Když je tu řeč o logopedii - zdá se vám možné, aby logopedka nepoznala u dítěte problémy s výslovností dokonce velkého počtu hlásek (S Z Č Ž Š)? K synovi do školky dochází logopedka, v minulém roce jsem s ní chtěla řešit poruchy plynulosti řeči a výslovnost R a Ř, u kterých jsem sama byla schopna identifikovat problém. Přístup logopedky byl celkem laxní - poruchu plynulosti řeči neodhalila (protože dítě, které se stydí, většinou odpovídá velmi úsporně a nepouští do zaníceného vyprávění, kde se u syna objevuje zadrhávání, zdvojování slabik atd.) R jsme měli začít trénovat, pozvolna, nic nehrotit.
Letos syn chodí do kroužku pro předškoláky, který vede učitelka MŠ s logopedickým vzděláním a upozornila mě, že mluví velmi špatně a že je třeba s ním něco dělat. Už jsme objednaní na logopedii, děsí mě jen, že jsem to nezaznamenala ani já ani školková logopedka, a bojím se, že to už špatně bude mít zažité tak, že přeučovat se bude jen velmi obtížně :-(