• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASCOtaxikarstvi & taxisluzby - jezdite taxikem? - kontakty - za kolik, s kym, od kud kam, rady * tipy * varovani . . .


    jezdíte taxi ? - kontakty, informace - za kolik, s kým, odkud kam . . .


    Kdo, kde a za kolik: :-) PS: asi ideální v případě kontaktu přihlásit se pod heslem "Nyx" :-)
    Praha:

    MATES_ : tel: +420 603 284 596 Obvykle: Po-Ct+Ne 17/19 - 00/01, PA 19 - 05/07, SO 15/16-05/06 Cena: 30/19/6 - Seat Leon, červený 08

    NYEMI : zrusila auto tak nekdy priste.. :-)

    NOSPAM : tel: +420 731 669 212 Kladno a prilehle okoli mozno pres den (na letisti behem 15. minut) jinak Praha 20:00-6:00 Cena: 19/40/6 - Zluty Superb2

    VASCO : tel: nejezdi nejcasteji Zizkov a Modrany, Obvykle: Po-Ct+Ne 18 - 00, Pa+So 18 - 06 Cena: 30/15/0 Nezvedá-li nemůže mluvit. Nedostupný = nejezdi - červený MB Vito (6 pasazeru + ridic, konferencni stolek), cargo taxi po predchozi domluve mozna
    rozbalit záhlaví
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Já taky nemluvím o Žlutých, ale o hotelu, který by si na to měl dávat pozor - jemu ti hosté platí mnohem více (Movenpick bude tak $150+ za noc) a vrátný tam je od toho, aby hostům pomáhal. Třeba i pokud má problém s taxikářem. A myslím, že by si chlapci na toho vrátného netroufli. Jenže on se buď flákal nebo patří do stejné mafie - v obou případech třeba řešit na ředitelství hotelu nebo řetězce.

    Když jsem v Londýně chtěl od restaurace taxi do hotelu, tak to bylo dražší (45 liber) než kdybych si zavolal firmu, ale asi lacinější než regulérní taxi.

    Na iPhone existuje aplikace, která počítá cenu, tak jim příště o ní řekni (-;
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    NELDE: Žlutý lázně maj skvělou reklamu.. zvlášť jestli a to je dost pravděpodobný to byli jedni z jejich místních žraloků.. Tak ono na druhou stranu z něčeho jim ten nájem platit musej.. to máš to stejný v Dlouhý.. tam kdyz budeš stát tak nejdřív přijdou prudit místní a když je pošleš tam kam patřej tak přiběhne ochranka z Harley's :-)) že si ty místa platěj atd... mám pokračovat? :-) Však už jsem psal níže každej známe "riziková místa". Pro zákazníky i pro taxikáře. Liší se jen podle míry demence a agresivity tamních "hej my tu stojíme už 20 let"..

    Na staromáku si zkus zastavit "mávačkám" takový představení chudák turista nevidí každej den.. a policajti? ty o pár metrů dál dělaj že nic neviděj.. tak co chceš? :-)

    Mno.. a jedna taková čerstvá story :-/.. včera sem vezl pár klientů co byli na Trasmission a bylo dost nemilé vysvětlovat jim že den předtím je těžce obrali, a že od O2 arény na Václavské náměstí je za 3500 více než jen trochu okradli.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Mně taky přijdou divní dva, ale byli to debilové, protože jim mělo dojít, že si zákazník všimne značky na autě. Navíc před hotely bývají kamery. A štve mě vrátný hotelu, který měl zasáhnout v klientům prospěch. (Mozartova je asi Movenpick), jenže to by český vrátný musel dělat, co má - pomáhat zákazníkům. Být na jeho místě, tak bych si stěžoval na vedení hotelu.
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    Taxikář oloupil zákazníka - Policie České republiky
    http://www.policie.cz/clanek/taxikar-oloupil-zakaznika.aspx

    Teda přijde mi dost nestandartní ty 2 "řidiči".. že by to nebyl taxi ale tzv. Hotel / Club transport jako stojí např. u nebe v Celnici?..
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Prosim o vyskrtnuti z nastenky, vzhledem k tomu, ze uz nemam auto.
    MINOS
    MINOS --- ---
    NELDE: Ty naklady na kontroly by se mohly uhradit treba z vybranych pokut, jenze to by musela byt vule a chut snazit se ty kontroly delat tak, aby opravdu nekoho chytli. V Praze je spousta mist, kde by uspesnost kontroly (uspech = chyceni nepoctiveho taxikare) dosahovala minimalne 50%.

    Jenze to by magistratni urednik musel proti tomu taxikari verejne svedcit (minimalne je jeho jmeno uvedeno ve spisu) a to se proste boji (a ja se jim nedivim...).
    NELDE
    NELDE --- ---
    MINOS: 5% odchylka je v pohodě.
    Revizoři v MHD jsou placení z vybraných peněz. Pokud chceš porovnávat, tak je to jako kdyby dopravce (což je u MHD provozovatel revizorů) platil roční paušál za jejích užití (platí jim platy).
    Kdo má podle tebe uhradit ty náklady na kontroly, když nepoctivci jsou mezi taxikáři a většina zákazníků cizinci?
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Ehm, já nevyzvídám na běžném taxikáři, neboj. Nevím proč to furt tlačíš do ad hominem argumentů?
    MINOS
    MINOS --- ---
    NOSPAM: No prave, to je dost velkej problem... Stejne jako nema absolutni poneti o Praze, o tom kde se da a neda stat a kam smi auta zajet. Neni pro nej problem nabrat zakazku z pesi zony, rusne krizovatky (typicky Palacak) nebo zakazku pro 5 auto v Legerove.

    Zazil jsem takze ze slibila dojez 4! minuty v dobe, kdy byla prutruz mracen a v sektoru zadne auto, ktere by to odjelo.
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    ANIT: Proc jsi nezavolala na jejich dispecing? Tohle vetsina spolecnosti resi.

    PS: Obcas si ani zakaznici neuvedomi ze neco udelali.. jako trebas "odlozene" odpadky.. ci kytky z kterejch polovina bordelu odpada na sedacky atd.. I kdyz je fakt ze hned nadavat to neni uplne koser.

    NELDE: Rozhovory? Kamosi? Heh.. nedavno sem vezl taky takoveho jako ty.. desne zvedavej jeste vic chytrej a taky ze jinak ho vozi kamos atd.. a jak je poctivej. Ve finale z nej vypadlo ze kdyz bude ten desne poctivej kamos chtit tak s prehledem natoci z IPku na Letiste 3K :-))))

    MINOS: Dispecer neni dispecer ale obycejnej nouma co zadava nesmysly do systemu a vubec neresi prejezdy. Takze kvuli zakazce 1000m dlouhe te jsou schopny hnat pres pulku mesta.

    Bohuzel vetsina lidi si neuvedomuje ze jakykoliv dojezd nad 10 minut znamena dost dlouhej prejezd. Hlavne si nejsou schopny spocitat ze pri trase 2ci 3Km usetrej ohromnych 20 Czk..

    LIDI pro pojizdky po centru si chytejte z ulice a volejte az kdyz chcete jet nekam nad 10Km jinak to nema vahu..
    MINOS
    MINOS --- ---
    NELDE:
    - ano mas sice regiony, coz ale neznamena, ze Te dispecerka nedokaze poslat z Proseka na Brumlovku
    - GPS je krasna vec ale naprosto nepresna i TaxiCheck uctuje pri bezne jizde v cene kolem 200,- z cca 5% odchylkou, ktera je neodstranitelna. Navic taxametr se prepina do stavu "provozni cekani" uz pri rychlosti nizsi nez urcita hranice zavisla na aktualni sazbe
    - poplatku je vice nez dost, overeni meridla CMI, kdy ujedes 1km a zaplatis za to 600,-; vystaveni zlute karticky = 1000,-; zkousky na ziskani koncese = 1000,- atd. Navic je to jako rikat ze lidi by meli platit rocni poplatek aby bylo z ceho platit revizory.
    ANIT
    ANIT --- ---
    dnes jsem jela s nejlevnejsim taxi a ridic mi pri vystupovani z auta bezduvodne sproste nadaval. takze kdyby pro vas nekdy prijela tahle poznavaci znacka: 5A6 9687, nebrat.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Ale toto není vztaženo na taxislužby. Taxislužba je úplně mimo :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Já si pamatuji 30 minut. A tady je třeba důkaz http://lms.instructor.cz/info_ridici/doc/rizeni_prestavky_zaznamy.pdf
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Pokud se dobře pamatuju já ze zkoušek tak vyhláška 281/2007 Sb. k zákonu 111/1994 Sb. v §3 praví :
    Bezpečnostní přestávka (odstavec 6)
    • po čtyřech a půl hodinách nejméně 45 minut
    • možnost rozdělit do několika přestávek v trvání
    nejméně 15 minut
    • upraven režim bezpečnostní přestávky

    Doba odpočinku (odstavec 7) – shodně se stávající
    právní úpravou
    • nejméně 8 za sebou následujících hodin v průběhu
    každých 24 hodin
    • možnost čerpat ve dvou oddělených částech

    Není již stanovena maximální doba řízení v taxislužbě !
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Pokud si dobře pamatuji, tak 30 minut a může být rozdělena na dvě 15 minutový. A klidně si ji můžeš strávit jídlem na štatlu - což stejně musíš - přece nebudeš jíst za jízdy s klientem (-;

    NOSPAM: Blesk nečtu - mám jen za sebou zkušenost s taxíky z celé řady měst a rozhovory s poctivými taxikáři. S pár se do jisté míry kamarádím.

    Ano, přejezdy jsem nepočítal - nicméně třeba Profitaxi a další kvůli rychlé dostupnosti mají regiony, takže zas tolik to nebude. Návrat zpět jsem nepočítal, protože jsem počítal jízdy po Praze, mimo Prahu je snad jiná sazba, ne (která počítá s návratem).
    - Bez centralizace se nevyhneš tomu, že ti dneska jezdí po Praze taxikáři, na které je magistrát krátký - mají licenci mimo Prahu.
    - Kontrolní nákupy musí být běžné, vtip je využít k tomu normální zákazníky - stačí, aby měli v kapse GPS, která sleduje trasu. Na cílové stanici čeká kontrolor, který provede srovnání účtenky s GPS údajem.
    - To hlavní, jak trestat, musí být odebrání licence bez možnosti ji získat zpět (při opakování). A taxi bez osvědčení musí být fakt trestáno fakt citelně. I pro majitele auta.
    - Roční poplatek je na ty kontroly. Nemůžeš přece chtít, aby stát ty kontroly dotoval.
    - Hlavní je oddělení osvědčení auta a osvědčení řidiče. Což ti mimochodem umožňuje sdílet taxi s jiným řidičem a lépe využít náklady na auto (to se dneska pokud vím neděje, hlavně proto, že pokud pustíš někoho jiného za volant, tak neseš odpovědnost za jeho průšvihy). Tohle oddělení dneska není.
    - Ono je to o tom chtít - což dneska není. Skoro si myslím, že úředníci mají nějaký boční vejvar.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NOSPAM: My je známe, ale ostatní ne a pak se dozvíš, že "v Praze taxikáři kradou". paušálně všichni.
    Jinak ad pracovní doba ... zákon neurčuje maximální dobu strávenou za volantem pro taxikáře. Na druhé straně přikazuje mít ve 24 hodinách minimálně 8 hodin nepřetržitého odpočinku. Tedy maximálně 16 hodin :o) s tím, že samozřejěm po 4,5 hodinách musíš mít 45 minut přestávku. :o)
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    NELDE: Reknu ti to jednoduse.. zkus vyjet alespon 3K denne a stravit za volantem max. 10 hodin denne.. Jo a abych nezapoměl musíš dodržet povinné přestávky.. tj. max 9h práce denně a po nejdéle 4,5h mít 1h odpočinku.

    Ale abych te vyvedl z dalších omylů :-)
    - zapominas ze jezdit na dispecing = prejezdy jak k zakaznikovi tak zpatky na mista kde je sance na praci.
    - stát již dnes uděluje "osvědčení" které by stačilo centralizovat a ty jsou na konkrétní osoby.. pak jsou jěště tzv. koncese což jsou vlastně jen firmy které teoreticky odvádějí daně z provozování taxi.
    - kontrolní nákupy se dějí již dnes byť ne v příliš velké míře.
    -taxikaření bez osvědčení nebo koncese je trestáno dle zákona celkem mastnou pokutou stejně jako předražování.. proč to nikoho z nich netankuje jsem psal níže.
    -roční poplatky by byli jen další položkou na kterou misíš NĚJAK vydělat a kterou jen schramstne stát bez přínosu pro zákazníka.

    a spoustu dalších "lahůdek"

    Z toho usuzuju ze jedinne co jsi kdy mel spolecneho s taxikarenim je to co sis precetl v blesku.

    NYEMI: Myslím že my co jezdíme známe takové ty profláklé firmy ke kterejm si sednout je o peněženku :-) stejně jako kde se vyskytujou a v čem jezděj :-)
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Znám taxikáře, co maji drahy auta, a stejne se chovají jak čuňata. Myslim, ze stáří vozu by neměl byt ukazatel kvality služby. Nebo žlutost auta. A tim stářím nemyslím čistotu, to je samozřejmost.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Jo, řešení je snadné:
    1) Na taxikaření kdekoli na území státu musí být licence od celostátního úřadu. Za roční poplatek - něco jako 1k pro řidiče a 10k za auto - jo.
    2) Pravidelné kontrolní nákupy - první předražení v daném roce (o 10% a více) odebrání licence řidiči na 1 měsíc, druhé předražení odebrání licence na tři měsíce pro řidiče, třetí předražení doživotní odebrání řidiči.
    3) Provozování taxislužby bez licence je trestným činem neoprávněného podníkání.

    Ad 1) podle mě to oddělení licencí je strašně důležité, protože můžeš ten taxík provozovat ve více lidech, či mít firmy (dneska i v AAA jsou auta vlastněná řidiči).
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Pokud dispečinky tlačí cenu pod náklady, tak by pro ně řidiči nejezdili. Nevěřím tomu, že je to pod náklady. Nad druhou stranu, pokud ti dá dispečink více práce, tak můžeš jít dolů s cenou.
    Spočítej si to jednoduše - půjdeš-li cestou auta za 500000 na leasing, tak dáš tak 12k měsíčně. Plus údržba, gumy, čistění. Řekněme 20k. K tomu aspoň 40k na svůj plat (z čehož vidíš, že cena auta nehraje zas tak velký rozdíl (-; je to jen větší riziko nemoci či jiného výpadku přijmů). To je 60k měsíčně = 3k na pracovní den. Při větší spotřebě a současných cenách máš 4,- na km za benzín. Pokud jezdíš za 19, tak musíš najet 200 km. Pokud jezdíš za 29, tak musíš najet 120 km
    Tedy pokud jezdíš více, tak fakt můžeš jít dolů s cenou, aniž bys někoho dotoval. Pokud bys někoho chtěl dotovat, tak bys musel jezdit asi za 9,- protože to by znamenalo najet 600 km denně (což se dá jen pokud jedeš mimoměsto - to pak ale platí zákazník jen jeden směr).
    Osobně vzhledem k nástupní sazbě a čekací sazbě (která jede na taxametru furt) považuji 19 za dobrou sazbu, při které taxikář vydělává, a všechny kecy o tom, že s regulovanou se nedá přežít beru jako rétoriku.
    Mimochodem nedávno v Beirutu mě hotelový vůz (Mercedes) vezl na letiště za $15 - asi tři čtvrtě hodiny odhaduji tak 20 km, v Praze by to vyšlo tak na 700 a to bych si ještě gratuloval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam