• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Včera zrovna na pískovišti se dvě mámy přečůrávaly, co jejich batole umí a teď je tam zkoušely. Pak je vypustily a ten jeden genius mlátil ostatní balonkem po hlavě a ten druhý se bavil tím, že se pletl ostatním pod nohy a když do něj někdo vrazil, řval:Au mami, on/ona mě strčil. Když to udělal Tondovi,co si v klidu hrál na restauraci tak odvětil: Pardon, já nerad, dostaneš slevu:D
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    EDERA: tak když jí nedovolí se flákat, tak je super. Omlouvám se, jestli jsem tím někoho urazila. Já mám právě zkušenost se sestrou a pak se synem kamarádky, který byl v nějaký podobný do 5.třídy, od 6. je v klasické ZŠ a platí mu doučování. A taky mě naprdlo to, že pokud dítě v předškolním věku nečte, nemůže do klasické ZŠ. Kromě toho my, co máme děti ze silného ročníku, budeme rádi, že někam dítě umístíme, jak to tak vypadá.
    ADD
    ADD --- ---
    PEPSSI: Jestliže použiješ termín "dnešní doba", tak předpokládám, že srovnáváš s jinou dobou, a ve srovnání se všemi jinými známými dobami není pravda, že "V dnešní době jsou na děti a potažmo i rodiče kladený šílený nároky" - jsou nejnižší vůbec, protože se tu dohadujeme, jestli je lepší znát písmenka nebo kytičky, a neřešíme, jestli poslat dítě se sousedem do cizího města, že se ho tam možná někdo ujme. To byly podle mě vysoké nároky na rodiče a dítě, takové banality jako písmenka nebo kytičky dosud žádné šestileté dítě nemělo možnost řešit, to je záležitost právě a pouze poslední doby. A jestli nechceš do sedmi let dítě zatěžovat, určitě najdeš sluníčkovou školu, kde se nezatěžuje. Já mám poslední dobou pocit, že je spíš problém najít školu, kde děti makají a pouze nerozebírají své pocity a nesžívají se s matkou zemí. :-) (Nadsázka!)
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA: Kebina to měla podobně. První písmena uměla jako dvouletá, před třetími narozeninami uměla bezpečně všechna. Ale pak další dva roky na to koukala jak vejr, říkala P, E, S, ale PES v tom neviděla. A pak se to najednou samo propojilo a ona najednou psala a četla. Kupodivu vlastně dřív psala než četla, což moc nechápu, jak je možné. Ale určitě jako čerstvě pětiletá psala cedule typu "ZAKAZ CHOZENÍ MÁMA" (jakože nesmím do dětského pokoje, protože jí se nechce uklízet:-) a přitom totéž by ještě sama určitě nepřečetla.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BEBERA: umět písmena ještě nic není. našemu od znalosti všech písmen trvalo dva roky, než mu seplo, že P - E - S je PES. všechna písmena poznal ve třech letech, číst s porozuměním začal až někdy po pátém roce. sám, prostě mu ti seplo (než tu někdo zase začne o drilu)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Já je teda nepovažuju za vyrovnávačky. Moje dcera do jedné takové školy chodí a nebýt toho nablblého slovního hodnocení, tak škole nemám co vytknout. Máme tu v dosahu i školu ambiciózní, výkonovou, kde potom v páté třídě jde dvacet dětí ze třídy k přijímačkám na gympl a všech dvacet se jich dostane, ale vyhodnotila jsem to, že to by nebyla dobrá škola pro naši blondýnu. Pro jejího bratra kdysi by byla ideální, ale pro ni fakt ne. Přitom teda nemám pocit, že by se Kebina ve své pohodové škole flákala.
    Ano, uměla číst rok a půl před nástupem do školy. Tak holt neslabikuje s ostatními dětmi, ale čte si vzadu ve třídě na gauči vlastní knížku. Nebo dostane nějaké zvláštní pracovní listy s úkoly. Totéž domácí úkoly. Z matematiky stihla všechno ve škole, tak na doma dostala list se 60 příklady navíc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    NIENNA: U naší blondýny ve třídě uměli číst na začátku roku dva (z dvaadvaceti), což podle pančelky je obvyklý průměr. Zcela běžná základka, ze dvou na sídlišti považovaná za tu "horší" (ve smyslu méně výkonová, pohodovější).

    MEDVED007: Ono s tím vybíráním se to s narůstajícím počtem dětí začíná zužovat na školu spádovou, protože jinde Ti dítě vzít nemusej.

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA:
    VALENTINA: Medvěd to napsala s takovým pejorativním nádechem, že to vyznělo, že jsou to školy pro dementy, co mezi normální děti nepatří. Jinak já ve vyrovnávací třídě byla a byla to přesně škola hrou. My teda měli skvělou učitelku, co si nás brala i domů a říkali ji jménem. Ale třeba nevlastní sestra chodí do montessori a sice krásně tancuje a její obrázky jsou krásný, ale nezvládá ve 14 letech pravopis. To je zas druhý extrém.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MARKYSHA: to už si dnes myslím taky, já byla ta pilná holčička se samýma jedničkama, ale s nulovýma ambicema jsem tam, kde jsem, kdežto třeba ti zlobiví kluci dneska jsou úplně jinde.
    Proto se musím velmi krotit, abych svoje děti nechala žít a netrvala jen na pěkných známkách, spíš aby si našli to, co by je v životě bavilo.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: já jsem taky proti odkladu, ale taky proti požadavku, aby se stalo normou, že se má učit před vstupem do školy. O to jde. Jo já ve čtení excelovala, potichu četla už v první třídě, ale nedokazuje to vůbec nic. Takový to mít ze všeho samý jedničky je na prd, znám plno lidí,co měli gympl a zkoušeli jednu vejšku za druhou a stejně dodnes neví,co mají dělat. Naopak děti, co vynikaly v jedné věci a v ostatních byly průměrný či podprůměrný, dnes dělají,co je baví a ještě je to slušně živí. Včetně dyslektiků, kteří dnes můžou studovat dokonce literaturu.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MARKYSHA: vyrovnávačky si tedy představuji jinak. škola hrou je podle mě pro děti, které úplně nezapadnou do těch drilovacích a náročných škol, třeba jsou ještě hravější, trošku hyperaktivní, mají nějakou poruchu učení atd. Ty klasické drilovací školy jsou jako stvořené pro holky, kterým to asi víc sedí. Já na svém mimoňovi vidím, že klasická škola bude pro nás zlo, ale jelikož žádnou jinou v blízkosti nemáme, tak to prostě bude muset nějak zvládnout. On není blbý, jen prostě dělá jen to, co ho baví a s tím brzo narazí.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: ne, není to vyrovnávačka. Třeba pro mě je to naopak cesta, kterou zvažuju, že by můj syn mohl jít, ačkoliv teď ve třech a půl už umí většinu písmen (když už jsi se na těch písmenech tak zasekla)... Je to prostě jen jiný způsob výuky a je na rodičích, aby zvážili, co je pro jejich dítě nejlepší. Pro mě je důležité, aby se dítě něco naučilo s radostí a přirozenou touhou po učení, ne aby se to naučilo za každou cenu...
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MARKYSHA: hele, ty mi furt někoho připomínáš...
    UČITEL: Barikády! To je taková hromada všeho možného: kostky dlažební, kredence, pytle s pískem, povozy…
    VEVERKA: Vozová hradba.
    UČITEL: No, jsou to spíš krámy.
    VEVERKA: Ale né, to je vozová hradba, tomu nerozumíš.


    ať je to, co je to, je to vyrovnávačka
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: s tím čtením by ses divila....je mrak lidí, kteří umí číst blbě resp. pomalu případně nepochopí psaný text správně....a to i v dospělosti ! čímž neříkám, že je nutné , aby to dítě umělo ve dvou letech, ale aby se to fakt rychle ve škole naučilo dobře....dcera je ve třetí třídě, čte jako dospělý...potichu i nahlas...ale mají ve třídě furt děti, které slabikují a učitelka je na tom dost drtí, protože prostě čtení JE základ

    a já teda tu hrací školu jako žádnou vyrovnávačku nechápu...prostě je to jiný systém, který třeba já osobně neuznávám...podle mě je dobré, aby děti v raném věku zjistily, že je třeba se učit a uměly to....když se to po nich bude poprvé chtít v 15 letech, tak to asi půjde dost ztuha....ale je plno rodičů, jejichž hlavním kritériem je "dětství jejich dětí"...proto taky ty odklady.....a pro ně je to jak dělané
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: protože tyhle školy jsou vyrovnávačky v lepším hávu. Školní dril mi nevadí, pokud se nemá přenášet do předškolního věku. Jo a mimochodem číst a psát se naučí každý, není to nic výjímečného a nikoho nezajímá,že to uměl div ne ve dvou, ale to, že o něčem ví víc než ostatní,ti prorazí a ne učení mloci Krhounkové co makají a makají....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: ty si jak umanutá....jaký vyrovnávačky ? tady v okolí máme čtyři školy....škola dcer, škola zaměřená na výtvarku, anglická soukromá a škola "herní"....do té jdou obvykle děti, u kterých mají rodiče pocit, že školní dril pro ně nebude dobrý....škola jede podle nějakého systému ´škola hrou, mají tam mraky interaktivních tabulí a dílen a já nevím čeho.....není to žádná vyrovnávačka, je to normální škola, jen prostě má jiný systém a přístup.....
    že dítě umí číst a psát neznamená, že je chytřejší....ale popravdě, pokud se to ve škole fofrem nenaučí, tak bude mít brzy velký problém.....ono totiž ve finále je všechno písemně....i matika, i prvouka....a když si to neumí rychle a správně přečíst a pochopit, tak je nahrané i v předmětech, které by zvládalo v pohodě
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: Nevím, kde jsi to v tom textu našla, přečti si to prosím ještě jednou.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: hm teď to píšeš, že jako děti co čtou a počítají se, jsou chytřejší a ti, co ne hybaj do nějaký vyrovnávačky, nebo co. To, že děti zajímá něco jiného, neznamená, že neudrží pozornost.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    jinak včera přišel bambin z nový školky http://www.childoftheplanet.com/ a počítal do 13.. .))
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    PEPSSI: já bydlím na 6, pracuju na 3, takže značka ideál.¨))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam