• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    A to já budu nejspíš řešit opačný problém.. že Maty odklad nejspíš dostane,protože mluvení mu nejde pořádně ani ted ve 4,5letech a já bych chtěla,aby šel v 6-ti letech,které bude mít v červenci. Už teď je vyšší než vrstevníci a nedovedu/nechci si představit,jak by vyčníval v 7-mi letech.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Cíleně nepřipravovala, neb jsem stejně netušila, co po nich budou chtít. Ve školce to pančelky s dětma probíraly od podzimu, což mi přišlo jako postačující. Vlastně jsem jen u Jr. zkontrolovala, že umí nějakou básničku (dodnes si pamatuju, že smlouval, jestli by radši nemohl vyjmenovat planety sluneční soustavy nebo stupnici tvrdosti nerostů:-) a u Kebiny, že si pamatuje adresu, kam se budeme stěhovat, aby prokázala, že je "spádová".
    Ostatně si myslím, že pro uvažování odklad ano/ne není ani tak podstatný výkon dítěte u zápisu, ale to, jak se den za dnem projevuje ve školce. Na odhad učitelek, které vídají dítě dnes a denně dlouhé měsíce, bych dala mnohem víc než na názor někoho, kdo dítě viděl jednou pár desítek minut (v lepším případě) u zápisu.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: osobně bych ohledně zápisu dřela hlavně tu logopedii....to je častý důvod pro to, že dítěti nedoporučí první třídu....že se neumí podepsat, z toho nikdo kovbojku nedělá....

    na zápise u obou dcer chtěli podobné věci....jak se jmenuje, kde bydlí, jak se jmenuje máma, táta, sourozenci, tvary, barvy, čísla do deseti a mladší teď četla nějaká písmena...učitelka se jí zeptala, jestli nějaká zná a ona jí přečetla z fleku celou stránku , kde byla asi prakticky celá abeceda, včetně X...to učitelku překvapilo, že ho taky umí :-) no a říct nějakou básničku....klasika
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    No a když už jsme u toho, připravovaly jste nějak cíleně děti na zápis? A je to vhodné? Myslím jestli to nechat tomu přirozenému zájmu nebo ne. Protože pokud se o to dítě nezajímá, ale jinak je připravené, tak by pak ten odklad byl vina rodičů, ne? Ptám se hypoteticky, protože u Tondy je ten odklad stejně pravděpodobný, je narozený v květnu a mám obavu, že bude mít problémy s výslovností.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    Valentino....co jsem teď dohledala, tak celá debata začla tímhle příspěvkem
    "mě tenhle trend přijde šílený, ale co mi říkala kamarádka, jejíž dcera dělala loni "přímačky" na základku (Brno), tak tam po ní opravdu chtěli, aby z hromádky písmenek složila své jméno (tudíž minimálně znala abecedu) a zkoušeli jí zda zvládne sčítání do 5 a umí napočítat do 20...
    jsem si vědoma toho, že to samozřejmě spousta dětí dnes opravdu již před nástupem do školy umí, ale přijde mi na hlavu postavené to brát jako normu a když je dítě ve vývoji naprosto normální (a bude se tyto věci opravdu učit až ve škole, jak tomu po mnoho let bylo) tak to brát jako jeho handicap a dávat mu odklad."

    a to třeba mě přijde jako standard....
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Poznat velká tiskací písmena asi uměly prakticky všechny děti. To se fakt dělá poslední rok ve školce (a dělalo už před 11-12 lety, kdy chodil poslední rok do školky náš Jr., co si tak pamatuju).
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MEDVED007: ježiš, o tom snad nebyla řeč, ne? já si pod tím, co jste psaly představila, že děti čtou-tzn. jsou samy schopné si přečíst jednoduché věty, případně sčítají a odčítají. To, že poznají písmena a počítají do dvaceti, to nepočítám jako čtení a počítání.
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    MEDVED007: a to tady psal kdo?
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA:
    VALENTINA: tak ono je čtení a čtení....fakt výborných čtenářů bylo pár, ale myslím, že byl mrak dětí, které poznaly většinu písmenek a to bylo právě to, co jim pomohlo, že se v tom začátku neztratily....pokud tam dítě nastoupilo s tím, že se pomalu ani neumí podepsat a nezná jediné písmeno, tak mělo problém...vím o jedné takové holčičce a vím, že měla dost honičku.....ale tady se furt mluvilo o tom, že dítě nemá umět před nástupem do školy ani písmenko a netušit co jsou čísla.....což je podle mě špatně
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    TIMA: jo školka mu hrozně prospěla v socializaci, je tam nejmladší, tak za tu dobu hrozně poposkočil. Uvidíme příští rok, až bude mazák. Ale občas tam na chvilku dávají patnáctiměsíční holčičku a o tu se prý hrozně dojemně stará. On teda si s vrstevníky moc nehraje, s mladšími nebo staršími, když na něj mají náladu, někdy je mi ho líto, snad najde nějakého kamaráda, se kterým si sedne.
    TIMA
    TIMA --- ---
    MARKYSHA: Tonda je frajer :)
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    EDERA: opravdu si nemyslím, že by to, že dítě čte a počítá, než jde do školy, bylo pravidlem. Možná máte vesměs hodně chytré děti, ale na naší úplně normální základce to neuměla ani třetina. Moje dcera taky ne a se čtením problémy nemá, nejsou pozadu a přijde mi, že nároky na ně paní učitelka má docela slušné. Po velmi pohodové první a druhé třídě mi ta třetí přijde docela náročná, co se množství informací týče.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Já myslím, že je to dané nestandardním vzorkem populace, který tady je. Holt tady skoro všechny děti četly před nástupem do školy, ale běžné to fakt není. Jak říkám - u dcery ve škole jsou to dvě děti z dvaadvaceti a pančelka to zvládá v pohodě. Což teda není umění dané všem učitelkám. Přítelova dcera školu v pololetí měnila a mám silné podezření, že její původní pančelka si za půl roku ani nevšimla, že to dítě už dávno čte.:-(
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Včera zrovna na pískovišti se dvě mámy přečůrávaly, co jejich batole umí a teď je tam zkoušely. Pak je vypustily a ten jeden genius mlátil ostatní balonkem po hlavě a ten druhý se bavil tím, že se pletl ostatním pod nohy a když do něj někdo vrazil, řval:Au mami, on/ona mě strčil. Když to udělal Tondovi,co si v klidu hrál na restauraci tak odvětil: Pardon, já nerad, dostaneš slevu:D
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    EDERA: tak když jí nedovolí se flákat, tak je super. Omlouvám se, jestli jsem tím někoho urazila. Já mám právě zkušenost se sestrou a pak se synem kamarádky, který byl v nějaký podobný do 5.třídy, od 6. je v klasické ZŠ a platí mu doučování. A taky mě naprdlo to, že pokud dítě v předškolním věku nečte, nemůže do klasické ZŠ. Kromě toho my, co máme děti ze silného ročníku, budeme rádi, že někam dítě umístíme, jak to tak vypadá.
    ADD
    ADD --- ---
    PEPSSI: Jestliže použiješ termín "dnešní doba", tak předpokládám, že srovnáváš s jinou dobou, a ve srovnání se všemi jinými známými dobami není pravda, že "V dnešní době jsou na děti a potažmo i rodiče kladený šílený nároky" - jsou nejnižší vůbec, protože se tu dohadujeme, jestli je lepší znát písmenka nebo kytičky, a neřešíme, jestli poslat dítě se sousedem do cizího města, že se ho tam možná někdo ujme. To byly podle mě vysoké nároky na rodiče a dítě, takové banality jako písmenka nebo kytičky dosud žádné šestileté dítě nemělo možnost řešit, to je záležitost právě a pouze poslední doby. A jestli nechceš do sedmi let dítě zatěžovat, určitě najdeš sluníčkovou školu, kde se nezatěžuje. Já mám poslední dobou pocit, že je spíš problém najít školu, kde děti makají a pouze nerozebírají své pocity a nesžívají se s matkou zemí. :-) (Nadsázka!)
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA: Kebina to měla podobně. První písmena uměla jako dvouletá, před třetími narozeninami uměla bezpečně všechna. Ale pak další dva roky na to koukala jak vejr, říkala P, E, S, ale PES v tom neviděla. A pak se to najednou samo propojilo a ona najednou psala a četla. Kupodivu vlastně dřív psala než četla, což moc nechápu, jak je možné. Ale určitě jako čerstvě pětiletá psala cedule typu "ZAKAZ CHOZENÍ MÁMA" (jakože nesmím do dětského pokoje, protože jí se nechce uklízet:-) a přitom totéž by ještě sama určitě nepřečetla.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BEBERA: umět písmena ještě nic není. našemu od znalosti všech písmen trvalo dva roky, než mu seplo, že P - E - S je PES. všechna písmena poznal ve třech letech, číst s porozuměním začal až někdy po pátém roce. sám, prostě mu ti seplo (než tu někdo zase začne o drilu)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Já je teda nepovažuju za vyrovnávačky. Moje dcera do jedné takové školy chodí a nebýt toho nablblého slovního hodnocení, tak škole nemám co vytknout. Máme tu v dosahu i školu ambiciózní, výkonovou, kde potom v páté třídě jde dvacet dětí ze třídy k přijímačkám na gympl a všech dvacet se jich dostane, ale vyhodnotila jsem to, že to by nebyla dobrá škola pro naši blondýnu. Pro jejího bratra kdysi by byla ideální, ale pro ni fakt ne. Přitom teda nemám pocit, že by se Kebina ve své pohodové škole flákala.
    Ano, uměla číst rok a půl před nástupem do školy. Tak holt neslabikuje s ostatními dětmi, ale čte si vzadu ve třídě na gauči vlastní knížku. Nebo dostane nějaké zvláštní pracovní listy s úkoly. Totéž domácí úkoly. Z matematiky stihla všechno ve škole, tak na doma dostala list se 60 příklady navíc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    NIENNA: U naší blondýny ve třídě uměli číst na začátku roku dva (z dvaadvaceti), což podle pančelky je obvyklý průměr. Zcela běžná základka, ze dvou na sídlišti považovaná za tu "horší" (ve smyslu méně výkonová, pohodovější).

    MEDVED007: Ono s tím vybíráním se to s narůstajícím počtem dětí začíná zužovat na školu spádovou, protože jinde Ti dítě vzít nemusej.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam