• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    LAURA
    LAURA --- ---
    THERY: aha! dekuju :)
    THERY
    THERY --- ---
    LAURA: U nás to znamenalo 15min rozhovor s učitelkou o tom, co synovi jde nebo nejde :) Měla k tomu tabulky, co by mělo dítě umět vzhledem k věku
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    BEBERA: obecně možná jo, ale u mého syna to teda neplatilo, musel se očit obé zvlášť a každé jiným způsobem. Exot prostě.
    LAURA
    LAURA --- ---
    netušíte prosím co znamenají ve školce "konzultační hodiny"? Jsou s povinnou účastí.. tak abych věděl, na co se mám připravit..
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    letni skolka u nas v monte skolce jonas
    Letní prázdninová školka | Montessori školka Jonáš
    http://www.montessori-skolka-praha.cz/letni-prazdninova-skolka-primestsky-tabor-leto2014/
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: porovnávání je mezi sourozenci víc než běžné....a vůbec nesejde na tom, že ten jeden je mimino :-) u nás je situace o to komplikovanější, že mladší dcera ač od 2,5 roku mladší tak vypadá se ségrou věkově stejně, prostě moc roste....čili řada lidí jí automaticky taky bere jako mnohem starší a tudíž jsou na ní ze všech stran kladené vysoké nároky.....a ségra to samozřejmě vidí a vesele se s ní srovnává....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    TIMA: on je jednu chvíli hrozně hodný a chová se vyspělé a najednou otočí a chová se hůř než v roce. Hlavně začal dělat ostudu na veřejnosti, což je běs. Vždycky byl doma hrozný a venku hodný a teď to otočil, běs. Je to ze žárlivosti, vždycky se každý usmívá na Alenku a jeho si nevšímají. Tak z
    jí začal napodobovat, tak jsem mu řekla, že nemusí předvádět, co dělá Alenka, že toho umí a zná mnohem víc. Což jsem si zase naběhla, protože ji začal "učit". Že jí vypráví je super, ale má tendenci ji zvedat, posuzovat apod.
    TIMA
    TIMA --- ---
    MARKYSHA: Jak rikas, na takhle velkyho kluka je to vykon. Ten muj vydrzi hodinu u neceho podobneho sotva ted, a je mu pet a pul.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    RYBKA: tchyne rikala, ze kdyz dite umi r, nauci se r s hackem (nejde mi to pismeno napsat) velmi snadno - Staci rikat r septem, r s hackem naskoci samo.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Ř je to poslední, co jí chybí k dokonalosti :-) Doufám, že se vyloupne samo, stejně jako R a L.
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    MADIETTA: starší syn to má podobně, R a Ř v pohodě, ale sykavky jsou problém, ne tedy v takové míře jak popisuješ ty, ale u určitých slov mu to prostě ujíždí...na pětileté prohlídce to doktorka nepostřehla, musela jsem jí upozornit, že asi bude potřeba návštěva logopeda a jak na potvoru syn všechna slova co mu řekla vzorně zopakoval, dokud po něm nechtěla říct "lysohlávky", na tom se nachytal a byly z toho "lyšohlávky" jak vyšitý:D
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: já už jsem z B. celkem zoufalá - on dokonale říká R i Ř, vlastně umí všechny souhlásky - kromě sykavek. A ty patlá neskutečně, prostě říká jen Ž, Š, Č, "mami, pomoč!" "dám si piču" "támhle viší žebra!". A logopedie bude běh na dlouhou trať, po zhruba půl roce začal nesměle říkat C.

    No, co mě to překvapuje, jeho bratr byl z logopedie se slávou vyřazen na začátku třetí třídy :-/
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    my dostali od obvoďačky papír na logopedii na pětileté prohlídce, a to proto, že dcera říkala dokonale všechno kromě Ř....naštěstí během týdne začla říkat i to Ř a to já jí ještě ani nestihla objednat :-)

    ale byl teda oříšek zjistit co neumí říkat...na dotaz mudr zda má radší řízek nebo párek jí odpověděla, že těstoviny :-)))
    IORETH
    IORETH --- ---
    RYBKA: Taky v to doufám, náš čtyřletej má krrálovské R utužené ještě ráčkujícím tatínkem. Jeden Ríšův školkový kamarád má R dokonalé, zato má špatné L a S. Ríša se od něj zatím naučil ta špatná písmenka, správné R ho nechává chladným :-))
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: S logopedem uvidíš, naše teď začala během jednoho měsíce sama od sebe říkat správně L a R, je jí 4,5, už jsem se taky chystala, že budem někam chodit, a teď jsem příjemně překvapená :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MARKYSHA: plus má ve školce angličtinu a hrozně ho chválí. Sedí u leporel o zvířátkách a povídá si - to je pes, anglicky dog, dělá haf haf, dělat haf je štěkat, má ocas, nemá ruce, má tlapky, zuby atd. Vezme další obrázek a popíše ho..atd. Jako vydrží to dělat max hodinu a pak řádí. Ale na takového chlapečka si myslím, že je výkon. A taky ho do ničeho nenutím. Taky ale zase hrozně zlobí, zkouší hranice, nikdy neposlechne na první slovo, kvůli všemu vřeští...čím je vyspělejší, tím víc se snaží získat moc. Bude to oříšek.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SANTAL: Tonda taky patlá, ale každý den přidá kolem pěti nových slov, líp skloňuje, má zájem o opravy, je zvědavý, vše komentuje. Ale logoped bude též.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MARKYSHA: ále, bude mít odklad, bude, nebude, taky dobrý - ta VINA je jen, pokud jsme se na něco vykašlali, jako na logopeda v 5r, svou leností... (což by u mě prostě tak bylo).

    Že patlá, příšerně, můj 3r mě ze židle nezvedá, jsem ráda, že mluví (R, L, všechny sykavky ne, občas je to děs) - ale mluví, víc nechci. Taky bude logoped, a nebýt mých rodičů, co mi připomínaj jak se málo starám, když děti nemluví řádně, žiju spokojeně... (a stejnak mě štvou víc rodiče, než děti)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SANTAL: no s Tondou jsme si kreslili od malička a na nějaký MOJE VINA prdím, samozřejmě, že s ním, až to bude aktuální budu chodit k logopedovi, ale odmítám hrát na nějaký viny, pokud bude mít odklad nebo třeba mu to nepůjde, odmítám promítat ambice do dítěte. Toník je hodně chytrý, to říká každý,ale i kdyby nebyl, stejně by to byl můj miláček a ne nástroj sebevědomí či pomůcka k přečůrávání kdesi na Internetu....
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SANTAL: slyšela jsem o "cvičení", kdy na talířek namaluješ kresbu třeba pikaem nebo medem, položíš na stolek a dítě to má vylízat "po čárách" (ne plošně celý talíř) bez toho, že by si natáčelo talířek nebo jinak pomáhalo rukama - prý je to docela oblíbené cvičení, pokud se trefíš do pochutiny, kterou dítě rádo ;)
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MEDVED007: Bože, já šla do ZŠ před 35 lety a do 20 napočítat uměli všichni - neb všichni byli ve školce a tam nás to naučili (no a pak byly ještě zvláštní školy...)

    Sčítat do 5 byl taky standardní požadavek testující školní zralost. Kua, 6r dítě si snad má umět koupit to lízátko samo, a použít u něho peníze - a taky je znát. Uměli jsme to my, umí to moje děti, žádná vysoká matika to není.

    Syn uměl písmena, používal to třeba u PC aby naťukal dle diktátu do vyhledávání co chtěl (nespojoval to). Předevčírem přišel za mnou, ať ho naučím číst (v září jde do školy). Tak jsme si sedli, ukázala jsem mu jak se spojují písmena do slov, za hodinu slabikoval své knížky. Nepošlu ho někam, že ho to budou učit za půl roku, když CHCE. No a teď chce "číst" několikrát za den (ještě to dělá se mnou, pod dozorem)


    MARKYSHA: Připravovala třeba s tou výslovností - šel v 5r k logopedovi a cvičili jsme dle příkazů (pomohlo). Nešla bych, neuměl by, BYLA BY TO MOJE VINA. Že ovšem patlá tvůj ani 3r - že? - si neber, ono se kdeco musí dovyvinout.
    A jinak jsem kupovala takové ty knížky pro předškoláky - protože je to ZÁBAVA, taky - no a tam jsou ty věci co musí umět, jako říci co je větší/menší, co je hladké, drsné, co má tvar kruhu a že střecha je jako trojuhelník. Nic, co je nějak náročné - a dá to i IQ 85, mezi náma.
    Dále se oplatí malovat s dětma - to aby se cvičila jemná motorika rukou - to jim pomůže správně psát. Ideální jsou velké papíry přilepené na dveře, po kterých maluje a pracuje celou rukou - a hlavne rozpohybuje zápěstí. Toto se samozřejmě hodí i mimo školu a psaní, cvičit jemnou motoriku :-)


    ZEMINO: Zajímavé, já necvičila s dětma před zrcadlem... ale dostali třeba úkol dělat pohyby jazykem (cvičit sval, příliš líně ležel na dně pusy...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam