• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    MEDVED007: Ony to zrejme nemysli az tak jako zalovani, ale chteji, abych o tom s nim mluvila, coz delam...nicmene na "chtelo by to, aby uz trochu poslouchal" nemam adekvatni reakci. Ano, take bych byla rada, aby vic poslouchal (ackoli me teda posloucha zrejme lepe, nez je...presto je velky prostor pro zlepsovani) a delam v tom ohledu co muzu. Promlouvam a vysvetluju, ale autoritu u nej si asi nakonec budou muset vybudovat samy.
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    XMARGE: Myslim, ze zrovna my dve mame deti ve stejne skolce...mozna i tride :o) Pancitelky to berou sportovne...jedna tedy vice, druha mene...resi hned na miste a me pak informuji a prosi o podporu a vysvetlovani, coz delam. Rada bych udelala vic, ale moc nevim jak uz.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    BEBERA: No, nejsou tam :-) Jeden chlapeček, o kterém jsem doma slyšela velmi často, tam byl tři roky. Dokonce byl důvodem, proč syn do školky nechtěl chodit, ve dveřích se otáčel, když ho viděl, nebo začínal brečet. A nebyl sám. I tak se ale učitelkám dařilo pracovat velmi dobře jak s ním, tak i s ostatními dětmi ve vztahu k němu. Skutečně jsem je obdivovala, protože to muselo být dost náročné. Povolaly i psycholožku, která párkrát byla se všemi dětmi, několikrát jen s vybranými a byla dostupná i rodičům k případným konzultacím. A já jsem byla moc ráda, že jsem viděla, jak k takovým "sígrům" taky lze přistupovat. Vyskytují se skoro ve všech kolektivech, takže na ně narazíme ještě vícekrát. A kde je psáno, že někdy nebude takovým sígrem někdo z našich dětí. I když se samozřejmě snažím dělat maximum pro to, aby to tak nebylo.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LORAIN: V tom případě tam žádné sígry nemáte. Protože takového sígra poznáš ne tak, že si stěžuje učitelka, ale proto že o něm v jednom kuse slyšíš od dětí - dnes mě G. bouchnul do hlavy, dnes mě zezadu strčil, až jsem spadl, dnes škrtil Vítka. Denodenně něco. Plus s očima navrch hlavy vypráví o tom, co dělá ostatním dětem.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Můj mladší syn dostal ve školce nálepku "zlobivý" a byť je pravda, že ze začátku byl zřejmě opravdu dost příšerný (což byl i doma, prostě má dost složitou povahu, je vzteklej, nášlapnej a ukrutně nezávislej), postupně se to zlepšovalo, fakt jsme s ním hodně pracovali a snažili se, jenomže on už prostě byl zaškatulkovanej, od jedné konkrétní učitelky, a ta ho odmítla z té škatulky vyřadit. Takže mu to dávala sežrat a ačkoliv školka jako taková je úžasná, s ukončením jeho docházky se nám ulevilo.

    Teď je prvňák, žádnou škatulku zatím nemá, paní učitelka nemá žádnou stížnost a vychovatelka v družině si ho chválí, že je strašně šikovnej.

    Mrzí mě, že jsem nepochopila včas, že problém už není v něm, ale v oné učitelce, a byť i na ten jeden poslední rok jsem ho nezkusila přeřadit do jiné třídy. Udělala jsem chybu, ale už to nenapravím. :(
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    BLLUE: V tomhle si cením přístupu "naší" školky, kde nejsou zlobivé děti a tím pádem ani sígři. Všechno, co děti dělají, se řeší aktuálně bez vazby na chování/jednání jiné (předchozí) a prostě se jen některé děti v dané chvíli chovají tak, jak by zřejmě neměly. Řeší se jednotlivé případy a nikdo nemá nálepku zlobivého dítěte. Takže když mi syn před paní učitelkou vypráví, že spolužák David je zlobivý, paní učitelka zasáhne v tom smyslu, že ve školce žádné zlobivé děti nejsou a že někdy je třeba si vysvětlit či stanovit pravidla nebo si připomenout, jak by se lidé měli v dané chvíli/situaci chovat. S rodiči se komunikuje například nadužívání nevhodných slov a jiné věci, které školka ovlivnit nemůže. Jinak je více méně pravidlo "nežalovat" rodičům ale spíš řešit dané situace na místě sami. Jako matka tento přístup velmi vítám, být pedagogem, sost možná bych na to v některých případech neměla dost sil :-)
    ADD
    ADD --- ---
    BLLUE: Já si normálně svoje kluky chválím, že zrovna tohle nedělají, ale nedávno je měla někde máti a stěžovala si, že mladší nějaké holčičce něco vyrval z ruky. Dost mě to překvapilo, ale jak to tu čtu, tak si říkám, jestli jen v novém prostředí netestují hranice a nezjišťují, jestli tam neplatí jiná pravidla. Pak by bylo blbé, kdyby učitelky jen žalovaly a nedokázaly to řešit na místě - protože to je možná to, o co si dítě říká, potvrzení, že i tady se jede podle stejných pravidel jako doma.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    BLLUE: To je mi líto. Já si to právě dovedu představit, učitelky mohou víceméně jen zasáhnout ve chvíli, kdy už se něco děje, přinejlepším můžou takové dítě víc sledovat, ale problém nevyřeší. Rodiče (pokud tedy něco řešit chtějí), mohou jen působit, ale těžko můžou ono dítě naprogramovat. Proto z toho mám taky strach, kam se to bude vyvíjet. Jinak aby bylo jasno, nejedná se o dítě, co dělá vylomeniny, neposlouchá, pošťuchuje ostatní, takoví tam byli i loni a ze strany svých dětí jsem nezaznamenala problém. Tenhle chlapeček fyzicky ubližuje, a to mi vadí dost i děti jsou z toho perplex. Starší se má šanci ubránit, ale tříleťák je o hlavu menší a o 3 roky mladší než dotyčný sígr :(
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BLLUE: já chápu, že školka a rodiče musí komunikovat, ale tohle "žalování" mi přijde fakt na nic....jak má jako rodič řešit, že dítě v deset dopoledne strčilo do Venouška a ve dvě zbořilo Emičce kostky ? To přeci musí řešit učitelky na místě....ten kluk už si to ani nepamatuje natož aby se kvůli tomu nějak kál a vzal si z toho ponaučení ! tím spíš, pokud to tobě nedělá, tak je asi problém jinde....třeba v rozdílu tvoje autorita versus autorita učitelek
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    BLLUE: ja jsem na tom stejne.. uz rok resime jeho chovani ve skolce, absolvovali jsme dve navstevy psycholozky.. nastesti to ucitelky berou celkem sportovne a snazej se to resit a ne si jen stezovat, jakej je to sigr... ale prijemny to neni, v podstate kazdej den cekam, kdy zas bude pruser:-(
    BLLUE
    BLLUE --- ---
    BEBERA: Tak ja to mam z druhe strany...jsem matka takoveho skolkoveho sigra a moc nevim, co s tim muzu delat. Prvni dva skolkove tydny byly v tomhle smeru v pohode, ale ted si pancitelky stezuji, ze je J prilis neposloucha, dela vylomeniny, strka ostatni deti, bere jim hracky...bori kostky apod. Mluvim s nim o tom a vysvetluju horem dolem...jenze v te skolce s nim proste nejsem a kdyz jsme nekde venku spolu, tak se takhle nechova...napr se nahristi deti chodi zpusobne ptat, jestl si hracky muze pujcit a tak. Jsem z toho docela nestastna, protoze si tak pochopitelne neudela ve skolce zadne kamarady a navic se mi to jeho chovani vubec nelibi...doufam, ze to brzy pochopi a zlepsi se to :/
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    A je to tady, achjo. Do školky nastoupil sígr, už třetí týden poslouchám, co komu udělal. Až zas půjdou kluci do školky, chystám se to probrat s ředitelkou. Člověk už má těch příběhů o ubližujících školkových dětech naposloucháno dost, už se bojím dopředu, jak se to bude vyvíjet a jak nic nezabere... :(
    KATIA
    KATIA --- ---
    TAPINA: mám objednán o, dám report...;-)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    K oblíbenému tématu podepisování oblečení do školky - tohle se mi hrozně líbí. Už několik dní přemýšlím, jestli za to chci nebo nechci utrácet prachy :o)
    úvodní stránka - Štítky pro děti
    http://www.stitkyprodeti.cz/
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ELIZHANNAH: já to honorovala, je to teda v rámci odměn, co tady moc nejsou populární, ale používala jsem třeba v šatně při vyzvedávání, musíš se rychle obléknout nebo nám zapadne sluníčko a nebudeme dlouho na hřišti apod.
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    Netušíte, co s dítětem, které se zaseklo u oblékání? Na konci prázdnin se Bertík snažil, bylo to den ode dne s oblékáním lepší, první dny ve školce taky dobré, pak byl týden nemocný a od začátku tohoto týdne je to bída. Sedí jako panák a nechá se oblíkat, sám se vůbec nesnaží, rozvíjí složité teorie o všem možném a je opět duchem jinde. Ve školce asi to samé, protože si paní učitelka stěžovala, že na tom oblékání máme doma zapracovat, že je hrozně pomalej... Jenomže ani já s ním nehnu, prostě je tvrdohlavej a nějaké oblékání ho nezajímá. Můžu na něj mluvit sladce, můžu mu slibovat, můžu zvýšit hlas, všechno marno... Někdy si myslím, že hlavním rodičovským pocitem je beznaděj.
    EDERA
    EDERA --- ---
    BEBERA: Aby si neuřízl ostudu, tak hodil ztracení se na bratra?:-) Velmi důmyslné!
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    EVIANAIVE: Cha, byli jsme v Iqlandii, snad ve třetím patře se mladší Vítek z nějakého důvodu sebral a odešel, zatímco jsme zkoumali exponáty. Muž šel hledat patra nahoru, já s Jáchymem jsme šli hledat dolů. Úplně dole je tam herna s vodou, Jáchym poprosil, jestli by tam nemohl zůstat, slíbil, že se odtud ani nehne. Fajn. Hledám dál a najednou slyším hlášení "Rodiče malého Jáchyma ať se dostaví k pokladně." Říkám si, sakra, co se děje, hledáme Vítka, co se stalo Jáchymovi. Milý Vítek sešel těch několik pater dolů, tam začal řvát a když byl odchycen zaměstnancem, prohlásil, že se jmenuje Jáchym a že mu maminka s tatínkem odešli...
    SARGO
    SARGO --- ---
    EVIANAIVE: Nj, je to kus od kusu... čtyřleťák se chová při ztrátě racionálněji, než se starší choval v šesti - číslo nečíslo, nacvičené mechanismy na houby. :-D
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    já děti tel. čísla rodičů učila od útlého věku....měla jsem strach, že se mi ztratí a tudíž bylo dobré, aby dokázaly říct jak se jmenujou, kde bydlí a kam má případný nálezce volat....chvíli měly holky na rukou takové ty pásky, kde se to dá zapsat, ale těch pár údajů si zapamatuje dítě hned, to není třeba nějak hrotit páskem, který se stejně v kritickou chvíli zapomene....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam