• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    PETATA
    PETATA --- ---
    KAIRRA: presne to jsem chtela napsat! vzdycky me to v tom vlaku fakt pobavi :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: sestrina čtyřletá dcera kresli porad, Bart sám od sebe nikdy, na pokyn asi dvě minuty. Ale nenapadá mě, jak ho rozvíjet, jeho tvoření všeho druhu nebaví. Prvorozeny byl stejný, druhý dnes šestnáctiletý kreslil jako malý a kreslící i dnes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ANNAWA: No, Jirka už půl roku úspěšně bojkotuje kreslení i ve školce. Neumí, nezkusí, nebude.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: ok, neabudu to řešit. Klame tělem. Nebo spíš tím, co se občas mimoděk naučí, jako třeba hodiny nebo počítat zpaměti. Zase ale kreslit neumí vůbec, doufám v tomto směru trochu ve školku. Jeho to vůbec nebaví, motorice by to nicméně prospělo.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Právě! Ti měli odjakživa všechno zracionalizované.:-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    EDERA: židi by mohli vyprávět! :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Je MALEJ! Opakuj si to třikrát denně, aspoň.:-) V Bartově věku jsem to hrála s dětma tak, aby slova pro ně pokud možno končila na souhlásku, a slova, která řekly ony, jsem rozebrala. Např. když řekly "rybička", zopakovala jsem tu poslední slabiku, rozebrala ji na K a A a od A vymyslela další slovo. Ten mozeček k tomu prostě musí dozrát a pak to jednoho dne naskočí tak nějak samo.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: u nás mu to docvaklo fakt az spelovanim ve škole. Ale i tak blbe slyší L a R. Horší to má ještě s příjmením, ktere má německé s Ü. ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Z toho je vidět, že samohlásky nenesou význam.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    KAIRRA: dělám to stejně, ale tohle mozkové spojení zatím nic. Přitom souhlasku na konci uni perfektně.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAIRRA: Naše prvňačka tuhle fázi měla taky a nebyla ve třídě zdaleka jediná. Zřejmě úplně normální fáze vývoje :-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: si to není úplně správně, ale já radím si to říct dlouze: Maminkaaaaaaa. Někdy to čtyřleťačce dojde, někdy ne, ale dělá pokroky.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: hahaha, v kombinaci s tím, jak to ve vlaku hlásí s anglickou výslovností :))
    První věta, kterou sesmolila na papír moje nejstarší někdy v pěti zněla Fčelka leťela na vílet.
    A prostřední je taky hustá, ve čtyřech letech teď o Vánocích napsala pod obrázek popisek STMČK, na tom je přesně vidět, jak se to v tom mozku skládá :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: naše dítě si do minulého týdne myslelo, za název naší vesnice začíná na F, zjistili jsme to, až když to napsal ;-)
    Btw, jak pomoci dítěti, aby se tam naučilo tu samohlasku na konci slova slyšet?
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    LEPEK: No, ono těžko říct. Logopedka mě na to upozorňovala s tím, že slova typu MÁMA a KOLO rozhodně na konečná písmena zkoušet nemáme. A přesně na tahle dvě slova se syna ptali u zápisu. Takže evidentně musí existovat děti, které to normálně zvládnou!
    A i u syna sleduju od zápisu v tomhle směru velký posun, počáteční i konečná písmena si určuje sám pro zábavu a zvládá to čím dál líp.
    LEPEK
    LEPEK --- ---
    MEDVED007: me nejde o to, jak se ta hra ma hrat. Jde mi o to, ze jsme si mysleli, ze je to divny, kdyz synek neni schopny slyset samohlasky na konci slova :). Kdyby nam tuhle vetu dodali na papire, kde psali, co maji deti zvladat pred nastupem do 1. tridy, ulevilo by to u nas doma od trochy stresu :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Fakt myslím, že své spoluobčany přeceňuješ.:-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: no ale o tom celou dobu mluvím...jsou "divné" hry, u kterých člověk nějakou nápovědu ocení....ale nemyslím, že zrovna slovní fotbal mezi ně patří.....připadá mi, že ho musí znát 95% dospělé populace libovolného věku

    já třeba ocenila na cvičení v sokolu takové ty různé "pohybové" básničky....říkanky, ke kterým patřilo nějaké cvičení...od obyčejné brambory až po docela složité a dlouhé říkačky, které děti učí různé jogové sestavy...sama si to z dětství teda vůbec nepamatuju, že by to s námi někdo někdy dělal a přitom děti to děsně v určitém věku bavilo a na zabavení na zastávce MHD to bylo ideální :-)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    EDERA: my máme takhle nakázáno z očního s Terezou trénovat koordinaci ruka-oko, protože jí nevyšlo úplně dobře prostorové vidění, že se to dá ještě dobře dohnat.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jenže kromě her, které jsem znala a potřebuju je jen osvěžit, je i spousta takových, o kterých jsem nikdy ani neslyšela, takže ani netuším, co jako googlit. V tom třeba článek nebo papír na nástěnce ve školce docela pomůže.

    A pokud jde o popis, co daná hra rozvíjí a na jaké záludnosti si dát pozor, tak jo, věřím, že s Tvýma holkama jsi to nepotřebovala. Já s Juniorem taky ne. Ale jako č. 2 mám blondýnu a sice s ní hraju slovní fotbal tak nějak přirozeně (hlavně na zabavení při dlouhé cestě autem a na odpoutání pozornosti od toho, že je jí špatně), ale upozornění na to, že děti mají problém s rozpoznáním koncové souhlásky a jak jim v tom pomoct, se docela hodilo. Třeba i jako potvrzení, že blondýna není retardovaná:-)

    TRISSIE: Přesně - např. logoped řekne, že rozvoj řeči velmi souvisí s jemnou monotorikou a doporučí dělat "něco" na její rozvíjení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam