Dnes jsem mluvila s ředitelkou. Stojí za svými lidmi. Z jejích vět vyznělo: Ona nezná Marušku, děti se přeci v kolektivu musí otrkat, poznat, že nejsou jen hodné děti a bezkonfliktní prostředí, Maruška se musí co nejdřív naučit promluvit když se jí bude dít křivda, paní učitelky takové podobné sezení do kruhu co měly s Maruškou dělávají, shledává to navíc přínosné...Prý kdyby to bití Marušce vadilo, určitě by na viníka ukázala, takže asi to prý nemohlo být tak závažné...(Bože před tím jsem jí povahu holky vylíčila do detailů, proč to je tak těžké pochopit, že je prostě jiná než ostatní???) Určitě to prý nemohlo být nijak drastické, má za to, že se k tomu povídalo o tom, že bít se nemá atd atd. Kdykoli prý navštívila naší třídu děti si vždy krásně hrály... (Strašný argument, když se bavíme o šikaně, která přeci na oko není vůbec vidět...Co k tomu říct?).
V úterý zajde do třídy a prý si s učitelkama promluví, podívá se na dceru, pokusí se s ní udělat v budoucnu několik setkání a podpořit ji slovem...?
Zdůraznila jsem, že chování Emmy bylo vždy úskočné a zákeřné. Nechtěla to rozebírat, nejsou prý svědci a za paní učitelky by dala ruku do ohně...
Řekla jsem, že nebudu trpět, aby byla dcera šikanovaná starší holkou a aby se tam neprohlubovala ta krize víc a víc. Bude se to tedy sledovat a šikana je prý moc silné slovo. Konec,
Celkový pocit - zklamání že nepochopila osobnost Marušky, chování Emmy vidí v podstatě jako normální a vlastně schvaluje postoj, jaký k věci mají učitelky.