• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    LUCYA:
    MEDVED007:
    EDERA:

    Katalogy hraček mi domů v podstatě nesměly a nesmí dodnes. Kdyby do Bartolomějovi dávali ve školce, ohradím se velmi. Je mu tři a půl a zatím teda fakt nemám problém vymyslet pro něj dárek, o kterém vím, že ho potěší a nějak nevidím důvod, proč mu zahlcovat hlavu zjištěním, že existují miliony dalších hraček.

    Velké děti si občas hledají dárky na netu a holt posílají odkazy, z čehož nadšená nejsem, ale ano, je to praktické.

    A taky od školky čekám, že se budou dítěti věnovat, což teda ta naše (soukromá) dělá úplně zlatě, jsem ráda, že to není jen draze placené hlídání, oni je fakt rozvíjejí a já to oceňuju, protože na něco nemám čas, plus spoustu věcí dítě spíše udělá mezi vrstevníky. Mají dokonce program s dlouhodobými projekty, ale rozhodně záleží i na nadšení učitelů.

    SARGO: věřím, mě to taky točí a taky to nekupuju, jedeme jen v knížkách.

    MEDVED007: písmena a čísla umí i naše tříapůlleté dítě, přijde mi, že už je to tak nějak školkový i domácí standard, rozhodně ho v tom doma netrénujeme, jen když se zeptá, odpovíme.

    SARGO: ono se to mění v čase, kdy šly do školy moje velké děti, ročníky narození 1997 a 2000, standard to zdaleka nebyl a kluci číst neuměli, jen se to tam během podzimu úplně naučili.


    EDERA: taky jsem si toho u mých příspěvků všimla a hlava mi to nebere. Já ani neminusuju, tak moc nechápu, co k tomu koho co vede.


    MEDVED007: nemáš typické děti... fakt ne. Píšeme ti to pořád dokola, ale můj nejstarší syn, přes veškerou snahu, místy vypadal, že je spíš nevzdělavatelný, což říkali i ve školce a z jedné ho s takovou vyrazili.


    SARGO: to se obávám, že nestačí - teoreticky ano, ale poud jsou standardem písmena a čísla, nebo dokonce čtení a počítání, bude dítě bez nich pozadu.


    ADD: amen.
    SARGO
    SARGO --- ---
    MEDVED007: Sebeobsluha, schopnost poslechnout a udržet pozornost alespoň deset minut - to je jediné, co je skutečně potřeba :-D
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RYBKA: mně teda připadá, že po předškolákovi se toho obecně z hlediska vědomostí chce zatraceně málo....nedělala bych z toho raketovou fyziku.....znát svoje jméno, jména rodičů, sourozenců, adresu, základní barvy, tvary, zvířata a jak dělají.....tohle naše holky všechno uměly ve třech letech s přehledem....když šla starší do první třídy, tak mladší bylo 3,5 roku a když jsem viděla, co tam dělají, tak i ta mladší by to tam dala v pohodě.....tedy z hlediska vědomostních požadavků.....ale první třída není o vědomostech, ta je o úplně jiných věcech....zejména o samostatnosti, zodpovědnosti, schopnosti zapamatovat si plno věcí a dál je interpretovat, poradit si v situacích, které řeší ve školce učitelka, ale ve škole na to učitel dlabe.....a to se dítě nenaučí z žádných pracovních listů....suma sumárum, když si rodič tak jako pěkně zamne ruce, že školka to za něj udělá a on má doma pohodu a nemusí hnout ani prstem, tak si myslím, že se bude v první třídě dost divit....
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    RYBKA: no právě! myslím, že jsi to shrnula dostatečně
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    LUCYA: Podle mě ho musí mít každá státní MŠ. Školní vzdělávací program má každá školka vytvořený na základě rámcového vzdělávacího programu, který je daný MŠMT, ke stažení třeba zde http://www.msmt.cz/...ani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani

    U nás ve školce předškolní přípravu mají, dokonce se dneska objevila cedulka, že kdo má zájem, může přijít za učitelkou na schůzku a ona mu ukáže portfolio prací dítěte a řekne, v čem je dobré a na co by se mohlo víc zaměřit, aby byl začátek školní docházky co nejvíc v pohodě.
    Já jsem teda za tu přípravu vděčná, jednak dcera přijme spoustu věcí od učitelek líp a jednak mám pocit, že to mají promyšlené tak, jak bych to nikdy nezvládla (taky na to mají vzdělání). A upřímně - jsem ráda, že na to doma nemusím myslet, mám toho někdy dost i tak :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SARGO: no tak ho tam máš, když po tom toužíš :-)))
    SARGO
    SARGO --- ---
    EDERA: Jinak mohu potvrdit, že naše obě školky to taky tam měly...
    (A teď schválně. :-D)
    ADD
    ADD --- ---
    ADD: Pro mě mělo mínus smysl jenom, když se tu rozjely některé vášnivější dámy a psaly příspěvky složené z neslušných slov a osobních výpadů, na což moc slovně reagovat nemělo smysl. A to mám naopak poslední dobou pocit, že se skoro neděje, což je milé.
    ADD
    ADD --- ---
    SARGO: Já taky ne a jsem ráda. Původně jsem tu možnost měla a protože jsem si všímala, co to dělá, byly to pak nervy. Obecně, když něco zvořu na mobilu a nejde to tam opravit, spěchám k pevnýmu počítači a snažím se to napravit. Nechávat po sobě mínusy, to bych fakt nerada. jak to ve škole nemusím, na nyxu jsem zastáncem slovního hodnocení. :-DDD
    EDERA
    EDERA --- ---
    ADD: Nevím, jestli obecně. Ale právě jsem je poslední dobou opakovaně schytala za příspěvky, kde vůbec nešlo o názor, ale jen o faktografické údaje.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Jů, u tebe se to chová jinak :-) V telefonu já třeba ani možnost mínusů nemám, ukazují se mi tam jenom palce na plusy :-D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADD: tak vynulovat se mi to nepovedlo, naskočí plus.
    Ale dobře vědět - i když stát se to nedopatřením (v telefonu), tak si toho ani nevšimnu, takže to neřeším.
    SARGO: v prémiovce vidíš jen to, kdo dal mínus přímo tobě.
    SARGO
    SARGO --- ---
    TRISSIE: Nebo dáš znovu mínus. :-))
    ADD
    ADD --- ---
    TRISSIE: Dáš plus a vynuluje se to. Když dáš plus znova, naskočí plus.
    SARGO
    SARGO --- ---
    ADD: Taky mám ten dojem. Někdo je seká dost automaticky. Třeba tu někdo bude mít prémiák a řekne jméno :-D

    EDERA: Jáša uměl jenom tiskací písmena, tu a tam něco přečetl tak napůl intuicí, a byl na tom skoro nejhůř. Pravda, to už se obrátilo, ale ze začátku dost frfňal, že jsme ho nenaučili :-) Ale tak ono je číst a číst... vídám maminy, co říkají "číst" i odříkávání naučených slov zpaměti :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADD: jak se dá odmínusovat mínus, co někomu dáš omylem?
    Já nemínusuju vůbec (teda z vlastní vůle), tak ani nevím, že to jde?
    ADD
    ADD --- ---
    EDERA: Tentokrát to snad bude to, co píše Trissie, ale poslední týdny mám pocit, že tu řádí napříč nyxem nějaký nadšený mínusovač. Kdyby to byl jen překlep, tak by ty mínusy po chvíli mizely, což v mnoha případech nemizí. Zdá se mi to, nebo je těch mínusů poslední měsíc obecně víc?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    EDERA: předpokládám, že nejpravděpodobnějšími důvody jsou:
    dítě na klíně u počítače
    příliš chytrý telefon
    dítě u příliš chytrého telefonu

    nebo nějaká kombinace :-)
    já mám b) a občas se mi místo scrollování postará o návštěvy zajímavých klubů, které bych asi sama o sobě nikdy nenavštívila :-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: No, půlka - u blondýny vloni na začátku roku četly dvě děti z dvaadvaceti. A v ostatních třídách to bylo taky zhruba tak.
    EDERA
    EDERA --- ---
    Jak mínusy neřeším, tak můžete mi někdo vysvětlit, co je k mínusování na pouhopouhé informaci, že školka ŠVP měla a kde se s ním dalo seznámit?:-O
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ok, tak mám naprosto divné děti....reklamy je nezajímají bo nechtějí nic z toho, co je propagované a to v televizi, na netu, na plakátech ani nikde jinde....protože ať chceme nebo ne, tak reklama se na nás hrne naprosto odevšad.....leták je jen kapka v moři.....dcera třeba dostává ve škole pravidelně katalog albatrosu....nejvíc jí na tom zajímá stránka vtipů :-)

    a úkoly dělaly dycky samostatně a dobrovolně, rozhodně jsem je s tím nemučila někdy večer jen proto "že se to má"

    na druhou stranu jsem ráda, že holky takové byly, protože ve škole vidím, jak jsou hendikepované děti, které v první třídě neumí aspoň tiskací písmena....řešilo se to u starší, řeší se to u mladší...kamarádky holčička (spolužačka té naší prvňačky) šla do školy čtením zcela nepolíbená a škola je pro ní noční můrou....prostě do té hlavy není reálně schopná nacpat dvě písmena za týden, což je na téhle škole běžné tempo....čili blbě čte, blbě píše, teď začli dělat slabiky a jí ještě neseplo, že m + a je ma.....takže doma každý večer drilují a makají a výsledky jsou zatím žalostné :-(
    ono se to srovná, ale rozhodně to není šťastný start.....každopádně ale žádná školka nebude děti cíleně učit číst , prý se to nemá, ale realisticky jde dneska do škol půlka dětí s tím, že plynule čtou a zbytek umí minimálně písmena.....čili se tomu učitelka přizpůsobí....a já to chápu.....ˇač by to bylo krásné, tak nelze jet tempem nejpomalejšího, když jich je ve třídě 32 :-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam