• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: o suplování rodiny opravdu nejde. jde o to poskytnout dítěti prostor rozvíjet sociální i jiné kompetence také mimo rodinu. pokračuj radši v četbě... :-)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    EDERA: já původně doufala, že mi tady někdo hodí nějakou jednoduchou odpověď a nestane se z toho diskuze přes 50příspěvků. Je mi už trapný, že jsme to tak rozvedly. Ale i tak díky: rámcový program google našel a fakt zírám, že máte pravdu a jde o suplování rodiny a sociálních dovedností. no z 50stran jsem přečetla zatím asi jen jednu
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: já vím, že ty víš :-) RVP - obecné info, ŠVP - konkrétní náplň přijatá danou institucí. dohledat informací lze podle mě opravdu hodně.
    a osobně musím říct,že moc nechápu ani to domácí vzdělávání. pokud je prostor osvojit si kompetence jinde, pak ano. pokud mám smůlu a bydlím v lokalitě s nějakou opravdu hrůzostrašnou školou promořenou šikanou a drogama, pak taky ano. ale běžný průměr myslím stojí za "přežití".
    EDERA
    EDERA --- ---
    Já vím. A kdybych nevěděla, tak zjistím nahlédnutím na stránky několika MŠ.
    Tahle školka na mě vyběhla hned z první stránky po zadání "mateřské školy" a zrovna má tematické bloky poměrně pěkně popsané. Pro inspiraci stačí:
    Školní vzdělávací program - Mateřská škola Veltruská 560
    http://www.msveltruska.cz/materska-skola/skolni-vzdelavaci-program.html

    Chápu, že někdo chce vzdělávat děti doma a nechce je posílat do kolektivního zařízení. Ale domnívám se, že to chce mít celkem promyšlený systém, uvědomovat si nejenom pozitiva, ale i nevýhody a rizika a pokoušet se je eliminovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: rámcový vzdělávací program se tomu říká
    Metodický portál RVP - Modul Články
    http://clanky.rvp.cz/clanky/P/PREDSKOLNI-VZDELAVANI.html/
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: Ono by možná stačilo, kdybys místo stanov začala hledat osnovy.:-)
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    VERONIKA22: mozna budes tedy prekvapena, kolik durazu se v ramcovych pogramech predskolaku klade prave na navazovani vztahu ke kolektivu, druhym lidem, socializaci, umeni se odloucit od rodicu a nejblizsich, atp. Proste veci, ktere sve dite sama doma nenaucis.
    Nejaky basnicky, rikanky, malovanicka bych rekla, ze jsou dost podruzne.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: jak jsem zmiňovala konkrétní příklad, tak tam prostě jsou úplně jinde. pracují hodně s motorikou, s tím, aby se dětem věci propojovaly, aby spojovaly obě hemisféry... to taky není o znalostech, ale o skvělé přípravě na učení, soustředění...... podle mě supr.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    TAPINA: ale jo jsem asi taková. nedávno mi v jiné technické diskuzi bylo řečeno, že knihu nepotřebuju ať použiju google. ale já fakt nemám ráda pátrání v monitoru. Jsem dost knihomil a miluju když je něco černé na bílém.
    Na vzdělávacím kurzu jsem si ověřila i tu kreativitu, že jsem jí opravdu do vínku moc nedostala.
    a ano ztrácím se ve světě a jsou k tomu i podstatné důvody. ale pokouším se s tím bojovat. ať to tak nezůstane navždy
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: nevím, netuším....je fakt, že naše dcera vstupovala do školy s nadprůměrnými znalostmi a škola je dělaná obecně pro průměrné dítě (samozřejmě)....ale stejně si myslím, že první třída není o vědomostech, ale hlavně o tom, aby se dítě naučilo samostatně myslet, být za sebe zodpovědné, umělo si plno věcí zapamatovat, sedět a soustředěně pracovat....je toho hodně a je to i tak pro ty děti zezačátku těžké....nějaké vědomosti prim nehrají
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VERONIKA22: Já už mám z tebe zase pocit, že se ptáš složitě na věci, které lidi tak nějak normálně dělají a neřeší, kdy a jak. A že by ona "institucionalizovaná výchova" byla pro tvoje dítě ideální šance, jak nesklouznout do stejné ztracenosti ve světě, v jaké se nacházíš ty.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    JELLYBEAN: zkusím vůbec bych netušila jak to správně pojmenovat
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    VERONIKA22: když si do googlu zadaš rámcový program předskolniho vzdelavani, tak ti to urcite vyplivne nejaky konkretni navod. Nebo si zadej rámcový program mateřská škola a najde ti to uz konkretni programy konkretnich školek, kde se urcite muzes inspirovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: začínám mít pocit, že možná ty vesnické školy jsou oproti praze napřed ;-) nebo školky pozadu?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: ano díky toho jediné se budu držet. kouknu co vše by se nám hodilo

    MEDVED007: achich přijde mi to smutný. čekala bych i od první třídy pořádný příděl novinek pro ten dětský mozek.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: existují, jak ti bylo doporučeno. portál toho má celý regály.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    VERONIKA22: myslím, že co je pro předškoláka a co pro prvňáka se vlastně ani neví....krom psaní a čtení (a to se písmena aspoň tiskací probírají už ve školce) je to hrozně propletené...já osobně měla pocit, že dcera se v první třídě krom psacího písma nenaučila lautr nic....ve druhé ten pocit do značné míry přetrvával...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    EDERA: říkadla máme, zpěvník máme, výtvarné umění zvládám docela dobře a toto vše máme doma už nyní jako samozřejmé vyučování. Ale takové ty samozřejmé dovednosti neumím rozlišit: co je pro prvňáčky a co je už pro mateřský školy. směry a roční období jsem fakt nevěděla kam zařadit. i tvary nevím jak brzy to děti umí pochopit a pojmenovat. Proto se tu vyptávám. a štve mě, že neexistují nějaké materiály pro učitele či zvídavé rodiče. Já bych jinak četla "stanovy" a nevyptávala se tady tak hloupě :o)
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: tak samozřejmě. jenom si myslím, že je prostě dneska jistá pravděpodobnost, že narazí na pokrokové pedagogy. dcera kamarádky například chodí do obyč základky na malém městě a učí se motorickou metodu.
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: No, jestli Tě jako první pro tenhle účel napadne slabikář a ne knížka říkadel, zpěvník, kniha o výtvarném tvoření apod., tak mám o úspěchu vaší domácí předškolky lehkou pochybnost.

    KATIA: No, jak kde - u Kebiny ve škole se učí úplně stejnou analyticko-syntaktickou metodou jako v pravěku, kdy jsem do školy chodila já. I ta nablblá papírová písmenka vystřiháváme a Kebinka je ztrácí.
    Obě naše holky se naučily číst samy od sebe dávno před začátkem školy - jedna půl roku, druhá zhruba rok a půl. Jedna svou učitelku nesnáší natolik, že jí zatím neprozradila, že umí číst, druhá si nosí v aktovce vlastní knihu a při hodinách češtiny si v klidu čte:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam