• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    VERONIKA22: na ukazovani světa predskolnimu diteti dle mého nazoru nepotrebujes ani knihy, ani google. Jak uz psala Edera, staci vzit dite (deti) ven a popisovat jim u toho svet kolem. Pada listi, povite si o podzimu, listy posbirate a doma obtiskate, povite si, z jakeho stromu jsou. Fouka vitr, povite si o počasí, doma můžete foukat brckem na kulicky z papiru a honit je po stole. Prsi, můžete koukat, jak delaji kapky kola na louzich, doma je namalujete. Syna třeba hodne zajimaji duvody, proc lidi venku delaji, co delaji, tak vysvetluju, nebo ho ponoukam, aby se sam ptal a lidi mu odpovidaji. Na tohle clovek nepotrebuje mit vystudovanou skolu, ani knihu ani nic jiného, staci jen popisovat okoli. Pisnicky zpivame v aute, když se kluci nudi.
    Na kolecka a ctverecky, pocitani kachnicek, omalovánky, rébusy apod. koupis v knihkupectvi spoustu pracovnich listu a sesitu.
    Rezim mame zhruba takovy, ze dopoledne jdeme ven, po obede mladsi syn spi a se starsim mame hodinu a pul az dve hodiny na prohlizeni casopisu a reseni rebusu/malovani/modelovani/vyrabeni, pak si kluci zas hrajou.
    Socialni interakce a dovednosti nenahradíš, nenaucis, sama nezastanes.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: já taky do školky chodila jen jeden rok a to ten předškolní a vždy jsem šla domů poo a že by to mě zanechalo nějaké následky, tak to nepozoruju....a na dětech jsem teda žádný obr vývojový skok taky nepozorovala....mluvily dycky naprosto normálně před vstupem i po vstupu do školky, dělaly stejné věci předtím i potom a samostatnost se asi zlepšíla, ale teda ne nějak závratně a spíš myslím, že to je věkem...nicméně vždycky bych potřebu dítěte chodit do školky posuzovala primárně podle dítěte, někomu to vyloženě chybí, někdo to opravdu nepotřebuje....u veroniky mi torchu vadí to, že pro ní je to vopruz a přítěž a neefektivní....a to nejsou důvody, které beru za relevantní
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    vzpomnela jsem si na stranky teacherspayteachers asi com, kde jsou napady na aktivity s detmi ruznych veku. celej napad se plati, ale nejaka ukazka tam asi bude. nejsem ted u pc.
    jinak ad tvary atd, ja porad neco vysvetluju dvouletakovi, od ero nema kola kdyz leti, to je schova, kdyz pristava, vystrci je, aby mohlo pristat a letet, po kde mas oci, usi..klicni kost, podkoleni jamku, nart, mozek, kost je tvrda, aby jsme mohli stat a hejbat nohama a rukama atp, zkratka snazim se jednoduse vysvetlovat cokoliv.
    ADD
    ADD --- ---
    VERONIKA22: Stejně nakonec každý jednáme, jak umíme, i kdybychom mysleli, že je správné něco jiného. :-) Když zajdeš do prodejny Portálu (v Jindřišsé a v Kobylisích), tak ti ukážou mnoho desítek knížek týkajících se výchovy dětí v předškolním věku - včetně kalendářů, kde máš na každý den v roce jednu vhodnou aktivitu. Vydávají to pořád znova, takže taky můžeš zajít do nejbližšího antikvariátu a nejspíš tam na některou jejich knížku narazíš. Sama jich mám spousty, ale ještě nedám, třeba s třetím dítětem konečně budu mít na takový volovinky čas. :-D (Já si tak malovala, jak budu akční matka, která nedá dětem minutu oddechu, pořád je bude vzdělávat - ale jako dříví v lese rostou taky dobře, a znají věci, které já sama neznám - prostě je zaslechly a nezapomněly, i když nikdo nijak zvlášť nechtěl, aby si je pamatovaly. :-))
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ADD: jojo chápu jak to myslíš. ale tady bych opravdu natálku musela přemlouvat aby do školky šla. možná by si to pak užívala ale ..... Já jí prostě nepotřebuju zabavit, nepotřebuju udat a nepotřebuju ani aby se vyběhala.
    Je prostě pro mě velice neefektivní starat se doma o zbývajícího jednoho mladšího sourozence. Takže pak udám do mateřské obě děti a vytěžím z toho maximální čas pro moji práci.

    ADD: nevím jak se pozná, že mi děti dělají radost či co. to fakt nevím o čem je řeč. Prostě se mi funkce mámy líbí a školka se mi vůbec nezamlouvá.

    Takže už se fakt musím ohradit za to jak je mi podsouváno, že je špatně absolvovat jeden rok školky. Že je snad nepsaná povinnost tam mít děti 2 roky a více!

    Děkuji tedy RYBCE A MARKYSHE které na první pokus pochopily na co jsem se v původním příspěvku ptala.
    ADD
    ADD --- ---
    VERONIKA22: Plus dodatek, omlouvám se za psychorozbor. :-) Ony matky "jsi mé vymazlené koťátko, co bych si bez tebe počala" budí v dětech pocit velkého očekávání a závazku, aby maminku nezklamaly. Dítě ví, že matka sice říká "běž si hrát s dětmi", ale že ji zahřeje u srdce, když se jí dítě drží se slovy "já jsem raději s tebou". Aby sis ověřila, že dítě není bojácné jen proto, aby ti udělalo radost, ho musíš opravdu nechat někde samotné, nesledovat ho ani z dálky, aby mohlo jednat samo za sebe. Zvlášť jestli to u vás doma jednu dobu nebyla úplně idyla, mohou mít děti tendenci ti dělat radost i za cenu vlastního sebezničení.
    ADD
    ADD --- ---
    VERONIKA22: Já jsem člověk, který nechodil do školky (nebo jen v té povinné míře), na ZŠ trpěl, na SŠ to začal zvládat a na VŠ si to užíval. Kdyby se mi narodilo dítě podobné mně, klidně bych ho měla doma, dokud by stát dovolil. Jenže (bohužel? naštěstí?) se mi narodily úplně jiné děti, a když jsem vlastně omylem dala teď v září staršího do školky, obrečela jsem to, ale synáčka nemůžeme dostat v pět do šatny, aby se oblékl a odešel domů. (Chtěla jsem ho vyzvedávat před obědem, po obědě, alespoň po spaní - jenže jemu se tam líbí.) Chápu, že chceš mít děti doma, protože člověk se napřed snaží dávat dětem to, co by ocenil sám. Jenže ony občas (často) ocení něco úplně jiného. Já mám naštěstí svou matku, abych si to neustále připomínala. Svléká mým dětem trička a dává jim košile, svléká jim mikiny a dává jim svetry, protože ona by "ty divné vymejšlenosti na sobě nesnesla". A já mám alespoň vykřičník, že mám na všechno koukat i očima dítěte a rozhodovat se až s přihlédnutím k tomuto pohledu, ne jen podle svých tužeb, strachů, úchylek. :-) Jakkoli si nesu na MŠ a ZŠ strašné vzpomínky, jakkoli vím, že dát dítě z domu i jen na pár hodin matku může děsně bolet, tak mi přijde dobrý nápad to postupně zkoušet, dát dceru do nějakého kroužku, do školky na pár hodin - nelámala bych to přes koleno, kdyby nechtěla, ale může se stát, že za tebou zapadnou dveře a objeví se úplně jiná holčička, která si ráda vrstevníky užije.
    PSYCHOPATICK
    PSYCHOPATICK --- ---
    PSYCHOPATICK: Pardon, jen doplním, akce se koná na Praze 6 v mateřské školce Azalka: http://www.azalka-skolka.cz/cs/ Přesná adresa: Azalka-školka, Janákova 4, 160 00 Praha 6 :)
    PSYCHOPATICK
    PSYCHOPATICK --- ---
    Ahoj kdyby měl někdo zájem, tak se můžete zúčastnit Lampionového průvodu. :)


    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MARKYSHA:
    RYBKA: velmi a velmi díky udělám z toho soupis k 4. narozeninám. i já se ráda vzdělávám a říkanky si ze svého dětství vůbec nemapatuju natož cokoliv jiného předškoláckého
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    VERONIKA22: Pokud bys chtěla knihu, můžeš kouknout třeba na tohle http://www.kosmas.cz/knihy/117173/rok-v-materske-skole/
    EDERA
    EDERA --- ---
    MADIETTA: Jasně, jenže předpokládám, že když Ty jdeš s dětma na podzim po ulici a brodíte se spadaným listím, začneš s nima automaticky probírat, proč ty listy opadávají, z jakých stromů opadávají a z jakých ne etc., etc., etc. Ne všechny matky takhle reagujou a ne všechny děti to z matek dostanou cílenými dotazy. Z mých dětí se Jr. ptal neustále na něco (co to je, jak to funguje, proč to tak funguje, proč to nefunguje jinak...) a rozhodně nehrozilo, že by šel do školky vědomostma zanedbaný. Kebina je pavlačová drbna, kterou zajímají jen lidi a vztahy, ale kdybych jí občas nepodstrčila i nějakou faktografickou informaci, tak dodneška snad nepozná ani trojúhelník.
    KATIA
    KATIA --- ---
    SANTAL: ale to je příliš zjednodušené, navíc náhradou rodiny přece není školka, škola či jesle, ale dětský domov či pěstounská péče.
    funkční rodina a funkční školka se skvěle doplňují, kvalitní rodina zvládne leccos navíc ve stimulaci rozvoje dítěte po všech stránkách i bez školky, problematická rodina (ať už sociálně, psychicky...) zase naopak může být školkou/školou do jisté míry korigována. zázraky na počkání se nekonají na žádné frontě. ale pokud vím, tak jistě existují výzkumy poukazující na to, že například u depresivních matek vede rané využívání instituce k zlepšení situace, a to i ve smyslu zlepšení vztahu matka/dítě. a určitě toho bude víc.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    VERONIKA22: o suplování rodiny FAKT nejde a žádná školka, byť to opěvovači integrace opakují, rodinu nenahradí.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    LENNI: Nemáš-li problém s hlídáním, udělej si slovenské prázdniny (my je máme ode dnes do neděle) a hotovo :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VERONIKA22: Grada má taky spoustu knih na tohle téma.
    KATIA
    KATIA --- ---
    KATIA: se vstupem do školy...!
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    MADIETTA: ano mám jen zkreslené důvody podle kterých se rozhoduji. Moc školkových dětí neznám. Uchvátilo mě jen jak se hodně učí básničky a říkanky. Ale automaticky jsem si říkala, že to přece asi není všechno a děti si tam určitě rozvíjí i jiné dovednosti. Neboť pí učitelky ví jak je vést. Tak jsem se chtěla něco dozvědět. Toť bylo asi vše co mě původně zajímalo
    KATIA
    KATIA --- ---
    MADIETTA: na druhou stranu určité znalosti se pak asi budou očekávat v souvislosti se vstupem do školky, takže ono to je I o tom. nemluvě o tom, že to je prostě rozvoj kognitivních dovedností, který se tak nějak v životě prostě hodí.
    věřím, že jsou případy, kdy je úplně ok, když dítě do školky nechodí. ale IMHO průměrná rodina by prostě měla do takové instituce směřovat, protože to prostředí, které nabídne doma, není tak podnětné - a to ze všech možných úhlů pohledu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam