TUTIK: Jdu tam dneska hned po spaní, takže čas by být měla. Jeho učitelka by měla mít odpolední, tj. čas je od tří do pěti. :-)
Když to tak děsně prožíváte, tak já vám to teda shrnu, jak to aktuálně vidím já:
- První chyba nastala, když učitelky dětem nevysvětlily, proč je kdo v které skupině a proč došlo ke změnám oproti tomu, co se před prázdninami plánovalo. Nik nemluví, takže se dost dobře nemohl zeptat.
- Novým učitelkám bylo asi řečeno "ten sem chodil už loni" bez upřesnění, že to bylo od března do května. Pak byli kluci nemocní a pak byly prázdniny, tři měsíce přerušení jsou ve třech letech dost. Takže ony k němu přistupují jako k někomu, kdo má z sebou rok školky, a on chodil tři měsíce v roli "maskota", protože mu ještě nebyly tři a měl zvláštní režim.
- Což vede k situaci, kdy Nik je oddělený od "své" paní učitelky a svých kamarádů, protože je malý, ale nikdo mu nepomáhá, protože ve srovnání s nováčky je braný jako velký. Tedy - není mezi svými a zároveň je pozornost věnována plačícím miminům (to i ta učitelka řekla, že ho možná stresuje, že v jeho skupině zatím všichni brečí, že chtějí domů) a jemu je předhazováno, že je velký a má se o sebe postarat sám.
- Což zase celkem logicky vede k tomu, že Nik se snaží dokázat, že je taky malý a potřebuje pomoci, a když nemá odezvu, začne se dost ošklivě vztekat. Zřejmě víc, než jak ho znám, a to zase vytočí ty učitelky, které mají dost těch brečících mimin.
- Jenže těžko chtít po něm, aby celou tuhle situaci zpracovat a sám se začal chovat jinak, takže je třeba, aby učitelky pochopily, že i tahle patnáctina kolektivu potřebuje jejich pozornost, když ho holt mají ve skupině, a pokud usoudí, že na to nemají, aby ho přeřadily výš. Doufám, že na jednom z těchto řešení se domluvíme a nebude třeba podnikat nic dalšího.
Je to srozumitelnější a méně démonické?