• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Mám v okolí paní, u které jsem si pořád říkala, proč je tak zlá a agresivní... teprve když úspěšně odnosila a porodila dítě, se najednou změnila a je milá a přátelská. Takže možná ani není třeba, aby přestala učit, stačí jí držet palce, ať se jí podaří mít miminko.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    MARKYSHA: Tak zase prr, zoufale zeny delaji zoufale veci atd, at deti neuci si preju i ja, ona k tem cizim vztah fakt moc nema, ale at deti nema bych ji teda neprala a jako matku si ji soudit netroufla.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RENFRI: ta ať snad děti nemá...
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    MARKYSHA: To uz pouzit nemuzu, protoze to vim od Majdiny ucitelky, ne primo od ni, a to by nebylo kosher pouzit. Taky vim, ze se tato pani ucitelka pokousi o dite, neuspesne prochazi hormonalni lecbou a deti ji v dusledku serou, ale to nemuzu pouzit uz vubec, zejo...
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    RENFRI: napsala jsi to dobre a asertivne aniz bys nekoho urazela. Prekvapuje me, ze vam to oficialne poradne nikdo nerekl. Mne reditelka volala "jen" proto, ze si semnou chteji promluvit premkovy ucitelky kvuli jeho chovani... jestli budu tak hodna a sejdu se s nima...

    Ale ony od zacatku ledna personalne fakt nezvladaji, premdu jsem mela skoro 14 dni doma,protoze me o to poprosily (jako matku na rodicaku s dalsim ditetem)... ale k tomu, k cemu doslo u vas by fakt dochazet nemelo.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: Jo, ten výrok je jako by to řekl někdo z toho zdejšího herodesia. Neříkám, že utírání pozadí musí být pro učitelku blaho, ale takhle se veřejně vyjadřovat...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RENFRI: já bych tam přidala i ten výrok o utírání zadečků, to je fakt síla. Podotýkám, že spousta dětí v tomto věku ani nechodí na nočník..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    RENFRI: slušné, nekonfliktní, konstruktivní a asertivni - thumbs up za takový dopis!
    Jsme zvědavá, co ti odpoví!
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MARKYSHA: pardon, to je douška od Alenky :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RENFRI: jen do toho běž, ty bláho ta by měla jít na dlažbu a hoodně daleko od dětí._/!"/_P9.ik,--
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    reditelce jsem napsala tohle, tak snad nebudu za troublemakera.


    Dobrý den,

    ráda bych Vás informovala o situaci, ve které se nalézáme.
    Moje dcera, Madlenka xxx, byla přeřazena ze třídy Motýlků do Myšek. K tomuto přeřazení došlo v podstatě bez diskuze s námi a i oznámení o změně proběhlo poněkud nestandardně, dle mého názoru.
    Naprosto chápu, že je potřeba z organizačních důvodů někdy děti přeřadit, ale předpokládala bych, že tomu předchází dialog mezi rodiči a učitelkami nebo alespoň vzájemné potvrzení, že s tím souhlasíme a je to v pořádku.
    Zvlášť když Madlenka je v této třídě už rok a půl, má tam kamarády a cítí se tam dobře. Před časem se mě paní učitelka zzzz ptala, zda by nebylo lepší Majdu přeřadit k Myškám, že si tam pěkně hraje, nicméně Majda na přímou otázku řekla, že nechce, že ona je přece Motýlek a že tam má kamarádky, tím jsem to považovala za vyřízené.

    V pondělí 9. 2. odvedl můj muž Madlenku do školky a tam mu bylo oznámeno, že už nebude od tohoto dne v Motýlcích, ale v Myškách. Manžel byl překvapen a řekl, že se o tom poradíme a odpoledne promluvím s paní učitelkou já, poté mi volal, že je tím poněkud zaskočen a zda mi o tom někdo řekl, zároveň se informoval i u pana Ssss, zda budou přeřazovat i mladší Tttt, ale ten o ničem nevěděl a rovnou řekl, že by s tím nesouhlasil.
    Možná to jakožto původně speciální pedagog vidím zbytečně komplikovaně, ale není až tak neobvyklá situace, že dítě může přeřazení ze „své třídy“ chápat jako trest, zvlášť bez kontextu a přípravy, a zvlášť poté, co jí několik holčiček řeklo, že ona je malá a půjde k malým dětem (zřejmě o tom byly informovány dříve než my, já si to dala do kontextu až teď, proč si na to Majda stěžuje.)

    Nicméně v pondělí odpoledne jsem přišla do školky, Majda byla v Motýlkách s paní učitelkou Mmmm, která mi řekla, že Majda je už přeřazená v Myškách, a že tam nejspíš není nikdo, s kým bych o tom mohla mluvit, leda bych chtěla počkat na paní učitelku Jjjj, která má hodinu jógy. Takhle v podstatě tedy proběhla první informace ke mně ze strany školky, že je Majda definitivně v jiné třídě.
    Pak se mnou řešila tričko Majdy, které měla nové a nepoznala si ho, že nejdřív řekla, že její je a pak, že ne, „..no ať si ho prostě vezmeme, protože sem už Majda nepatří, od zítřka je v Myškách.“ Majda se chtěla vmísit do hovoru, viděla jsem, jak v ní po tomhle hrklo a tak začala „Mami, mami..“, ale paní učitelka ji utla slovy „ Co ty tady pořád mami mami.. Mami, tati, v komoře je myš.“ Tónem, na který jsem si ani já nedovolila nic říct. Majda začala natahovat, tak jsem ji odvedla do šatny, kde už si nechtěla vzít věci, tak jsem ji odnesla dolů, kde si sedla na lavičku a začala zhoršeně dýchat. Převlékla jsem ji a počkaly jsme na paní učitelku Jjjj, která byla velice vstřícná a příjemná a nedorozumění jsme si vysvětlily.
    Majdu jsem se pokoušela uklidnit, ale rozjel se ji astmatický záchvat. Chtěla bych předeslat, že vím, že Majda je přecitlivělé dítě, je to astmatik a je úzkostná, nicméně vše s ní vždy šlo řešit mírně a domluvou, vysvětlením a tak na rázné jednání či zvyšování hlasu reaguje neadekvátně.
    Celou situaci jsem s ním probrala, byla ráda, že bude u paní učitelky Jjjj, že jí řekla, že bude její holčička a bude mít značku jablíčko (ta už byla tou dobou také přepsaná), ale byla pořád rozhozená z toho, že paní učitelka Mmmm řekla, že si nepozná vlastní tričko a že nepatří k Motýlkům. Za chvíli už jí bylo slabo, klasická hyperventilace, bolely ji nožičky a tak jsem ji musela k autu odnést, bohužel astmatický záchvat neustoupil ani po několikanásobné aplikaci ventolinu a uklidňování a do noci se rozjel v težký záchvat, který pořádně nezmírnily ani podané kortikoidy.
    Do rána nespala a dusila se, v noci plakala, že už se umí oblékat a že je velká holka, ráno už hlen pokročil na průdušky a paní doktorka druhý den konstatovala astmatický zánět průdušek, Majda dostala další kortikoidy a antibiotika na dva týdny.

    Abych celou situaci shrnula a vyzdvihla konkrétní body:
    Chápu, že zvlášť při personálním oslabení může dojít k problémům komunikace školky s rodiči a tak se dozví takto podstatnou informaci prakticky za pochodu, to se může stát.
    Chápu přeřazení a souhlasím s ním, ve výsledku se domnívám, že Majdě naopak jenom prospěje, u Myšek bude mít větší klid a obě paní učitelky Myšek považuji za výborné pedagožky.
    Rozhodně bych chtěla vyzdvihnout přístup paní učitelky Jitky, která byla velice citlivá a vstřícná a nepodcenila přípravu na Madlenčin přesun, který jí patrně pořádně vysvětlila a namotivovala ji.
    Jsem přesvědčená, že paní učitelka Mmmm ani nebude vědět, že k něčemu došlo a samozřejmě uznávám, že v jiné situaci a na jiné dítě by její rázný způsob neměl třeba žádný vliv. Ale jako kvalitní pedagog musí pracovat s rozdílnými povahami dětí a respektovat jejich křehkou psychiku, která je v tomto věku snadno zranitelná.
    Je mi jasné, že celá situace je snadno bagatelizovatelná a já mohu působit jako přecitlivělá matka rozmazlené holčičky, nicméně mi přijde, že pokud nepoukážu na chyby, které v tomto celém procesu nastaly, je snadné je z nevědomosti opakovat a nechtěně tak napáchat další škody a domnívám se, že jako ředitelka školky byste o celé situaci měla být informována.

    Nechci z toho vyvozovat žádné závěry ani řešení, jen bych byla ráda, kdyby si paní učitelka Mmmm uvědomila, že když mluví o dětech před nimi, tak to vnímají a v takto netriviálních situacích by měla zapojit více citlivosti, jinak může bohužel dojít i k takovým následkům jako v případě Madlenky.

    V případě potřeby mě kdykoli kontaktujte.
    S pozdravem
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    XMARGE: jo, ty mi prijdou taky fajn, obe. Ja si ve vysledku myslim, ze ji tam bude lip, jen proste me krka, ze to nemohlo probehnout lip, hladce, s pripravou a bez nasledku, no.
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    RENFRI: ucitelky v myskach mi obe prijdou moc fajn. obe jsou prisnejsi, ale spravedlive, tak snad se tam majde bude libit:-) ta mlada ucitelka z berusek se mi taky moc nezdala. Minuly tyden v utery byly deti spojeny vsechny v jedny tride v motylkach, premek nechtel spat a delal jim tam bugr a ona mi to pri vyzvedavani rikala s ocima navrch hlavy.. a s tim utiranim zadku mi to snad ani nerikej, premek si ho sam neutira, on si tam skoro ani nedosahne... ucitelky z mysek s tim nastesti prpblem nemaj a utiraj...
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    BEBERA: S ucitelkou to resit budu, resp. s reditelkou, protoze tahle zenska by vubec u deti delat nemela, jsem rada, ze je v te skolce jedina, ostatni jsou fajn, a Majda s ni normalne vubec neprijde do styku, ona ma tridu i v jinem kridle budovy, akorat ted, jak maji snizene stavy, tak je porad spojuji. Ona se o detech obecne nevyjadruje moc dobre a podle me k nim ani nema poradny vztah a rozhodne tohle neni zpusob jednani, ktery bych chtela tolerovat. Tohle je zenska, ktera ma ve tride i male deti, proste 2.5+ a treba rekla, ze zadky jim utirat nebude, protoze by se poblila. Doslova. Ty deti si na zachod dojdou samy, ale poradne se utrit, na to snad ani nemaj jeste dost dlouhy ruce jako fyziologicky, nebo jsem magor, ze jeste ve trech letech kontroluju dite, zda se po velke dobre utrelo?

    Na druhou stranu, musim rict, ze ucitelka te tridy, kam ma Majda prejit, Mysek, byla uzasna, Majdu uplne namotivovala, takze ta uz je s tim v pohode, i ja jsem to vzala, jakoze to pro ni bude lepsi. Prechod tedy resit nebudu, jen zpusob jejiho jednani a oznameni.


    TORUVIEL: Majda je citlivka. To jako hodne, vsechno hodne resi a proziva, hlavne ve vztahu k ostatnim lidem, aby se jim zavdecila, aby udelala vsechno dobre a nejlip, je mi ji obcas uplne lito, hlavne to znam sama, takze vim, jake je to nestesti to takhle mit nastavene :-(
    My na ni prakticky vubec nikdy ani nezvysujeme hlas, vsechno s ni jde resit domluvou a diskusi a to ani ne dlouhou. A pak prijde takovahle kracmera, ktera ma vsechno desne na haku, rekne o Majde, ze si nepozna ani vlastni tricko (mela ho nove, nezna ho) a jeste ji okrikne pro nic za nic, duvod byl ten, ze ona na me mluvila ohledne toho tricka, ze Majda nejdriv rekla, ze je jeji a pak ze ne a Majda to chtela vysvetlit, tak se zacla zapojovat do hovoru "mami, mami.." a ona na ni vyjela, "co ty tady porad mami, mami. Mami, tati v komore je mys. Proste si to tricko vemte, sem uz Majda stejne nepujde, od zitrka je v Mysich. " Jako obsahem nic desnyho nerekla, nechci byt zase precitlivela, ale ton, kterej pouzila byl fakt hroznej, nedivim se, ze se Majda sekla a pak rozbrecela. Ona se jinak umi ozvat, kdyz se ji neco nelibi, ale jen racionalne, kdyz ma prostor na vyjadreni, s timhle pracovat neumi a popravde ja taky ne, popadla jsem tricko a sly jsme dolu, myslela jsem, ze Majda se otrepe, ale nedala to, proste se dole slozila. Nerikam, ze je to adekvatni reakce, ano, je precitlivela, je astmatik a astma je imho vetsinou proste psychosomaticke, ale tak sakra i s tim ma ta zenska pracovat a ne po me potopa a nezajem.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    RENFRI: Co je to za učitelku proboha...občas se opravdu divím, kdo všechno pracuje s lidmi. Můžu se jen tak pro zajímavost zeptat, jak to má Majda s emocemi? Umí se ozvat, když se jí něco nelíbí, nebo to v sobě drží a neumí to projevit? Čistě jen proto, že mě zajímá ta psychosomatika...jestli se ti chce odpovídat...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: tak to ani smykem.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    RENFRI: a držím palce, ať je Majdě líp a ty máš zítra u zkoušky štěstí a zvládneš to... Před minulou zkouškou jsem za 3 po sobě jdoucí noci naspala asi 8 hodin, za celý den jsem nemohla pozřít ani sousto, jak mi bylo zle, a odpoledne při ústní části jsem už měla nonstop mžitky před očima a motala jsem se, asi jsem musela vypadat úplně tragicky, protože učiteli se mě zželelo a přidal mi chybějící 2 body, abych prošla jeho částí zkoušky...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    RENFRI: a budeš to doufám minimálně s tou učitelkou řešit? Teď nemyslím přesun, ale její chování? Ať si káča uvědomí, jak velký vliv na jí svěřené děti má...
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: To ani ne, je to baví. A vylítají se pak večer doma. Ale mně to přijde už moc, radši bych, aby se vylítali venku za světla a večer se vzdělávali. :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: a nejsou z toho kluci přetažený ? Já to jednu dobu s podněty přeháněla a Tonda pak byl vysloveně večer hysterický, přetažený, unavený.
    ADD
    ADD --- ---
    EDERA: No právě, mě to taky vyděsilo.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: no já si vzpomněla, že jsme zrovna tuhle koukali s dětma na video, kde nějaká doktorka ukazovala mozek právě vyjmutý z mrtvoly, jak skutečně vypadá, bylo to hrozně zajímavé.....teda nejdřív to zaujalo mně, tak jsem to ukázala i dětem a úspěch to mělo velký :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam