• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    QASHQAI: seš dobrá, že jsi za ní šla to řešit.
    asi bych se pomalu začala porozhlížet po jiné školce v okolí, jestli by marušku někde nevzali.
    i když to není v dnešní době vůbec jisté, že.
    držím vám palce.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QASHQAI: tak jestli se to bude opakovat, tak bych to hnala vejš, pokud by se učitelky nějak mstily na malé, další stížnost.
    MAKU
    MAKU --- ---
    QASHQAI: Ble, to zní skoro jako ředitelka v naší školce :-/
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    Dnes jsem mluvila s ředitelkou. Stojí za svými lidmi. Z jejích vět vyznělo: Ona nezná Marušku, děti se přeci v kolektivu musí otrkat, poznat, že nejsou jen hodné děti a bezkonfliktní prostředí, Maruška se musí co nejdřív naučit promluvit když se jí bude dít křivda, paní učitelky takové podobné sezení do kruhu co měly s Maruškou dělávají, shledává to navíc přínosné...Prý kdyby to bití Marušce vadilo, určitě by na viníka ukázala, takže asi to prý nemohlo být tak závažné...(Bože před tím jsem jí povahu holky vylíčila do detailů, proč to je tak těžké pochopit, že je prostě jiná než ostatní???) Určitě to prý nemohlo být nijak drastické, má za to, že se k tomu povídalo o tom, že bít se nemá atd atd. Kdykoli prý navštívila naší třídu děti si vždy krásně hrály... (Strašný argument, když se bavíme o šikaně, která přeci na oko není vůbec vidět...Co k tomu říct?).
    V úterý zajde do třídy a prý si s učitelkama promluví, podívá se na dceru, pokusí se s ní udělat v budoucnu několik setkání a podpořit ji slovem...?
    Zdůraznila jsem, že chování Emmy bylo vždy úskočné a zákeřné. Nechtěla to rozebírat, nejsou prý svědci a za paní učitelky by dala ruku do ohně...
    Řekla jsem, že nebudu trpět, aby byla dcera šikanovaná starší holkou a aby se tam neprohlubovala ta krize víc a víc. Bude se to tedy sledovat a šikana je prý moc silné slovo. Konec,
    Celkový pocit - zklamání že nepochopila osobnost Marušky, chování Emmy vidí v podstatě jako normální a vlastně schvaluje postoj, jaký k věci mají učitelky.
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    EDERA: No vidis, u nas je to skoro opacne. :-/
    EDERA
    EDERA --- ---
    TUTIK: Zrovna včera mi líčila kamarádka, jak přistihli mladší dceru, že vykřikuje, ať ji ségra přestane mlátit, ačkoliv ta byla v úplně jiné místnosti. Mladší se prostě vůbec nic nedělo, jen křičela "au, au, nebij mě".:-O
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    k tem skryvanym/otevrenym 'ublizovacum' - ja mam doma dve holky, 6,5let a 4 roky, a vidim to denne. Starsi je ta 'hodna holcicka, ktera by nikdy nikomu neublizila', ale pod stolem segru kope u jidla, provokuje a postuchuje ji, kdyz si mysli, ze ji nikdo nevidi, az do chvile, kdy mladsi ji proste jednu vrazi a je ji jedno, kdo je kolem. Vetsinou (a dokud jsem to neodhalila, i dostala mladsi vynadano casto nepravem) do toho dospelak je vtazen ve chvili, kdy prijde starsi s brekem, ze ji ta mladsi bouchla/kousla/kopla/stipla...

    Chvili nam trvalo, nez jsme na to prisli, byla fakt hodne vynalezava. Mladsi je proste jako nize popisovani 'kluci', je ji jedno, kdo se kouka, kdyz se nastve, reaguje utokem.

    Nastesti to tedy dela ta starsi jenom doma na mladsi segre. Ve skolce s ni fakt problemy nejsou, naopak, vzdycky byla spis tiche, neprubojne dite mezi stejne starymi detmi.
    Na jine mladsi take nic nezkousi, opecovava je. Ostatne i k segre se jinak chova hezky, ale proste, kdyz jsou konflikty, tak vetsinou zacinaji takhle.

    Jinak k te situalci ve skolce, ctu to tu uz tech nekolik dni a uplne se mi svira zaludek. Nechapu, jak mohou byt ty ucitelky tak stracne necitlive, neco takoveho nejen ignorovat/nevidet, ale jeste ji takhle postavit na pranyr. :( Doufam, ze se to brzy vyresi.
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    jinak existuje i knížka s radama pro rodiče - vyšla v rámci již zde zmiňovaného projektu Minimalizace šikany http://obchod.portal.cz/minimalizace-sikany--prakticke-rady-pro-rodice/ pojednává hlavně o školních dětech, myslím, že je možné ale některé pasáže aplikovat i na školkové prostředí.


    YENNEFER: tak je to i o jednotlivcích. můj synovec je přesně ten typ skrývaného agresora. tzn. je zákeřnej, útočí, když ví, že ho nikdo nevidí. a pak to odnáší ti, co se brání veřejně. ale v kolektivu teda mezi hvězdy nepatří, je spíš introvert. takže jen o genderovém rozdělení to nebude.

    je pravda, že teď neznám žádné děcko v předškolním věku. tak se neumím vcítit do pozice té emmy.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ZABITULKA: když on je docela zásadní rozdíl mezi holčičkama a mezi klukama... kluk když něco reší pěstí, tak se s tím většinou nemaže a neschovává, sice může ublížit, ale pak to většinou i přizná.. u holek je to o něčem jiném... a pokud je ta emma v kolektivu oblíbená, všechny děti s ní chtějí kamarádit a učitelky jí taky zobou z ruky, tak není důvod, aby na někoho útočila, nemyslíš? podlé této optiky by spíš maruška měla někde za bukem zfackovat emmu...
    tvoje přirovnání oprávněné stížnosti k žalování je naprosto mimo, protože QASHQAI to s učitelkama řešila a co ony udělaly? Děti postavily do kruhu, marušku postavily doprostřed a chtěly po ní, aby ukázala prstem... což jsou metody ani nechci říkat odkud... pokud tohle udělá někdo, kdo má diplom z pedagogické školy, tak trvám na tom, že by ho měl okamžitě vrátit...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: taky si myslím, oni ti chlapečci většinou šikanují až později, předtím se prostě perou, někteří jsou agresivní a zbytečně, ale není to takhle "vymakaný".
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Navíc když si holčička zvládá vyčíhnout situaci, při které nebudou svědci, není to už klasický "bouchnu, protože mi bere hračku/směje se mi/nechce si se mnou hrát/etc.", to už je prostě záměr, ublížení pro ublížení :-(
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ZABITULKA: tady si myslím, že je to opravdu šikana, hlavně proto, že holčičky jsou prostě vyspělejší a zákeřnější a ten postup učitelek je šílenej.
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    ZABITULKA: ale rikam, nikomu svuj nazor nevnucuji, jen se snazim ukazat jiny uhel pohledu
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    BALAENA: tak za prve jsem u te situace nebyla, takze hodnotim jen z psaneho projevu, za druhe ano, radsi bych se s ni zkusila poradit a udelat si z ni spojence a vysvetlit ji nevhodnost jejiho chovani pratelskym zpusobem. jak se asi pak bude chovat k tvemu decku ucitelka, na kterou sis nekde stezovala? a ty nebudes mit sanci ani videt, jak se chova?
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    ZABITULKA: učitelku, která nechá bité dítě veřejně ukazovat, kdo že ji jako má bít (já tomu teda nevěřím, ale když to tvoje maminka tvrdí...)? to jako vážně?
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    tak uz tady 3 dny, nebo jak dlouho tu ta diskuze o sikane je, premyslim, kde jsou jen hranice klasicke socializace a sikany. nijak tim nechci vubec zlehcovat pripad QASHQAI dcery, to ani nahodou, ona sama musi nejlip vedet, jak to s jeji holcickou je. talze toto berte jen jako takove zamysleni.

    muj syn pri nastupu do skolky - loni v lednu, nemel zadneho kamarada. kamarada tam nemel skoro nikdo, neb skolka se otevirala nove. v jeho tride najednou byla banda 25 plusminus triletaku. a kristian, ac do te doby vesely kluk, tesici se do skolky, se poprve setkal s tim, ze se musi umet "prat sam za sebe". rozumejte, do detskych kolektivu jsem s nim chodila, ale vetsinou si tam sve misto na svete vydobit nemohl, neb tam vzdy byla podpora/opora rodicu. jeho nebo rodicu ostatnich deti. V dobe, kdy do skolky nastoupil, mel zrovna "agresivnejsi" obdobi. nesel pro ranu daleko. kvuli tomu, ze takhle uhodil i holcicku s poruchou srazlivosti krve, zustal jednou i na samotce. pak do skolky chodit nechtel, obcas si stezoval, ze se tam s nim deti nebavi. (ale vicemene se decka nebavila ani moc mezi sebou, spis vyjimecne) pak byl nemocny a pak prisel i domu s tim, ze on si s nekym hrat chtel, ale ten ho odehnal, ze si s nim hrat nechce. pak jsme zacali po skolce chodit na hriste kousek od ni a atm potkavat deti ze skolky a razem se skamaradil. dnes ma ve skolce par kamaradu, teda spis kamaradek. jeho chovani se hodne zlepsilo. prestal bit. ale i dnes ma chvile, kdy nejdu pro ranu daleko. proste kdyz se mu neco nelibi a druhy to nereflektuje, tak prasti. zacinam mit trochu strach, aby me decko nekdo nenarkl, ze jine sikanuje. nevim. z meho pohledu je to proste decko, ktere se uci, jak se projevovat. ucitelky nam na tridni schuzce rekly, ze od toho jsou deti ve skolce, aby se ucily projevit se, postavit se samy za sebe, ze za sebou nebudou mit vzdycky jen maminku a ze i obcasne porvani k tomu patri.

    proste, mozna me ukamenujete, ale ja bych uplne nevidela tu Emmu jako holcicku, co cilene sikanuje. nemyslim, ze ona sama z toho, jak se chova, neco ma. (pocit uspokojeni nebo nevim). asi bych se to osobne snazila resit primarne s tema ucitelkama. trikrat bych to zkusila v klidu probrat s nima, at se na to zameri, jestli uvidi nejake pochybnosti. ja chapu, ze pri 25detech nemaji sanci mit totalni rpehled o vsech. ja ho nemam ani o svych dvou vzdy stoprocentni. spis bych se treba i u ucitelek snazila vzbudit duveru tim, ze bys to s nima rada probrala a spolecne nasly nejake reseni te situace - treba tim, ze tvou dceru zkusi spojit s nekym jinym... zase z me zkusensti, lepsi si udelat v ucitelkach spojence, nez nepratele tim, ze na ne hned budes "zalovat" reditelce. tot muj pohled.
    EDERA
    EDERA --- ---
    YENNEFER: Tak z "mnohou takovou bitvu už jsem svedla" je snad jasné, že couvám málokdy. Ale prostě už jsem v některých případech skeptická.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    EDERA: jenže když si tohle řekneš pokaždé, když narazíš na debila, tak budeš pořád jen couvat, protože přece nemá cenu se s někým takovým dohadovat, protože to přece nic nezmění...

    a myslím si,že i kdyby se vůbec nic nezměnilo, tak velké plus bude, že maruška uvidí, že za ní maminka stojí a věří jí a že to nevzdala i když jí ostatní začali házet klacky pod nohy. I kdyby nakonec tu školku změnit musely...
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    EDERA: To bohužel souhlasím....označení potížista lze získat tak snadno.... stačí, když chceš dělat věci jinak...

    To co pančelka provedla je proti všemu...ale bohužel se to tak dělávalo a má to i své opodstatnění...a hodně lidí tím začíná...takže to nemusí nutně znamenat, že je "uplně sociálně tupá", ale třeba jen "že to nevidí až jako takový problém / považuje ho za nedorozumění / uměle vyrobený matkou a chce děti naučit řešit problémy čelem..."... tj. úmysl dobrý, provedení k ničemu...
    A preventisti i intervenční týmy s pedagogy pracovat umí... Cílem není přijít a říct "milá pančelko děláte to uplně blbě, co jste to vystudovala?!?" a mít hezký pocit z toho že mám pravdu...ale zpracovat ji tak, aby se někam posunula...a byla k užitku dětem...

    Což bohužel neznamená, že to nemůže být přesně tak a dotyčná opravdu může být bez špetky empatie a touhy po změně...když to navíc znamená práci navíc....A tím vším jsem jen chtěla říct, že si tento scénář umím představit (snadno), ale nevidím ho jako jediný možný....
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: nechodila jsi náhodou na ZŠ Jeremenkova?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam