• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    EDERA: Muj syn se narodil o měsíc dříve, po dvou dnech uměle vyvolávaného porodu, když jsme náhle oba zkolabovali-císařem bez narkozy-přestávaly mi fungovat koncem těhotenství játra a byla jsem posledních 14 dnu v nemocnici na kapačkách. Byl pak sledován mimo jiné i na neurologii, doktor ho měl za opoždeného, napsal mu doporučení na odklad školní docházky a návrh do zvláštní školy. Vzhledem k tomu, že byl narozen až v dubnu a sociálně byl trochu pozadu a velice často nemocný, jsem s odkladem souhlasila... V první třídě pak sice občas rušil - nudil se, zejména v matice. Ve druhé byl na vyšetření v PPP Brno, kde zjistili sice disleksii, ale obrovské nadání na matiku, logiku, IQ 14o, vypracovali mu individuál - na jedné straně chodil na čtení ke spec. pedag. a matiku se ve třetí chodil učit do 5. třídy. Při přijímačkách ze 380 dětí, hlásící se do 2 tříd po 30ti na prestižní osmileté gymnázium v Brně, byl na výsledkové listině přijímacích testů třetí a byl přijat do vytoužené matematické třídy...
    Nyní má 17. je ve druháku vyššího gymn., na vyzo měl dvojku jen z dejepisu, patří k nejlepším žákum nejen třídy, ale i školy, kterou každý rok reprezentuje na matematické olympiádě, kde je první, či druhý v Brně a postupuje do krajského kola, kde je mezi prvními deseti, loni už začal dělat i olympiádu z programování, také se dostal do kraje také, už 2.rok učí programovat děti 10 -13tileté - vede v DDM tři kroužky. V ZUŠ, kam začal chodit kvuli nemocnosti v 5ti letech se učit hrát na flétnu, hraje již 10. rokem na kytaru a 8. rokem na klavír, v obou nástrojích je již ve druhém stupni. Dělá spoustu dalších aktivit... dítě, co dle doktora specialisty mělo jít do zvláštní školy, prý normální zvládat nebude...
    Je pravda - boty si špatně zavázal ještě v 8 letech,v 6ti to vubec neuměl, byl pomalejší, plenky nosil celodenně až do 3 let, a do 8 se počurával v noci (měl plen. kalhotky a chodili jsme na neurologii), ale... inteligence je něco jiného, pokud ji dítě má, a rodič se mu hodně věnuje, vše dožene, sice to trochu trvá, ale kolem 10. roku už je vidět výsledky...Mnohdy mám chut jít za oním panem doktorem a ukázat mu uspěchy studenta, který měl dle něj chodit do zvláštní základní školy... To, že ted v předškolním roce vaše děti něco nezvládají jako jejich vrstevníci, jsou opoždění, pokakávají se, ještě nic neznamená, za 10 let může být vše jinak.
    Syna mám sice velkého, ale občas sem zajdu, jsem uč. v mš...
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: no do klasické zš bych odklad sama dala,tam by to pro něho opravdu nebylo.Tohle bude ale třída o max. 10 dětech,kde učitelka bude mít čas se věnovat dětem,navíc vlastně s intenzivním dohledem ohledně logopedie,a po tom,co na nás naše logopedka peče,mi přijde škoda to nevyužít.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ZEMINO: nicméně z toho co píšeš, bych mu spíš odklad dala. Ne proto, že ho chce on, ale proto, že je červencový a nějaké problémy má. Můj druhý syn je dubnový a až na jednu výjimku je ve škole neustále nejmladší - teď už to nevadí, na prvním stupni to občas problém byl, protože byl prostě méně zralý, než skoro o rok starší holčičky, nemluvě o srovnání s dětmi s odkladem, kterých je ve školách dost.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    SARGO: vidím to právě stejně,všude se píše kolik děti je hyper a pokud to píše většina jako ta "naše",tak se není cemu divit.
    Podobný případ máme i logopedku,Maty se jí tam chová stejně,protože sedí na,klasické zidly,ona ta doktorka opravdu neví,co s ním..dosli jsme navíc tak daleko,ze cekam měsíc,nez mi pani doktorka zavolá termin,ani nevím jestli k ni vubec chodit,kdtz ma takový přístup,ale sezen jineho..
    Maty ted začal chodit na logopedii do té zš,kam ma nastoupit,tak zkusim s nimi probrat,jestli by nestacilo k nim dochazet
    EDERA
    EDERA --- ---
    ZEMINO: Z Ostravy má známá papír, že dítě je nevzdělavatelné. Letos bude maturovat.:-) Ano, je autistické a nebude nikdy schopno samostatného života, ale nevzdělavatelné teda není ani omylem. Jednou se dožadovali změny posudku (kvůli potřebě asistenta - nevzdělavatelné dítě ho do školy nedostane, když se beztak vzdělávat nemůže, to dá rozum:-) a v poradně si zarputile trvali na svém, ač dítě tou dobou už umělo číst, psát i počítat včetně násobení.
    SARGO
    SARGO --- ---
    ZEMINO: To jí teda stačilo málo - ADHD jsme nevyfasovali ani po té, co zlatíčko celou dobu vyšetření putovalo po ordinaci kolem dokola, myslím, že se ani jednou nedotkl země, zato těch koleček zvládl spoustu 8-) Od psychologa by ty papíry nestačily? Nebo na co ji vlastně potřebujete? To je bída tohle... naší PPP taky nemůžu přijít na jméno, tam to zase šlo stylem "a co tam chcete napsat?" - pak nemá být "hyperáč" každý druhý...
    TARSIS
    TARSIS --- ---
    ZEMINO: Díky.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    TARSIS: v Ostravě
    TARSIS
    TARSIS --- ---
    ZEMINO: Můžu se zeptat v jakém SPC jste byli?
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    ZEMINO: po tom všem, co tu píšeš, bych mu já odklad dala, navíc je červencový, třeba po tom roce odkladu šel do normální ZŠ, pokud by udělal pokroky i v té řeči.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    Tak jsem se včera rozčilila..konečně přišel dopis z SPC,ale co tam ta baba napsala.. no chvili jsem přemýšlela,jeslti jsem tam opravdu byla s našim dítětem nebo s někým cizím..
    přemýšlím,jeslti napsat nějakou reakci nebo se na to vys.at!! doufam,že s touhle paní se už nebudeme potkávat a bude nám přidělena jiná,když bude spadat do logopedické zš..
    když jsem se o tom bavila dneska s učitelkou ve školce,tak taky jen koukala.. kde vzala,že Maty má dysfazii,ADHD .. jako vím,že není oka,ale i s psychologem jsme to řešili a i on tvrdí,že je to tím,že není vyzrálý.. že dysfazii určitě nemá..a ADHD?přesně vím,proč to tam napsala.. Maty jí tam celou tu půl hodinku "pohyboval" každou věcí,co se objevila na stole,ale taky vím proč to je.. přišli jsme na to,že když sedí na klasické židly,tak prostě tohle dělá (vrtí se,nohy dává pod zadek,prostě neposedí)-stačí mu dát ale židly typu Jitro,a pokud má kde zapřit nohy,tak sedí naprosto v klidu - proč takové věci nemají v takových poradnách..
    a to,že paní měla zprávu sepsanou 16.2. a ráčila se jí poslat 24.3. po mém urgování,to je bonbonek nakonec
    je to tak všude stejné?
    WERKA
    WERKA --- ---
    TRISSIE: To mi znovu připomnělo dávný zážitek z doby, kdy chodil mladej do školy - viz tady [ WERKA @ mateřské školy ]
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    Jako nám by nevadilo,ze by chodil jeste do skolky...do klasické zš by jsme ho opravdu nedali,ale když už se nám podařilo sehnat místo v logopedicke,tak mi to přijde škoda.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    MEDVED007: tak je jasné,ze v tomhle nenechám rozhodovat dite,ALE....
    Učitelka ve skolce říká,ať dáme odklad,že je cita..dneska tam bulel,že mu kamarád rozebral stavebnici,ze chtěl dát dílo na výstavku (je pravda,že tohle snad bylo poprve,co brecel),tvrdi mi učitelka,logopedka že v té logopedicke škole nejsou deti jen s vadou řeči,ze tam bude "nadprůměr",a ze zvlci! Na druhou stranu pri zapisu jsem s ucitelkami resila,co se o nich říká..tvrdily,ze to neni pravda,ze mentalne zaostalé deti tam nejsou,muze se stat,ze je dite pomalejsi a v normalni zš by třeba propadlo,ale v jejich skole na to dite maji cas. Na den otevrenych dveri jsme bohužel nebyli. Navíc Maty než se s nekym seznam,tim že jich bude jen 10,no prostě dilemata.. ;-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ZEMINO: podle mě je jistě názor dítěte důležitý, ale dítko se smíří s tím, že zůstane ve školce i s tím, že půjde do školy...zvlášť , když mění přání jak ponožky....osobně bych si spíš vyjasnila JÁ co a jak považuju za nejlepší a tak to udělala a dítku patřičně zdůvodnila....nemyslím, že o tak důležité věci jako je nástup do školy, by mělo rozhodovat dítě samotné....
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    TAPINA: u nas to šlo vyklepat.

    Řeším ted ale problém,poraďte! Maty celou dobu vykladal,jak nechce byt ve školce. Že chce jit do skoly,tak se nám podařilo sehnat misto v logopedicke škole(bude jicj 10 ve tride),protože jeho mluva je příšerná..kdyby chtěl na normální zakladku,psycholog by mu dal odklad,je cervenc ovy. Řešili jsmei s nim,ze není problem,když bude jeste rok ve skolce,ne chce jít do školy..tak jsme začali obíhat spc,psychologa. Dneska když konečně došel poslední papír,co musím do konce března odevzdat,přišel Maty s tim že do školy nechce,že by zůstal ve školce,protože jeho kamarád má odklad. Jako nutit ho nechci,je mi jasné,že je to jen kvůli toho kamaráda,takže to chci nějak hrát,že není problém se s kamarádem domluvit na odpoledne a tak...
    Ale jinak nevím,co dál
    SARGO
    SARGO --- ---
    BEBERA: Jj, tam má nasměrováno, ale jde mu hlavně o to se někde zavřít - a dveře od ložnice jdou snadněji a nemusí se zdržovat světlem :-D Hlavně že když jde na malou, je ochoten kolem toho udělat show pro celou ulici. [ SARGO @ Dětské perly ] :-) Ono už se mu jednou zadařilo, pustit to kam má. Jenže to bral, že tím už má navždy odbyto, a byl strašně zklamaný, že to chceme opakovat :-D
    EDERA
    EDERA --- ---
    BEBERA: To mi přijde jako dobrý nápad. Ať si kadí do plíny, ale ať do dělá na záchodě (aspoň v té místnosti).
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    SARGO: Jak to tu čtu, jsou záchodové rituály vcelku běžné. Tak mě napadlo, co mu nejdřív doprovodit a později nahradit jeho rituál kakání do plíny nějakým neškodnějším rituálem, který bude moct provádět kdykoliv, kdekoliv? Nebo ho nechat v klidu chodit kakat do plíny, ale požádat ho, aby u toho seděl doma na záchodě? Nebo aby ze začátku aspoň stál na záchodě a třeba za pár týdnů zkusit, aby si i sedl?
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    TRISSIE: Co jsem tak sledovala u nás, tak někdy to šlo vyklepnout, někdy prostě nešlo, no :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam