• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    VACA: Skoro jako všechno, ono je to samozřejmě asi dvojsečné :) Na jednu stranu máš určitě pravdu a 125 ccm, hlavně pro lidi co doteď jezdili na 50 ccm, jsou nejspíš v důsledku bezpečnější, míň smrdí protože nejsou 2T a v neposlední řadě jsou to o něco dražší a tím pádem i lepší motorky (co do spolehlivosti a komponent, jako třeba brzdy). Na druhou stranu teď na skútr sedá hromada lidí, kteří by ale na 50 ccm nikdy nesedli, takže by jim ani nehrozilo to teoretické bezpečnostní riziko (zapříčiněné nedostatečným výkonem) a začínají bez zkušeností rovnou na něčem, co už má docela odpich, což asi v absolutních číslech bude znamenat vyšší riziko nehody. Ale jako… jen cvičně teoretizuji, v praxi to nebude žádné velké drama :)
    VACA
    VACA --- ---
    DAN_F: Hm na tom neco bude. Ta 50ccm ma dnes vyznam uz asi jen pro adolescemty...

    Jako ja si myslim ze tohle od nich nebyl uplne blbej krok, kdyz davat k Becku opravneni na nejaky moto..
    Imho je to takhle pro dospelyho cloveka bezpecnejsi, nez bejt na 50ccm vecnou prakazkou v provozu kdy te predjizdej autobusy tatry s piskem apod..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZANDIS: Jasné, já vycházel z toho magistrátu v tvém postu, takže sorry.

    VACA: A z 50 ccm se v podstatě stalo neprodejné zboží.
    VACA
    VACA --- ---
    DZANDIS: Btw: vynatek ze zakona o silnicnim provozu:

    "A1 jsou zařazeny
    1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3"

    "B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovko"

    Kompletni zneni mj. zde: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h3d1.aspx

    Tak proveruj, proveruj ;)

    Pro me osobne je teda smerodatne hlavne to co je psano cerne na bilem v zakone, nez co rekl nejakej kancelarskej zrizenec :)
    VACA
    VACA --- ---
    DZANDIS: Muzes ho to nechat proverit. Ale jedno ti reknu naprosto jiste: Kdyby to tak nebylo tak jsem nejen ja mimo zakon.

    V ridicaku mam pouze B a nic jineho, skutr provozuju honda @125.
    S policii jsem se parkrat dostal do konfrontace kdyz jsem trea vjel nekam kam jsem nemel, nebo za rychlou jizdu. Uz bych mel davno stopku.

    Ale ja bych si tu motorku ani nekoupil, ldyz bych si tim nebyl jistej.


    A jo, jednou se mi stalo ze si policejni hlidka myslela to co ty. Vytahli nejakou svoji "polni prirucku, asi 5minut neco hledali a jel jsem dal..



    Jeden z hlavnich duvodu proc se zakonodarci pro tohle rozhodli bylo, ze to melo ulevit doprave ve velkych mestech.

    A mj. okamzite jak se to schvalilo tak vyletely vechny ceny 125ccm nahoru. Zatimco 150 apod zlevnily...
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    BTW - uz mate pripravene stroje na prvni vyjezd, pokud samozrejme uz davno nejezdite ;-)
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    OK borci, necham to kolegu znova proverit, skutecne mu to ten zamestnanec dopravky(nikoli magistratu) rekl...
    takze asi i z nej dikes :-)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZANDIS: Však se ani nepřeme. Tak jak to popisuješ to skutečně bylo, akorát úředník nemá pravdu – pokud to "nedávno", kdy tam tvůj kámoš volal, nebylo před r. 2013 :) Platí co jsem psal a co píše i
    VACA – když si děláš Béčko, neznamená to (technicky vzato), že k němu dostaneš automaticky i Am nebo A1 s automatem (i když se to tak kdysi dělalo a možná se to tak dnes ještě dělá), ale skupina B, sama o sobě, opravňuje k řízení vozidel spadajících do kategorií Am a A1 s automatem. Jinak nevím jestli s takovými dotazi by se člověk měl obracet na magistrát, možná relevantnější by byl inspektorát (?).

    Kdybyste to někdo náhodou v souvislosti s něčím řešil, tady máte celkem legit zdroj:
    Řidičská oprávnění a řidičské průkazy
    http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/ridicska-opravneni-a-ridicske-prukazy

    Jinak já měnil řidičák asi před rokem (mimochodem asi rok propadlý) a mám pocit že mi tam přibyla skupin B1, kterou jsem v tom starém podle mě zapsanou neměl. A ještě jedna zvláštnost – Am mám zapsané s jiným datem, přitom řidičák jsem dělal jen jednou. Je to celkem magie ten jejich systém :)
    FUTAS
    FUTAS --- ---
    DZANDIS: delal jsem ridicak presne v tehle dobe, na puvodnim ridicaku jsem AM nemel. Po vymene, aniz bych si o to rekl, mi AM sami pridali. nic jswm neplatil, kurz nedelal...
    VACA
    VACA --- ---
    DZANDIS: jistě že mu řidičák nepřepíšou. Nepřepisuje se.

    Je sice pravda, že v určitym období se malá motorka k Bčku nedávala. Ale ta novela o který se bavíme tohle nijak nezohledňuje.
    Máš Bčko? Můžeš řídit skůtr 125.

    Žádná výměna řidičáku nebo doplňování kolonek se nekoná. Bčko samo o sobě tě opravňuje na tyhle motorky.

    Ovšem pozor, tady si nejsem jistej jestli ne neni pouze v rámci ČR, a za hranicema by jsi tu příslušnou skupinu už mít musel.
    BIGGIE
    BIGGIE --- ---
    PLAYER: Nn bronzova nebo co to je, takova pivni barva
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BIGGIE: bazaru se nebranim, ale chci cernou :) Mas cernou?
    BIGGIE
    BIGGIE --- ---
    PLAYER: Prěyslim ze budu na jare prodavat, pcx 2015, najeto 12k tusim, jinak posta ;)
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    PLAYER: pcx vyroba 2014 a dal je dobra volba, proti 2012 co mam ja, na sedadlu neni bobek a je pohodlnejsi, vetsi nadrz, trochu vetsi dojezd, svetla a dalsi
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    DAN_F: nechci se prit, mozna udelal chybu ten urednik, ale 100% nekdy okolo roku 2001 bylo obdobi trvajici nekolik let, kdy zadatele o skupinu B nedostavali automaticky i malou motorku AM,museli by si ji dokoupit(kurz). Pak to zrusili a opet se sk.B dostavali i AM s harmonizacnim kodem 150, (50ccm) . Kamos delal ridicak v obdobi, kdy nedavali AM, volal nedavno na magistrat, rekli mu, ze mu ridicak neprepisou a musi si udelat kurz.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZANDIS: Nene, takhle to nefunguje — skupina B od určité doby prostě pokrývá i malé motocykly (konkrétně můžete s béčkem aktuálně řídit vše spadající do skupin: AM, A1 s automatickou převodovkou, A tříkolová – od 21 let a B1).

    PLAYER: PCX je přesně ten skútr na který je to rozšířené oprávnění Béčka koncipované, ale jen 125 – v případě PCX150 se sice částečně vlezeš výkonem (10kW) a automatem, ale bohužel je potřeba naplnit všechny ty podmínky, no :) Jinak aktuální verze PCX je podle mě 2015, nebo aspoň tak to Honda teď uvádí, ale po pravdě nevím jestli se nějak liší od 2014 – které má oproti původní verzi trochu jiný design, lepší sedlo se vzpěrou, nějaké diody v osvětlení a pozor — hodiny na přístrojovce :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Diky panove, tak jsem to preci jen mel nastudovane spravne. Ridicak mam na B a A1, takze do 125ccm se vlezu.
    Na jaro planuju PCX, tak jsem si prave rikal, jestli bych se nahodou nevesel i do 150ccm verze, ale co uz, spokojim se i se 125ccm.
    Mimochodem, nemate nejake info, jestli se nechysta upgrade pcx? Preci jen posledni verze je z roku 2014, jestli se nepletu.
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    PLAYER: je to jak pise Dan_F. Navic je i dulezite, kdy jsi delal gen ridicak. Existovalo napr. obdobi (nekolik let), kdy se k B nedavaloni male A(50ccm). Kamos to tak ma a volal si na inspektorat, zda tu malou moto muze ridit, kdyz ma B-udajne ne a musel by si na to udelat ridicak.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PLAYER: Je to limitované kubaturou (max. 125 ccm), výkonem (max. 11 kW a 0,1kW/kg) a ještě typem převodovky (B platí jen na automat).
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Kdyz uz jsem si myslel, ze vim, co v predpisech stoji, tak me kamarad uvedl do nejistoty. Cili bych se chtel zeptat i zde, jak je to vlastne s ridicskym opravnenim na skutry. Mam ridicak B a dosud jsem zil v domeneni (po precteni nekolik vygooglovanych "varovnych" clanku), ze smim ridit skutr, respektive maly motocykl, do obsahu 125ccm. Kamarad vsak tvrdi, ze je to limitovane vykonem (14kW), nikoliv kubaturou. Tak jsem z toho trochu jelen :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam