• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    KATIA: teda musim rict, ze kuliferdu pouzivam s detma ve skole a jsou pro ne dost narocne....a to jsem vybirala jeste ty snazsi pracovni listy....:[
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: :-)
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: ale tak to mě třeba taky byla a nedopadlo to nejhůře.
    a co jinéh do dětí vkládat než optimismus...? věřím, že se to jednou zúročí, třeba i za dlouhá léta, ale to se počítá.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    http://www.zsmeteo.cz/cz/den-otevrenych-dveri-1404041573.html den otevrenych dveri, do školy na praze 4. Skola ma otevrenou i pripravku. :)
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    me zas prijde efektivni si zapsat, co jde, a mit vice kapacity na potrebnejsi veci. ale tendle pristup asi prijde az s vekem :)
    LBW
    LBW --- ---
    QUAACA: vyzvu jsem coby moderni tatinek nemohl neprijmout, nicmene kostym ma mit prcek s sebou zitra rano ve skolce a ja mam zatim prd...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KATIA: To jo, ale když máš nějaké návyky z předpubertálního věku, líp se k nim vrací, navíc když máš doma podporu rodičů. Učila jsem děti, které se s rodiči viděli u večeře (maximálně), po večeři seděl každý u své televize, co se děje ve škole bylo rodičům na obtíž, stačilo jim to jednou za kvartál na třídních schůzkách. Pak na dítě třeba týden hartusili, takže týden zkoušelo něco dělat, ale pak se zas všechno vrátilo do starých kolejí. Nebo ani to ne, dokud dítě prolejzalo, neřešili vůbec nic. Neříkám, že takoví byli všichni, ale nebylo to zdaleka tak ojedinělé, jak bych si představovala (někdy tak pětina třídy, někdy třetina, v jedné třídě se to sešlo tak, že naopak výjimka byl ten, kdo něco dělal).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: myslím, že děti vidíš přehnaně optimisticky....fakt existuje nezanedbatelné procento dětí, kterým je škola u zadku, v první třídě by si radši jezdili autíčkem nebo si četli pod lavicí.......nemám takové první dítě, ale u druhého se trochu bojím :-) povaha :-)
    KATIA
    KATIA --- ---
    RYBKA: to je do jisté míry pravda, na druhou stranu v pubertě má krizi skoro každej. proto poukazuju spíš na to, že dobré byly ty výsledky na konci, že se z toho každý tak nějak vykřesal...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KATIA: Ono taky gympl je trochu jiná liga, tam maj "děti" většinou dostatečnou vlastní motivaci, dobré zázemí doma.
    ILLUZE: Takových je jak šafránu...
    KATIA
    KATIA --- ---
    RYBKA: tak na starší dítě to opravdu nemusí fungovat, záleží potom na celkové atmosféře, důslednosti atp. hlavně na prvním stupni máš obvykle jenom jednu učitelku, tam má dost prostor něco celkově ovlivnit, u těch starších už je to myslím ošidné, tříská se víc stylů/přístupů... ale musím říct, že třeba u nás na gymplu panovala po sedm let v tomhle velká volnost a výsledky naší třídy poměřováno maturita/úspěšnost na VŠ byly dost nadprůměrné.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KATIA: Neříkám, že to je špatně, líbí se mi to moc, jen si při představě mnoha bývalých žáků (a hlavně jejich rodičů) neumím představit, že to dlouhodobě funguje. Ale možná už ke mně dorazili zkažení systémem trestů.
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Pochopila jsem to jako formu kontroly ze strany matky.
    A za sebe teda přiznávám, že dostupnost známek na internetu byla skvělá a na současném gymplu mi velmi chybí. Dozvědět se to jednou za čtvrt roku na třídních schůzkách mi přijde fakt málo.
    KATIA
    KATIA --- ---
    RYBKA: jsou to prvňáci, oni nějakým způsobem s tou školou žijou, chtějí se zapojit s ostatními, být dobří a oblíbení atp. nemůžou být trestání za to, že něco zapomněli, prostě jsou podporováni v tom, aby si příště vzpomněli, lépe se připravili a byli úspěšní. podle mě je to skvělá a konstruktivní pozitivní motivace, ty děti se učí přebírat za sebe zodpovědnost, bez vnějšího nátlaku. a jako "trest" jim určitě stačí lítost z toho, že něco nezvládly a samy sebe vyčlenily.
    netvrdím, že to bude fungovat na všechny děti, ale proboha tenhle systém trestů, rodičovského a učitelského dozoru.... to už je snad trochu mimo, ne?
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    RYBKA: přijde mi, že tohle je i o pedagogovi...
    měli jsme profesorku na dějiny umění, které se na hodiny poctivě šprtaly i holky, které měly jinak školu naprosto v patě... i holky, co v jiných předmětech propadaly, u ní udělaly písemku na dvojku - a poctivě zaslouženou, fakt se to naučily
    a nebylo to o medu a biči, prostě nás dokázala namotivovat...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KATIA: A jakou mají motivaci? Neudělají, nepřinesou... a nic se neděje. Mě by to utvrdilo v tom, že se nemusím snažit, protože je stejně pořád všechno ok... Nebo tam jsou nějaké následky? Nepřinesl sis materiál, nemůžeš s námi vyrábět tuhle super věc?
    KATIA
    KATIA --- ---
    MEDVED007: proto se to právě učí...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: moc si neumím představit, jak to funguje na zapomnětlivé děti, kterým je všechno totálně u zadku....a že jich je :-)
    LILY
    LILY --- ---
    ANNAWA: možná je to z její strany právě spíš forma kontroly, jestli dcera někde "necourá". :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam