• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007:
    SANTAL: mám dítě, které byste ve školce vedle svých dětí viděly asi nerady. Příští měsíc mu bude šestnáct a za sebe říkám, že ta pruda s integrací stála za to a rozhodně bych do toho šla znovu, i kdyby ostatní rodiče nebyli dvakrát nadšení. Mám na druhou stranu čisté svědomí v tom, že jsem problémy řešila, co to šlo. Jeho diagnóza byla a asi teda pořád je ADHD plus Asperger, ale v podstatě už to není nijak poznat.

    MARKYSHA: já důsledná jsem, na dva z mých synů to platilo skoro vždycky, na nejstaršího to nezabíralo několik let, nezabíraly tresty, odměny, pozitivní, negativní motivace, nic. A vypadal samozřejmě jako nevychovaný nezvladatelný fracek. Mně se ale ta nálepka nelíbila.

    TRISSIE: ono ale s autismem se to má tak, že spolehlivě diagnostikovat se dá až někdy ve školním věku, do té doby jsou to zvláště u lehčích forem spíš domněnky.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    MARKYSHA: ono predne nelze srovnavat vychovu selmy a deti... Zvireti jasne musis dat najevo, kdo je vudce smecky a potlacit jeho zivocisne pudy. Zvirata se perou a svou nadrazenost si projevujou fyzicky....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Osobně si myslím, že základ jakékoli výchovy je důslednost a té se může dosáhnout i bez tělesných trestů. Obecně vžitý názor, že netradiční výchova bez tělesných trestů spočívá v tom, že si dítěte nevšímám a nechám ho růst jako dříví v lese, je scestný. Je to ale o dost náročnější. Já jsem třeba psy v životě nebila v pravém slova smyslu, vlčák je poslušný z povahy, jezevčíka krákám za kůži na krku a zastrašuju očima.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    co se tyce problemoveho chovani deti tak musim jen rict, ze u nas ve skole se zridila detencni mistnost pro 6lete dite a zkusene ucitelky jsou zklamane vysokym poctem deti s problemovym chovanim, ktere nastupuji posledni roky do skol.
    Ovsem i ja sama posledni dobou zjistuji, ze rodice mnoho veci prenechavaji na instituce a jsou pak velmi prekvapeni, kdyz to nefunguje podle jejich predstav. Problem je, ze mnozi z nich nechapou nase kompetence a jdou dokonce zrusit specializovanou peci s tim, ze je dite ve skole a ta to srovna....to ted bohuzel resim a nejen s jednim rodicem.



    MONIA: souhlas, vzdy kdyz mam dite ktere se chova vyrazna neprimerene, musim fakt premyslet, jak ho to "beztrestne" odnaucit, nebo aspon primet k tomu, aby se hlidal a snazil ovladat.

    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MEDVED007: Od teoretického všeobjímajícího sluníčkovského humanismu jsem věkem, praxí a zejména pak rodičovstvím udělala docela posun .-) Před 20 lety bych to plácala třeba taky... (sebekritika).

    Já zase kdesi psala, že silný (včetně silový) výchovný počin je naprosto OK, pokud odpovídá situaci a je naprostou výjimkou. Jinak si dítě zvykne - i na pořádný výprask - a "to" už nezabírá.

    Třeba já fakt nevychovala své tři psy kopanci - nicméně jednou jsem kopla štěně mezi nohy (měla jsem plné ruce a on se blížil k čerstvě položené otravě na potkany, já ho chtěla odkopnout OD nebezpečí, jasně že jsem u toho taky zařvala (děsivě, instinktivně). Jo, kdybych mířila takhle netrefím. Protože tohle nikdy nedělám, zabralo to a pes se pohybuje kolem návnad bez vodítka aniž se k některé sehne, i po 4 letech...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SANTAL: osobně věřím na integraci fyzicky postižených....pomoct spolužákovi na vozíku, to je něco, co se člověku v životě neztratí a možnost dítěte na vozíku chodit do běžné školy, to je určitě super....na druhou stranu u psychických poruch bych byla hodně opatrná, tím spíš, je-li porucha takového typu, že dítě vyloženě totálně zruší celou práci se skupinou nebo je extrémně agresivní....tam potom vidím přínos jako žádný až mínusový....čili v tom případě ano, ale jedině s osobním asistentem....
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MEDVED007: co jsem se bavila s ředitelkou, tak dítě s ADHD mají pravidelně v každém běhu minimálně jedno, toho autistu měli zatím jednoho, ale jejich přístup je ten, že pokud přijde rodič s takovým "náročnějším" dítětem, tak jsou ochotní to zkusit.
    Teď dokonce pořádají nějaký cyklus přednášek ohledně autismu, jsou nějak spříznění s o.s., která se tím zabývá, plus je to pod patronací městské části.

    u nás to teda taky bylo o tom, že i místní normální soukromá školka mi Pavla odmítla vzít, s tím, že pokud nemluví, tak bohužel. Takže ho holt vozím až do Prahy, což je dost oser, když s sebou beru dvojčata, a v zimě to bude ještě horší, ale co nadělám.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SANTAL: já když tady kdysi napsala, že jsem houkla v šatně na hocha, který šikanoval půlku dětí, tak se na mě snesla lavina reakcí typu, že to se přeci nesmí, protože to je určitě nějakej chudáček, který si přes agresivitu léčí svou utrápenou duši...jasně, ať si jí klidně léčí, ale ne na mých dětech ! a určitě by to tak viděla drtivá většina rodičů.....
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MONIA: A to "vždy někoho šidíš" bych z tvého textu podtrhla - fakt nevěřím na "integraci" jako něco pro všechny zčastněné přínosné.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TRISSIE: a chodí tam opravdu autistické děti nebo děti s poruchama nebo tam chodí "normální" děti, jejichž rodiče si prostě zaplatí více indivindi péči o své dítě ?
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MONIA: Ona tam nebyla jako zaměstnankyně, ale jako máma. Jednala tak, neboť na její stížnost se reagovalo jako že "nejde nic dělat". Rodiče si stěžovat nepřišli - buď se taky lekli, že je někdo agresivnější než oni, nebo to dítě ani neceklo. ;) Taky je třeba doma přestalo tolik kousat, a jim se ulevilo... že, cojávím, nemuseli ONI slevit ze svých zásad stylu "dítě se nikdy nesmí stresovat/trestat" nebo jiná blbina.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    KATIA: (soukromá) školička, kam chodí Pavel, jsou na skupinu cca 6-10 dětí "na place" vždycky dvě učitelky, přičemž ta "hlavní" je dětská zdravotní sestra s praxí z ústavu pro mentálně postižené děti.
    V téhle sestavě si troufnou brát do skupiny i děti s ADHD a dokonce i s mírnějšími poruchami autistického spektra, protože to ukočírujou.

    Ale samozřejmě to není úplně levné :-(
    MONIA
    MONIA --- ---
    SANTAL: jenže je zde problém,že toto můžeš udělat jedině když tě ostatní děti/kolegyně nevidí. což je dost těžké provést,když máš ve třídě 26 dětí a jsi tam sám. Věřím a vím (i od kolegyń),že toto je velice účiná metoda, ale ve chvíli kdy tě dítě "napráská" nebo jiné děti,máš průser ty jako učitelka i kdyby to nakrásně všichni schvalovali včetně rodičů. v dnešní době je velký problém nespolupráce i rodičů. mají pocit,že MŠ by měla řešit spoustu výchových problémů,které jim se doma řeši nechce. ale pokud jde opravdu do tuhého a pozve si na pomoc PPP je najednou jejich dítě naprosto vychované a bezproblémové. východisko z této situace moc nevidím, počty dětí na třídách a učitelek ve školách jsou naprosto šílené a je hrozně těžké se věnovat všem dětem a obvzlášť,když je dítě problémové. Vždycky někoho alespoň trochu šidíš.
    KATIA
    KATIA --- ---
    SANTAL: tak to v každém případě. v tu chvíli se to prostě musí nějak řešit tím, co je dostupné. osobně nejsem úplně příznivec toho hned dítě tahat na psychodiagnostiku - tím spíš pokud rodiče nespolupracují to taky trochu podezírám spíš na tu nevychovanost. ale může to být i nějaká nezralost atp.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    KATIA: Jako matka ti rovnou řeknu, že bych nerada popisované dítě (vrhne se na druhé děvčátko a otřepe mu hlavu o zeď) viděla v skupině s mýma dětma, LHOSTEJNO kolik budou brát učitelky, zda jich bude o jednu víc nebo dětí o čtvrtinu míň.
    Mimochodem, takové atace předejít nejde, ani pokud je učitelka metr a půl daleko.

    Někdy je ale řešení docela snadné - spolužačka z gymplu, takto vystudovaná vychovatelka, měla dítě ve školce s "kousajícím" chlapečkem, se kterým přece nejde nic dělat, neb kouše taky rodiče. vzhledem k tomu, že nešlo o schizofrenii, nebo tak, ale prostou NEVYCHOVANOST, vyřešila to jednorázovým přístupem (poté, co dítě přišlo podruhé s fialovým kusancem) - chytla kluka, zvedla ze země, vycenila zuby - neumím to popsat, předvedla to a lekla jsem se i já - řekla, že má zuby větší než on a že pokud ještě jednou, jedinkrát, kousne ve školce KOHOKOLI, kousne ho ona TAKY.
    Již nikdy nekousal. Tedy ve školce, co dělá doma ji nezajímá...
    KATIA
    KATIA --- ---
    MADIETTA: a je to zpátky u toho, že stále jsou školky podfinancované a je jich málo. kdyby byla menší skupinka, tak je to i pro ty učitelky zvladatejnější. nemluvě o těch dětech, taky to pro ně musí být náročné v takové bandě.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MARKYSHA: to víš, chtěj dítě "integrovat". Bez vlastního vkladu a úsilí, samozřejmě...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MADIETTA: podle toho na jakým základě, kdyby na základě nějaké vady či choroby, tak by to bylo asi zlé. Ale snad existují nějaké organizace, které rodičům těchto dětí radí a pomáhají. Ono tohle neřešit, škodí hlavně těm dětem.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MARKYSHA: no ale to není podstatný, představ si, že by mi ho z té školky fakt vyloučili.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MADIETTA: vždyť tvůj kluk je naprosto v pořádku, to spíš učitelky zapomněly v tvém případě, že děti nejsou z fabriky podle jedné formy.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MARKYSHA: no je to tak, bohužel. Víš, jak mě vyděsilo, když mi jedna ze synových učitelek naštvaně řekla že "tohle dítě do školky nepatří"? Jenže já s tím něco dělám teda.
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    toto mi take prijde docea hrozny :
    Nesehnali školku, dítě tak dávají na hlídání do obchodních center - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...chodnich-centrech-ppv-/praha-zpravy.aspx?c=A131101_1994792_praha-zpravy_bur
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam