TAPINA: To by bylo ideální. Já neuměla při nástupu do školy zdaleka to, co tady popisujete jako znalosti dnešních čtyřletých dětí, ale většina dětí ve třídě neuměla ani číst, ani psát, ani počítat. Celou dobu předtím jsem se těšila, že půjdu do školy a tam mě budou UČIT, že se tam každý den něco nového dozvím. Po prvním dni jsem řekla, že už tam nepůjdu, že mě nic nenaučili. Pak jsem to tam odseděla, ale jak jsem se nudila, přehlédla jsem i ty informace, které jsem neznala, a rozhodně nepatřila k dobrým žákům. Vezlo se to se mnou celé studium - ten zvyk si něco dělat pod lavicí, protože učitelka plácá triviálnosti. Jenže tohle může vyřešit jen velmi malý kolektiv nebo domácí vyučování, nenudit a poskytovat pravidelný stálý přísun podnětů. :-) Ráda bych tomu předešla u svých dětí, ale jak zařídit, aby do školy mohly nastoupit ve chvíli, kdy na to budou zralé, a někdo v nich touhu po vzdělání uspokojoval, nikoli dusil, to netuším. Třeba za ty dva roky ještě někdo něco vymyslí. :-D