• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: já taky do školky chodila jen jeden rok a to ten předškolní a vždy jsem šla domů poo a že by to mě zanechalo nějaké následky, tak to nepozoruju....a na dětech jsem teda žádný obr vývojový skok taky nepozorovala....mluvily dycky naprosto normálně před vstupem i po vstupu do školky, dělaly stejné věci předtím i potom a samostatnost se asi zlepšíla, ale teda ne nějak závratně a spíš myslím, že to je věkem...nicméně vždycky bych potřebu dítěte chodit do školky posuzovala primárně podle dítěte, někomu to vyloženě chybí, někdo to opravdu nepotřebuje....u veroniky mi torchu vadí to, že pro ní je to vopruz a přítěž a neefektivní....a to nejsou důvody, které beru za relevantní
    EDERA
    EDERA --- ---
    MADIETTA: Jasně, jenže předpokládám, že když Ty jdeš s dětma na podzim po ulici a brodíte se spadaným listím, začneš s nima automaticky probírat, proč ty listy opadávají, z jakých stromů opadávají a z jakých ne etc., etc., etc. Ne všechny matky takhle reagujou a ne všechny děti to z matek dostanou cílenými dotazy. Z mých dětí se Jr. ptal neustále na něco (co to je, jak to funguje, proč to tak funguje, proč to nefunguje jinak...) a rozhodně nehrozilo, že by šel do školky vědomostma zanedbaný. Kebina je pavlačová drbna, kterou zajímají jen lidi a vztahy, ale kdybych jí občas nepodstrčila i nějakou faktografickou informaci, tak dodneška snad nepozná ani trojúhelník.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MADIETTA: ano mám jen zkreslené důvody podle kterých se rozhoduji. Moc školkových dětí neznám. Uchvátilo mě jen jak se hodně učí básničky a říkanky. Ale automaticky jsem si říkala, že to přece asi není všechno a děti si tam určitě rozvíjí i jiné dovednosti. Neboť pí učitelky ví jak je vést. Tak jsem se chtěla něco dozvědět. Toť bylo asi vše co mě původně zajímalo
    KATIA
    KATIA --- ---
    MADIETTA: na druhou stranu určité znalosti se pak asi budou očekávat v souvislosti se vstupem do školky, takže ono to je I o tom. nemluvě o tom, že to je prostě rozvoj kognitivních dovedností, který se tak nějak v životě prostě hodí.
    věřím, že jsou případy, kdy je úplně ok, když dítě do školky nechodí. ale IMHO průměrná rodina by prostě měla do takové instituce směřovat, protože to prostředí, které nabídne doma, není tak podnětné - a to ze všech možných úhlů pohledu.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    VERONIKA22: opravdu potřebuješ nějaké osnovy, abys "učila" předškolní dítě? Šmarjá, v životě jsem svoje děti nic organizovaně neučila ani s nima nedělala nějaké vzdělávajícně cílené aktivity. Přesto v podstatě ještě než šly do školky, uměly znalostně a dovednostně všechno podstatné - ony se to ty děti tak nějak naučí za pochodu během každodenního života. O tom opravdu školka není.

    A ne, já si na rozdíl od většiny diskutujících NEMYSLÍM, že by školka byla pro vývoj dítěte až tak zásadní. Já jsem do klasické školky v životě nechodila, dokonce ani ten předškolní rok, a fakt z toho nemám v životě problémy.

    Ale ty opravdu význam školky chápeš trochu nesprávně. Na rozdíl od školy to není instituce, kde mají tvým dětem předat nějaké faktografické znalosti.
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: Se obávám, že jednoduchá odpověď neexistuje.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: ok napsala jsem to svými slovy. školství mi prozatím bylo utajené a tak budu číst abych fakt něco věděla.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: o suplování rodiny opravdu nejde. jde o to poskytnout dítěti prostor rozvíjet sociální i jiné kompetence také mimo rodinu. pokračuj radši v četbě... :-)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    EDERA: já původně doufala, že mi tady někdo hodí nějakou jednoduchou odpověď a nestane se z toho diskuze přes 50příspěvků. Je mi už trapný, že jsme to tak rozvedly. Ale i tak díky: rámcový program google našel a fakt zírám, že máte pravdu a jde o suplování rodiny a sociálních dovedností. no z 50stran jsem přečetla zatím asi jen jednu
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: já vím, že ty víš :-) RVP - obecné info, ŠVP - konkrétní náplň přijatá danou institucí. dohledat informací lze podle mě opravdu hodně.
    a osobně musím říct,že moc nechápu ani to domácí vzdělávání. pokud je prostor osvojit si kompetence jinde, pak ano. pokud mám smůlu a bydlím v lokalitě s nějakou opravdu hrůzostrašnou školou promořenou šikanou a drogama, pak taky ano. ale běžný průměr myslím stojí za "přežití".
    EDERA
    EDERA --- ---
    Já vím. A kdybych nevěděla, tak zjistím nahlédnutím na stránky několika MŠ.
    Tahle školka na mě vyběhla hned z první stránky po zadání "mateřské školy" a zrovna má tematické bloky poměrně pěkně popsané. Pro inspiraci stačí:
    Školní vzdělávací program - Mateřská škola Veltruská 560
    http://www.msveltruska.cz/materska-skola/skolni-vzdelavaci-program.html

    Chápu, že někdo chce vzdělávat děti doma a nechce je posílat do kolektivního zařízení. Ale domnívám se, že to chce mít celkem promyšlený systém, uvědomovat si nejenom pozitiva, ale i nevýhody a rizika a pokoušet se je eliminovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    EDERA: rámcový vzdělávací program se tomu říká
    Metodický portál RVP - Modul Články
    http://clanky.rvp.cz/clanky/P/PREDSKOLNI-VZDELAVANI.html/
    EDERA
    EDERA --- ---
    VERONIKA22: Ono by možná stačilo, kdybys místo stanov začala hledat osnovy.:-)
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    VERONIKA22: mozna budes tedy prekvapena, kolik durazu se v ramcovych pogramech predskolaku klade prave na navazovani vztahu ke kolektivu, druhym lidem, socializaci, umeni se odloucit od rodicu a nejblizsich, atp. Proste veci, ktere sve dite sama doma nenaucis.
    Nejaky basnicky, rikanky, malovanicka bych rekla, ze jsou dost podruzne.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: jak jsem zmiňovala konkrétní příklad, tak tam prostě jsou úplně jinde. pracují hodně s motorikou, s tím, aby se dětem věci propojovaly, aby spojovaly obě hemisféry... to taky není o znalostech, ale o skvělé přípravě na učení, soustředění...... podle mě supr.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    TAPINA: ale jo jsem asi taková. nedávno mi v jiné technické diskuzi bylo řečeno, že knihu nepotřebuju ať použiju google. ale já fakt nemám ráda pátrání v monitoru. Jsem dost knihomil a miluju když je něco černé na bílém.
    Na vzdělávacím kurzu jsem si ověřila i tu kreativitu, že jsem jí opravdu do vínku moc nedostala.
    a ano ztrácím se ve světě a jsou k tomu i podstatné důvody. ale pokouším se s tím bojovat. ať to tak nezůstane navždy
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: nevím, netuším....je fakt, že naše dcera vstupovala do školy s nadprůměrnými znalostmi a škola je dělaná obecně pro průměrné dítě (samozřejmě)....ale stejně si myslím, že první třída není o vědomostech, ale hlavně o tom, aby se dítě naučilo samostatně myslet, být za sebe zodpovědné, umělo si plno věcí zapamatovat, sedět a soustředěně pracovat....je toho hodně a je to i tak pro ty děti zezačátku těžké....nějaké vědomosti prim nehrají
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VERONIKA22: Já už mám z tebe zase pocit, že se ptáš složitě na věci, které lidi tak nějak normálně dělají a neřeší, kdy a jak. A že by ona "institucionalizovaná výchova" byla pro tvoje dítě ideální šance, jak nesklouznout do stejné ztracenosti ve světě, v jaké se nacházíš ty.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    JELLYBEAN: zkusím vůbec bych netušila jak to správně pojmenovat
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    VERONIKA22: když si do googlu zadaš rámcový program předskolniho vzdelavani, tak ti to urcite vyplivne nejaky konkretni navod. Nebo si zadej rámcový program mateřská škola a najde ti to uz konkretni programy konkretnich školek, kde se urcite muzes inspirovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: začínám mít pocit, že možná ty vesnické školy jsou oproti praze napřed ;-) nebo školky pozadu?
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KATIA: ano díky toho jediné se budu držet. kouknu co vše by se nám hodilo

    MEDVED007: achich přijde mi to smutný. čekala bych i od první třídy pořádný příděl novinek pro ten dětský mozek.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VERONIKA22: existují, jak ti bylo doporučeno. portál toho má celý regály.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    VERONIKA22: myslím, že co je pro předškoláka a co pro prvňáka se vlastně ani neví....krom psaní a čtení (a to se písmena aspoň tiskací probírají už ve školce) je to hrozně propletené...já osobně měla pocit, že dcera se v první třídě krom psacího písma nenaučila lautr nic....ve druhé ten pocit do značné míry přetrvával...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam