• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    MEDVED007: ja bych tak negeneralizovala, u syna ve skolce maji predskolni pripravu, vcera jsem byla i na hovorovych hodinach a delaji tam toho spoustu, vcetne poznavani pismen a zakladniho pocitani (scitani, odcitani), chodi na vystavy atd..takze bych rekla, ze to hodne zalezi na konkretni skolce a konkretni ucitelce
    SARGO
    SARGO --- ---
    RYBKA: Smíšené třídy jsou skvělé, byli jsme s tím hodně spokojení. Ve finále to znamenalo, že to naše zvíře, neb mělo odklad, dělalo předškoláckou přípravu tři roky za sebou - první z nadšení, druhý že to věkem vycházelo, třetí asi ze setrvačnosti :-D
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RYBKA: tuhle předškolu organizovala škola taky....ale bylo to od školky oddělené...teda až do doby než jsem začla držkovat, že když je budova školy za jedněma vnitřníma dveřma, tak by třeba učitelky mohly děti na předškolu odvést a zase přivést, aby se tam rodič nemusel táhnout proto, aby dítě na 3/4 hodiny odevzdal a hned zas pro něj šel.....


    ADD: ano, naše děti nejsou běžné...díky bohu za to.....ale do zblbnutí čárky ani vlnovky nedělaly nikdy :-))) nevím, jestli si někdy ty knížky úkolů viděla, ale tam je mrak různých typů úkolů....mladší třeba nikdy nic nevybarvila bo jí to nudilo...barvy nahrazovala různými znaky nebo šrafováním, když to bylo nezbytně nutné.....a ani nepsala.....ale je fakt, že holky obě hodně malujou a tvoří.....samy od sebe, dle vlastní fantazie a chuti....pravda, někdy se zapojuje manžel, já skoro nikdy....odbyla jsem si to na mateřské a už na tyhle aktivity (které osobně nesnáším) nehodlám do konce života sáhnout....
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Ale oni dělají herní formou různá cvičení právě na rozvoj těhle schopností, není to tak, že by seděli a hodinu se dřeli s pracovními listy. Procvičují paměť, schopnost zařídit se podle pokynů delších než "obuj si boty", hrajou hry, co rozvíjejí různé schopnosti, sem tam nějakej list taky daj, ale přijde mi ta příprava taková celkem komplexní. Taky se v rámci té předškolky chodí "koukat" do školy, školní děti jim připravují různé úkoly, během toho si oťukaj prostředí, aspoň trochu vidí, jak to tam chodí, takže příští rok nebudou tak vyplesklí.
    Mně se to prostě líbí. I že je tam ta návaznost a spolupráce mezi MŠ a ZŠ. Že se snažej podporovat kamarádské vztahy mezi staršíma a mladšíma.
    Další věc je, že u nás ve školce jsou věkově smíšené třídy, takže při té předškolce je taky prostor třeba na složitější výtvarné techniky a aktivity, které se s malochama nedají provozovat.
    ADD
    ADD --- ---
    MEDVED007: Tvoje děti nejsou běžné děti. Běžné děti ve čtyřech letech neopakují do zblbnutí čárky a vlnovky a nedělá jim to radost.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ADD: ve školce ti nikdo dítě číst učit nebude, na to vem jed......bude je dokolečka dokola učit tvary, barvy a podobné pakárny, které běžné dítě stejně dávno umí.....
    ADD
    ADD --- ---
    MEDVED007: Jestli se v první třídě čeká, že dítě bude umět minimálně písmena, když ne číst, tak se o to musí postarat školka. Běžný rodič má děti ve školce a sám chodí do práce, takže společně dorazí domů v šest večer, dají si večeři, je sedm... a protože další den nejpozději v sedm zase vstávají, tak zbývá tak hodina, kdy jsou oba už dost mrtví na nějaké učení. Vzhledem k tomu, že většinu dětí předškolní příprava nebaví ani dopoledne, tak je dost bez šance je k tomu nutit před spaním. A nutit pětileté dítě, aby víkendy trávilo u psacího stolu, je taky pakárna. Stačí všechna ta logopedická a jiná cvičení.
    SARGO
    SARGO --- ---
    MEDVED007: Sebeobsluha, schopnost poslechnout a udržet pozornost alespoň deset minut - to je jediné, co je skutečně potřeba :-D
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RYBKA: mně teda připadá, že po předškolákovi se toho obecně z hlediska vědomostí chce zatraceně málo....nedělala bych z toho raketovou fyziku.....znát svoje jméno, jména rodičů, sourozenců, adresu, základní barvy, tvary, zvířata a jak dělají.....tohle naše holky všechno uměly ve třech letech s přehledem....když šla starší do první třídy, tak mladší bylo 3,5 roku a když jsem viděla, co tam dělají, tak i ta mladší by to tam dala v pohodě.....tedy z hlediska vědomostních požadavků.....ale první třída není o vědomostech, ta je o úplně jiných věcech....zejména o samostatnosti, zodpovědnosti, schopnosti zapamatovat si plno věcí a dál je interpretovat, poradit si v situacích, které řeší ve školce učitelka, ale ve škole na to učitel dlabe.....a to se dítě nenaučí z žádných pracovních listů....suma sumárum, když si rodič tak jako pěkně zamne ruce, že školka to za něj udělá a on má doma pohodu a nemusí hnout ani prstem, tak si myslím, že se bude v první třídě dost divit....
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    RYBKA: no právě! myslím, že jsi to shrnula dostatečně
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    LUCYA: Podle mě ho musí mít každá státní MŠ. Školní vzdělávací program má každá školka vytvořený na základě rámcového vzdělávacího programu, který je daný MŠMT, ke stažení třeba zde http://www.msmt.cz/...ani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani

    U nás ve školce předškolní přípravu mají, dokonce se dneska objevila cedulka, že kdo má zájem, může přijít za učitelkou na schůzku a ona mu ukáže portfolio prací dítěte a řekne, v čem je dobré a na co by se mohlo víc zaměřit, aby byl začátek školní docházky co nejvíc v pohodě.
    Já jsem teda za tu přípravu vděčná, jednak dcera přijme spoustu věcí od učitelek líp a jednak mám pocit, že to mají promyšlené tak, jak bych to nikdy nezvládla (taky na to mají vzdělání). A upřímně - jsem ráda, že na to doma nemusím myslet, mám toho někdy dost i tak :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SARGO: no tak ho tam máš, když po tom toužíš :-)))
    SARGO
    SARGO --- ---
    EDERA: Jinak mohu potvrdit, že naše obě školky to taky tam měly...
    (A teď schválně. :-D)
    ADD
    ADD --- ---
    ADD: Pro mě mělo mínus smysl jenom, když se tu rozjely některé vášnivější dámy a psaly příspěvky složené z neslušných slov a osobních výpadů, na což moc slovně reagovat nemělo smysl. A to mám naopak poslední dobou pocit, že se skoro neděje, což je milé.
    ADD
    ADD --- ---
    SARGO: Já taky ne a jsem ráda. Původně jsem tu možnost měla a protože jsem si všímala, co to dělá, byly to pak nervy. Obecně, když něco zvořu na mobilu a nejde to tam opravit, spěchám k pevnýmu počítači a snažím se to napravit. Nechávat po sobě mínusy, to bych fakt nerada. jak to ve škole nemusím, na nyxu jsem zastáncem slovního hodnocení. :-DDD
    EDERA
    EDERA --- ---
    ADD: Nevím, jestli obecně. Ale právě jsem je poslední dobou opakovaně schytala za příspěvky, kde vůbec nešlo o názor, ale jen o faktografické údaje.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Jů, u tebe se to chová jinak :-) V telefonu já třeba ani možnost mínusů nemám, ukazují se mi tam jenom palce na plusy :-D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADD: tak vynulovat se mi to nepovedlo, naskočí plus.
    Ale dobře vědět - i když stát se to nedopatřením (v telefonu), tak si toho ani nevšimnu, takže to neřeším.
    SARGO: v prémiovce vidíš jen to, kdo dal mínus přímo tobě.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Nebo dáš znovu mínus. :-))
    ADD
    ADD --- ---
    TRISSIE: Dáš plus a vynuluje se to. Když dáš plus znova, naskočí plus.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam