• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ADD
    ADD --- ---
    Jestli tu někdo dáváte děti do školky jen na několik dní v týdnu, jsou v tom nějaká úskalí? Vzali mi do školky mladšího a přijde mi docela škoda, aby byli oba kluci pryč celý týden. Co ráno vstávají v sedm, jsou večer už dost unavení a na nějaké tvůrčí aktivity to není, navíc prcek je fakt malej. Zároveň u staršího se neosvědčilo braní ze školky dřív než v pět (po obědě se potřebuje vyspat a doma neusne, a po spaní zbývají necelé dvě hodiny na volné hraní - dopoledne mají spíš vzdělávací program a jdou na procházku - na které se syn těší). Napadá mě dávat je tam jen od úterý do čtvrtka, ale vím, že ředitelka bude proti (ona je taková tvrdě cepovací k dětem i rodičům :-)) - na jaké námitky se mám připravit?
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    BEBERA: já teda maleho opravuju,protože těch písmen je dost,co nedava. Opravuju ho spíš ale vecer,když čteme pohádku-on mi ji vypráví, přes den to jde hůř,protože jak je rozjetý,těžko ho zastavit. Opravit se nechá,občas i zopakuje...uvědomuje si,že musí cvičit..
    EDERA
    EDERA --- ---
    BEBERA: Logopedka si vůbec nepamatuju, jestli k tomu něco říkala. Ale sama jsem měla pocit, že v běžné komunikaci s dítětem je lepší se soustředit na to, CO říká, než JAK. Navíc malé děti dělají kromě výslovnosti i jiné chyby, které je taky třeba korigovat, tak aby toho opravování nebylo moc najednou a neotrávilo je to.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    BEBERA: taky mi přijde, že to opravování nemá žádný smysl-když ho opravím, tak to řekne dobře, ale stejně to při běžném mluvení nepoužívá. Dcera, když se nějakou hlásku naučila, tak už to prostě říkala správně, jestli je to tím, že on je prostě takový lenoch nebo co...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    VALENTINA: to právě dělá syn s těmi sykavkami... Proto se ptám, jak je to s tím opravováním...
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MEDVED007: tak to sorry, ten začátek si fakt už nepamatuju:), tohle mi přijde taky celkem ok. Mně šlo vyloženě o samostatné čtení a počítání, což si myslím, že zas tolik předškolních dětí neumí.
    Jinak mě fakt nenapadlo připravovat děti na zápis do první třídy, teda krom toho, že jsem jako Edera dolovala ze syna básničku:), u něj jsem měla trochu strach, že tam bude stát jak tvrdé Y :)
    mmch, když se bavíte o té logopedii, setkal jste se někdo s tím, že vaše dítě hlásku umí, ale nepoužívá? syn už celkem dlouho umí ř, přesto si to ulehčuje a použije ho jen tehdy, když ho opravuju.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MADIETTA: ad ta logopedie, pamatuju si, že když chodil k logopedce brácha, tak ta říkala, abychom ho hlavně neopravovali, když něco řekne špatně... Hádám proto, že to je demotivující, aspoň mě by to štvalo. Jenže už je to tak 20 let a od té doby se všechno pětkrát zmnilo...Teď tu byla tchýně, logopedická učitelka ve školce a tvrdila, že je nejdůležitější to dítě neustále opravovat a buzerovat, aby si to uvědomilo, a vyslovovalo správně (konkrétně š,č,ž - říct je umí, ale když mele, splyne mu to všechno do s,c,z). Mně to přijde spíš kontraproduktivní, od té doby, co jsem ho začala opravovat, tak mi přijde, že se přestal snažit... Co vám k tomu prosím říkala vaše logopedka?
    KFF
    KFF --- ---
    Koukám, že tady můj dotaz rozjel pěknou debatu. Přiznávám, že jsem nečetla všechny příspěvky, nicméně mojí motivací byla hlavně zážitek kamarádek hlásících děti do první třídy. Bydlíme na P7, kde je v nebližším školním okolí ZŠ Fratišky Plamínkové, která si přes všechny rozporuplné informace, co jsem následně dohledala, hraje na elitní (první státní škola s uniformami - které jsou v současné době myslím celkem zbytečné, děti se rychle rozkastují díky mobilům a jiným vymoženostem). Jedna z těch holek upřednostňuje takovou pro mě (přiznávám) sympatičtější celistvější výchovu, si synek vybírá, co ho baví a má širší obzory, včetně toho, že pohlcuje i písmenka a čísla, ale zárověň ho zajímají jiné věci a druhá s vědomím toho, že budou "přijímačky" jela trochu dryl na počítání, psaní, geometrické tvary... Samo se tam dostal ten druhý, což ve mně vyvolalo dojem (ač sama nemám děti v blízce předškolním věku), že minimálně na téhle škole, je určitě důležitější nalejvárna a penzum rychle nabytých znalostí, než celkový rozhled a inteligence.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Tak ono to nemusí být vždycky chvilka. U blondýny ve škole byl vloni zápis jako cesta z pohádky do pohádky, s každým dítětem šla jedna pančelka a sledovala ho, jak mu půjdou jednotlivé úkoly. Úkoly zadávali páťáci převlečení za pohádkové postavičky, obvykle to nějak tematicky souviselo s tou pohádkou, ze které postavy byly. Celkem to bylo aspoň patnáct stanovišť, zabralo to tak hodinu, to už přece jen nějaký obraz o dítěti poskytne.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MADIETTA: no doufam,že to tak bude asponn dál probíhat..budu brát,že první sezení bylo "seznamovaci" .. zjištovala jeho vývoj a tak..ale jeslti to příště bude vypadat stejně,začnu hledat dál
    škoda,že sehnat logopeda není tak lehké..tahle byla jediná u nás v obvodě,navíc hned vedle školky..tak případně budeme někam dojíždět
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ZEMINO: aha, tak to je asi nějaký jiný přístup... my chodíme k logopedce tak jednou za 3 týdny, ona zkontroluje, jak jsme cvičili, jestli se dítě zlepšilo, pak s ním udělá další cvičení, ukáže mi, jak na ně, případně dodá pomůcky, dostanu pracovní listy a zas jdem.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    EDERA: no přesně, taky jsem si říkala, co můžou za tu chvilku zjistit.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MADIETTA: právě,že mi neřekla vlastně vůbec nic,co cvičit .. přečetla si zprávu,od logopedky,co došla jednou do školky,zhodnotila,že se to moc nezlepšilo,že to bude běh na dlouhou trať,že pokud logo ve školce,co má s učitelkou,se bude odlišovat od jejích představ,tak si budu muset vybrat buď ji nebo školková učitelka,ale nezadala vlastně vůbec nic a objednala za měsíc :(
    největši průser u malého je,ale udržet pozornost před zrcadlem,když cvičíme ..
    no doufam,že to zvládneme,protože odklad bych opravdu nerada.. protože vše ostatní zvládá.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ZEMINO: termín jednou za 14 dní - měsíc není nic neobvyklého, protože u odborného logopeda je hlavní gro práce na rodičích, logoped ti ukáže, jak to s ním cvičit, ale důležitý je pak to fakt dělat, i kdyby 3 minutky denně.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MADIETTA: na logopedii chodí ve školce,k učitelce jednou týdně,.. teď jsme začali chodit i k odborné logopedce,ale ta nám další termín dala za měsic,tak nevím jak moc nám pomůže.. přemýšlíme,že bysme ho "dali" ještě k sousedce,která je učitelkou v logopedické školce. Ale má toho hodně,co špatně vyslovuje a hlavně strká jazyk pořád mezi zuby..
    Máme dokonce i ve školce logopedickou třídu,ale tam jsem ho odmítla teď,když se uvolnilo místo,dát,protože konečně se začal ve své třídě s někým bavit a on je takový ciťa,že by to mohl brát jako trest,navíc tam nechodí děti jen s logopedickou vadou.Tak uvidíme,pokud se nezlepší do prázdnin,tak ho tam dám od září-to jdou totiž ti jeho kamáradi do školy.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Tchýně, učitelka ve školce, mého muže kdysi připravovala, uměl hromadu básniček a písniček, krásně kreslil a jánevímco ještě, ale na zápise se zasek a jediný, co jim řekl, byl počet lidí v místnosti, jinak z něj nevyrazili ani slovo - a vzali ho ;-) Po zkušenosti s 3letou prohlídkou čekám něco podobného i s naší nejstarší, takže ji nijak speciálně připravovat nehodlám, v jejím případě to vidím na zbytečně vynaloženou energii :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ZEMINO: v 5 letech je tak akorát čas začít s logopedií, pokud dítě špatně mluví, a pokud nebudeš mít takové dřevo jako já, které tam setrvalo až do 8 let, tak většině dětí, co znám, že chodily na logopedii, ten rok před školou stačil.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    A to já budu nejspíš řešit opačný problém.. že Maty odklad nejspíš dostane,protože mluvení mu nejde pořádně ani ted ve 4,5letech a já bych chtěla,aby šel v 6-ti letech,které bude mít v červenci. Už teď je vyšší než vrstevníci a nedovedu/nechci si představit,jak by vyčníval v 7-mi letech.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Cíleně nepřipravovala, neb jsem stejně netušila, co po nich budou chtít. Ve školce to pančelky s dětma probíraly od podzimu, což mi přišlo jako postačující. Vlastně jsem jen u Jr. zkontrolovala, že umí nějakou básničku (dodnes si pamatuju, že smlouval, jestli by radši nemohl vyjmenovat planety sluneční soustavy nebo stupnici tvrdosti nerostů:-) a u Kebiny, že si pamatuje adresu, kam se budeme stěhovat, aby prokázala, že je "spádová".
    Ostatně si myslím, že pro uvažování odklad ano/ne není ani tak podstatný výkon dítěte u zápisu, ale to, jak se den za dnem projevuje ve školce. Na odhad učitelek, které vídají dítě dnes a denně dlouhé měsíce, bych dala mnohem víc než na názor někoho, kdo dítě viděl jednou pár desítek minut (v lepším případě) u zápisu.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: osobně bych ohledně zápisu dřela hlavně tu logopedii....to je častý důvod pro to, že dítěti nedoporučí první třídu....že se neumí podepsat, z toho nikdo kovbojku nedělá....

    na zápise u obou dcer chtěli podobné věci....jak se jmenuje, kde bydlí, jak se jmenuje máma, táta, sourozenci, tvary, barvy, čísla do deseti a mladší teď četla nějaká písmena...učitelka se jí zeptala, jestli nějaká zná a ona jí přečetla z fleku celou stránku , kde byla asi prakticky celá abeceda, včetně X...to učitelku překvapilo, že ho taky umí :-) no a říct nějakou básničku....klasika
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam