• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    Díky....hned je mi líp....Manžel mě svým dotazem zaskočil a znejistěl.... :-)
    KAERI
    KAERI --- ---
    NIENNA: Taky jsme řešili. Prý ne :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    NIENNA: ještě toho trochu, jednou mi to stačilo a to mě to čeká letos s Alenkou :-)
    SARGO
    SARGO --- ---
    NIENNA: Ne. :-)
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    Prosím pěkně...Pokud dítě do školky chodí, tak se nás zápis nijak netýká, že? Nemusí se přihlašovat na každý rok znovu, že ne?
    SARGO
    SARGO --- ---
    MARKYSHA: ANNAWA: Děkuji děkuji, dobré slyšet! :-D
    U základky se upínám na to, že ho vezmou kde je brácha, i když jsme nespádoví - jsme tam vážně hodně spokojení. Hlavu si s tím radši ještě dělat nebudu, jen i nadále pilně péct muffiny na všemožné školní příležitosti :-D
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    SARGO: mně přijde., že děláš správně. Tyhle naše pocity jsou většinou pravdivé.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SARGO: já si myslím, že to bude dobrý, protože v těchto institucích si způsob vedení výuky předávají, jak v dobrém tak ve špatném smyslu. Držím palce. Taky bych to takhle udělala, ono se to nezdá, ale ty začátky jsou pro děti nejdůležitější. Já se už teď třesu, abych vybrala dobrou základní školu a aby se tam taky dostal, protože je silný ročník.
    SARGO
    SARGO --- ---
    ANNAWA: Nic skutečně objektivního, to je na tom nejhorší. Spíš takový setrvale nepříjemný pocit z různých věcí, kdy je jasné, že to tam vedou stylem nejmenšího odporu úplně ve všem. Špatně vymyšlené značky pro děti. Ubohé besídky. Maxim Turbulenc na dětské diskotéce. Procházky na neatraktivní místa, i když jsou jiné možnosti. Jakási výzdoba. Hraní spíš v jídelně na linu, než v herně na koberci, kde by se muselo víc uklízet. Nic tam není vyloženě špatně, ale nic, co by nadchlo.
    A mrňous tam funguje tak nějak stejně: vůbec nemám pocit, že by tam dělal nějaké pokroky. Spíš mi doma demonstrativně předvádí, co všechno z toho, co dělali, neumí. Mám dojem, že když něco dělat nechce, tak ho k tomu ani nikdo nevede, a protože je hodňátko a nestrhává na sebe pozornost, je to pro učitelku pohodlnější. (Prosím nezavádět debatu, jestli má školka suplovat rodičovskou výchovu. Samozřejmě, že nemá, ale přesto tam očekávám nějaké výstupy.) Jsme hodně zmlsaní tím, že staršího ve školce srovnali do latě úplně fantasticky - výslovnost, držení tužky, přiměřené fungování v kolektivu, dobře vedené kroužky, které zbožňoval, chodili do skutečné přírody, i když přišli špinaví...
    Mrňous tam nechodí rád, a i když se vrací s úsměvem, je mnohem nadšenější, když je tam jakákoli jiná učitelka (naše třída má momentálně na stálo jen jednu). Má moc rád pár svých kamarádů (vlastně jediná věc, která mě drží zpátky), ale o učitelce mluvit nechce (ale pro něj je nepřijatelné, aby o někom řekl, že ho nemá rád :-)) Přitom v létě se do letní školky vyloženě těšil.
    Takže je to takové... kdyby nebyla jiná možnost, nebo jsme už neměli zkušenost se starším, tak jsme rádi, že jsme rádi. Jenže možnost změny je - a protože skoro určitě bude mít odklad, jsou to ještě dva a půl roku. Sice za cenu dojíždění, ale krátkého a organizačně bez větších potíží zvládnutého. Vyzvedávání bude horší, ale starší už se umí vracet ze školy sám, takže i to by šlo.
    Navíc si ještě úplně nejsem jistá, kam to dotáhnout: první pohnutka byla dát ho do soukromé, protože počet dětí na učitelku je tam samozřejmě v nějakém blaženém poměru, kdy se dětem opravdu mohou věnovat. Jenže je to samozřejmě děsná pálka - zvládnutelná, ale nepříjemná. Tak jsem nakonec začala se školkou, kam chodil starší. První reakce byla dost vstřícná a kdyby to bylo tak, jak to bývávalo, klidně bych ho šoupla do kterékoli ze tří tříd (v té čtvrté byla učitelka příliš razantní, s tou by mrňous nefungoval). Ovšem je otázka, jak se za ty tři roky změnilo osazenstvo. A kdyby tam začal chodit, ale bylo by to špatný, tak by to bylo špatný, protože změny rád vážně nemá.
    Ach jo :-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    SARGO: a duvod?
    SARGO
    SARGO --- ---
    Začala jsem řešit změnu školky. Tak držte palce. Jestli to vyjde, bude to po všech stránkách bolestný proces, takže jestli bude na jeho konci učitelka - důra, půjdu si asi hodit mašli. :-D
    IORETH
    IORETH --- ---
    Ja ted resim opacnej problem. Nase mlada si pro zmenu hraje samostatne az moc. Loni chodila do uplne skvele soukrome skolky. Bylo tam mene deti a ucitelky byly naprosto super, takze zvladly zapojit i nasi rezervovanou Pavlinku. Ze soucasne skolky mam signaly, ze mlada si vubec nehraje s detmi a ze kolektivu se proaktivne vyhyba. Ze si vezme nejakou hracku, zaleze si nekam do kouta, chvili si hraje a pak tam vedle te hracky treba dvacet minut jen tak lezi a smutne kouka. Pritom je to hodne emocionalne zalozenej aktivni extrovert. Navic tyhle signaly nemam od jejich ucitelek, ale od jinych, ktere ji vidaji, kdyz se odpoledne spojuji tridy. Jeji ucitelky jsou kapitola sama pro sebe, na moje opatrne sondaze reaguji znacne podrazdene stylem "musite si uvedomit, ze my tady tech deti mame osmadvacet a opravdu si nemuzeme s kazdym hrat." Mezi nami je velka komunikacni bariera. Ted se naskytla sance premistit Paju do jine tridy, k trochu pricetnejsim ucitelkam a trochu starsim detem, tak jsem na to zvedava...
    SARGO
    SARGO --- ---
    GIOMIKY: Někdy se to bohužel se samotným aktem výchovy vylučuje :-D A někdy je to dítě tak jiné než rodič, že i rodič ze sebe musí vyždímat něco, co mu není vlastní, aby to dítě dostalo, co potřebuje. :-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    MEDVED007: Nekdo mi rikal, ze pri vychove je nejdulezitejsi byt sam sebou.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak moc nevím, jak to výchovně řešit, Toník měl na sportovkách problém s jedním klukem, který je o třídu výš, jednou odcházel a brečel, že mu něco udělal a vyhrožoval, že mu to vrátí. A podruhé celý pyšný vykládal, jak ten kluk otravoval zas někoho jiného, tak ho zmlátil, až kluk brečel. Na jedný straně ho chápu, na druhý straně nechci, aby si zvykal řešit problémy násilím, ale zase na třetí straně žalobníci to mají těžší než kluci, který dají najevo, že na ně si nikdo nepřijde.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    Tak od toho choděj do školky, případně mají sourozence, aby si dosyta užily tyhle hry - na obchod, na vaření, na princezny... ne?
    A děti jsou různé, někoho to baví, někoho taky ne, nevím, proč některé učitelky mají pořád potřebu přibližovat je nějakému obrazu standardizovaného dítěte...
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MEDVED007: No u nás je na tyhle hry (vláčky, s plyšákama, lego, autíčka, bagry a příběhy kolem toho atd.) taky můj muž. Mě baví s Bárou chodit ven, číst, tancovat, zpívat, cvičit, malovat. Myslim, že je v pohodě dělat s dítětem to, co baví oba dva.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TORUVIEL: to je něco trochu jinýho...nejde o to, že mě "některé hry" nebaví.....mě nebaví žádné hry.....teda takové ty dětské na něco, třeba některé společenské ano, ale to je pro větší děti.....a nebaví mě ani dívat se na ně, vnitřně mě to obtěžuje, nudí, prudí.....jako jo, kvůli dětem jsem se snažila to zlomit....a ne, nejde to, já si s nima budu hodiny povídat, číst, mastit různé karetní hry, ale hraní na obchod, kadeřnici, vaření...to prostě nejde....no nějak jsem to přežily (já i ony) a dneska už je to tam, kde to potřebuju mít já :-)))
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MEDVED007: Mě taky některé hry nebaví, tak tam s ní třeba jen jsem a dívám se, to jí kolikrát stačí. Ukazuje mi co tam dělá, vysvětluje a tak. Máme hry, které hraje vyloženě jen s mužem, některé zas jen se mnou. A něco zase úplně sama (většinou nějaké vystřihování, malování a tak, to tam prej akorát rušíme :-).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA:
    TORUVIEL: starší holka je bohužel exemplář, který si začal sám "hrát" až když se naučila číst a začla se věnovat samostatné četbě.....do té doby jsem jí měla nonstop za zadkem.....metoda rozehrát a pak odejít u ní absolutně nezabírala....ale já se tomu ani nedivím, je mi hodně podobná a podle slov mé mamky jsem si já jako dítě taky prakticky nikdy nehrála.....to dcera si rozhodně hrála víc než "vůbec", ale stejně to je v porovnání s mladší zoufale málo.....která naopak při stejném výchovném přístupu byla ochotná a schopná si samostatně hrát velmi brzy a bez problémů

    druhá věc je, že já si ani vlastně hrát neumím a navíc mě to zoufale nebaví...takže ano, snažila jsem se to překonat, ale dítě to určitě vycítí....na druhou stranu mladší tahle moje nedostatečnost zjevně nevadí.....a teď babo raď :-)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam