• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Ony ty písmena jsou fakt teď VŠUDE :D Nedávno ve školce si tříletý chlapeček s tatínkem četl nápis na mikině. To za nás taky nebejvalo :o) Pro dnešní děti jsou písmena jen další obrázky, které se dají nějak pojmenovat.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA: moje starší děti to vcelku neuměly, protože o to nejevily zájem a já jim to nenutila. Počítat tedy uměli, psát a číst ne, ale naučily to vzápětí, nicméně fakt to podle mě bylo tím, že doba byla jiná - pro malé děti nejsou písmena a čísla ničím nepřirozeným a samy od sebe se o ně zajímají.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: první třída je HLAVNĚ o samostatnosti dítěte...už ho nikdo nevodí za ručičku, nikdo mu neporadí v krizových chvílích, musí si pamatovat úkoly (pokud a dokud neumí psát), musí si pamatovat co má kdy do školy donést....rozdíl proti školce je obrovský
    a hlavní učící úkol je naučit se psát psacím písmem a dobře číst tiskací...hodně dětí zná všechna písmena....ale tiskací, část zná i malá tiskací ze čtení, ale skoro nikdo neumí psát psace....a každé písmeno má čtyři tvary....velké a malé tiskací a velké a malé psací...a u dcery brali třeba dvě písmena za týden....čili děti, které se neorientovaly aspoň v těch tiskacích z toho byly dost jurodivé bo neměly čas si to zažít....ale aby mohly něco psát, tak je nutné do nich v krátkém čase nalít poměrně dost písmen najednou...to samé čtení....hodně dětí čte, ale třeba ne úplně kvalitně a rychle, tak se to hodně trénuje a rozvíjí....všechno ostatní učení je tak trochu bokem včetně počítání...do konce první třídy se učí počítat do dvaceti, což skoro všechny děti už dávno umí
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: upřímně...já nevím, co bych dělala, kdyby moje dítě nejevilo zájem...na jednu stranu s tebou souhlasím a na druhou stranu po zkušenostech se starší vím, že čím méně popsané do školy vstupuje, tím větší je to pro něj náraz.....čili bych se asi snažila formou hry, zábavy....dyť není třeba drilovat a hrbit se nad sešity...naše děti se učí běžně celý den....počítají věci kolem sebe, čučí na písmenka, chtějí vědět kde je co napsané....no prostě tak nějak v běhu dní.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Nebo chcete tvrdit, že když dítě neumí v šesti letech samo číst, psát a počítat, je retardované nebo zanedbané? A co prosím vás teda v tý první třídě učí? Násobilku nebo co?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: Neříkám tajit, ale aby dávali dítěti odklad, že neumí před nástupem do školy číst a psát? To mi přijde přehnaný. Já osobně si myslím,že předškolák se má hlavně vylítat venku,vyblbnout a ne se doma hrbit nad úkoly. Zápis do školy se pak může stát pro děti stresem, protože sami víte, co některý ambiciózní rodiče dokážou. Nemluvím o radostném učení zvědavého dítěte, ale tvrdém drilu.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: tak to je ovšem úlet.
    EDERA
    EDERA --- ---
    ILLUZE: Jo, když jsem v sešitě pro předškoláky narazila na čtverec, kde se měla doplnit čísla tak, aby svisle, vodorovně i po uhlopříčkách vycházeli správné součty, tak jsem si taky říkala, že se autoři fakt už pomátli.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: tak nějak, přičemž ten posun vidím i mezi generacemi mých dětí, nejstarší je ročník 1997, nejmladší 2011.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Mně hlavně přijde, že se za poslední generaci funkce čtení posunula dost ve významu. Za našeho dětství byla písmenka leda v knížce a v novinách, dneska se psaný text používá mnohokrát za den pro běžnou komunikaci (kdo z vás manželovi nenapíše vzkaz přes internet, než by mu třeba volal). A ty děti to mnohem víc obklopuje a víc je to láká si tu schopnost osvojit, takže časem asi čtoucí předškolák fakt bude normou.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    KFF: bambinovi budou dva a půl a umí TEO, AB, občas ještě pár písmenek, normálně jsem mu je ukazovala třeba na plakátech při čekání na zastávce nebo na cedulkách ve vaji. Čísla - nejlíp umí 2, občas pozná i jinačí a sem tam napočítá do 8, to se myslím učili aj ve školce, asi skrz básničky
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ILLUZE: já bych klidně požádala....asi proto, že nálepku prudiče mám i tak a nemyslím, že by to něčemu vadilo :-) hlavně ředitelka a učitelka jsou dvě rozdílné osoby...ne vždy kámošky, obvykle spíš ne a tudíž, že jsem a válečné stezce s ředitelkou ještě nemusí znamenat, že jsem s učitelkou....a ona tráví s mým dítětem většinu času :-)
    akorát bych si teda zjistila, k jaké učitelce se dítě dostane....podle mých zkušeností to je naprosto klíčové...kamarádi fajn, ale učitelka rozhoduje
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MARKYSHA:
    PEPSSI: fakt? Já tedy nečekám, že B se naučí číst a psát a počítat až ve škole, my si třeba počítáme hodně, on to miluje, stejně jako chce pořád dělat nějaké úkoly v sešitech, tak je děláme, do vlaku je to třeba fajn zábava. Stejně jako se pořád ptá na to, na jaké písmeno začínají slova, takže mu to říkáme, písmena už umí asi skoro všechna, číslice taky.
    Není to tak, že bych si řekla, že ho to budu učit, ale přece mu to nebudu tajit, když ho to zjevně zajímá, ostatně ve školce se počítá taky docela běžně.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    Máme dilema - po tom, co jste tu o nás četly - zvažujeme, že požádáme paní ředitelku, aby Eli přesunuli do jiné třídy - ideálně, kde má nejvíce kamarádů / dětí, s nimiž chodila do původní školky.
    Na druhou stranu se obávám, že nás to může zapsat do kategorie "komplikovaní rodiče".
    Jak byste se k tomu stavěly vy?
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    MEDVED007: dneska jsem si ve školce všimla, že předškoláci už nacvičují písmenka a vlnky, mají to vystavené na nástěnce
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: co vím, tak už ve školce se po dětech běžně chce, aby se uměly podepsat a nepřijde mi to jako nepřiměřený nárok....přeci jen od vlastního jména se obvykle odvíjí zájem o ty ostatní písmena....
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    MARKYSHA: mám na to uplně stejnej názor
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Toník taky počítá, zatím do šesti, pak už to matlá a pozná M jako máma a T jako Toník, ve dvou a tři čtvrtě, ale stejně si myslím, že počítat a psát je na škole a na rodičích trénink udržení pozornosti a schopnosti delší dobu sedět, správné držení tužky, správněho sezení apod.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ILLUZE: já u staršího syna celkem přesně vím, jak se číst naučil, ten se fakt zajímal, cíleně se na písmenka vyptával, naučil se podepsat a napsat máma táta, ale dlouho si nespojoval, až pak mu to jednou seplo. U mladšího nemám tušení, jednoho dne jsem zjistila, že si pro zábavu hláskuje slova a za pár dní přišel a přečetl mi Ferdův slabikář. Ten se to zjevně naučil osmózou. :-)
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    EVIANAIVE: v pátek jsem zavítala do knihkupectví a náhodou jsem narazila na přihrádku "knížky pro předškoláky" - jsou to regulérní učebnice, na co by se mělo dítě do školy trénovat - přiznám se, že mne po jejich prolistování oblilo... buď je z nich většina přehnaná v nárocích na dětech v tomto věku, nebo my jsme byli mimo - s některými úkoly bych měla sama co dělat tak ve čtvrté třídě

    YENNEFER: ano, a i z toho důvodu jsme se nakonec rozhodli nedat E. do školy předčasně (je říjnová) - umí to, co by mělo umět dítě, nastupující do školy - jenže při představě, že se dostane do kolektivu dětí, které jsou ve skutečnosti o rok dva starší, jsme to prostě vzdali - báli jsme se, že to prostě nedá ani fyzicky, ani psychicky


    KFF: starší dcerka se to začala učit u sledování pořadů typu "Barny a jeho přátelé" a "Mickeyho klubík"
    v cca třech letech uměla napočítat do dvacíti a do stovky pak šla po desítkách
    je to spíše o hře, do které nás zapojuje sama - počítaly jsme společně třeba míčky, co jsme uklízely do sáčku
    u písmenek se rozvíjí od svého jména, pak chtěla, abych jí napsala jméno sestřičky, nebo jak se píše "máma", ráda si hraje s magnetickou tabulí, kde má písmena

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam