))))))))))))))))
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    BEZEJMENNY: ať už si o tom myslíš cokoliv, nediskutuju s tebou proto, abych tě "odrovnal". :) o schopnostech ostatních ID nevím nic neb je neznám stejně tak, jako neznám tebe. image je na nic, raději mám žízeň. ;) k čemu je nám hodnocení druhých? ke stavění vzdušných zámků a lpění, ničemu jinému.

    btw, tu studii o skrytých podtextech a motivaci napiš! velice rád si ji přečtu - a to říkám upřímně.

    čirá emocionalita hraničí s chováním zvířat, z čehož nám logicky vyplývá, že průměrný člověk je cosi mezi zvířetem a šílencem. :))
    BEZEJMENNY
    BEZEJMENNY --- ---
    STEPNI_VLK: samozřejmě, že to dělám. Ale na rozdíl od tebe, se od toho nesnažím distancovat tím, že bych naivně předhazoval oponentovi "...kdeže jsem něco takového řekl...." s podtextem: "ty hlupáčku, na tebe zjevně stačí i takhle primitivní replika, aby tě odrovnala...". ;o)))))))))))))
    Abychom si to tedy ujasnili, podle mě je to v pořádku, pokud to uznáváš. ;o)
    Můžeš mě klidně hodnotit, i když to děláš v rámci svých ehm... možností a schopností, a tedy formou, která má na hony daleko k realitě. A pak také musíš strpět, že se ti případně i vysměji, protože kdo jiný mě může znát lépe, než já sám? Ty? Ehm.... ;o)))))))))))))))
    Nic ti nebrání smát se rovněž, pokud máš dojem, že se pletu. Tak proč mi chceš zacpávat ústa? A čím? ;o)))))))))))))))
    Myslíš, že ostatní nejsou schopni časem poznat totéž, co vidím já? ;o)
    A pokud se třeba mýlím, že to musíš nutně opravovat a uvádět na správnou míru? Proč?
    Považuješ to za nutné? Opravdu tak pohrdáš schopnostmi ostatních, že se obáváš o své image? ;o)))))))))))

    ad emoce: extrém proto, že jak už jsi se zmínil (!!!!!!!) emoce nejsou jednoduše ovladatelné. Je u nich mnohem vyšší pravděpodobnost, že pokud je neovládáš vlastním rozumem a sebeovládáním, mohou se projevit protispolečensky. Formou chování, která je sociálně hloupá a potenciálně nespolečenská. ;o)
    A už se zase bráníš tím, že mi vytýkáš nepochopení, a argumentuješ tím, že jsi nic takového neřekl. ;o)))))
    Vlku, je tak těžké pochopit, že jiní lidé mohou mít mnohem obsáhlejší schopnosti vyčíst z pár slov skrytý podtext a motivace? ;o))))))))))))))
    Mohl bych ti na tohle téma klidně napsat odbornou studii.

    Jistě, že to vím. ;o)))) Netahej na mě behaviorismus, Vlku. ;o))))
    Chápu složitost subtilních dynamických vlivů emocí na lidskou psychiku stejně dobře jako ty. Ale mluvíme o sociologii a konkrétně v podstatě jen o tom, jaké chování je ze společenského hlediska řekněme "přijatelné". Rozebírat to slovně v širším smyslu je nevýznamné - individuální aspekty nám zabraňují sdílet vlastní abstraktní náhledy, a jak já, tak ani ty je nejsme schopni přesně popsat jinak, než přirovnáním nebo opisem. Což je v humanitních vědách obvyklý problém, a ty to víš. Můžeme se bavit jen o velmi zjednodušených abstrakcích, jinak o ničem. V podstatě jen svými slovy popisovat obecná společenská etická kritéria.
    Jakmile zahneme hlouběji, ocitneme se mimo sféru obecných představ, se všemi důsledky: budeme nudní, nesrozumitelní a nezajímaví. Pochybuješ o tom?

    další: ano. přesně tak. Vše v lidském chování je neuvěřitelně složitý konglomerát bůhvíjakých emocí a bůhví z čeho vycházejících rozumových úvah. Vždy bez výjimek. Takže se lze bavit jen a výhradně o tom, který z obou prvků by měl mít v konečném souhrnu chování ze společenského hlediska alespoň mírnou převahu. A to je co? Emociální složka, nebo racionální? ;o))))))))
    Nemluvím o tom čím se řídíš třeba konkrétně ty sám - to je tvé individuální rozhodnutí, do nějž ti, pokud nejsi v konfliktu se společností, nikdo nemá co mluvit. Mluvím o společenských normách a uznávané etice. ;o)
    O ničem jiném se nakonec, objektivně vzato, bavit nemůžeme, pokud nechceš, aby naše čistě individuální emoce začali hodnotit jiní (každý ehm... podle vlastních kritérií).
    Mýlím se? ;o)))))))))))

    A s čím hraničí čirá emocionalita? ;o))))))))))

    Chceš se shodnout na tom, že lidské chování obsahuje všechny myslitelné složky (o čemž zajisté není pochyb), a že tedy v podstatě záleží jen na tom, jak jsou v daném koktejlu ony složky namixovány?
    Pokud ano, je to OK, a už se není o čem bavit. ;o)))))
    Ale porovnávat jemné individuální rozdíly onoho abstraktního koktejlu, znamená už vytvořit si nějaké měřítko, že? A co bys chtěl jako ono měřítko použít? ;o))))))))))))))))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BEZEJMENNY:
    To je skvělé. Díky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam