• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    BONEMINA: To je naprostá klasika školkového promořování... P5emek měl loni do konce září 2x rýmu (stačily mu 4 a pak 3 dny), měla jsem ho doma vždycky do úplnýho udzravení... do Vánoc měl rýmu 7x, max. co vydržel ve školce byl týden a půl..
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    Tři a kousek dne byl ve školce (otvírali až minulý týden) a hned první rýma. A prý jsme za dnešek v naší třídě už čtvrtí. Ne, to není mateřský plurál, už tu rýmu stihl rozšířit.
    BRUNA
    BRUNA --- ---
    MEDVED007: me tohle taky vzdycky rozcilovalo, na starsiho byly neustale stiznosti a vychovatelky me denne nabadaly, at mu domluvim atd. Jednou jsem ho dokonce musela "okamzite" vyzvednout, protoze jednu vychovatelku kousl. To jsem byla i docela rozcilena, prislo mi to echt kontraproduktivni reseni - az bude chtit priste domu, nekoho pokouse :-)

    MADIETTA: Ja mela to samy se starsim, ve skolce mel nalepku zlobiveho, neposlusneho spratka, trestanej byl podle vseho denne. On je teda taky slozita povaha, nekomunikativni, absolutne se neda motivovat (ani pochvalou ani trestem), dela jen, co sam chce, kdyz ho prinuti, tak nasadi pasivni odpor a otravi vsechny. Ted jsme skolku zmenily (kvuli stehovani) a zatim jsou tam teda jen mesic, ale stiznosti zadne, naopak ho chvali, jaky je sikovny a jak umi uzasne stavet podle navodu :-)
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    ZABITULKA: propanakrale! Ted to po sobe ctu! Omlouvam se za necitelny prispevek! Pisu z mobilu a ocividne s tim nejsem kamaradka!!
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    ZABITULKA: propanakrale! Ted to po sobe ctu! Omlouvam se za necitelny prispevek! Pisu z mobilu a ocividne s tim nejsem kamaradka!!
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    BLLUE: Kristian byl pri nastupu do skolky tez dost zduchaci.a muzu ti s klidnym svedomim rict,ze se to hodne zmenilo.dost casto to delaval,kajak jsem vypozorovl. I rikal ucitelkam,kdZ nekomu neco rikal. Ren dotCny neregival.takze mladsi deti,plache deti,deti,ktere hur mluvily... Pomohlo pak vSvetleni situace,ne rikani,ze bouchat deti se nedela. Nema treba J nejaky podobny duvod? Netrpelivost, neumi ae vYjadrit,co chce....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MARKYSHA: a nebo je to tím, že teď je nejstarší a k mladším dětem se chvá skoro otcovsky.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Trochu útěchy. Tonda loni nebyl vyloženě agresor, ale když se naštval, hned se pral a vzhledem k tomu, že tam byl nejmladší, většinou dostal na budku. Od léta je k dětem vysloveně přátelský, úplný obrat. Tak třeba je to u těch zlobilů taky jenom fáze.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LORAIN: Kdybys měla někdy čas, mohla bys prosím napsat, jak s ním a s dětmi kolem ty učitelky pracovaly, a co vám radila psycholožka? Moc by mě to zajímalo. Dík.
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    BEBERA: Ja resit chci a tak pusobim. J budou tri az v listopadu, ve skolce ted zacal...porad doufam, ze se tam srovna. On neni zly, ale je to potouchlik a tak postuchuje, obcas teda pry nekoho i regulerne bouchne...kostky pry bori s viditelnym gustem. Snad ho deti neodepisou driv, nez se trochu zesocializuje...
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    MEDVED007: Ony to zrejme nemysli az tak jako zalovani, ale chteji, abych o tom s nim mluvila, coz delam...nicmene na "chtelo by to, aby uz trochu poslouchal" nemam adekvatni reakci. Ano, take bych byla rada, aby vic poslouchal (ackoli me teda posloucha zrejme lepe, nez je...presto je velky prostor pro zlepsovani) a delam v tom ohledu co muzu. Promlouvam a vysvetluju, ale autoritu u nej si asi nakonec budou muset vybudovat samy.
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    XMARGE: Myslim, ze zrovna my dve mame deti ve stejne skolce...mozna i tride :o) Pancitelky to berou sportovne...jedna tedy vice, druha mene...resi hned na miste a me pak informuji a prosi o podporu a vysvetlovani, coz delam. Rada bych udelala vic, ale moc nevim jak uz.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    BEBERA: No, nejsou tam :-) Jeden chlapeček, o kterém jsem doma slyšela velmi často, tam byl tři roky. Dokonce byl důvodem, proč syn do školky nechtěl chodit, ve dveřích se otáčel, když ho viděl, nebo začínal brečet. A nebyl sám. I tak se ale učitelkám dařilo pracovat velmi dobře jak s ním, tak i s ostatními dětmi ve vztahu k němu. Skutečně jsem je obdivovala, protože to muselo být dost náročné. Povolaly i psycholožku, která párkrát byla se všemi dětmi, několikrát jen s vybranými a byla dostupná i rodičům k případným konzultacím. A já jsem byla moc ráda, že jsem viděla, jak k takovým "sígrům" taky lze přistupovat. Vyskytují se skoro ve všech kolektivech, takže na ně narazíme ještě vícekrát. A kde je psáno, že někdy nebude takovým sígrem někdo z našich dětí. I když se samozřejmě snažím dělat maximum pro to, aby to tak nebylo.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LORAIN: V tom případě tam žádné sígry nemáte. Protože takového sígra poznáš ne tak, že si stěžuje učitelka, ale proto že o něm v jednom kuse slyšíš od dětí - dnes mě G. bouchnul do hlavy, dnes mě zezadu strčil, až jsem spadl, dnes škrtil Vítka. Denodenně něco. Plus s očima navrch hlavy vypráví o tom, co dělá ostatním dětem.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Můj mladší syn dostal ve školce nálepku "zlobivý" a byť je pravda, že ze začátku byl zřejmě opravdu dost příšerný (což byl i doma, prostě má dost složitou povahu, je vzteklej, nášlapnej a ukrutně nezávislej), postupně se to zlepšovalo, fakt jsme s ním hodně pracovali a snažili se, jenomže on už prostě byl zaškatulkovanej, od jedné konkrétní učitelky, a ta ho odmítla z té škatulky vyřadit. Takže mu to dávala sežrat a ačkoliv školka jako taková je úžasná, s ukončením jeho docházky se nám ulevilo.

    Teď je prvňák, žádnou škatulku zatím nemá, paní učitelka nemá žádnou stížnost a vychovatelka v družině si ho chválí, že je strašně šikovnej.

    Mrzí mě, že jsem nepochopila včas, že problém už není v něm, ale v oné učitelce, a byť i na ten jeden poslední rok jsem ho nezkusila přeřadit do jiné třídy. Udělala jsem chybu, ale už to nenapravím. :(
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    BLLUE: V tomhle si cením přístupu "naší" školky, kde nejsou zlobivé děti a tím pádem ani sígři. Všechno, co děti dělají, se řeší aktuálně bez vazby na chování/jednání jiné (předchozí) a prostě se jen některé děti v dané chvíli chovají tak, jak by zřejmě neměly. Řeší se jednotlivé případy a nikdo nemá nálepku zlobivého dítěte. Takže když mi syn před paní učitelkou vypráví, že spolužák David je zlobivý, paní učitelka zasáhne v tom smyslu, že ve školce žádné zlobivé děti nejsou a že někdy je třeba si vysvětlit či stanovit pravidla nebo si připomenout, jak by se lidé měli v dané chvíli/situaci chovat. S rodiči se komunikuje například nadužívání nevhodných slov a jiné věci, které školka ovlivnit nemůže. Jinak je více méně pravidlo "nežalovat" rodičům ale spíš řešit dané situace na místě sami. Jako matka tento přístup velmi vítám, být pedagogem, sost možná bych na to v některých případech neměla dost sil :-)
    ADD
    ADD --- ---
    BLLUE: Já si normálně svoje kluky chválím, že zrovna tohle nedělají, ale nedávno je měla někde máti a stěžovala si, že mladší nějaké holčičce něco vyrval z ruky. Dost mě to překvapilo, ale jak to tu čtu, tak si říkám, jestli jen v novém prostředí netestují hranice a nezjišťují, jestli tam neplatí jiná pravidla. Pak by bylo blbé, kdyby učitelky jen žalovaly a nedokázaly to řešit na místě - protože to je možná to, o co si dítě říká, potvrzení, že i tady se jede podle stejných pravidel jako doma.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    BLLUE: To je mi líto. Já si to právě dovedu představit, učitelky mohou víceméně jen zasáhnout ve chvíli, kdy už se něco děje, přinejlepším můžou takové dítě víc sledovat, ale problém nevyřeší. Rodiče (pokud tedy něco řešit chtějí), mohou jen působit, ale těžko můžou ono dítě naprogramovat. Proto z toho mám taky strach, kam se to bude vyvíjet. Jinak aby bylo jasno, nejedná se o dítě, co dělá vylomeniny, neposlouchá, pošťuchuje ostatní, takoví tam byli i loni a ze strany svých dětí jsem nezaznamenala problém. Tenhle chlapeček fyzicky ubližuje, a to mi vadí dost i děti jsou z toho perplex. Starší se má šanci ubránit, ale tříleťák je o hlavu menší a o 3 roky mladší než dotyčný sígr :(
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BLLUE: já chápu, že školka a rodiče musí komunikovat, ale tohle "žalování" mi přijde fakt na nic....jak má jako rodič řešit, že dítě v deset dopoledne strčilo do Venouška a ve dvě zbořilo Emičce kostky ? To přeci musí řešit učitelky na místě....ten kluk už si to ani nepamatuje natož aby se kvůli tomu nějak kál a vzal si z toho ponaučení ! tím spíš, pokud to tobě nedělá, tak je asi problém jinde....třeba v rozdílu tvoje autorita versus autorita učitelek
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    BLLUE: ja jsem na tom stejne.. uz rok resime jeho chovani ve skolce, absolvovali jsme dve navstevy psycholozky.. nastesti to ucitelky berou celkem sportovne a snazej se to resit a ne si jen stezovat, jakej je to sigr... ale prijemny to neni, v podstate kazdej den cekam, kdy zas bude pruser:-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam