• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MEDVED007: Mě taky některé hry nebaví, tak tam s ní třeba jen jsem a dívám se, to jí kolikrát stačí. Ukazuje mi co tam dělá, vysvětluje a tak. Máme hry, které hraje vyloženě jen s mužem, některé zas jen se mnou. A něco zase úplně sama (většinou nějaké vystřihování, malování a tak, to tam prej akorát rušíme :-).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA:
    TORUVIEL: starší holka je bohužel exemplář, který si začal sám "hrát" až když se naučila číst a začla se věnovat samostatné četbě.....do té doby jsem jí měla nonstop za zadkem.....metoda rozehrát a pak odejít u ní absolutně nezabírala....ale já se tomu ani nedivím, je mi hodně podobná a podle slov mé mamky jsem si já jako dítě taky prakticky nikdy nehrála.....to dcera si rozhodně hrála víc než "vůbec", ale stejně to je v porovnání s mladší zoufale málo.....která naopak při stejném výchovném přístupu byla ochotná a schopná si samostatně hrát velmi brzy a bez problémů

    druhá věc je, že já si ani vlastně hrát neumím a navíc mě to zoufale nebaví...takže ano, snažila jsem se to překonat, ale dítě to určitě vycítí....na druhou stranu mladší tahle moje nedostatečnost zjevně nevadí.....a teď babo raď :-)))
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Tak jako diky za odpovedi. Na kazdy pad jsem tomu zacal venovat trochu vic pozornosti... A mam pocit, ze si dcerka hraje sama dostatecne. Staci rict ted si hraj sama ... A zmizi na pul hodiny neco varit ... Pak sice prijde jakoze je obed, ale jde to. A s divanim na tv sama taky nema problem. Kdyz se rekne zabav se, jde si malovat. Bavil jsem se o tom s kolegou .. A ten zminoval, ze u nich si pi. Uc. Zase stezuje, ze si syn hraje prilis malo sam. A u jinyho je to zase taky malo sama. Osobne mi to prijde, ze zalezi na veku ucitelky. Ty starsi vedou spis k samostatnosti, zatimco mladsi spise k spolecne hre. Ale samozrejme to neni zadne pravidlo. Na kazdy pad muj malacek potrebuje trochu vedeni a vymysleni aktivity, coz bych nezazlival. Protoze jakmile ma zadanou praci ... Tak uz je samostatna dost. A jestli takhle maly uplne nevymysli mi prijde ok. Tedy nevymysli... Jako taky je schopna vymyslet aktivitu, to ne, ze ne.. Ale jak zajiste tusite takove aktivity vymyslene ditetem nejsou vzdy to optimalni.
    KATIA
    KATIA --- ---
    TORUVIEL: souhlas. mně přišlo jen důležitý zmínit, že to chce i tomu dítěti dát prostor si neorganizovaně hrát a třeba ho trochu naťuknout, nevím, třeba jsem synovi vrazila gumičku, aby se mu líp zapojovaly auta a vydržel si s tím pak hrát jak dlouho....
    jinak ad respektování, že teď nemůžu, tak to je takové úsměvné, občas jsem prostě řekla něco jako "teď mám důležitou práci, musíš to chvíli vydržet"... při první možné příležitosti to bylo použito proti mě :-)))
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KATIA: Dceři taky většinou stačí, že si s ní hraju chvilku, a potom odběhnu a dělám si svoje, pak zas přijdu a zajímám se, co třeba vytvořila a tak...
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KATIA: Jojo, tak nějak. Já jsem to tu nechtěla rozvádět, ale funguje to tak, jak píšeš. Že má rodič dávat prostor k samostatné hře, to je jasné, ale pak je taky potřeba dítěti dopřát tu pozornost, a ne že člověk s dítětem je, "jako" si hraje, ale lítá myšlenkama jinde. To dítě to pozná a o to víc o tu pozornost žadoní. A taky funguje upřímnost, prostě říct teď a tady potřebuju udělat to a to, potom si s tebou budu hrát. A dodržet to. Dítě když vidí, že se to dodrží, tak se nebojí, a nežadoní o pozornost každou chvíli. Funguje nám třeba nastavit kuchyňský budík, který ukazuje, za jak dlouho přijdu (ale nedělám to tak moc často, jenom když skutečně nemohu a musím něco dodělat). Tak to funguje plus mínus u nás, nechci z toho dělat žádné všeobecné pravdy.
    KATIA
    KATIA --- ---
    TORUVIEL: shodneme se v tom, že dítěte totálně nenasycené pozorností, visící na rodiči, není dobrý předpoklad k samostatné hře. na druhou stranu já myslím, že zase ale rodič má dávát prostor k té samostatné hře a povzbudit ji. takže já třeba teď dělám to, že občas sednu k němu, něco rozehrajeme spolu a jdu si po svých... jako moje schopnost stavět z dupla nebo se cachtat s lodičkama je poněkud omezená, fakt to nejsou činnosti, že by se zvládla dlouhodobě soustředit jen na to ;-) plus teda pak v nějaké fázi dojdeme k tomu, že si to stejně chce dělat podle sebe a já mu to akorát kazím :-)))) a musím říct, že teď má období, že si fakt hraje sám hrozně pěkně a i relativně dost dlouho (3 a kousek mu jsou, leccos si vymyslí sám, ale v oblibě je i přehrávání a úprava různých scének z oblíbených pohádek, jako třeba jak pes burác musel odtáhnout dědečkovu loď a tak).
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    TAPINA: taky mám metodu. Jakmile má dítě brát nějaký prášek/kapky/cokoli, ihned je ochotno raději si někde jinde než jsem já si hrát samo. Jinak po mně lezou oba dva neustále a neustále něco požadují nebo alespoň halasí a ječí.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    GIOMIKY: Věnovat dítěti dost pozornosti, skutečně ho vnímat a hrát si s ním, neodbíhat, nepřemýšlet u toho o nečem jiném, pak by mělo vydržet si hrát i chvíli samo, anžto bude nasyceno rodičovskou pozorností. Ale jsou děti, které se tou pozorností ne a ne nasytit, a jsou takové, které rodiče už po 5ti minutách vyhazují. Good luck.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    To by mě taky zajímalo, jak se to dělá, aby si dítě hrálo samo. Teda já na to dvě spolehlivé metody mám, ale nevím, nakolik je to systémové řešení.
    1) postavím na stůl oběd a trvám na tom, že se jde jíst
    2) zavelím, že se jde do postele

    V obou případech dítě zmizí a až hodinu o něm není slyšet, jindy bohužel ne.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    GIOMIKY: to by mě zajímalo, co se s tím dělá....pořídíš dlouhý bidlo a budeš jí doma od sebe odstrkovat ? nechápu....
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Dneska jsem dostal ve skolce prednasku, jak si dcera hraje malo sama. Pry o nic nejde, ale meli bychom s tim neco delat. Tak jdu googlit, no.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    U nas frci:
    Byla jedna mala myska a ta rada malovala,
    Vzala papir, vzala tuzku, nakreslila velkou hrusku.

    Ale jeste vic ta vtipna varianta:
    Byla jedna mala hruska a ta rada malovala,
    Vzala papir, vzala tuzku, nakreslila velkou mysku.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Jirka nacvičuje na vánoční besídku, dle všeho.
    Kdo to chodí kolem nás?
    Je to člověk nebo ďas?
    Kožich dlouhý chlupatý,
    ocas má až na paty.
    Hádej, hádej, je to žert?
    Nebo je to z pekla čert?

    Začíná to zpravidla před spaním deklamovat do nočního ticha takovým tónem, že jdu radši zkontrolovat, jestli je zamčeno :D
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    QUANTI: ježiš tahle mě vždycky tak strašně srala pardon! Připadala mi taková posměšná, sláva, jsi malíř, namaloval (nakreslil! nakreslil!) jsi žlutou tužkou (pastelkou! pastelkou!) hrušku! uf to se mi ulevilo to po těch letech někam napsat :D
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    GIOMIKY: to je Hrubín. Třeba Vezmi žlutou tužku, namaluj mi hrušku. A pod hrušku talíř - sláva, ty jsi malíř! Jestli chceš víc, zkus sbírku Říkejte si se mnou, případně profláknutý Špalíček.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    :)

    To jsou prsty, to jsou dlaně,
    voda s mýdlem patří na ně.
    A po mýdle dobré jídlo
    a po jídle zase mýdlo
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Treba:
    "To sou prsty,
    To sou dlane,
    Midlo s vodou patri na ne,
    A po jidle zase mydlo
    A po mydle zase jidlo".
    Neni to nejak jinak?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Mala chodi domu se spoustou novych basnicek.
    ZU_22
    ZU_22 --- ---
    ORIKA: ja rikam ze jsou i vyjimky statnich skolek..to nepopiram :) nehazim do jednoho pytle, to stejne jako ze vsechny soukrome nejsou supr trupr :) tak ono jde o to jestli tahle pani ucitelka ma me dite tak nevim jak bych to dala, ale samozrejme nebyla jsem tam, nevim vse :)
    HABRENKA
    HABRENKA --- ---
    ZU_22: zmena skolky, pripadne jeji nenavstevovani, je pro mne az krajnejsim reseni po vycerpani mirnejsich moznosti... ale bohuzel to nevylucuju, kdyz to tak pozoruju...uvidime, co na to reditelka, mam rozepsany email a vaham, zda jeste pockat par dnu, zda se neco vyvrbi dalsiho, nebo poslat zrovna...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam