• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    ZOIDBERG: bryle mam prave
    BURAN
    BURAN --- ---
    ZOIDBERG: ja jsem prave brejloun takze veskere ty nevyhody vyklapecky jsou prebity tim, ze si nemusim pri nasazovani a sundavani helmy odkladat brejle.
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Ta otevírací helma je bezvadná pro lidi, co mají brýle. Proto jsem si ji pořídil (Caberg Justissimo, ani nevím jestli se ještě dělá). Jinak samé nevýhody proti normální integrálce, těžší, komplikovanější, dražší… Jezdit s vyklopeným hledím mi přijde divné, otevřené plexi větrá pěkně. Kup si tu nejlepší helmu, na jakou budeš mít, a která ti sedí. Jak se ti bude při zkoušení zdát, že tě nějak divně tlačí, neber i kdyby tě nevím jak cukalo. Nejspíše se to nezlepší, plast nepovolí a hlavně při delších jízdách tě to může fest potrápit.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XMEDA: ok. Tak C3pro to nema.
    Stejnak pro to ani neni duvod. Zavrena ta helma vetra pekne, a kdyz je fakt vedro (pomala jizda ve meste) tak zvednu plexi do prvni polohy a vitr mi projizdi pekne celou helmu.
    Vcera to sice vubec nepomahalo, ale s uplne otevrenou helmou by to bylo stejny, protoze ten vzduch nechladil ani v 90km/h :-D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    BURAN: no nektery vyklapecky maji atest i na jizdu v otevrene pozici
    BURAN
    BURAN --- ---
    XMEDA: jezdil jsem loni s otevrenou Scorpion EXXO-220 kterou mi dali ke skutru, a letos jsem poridil prave tu vyklapecku C3pro a uz se k ty otevreny nevratim. Hlavni duvody jsou pohodli a hluk. Jiste ze pohodli je individualni, kazdymu vyhovuje neco jinyho, ale me ta C3Pro sedi perfektne.
    Jen bych te rad upozornil ze s vyklopenou vyklapeckou se nema jezdit - nevim jak je to s legislativou, ale vyrobce to v navodu zakazuje.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Coz mi pripomina jeste prilbu :) nejake tipy? Idealne od cloveka, ktery jich zkusil vic..
    Libi se mi ty rozklapeci, kde jde celej chranic brady zvednout a treba to mit i otevreny, kdyz je hnusnej parak + netreba furt sundavat z hlavy na nejaky domluvy nebo napiti
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    ZOIDBERG: No PCX, co jinyho :D
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    XMEDA: A co nakonec bereš?
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Prepisoval ted nekdo moto? Mam nabidku z Frydku, ale su z Brna, takze chapu-li to spravne, tak by mi prodavajici mel udelat plnou moc. Dojedu tam, sepisem smlouvu, zaplatim, vemu motorku, papiry, plnou moc a pak s tim musim na evidencku tady, vyrobit na to ruceni a pak s evidenckou, smlouvou, rucenim a plnou moci na urad prihlasit? Nebo je v tom nejakej dalsi zadrhel?
    BURAN
    BURAN --- ---
    K tematu realne spotreby SH125i

    Dal jsem si vylet podel hranice CR, a najel jsem cca 2950 km, a podle uctenek jsem projel 85 litru benzinu.
    Prumerna spotreba na ten vylet tedy vychazi 2.88 l/100km.

    Na plnou nadrz (7.5l u SH125) bych tedy mel ujet 260km. To neni moc velky rozdil oproti tem 300km co jsem tu tvrdil nedavno.
    Kdyz prihlednu ke stylu jizdy (pokud mozno na max) a trase (vetsina hranice CR jsou nejaky hory) tak jsem s vysledkem spokojeny, a imho to odpovida te spotrebe 2.5l v beznem commute provozu, kterou si myslim, ze dosahuji.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    DAN_F: spis maximalni nabijeci proud, jenze ta motorka nevi jakou tam mas kapacitu, jen tak nejak to lze priblizne nastavit konstrukci obvodu podle obvykle velikosti/kapacity. Olovena baterka se jinak ukonci sama.. cim plnejsi je, tim vetsi ma odpor a tim mensi proud do ni leze. Kdyz nechas autobaterku viset na nejake 2Ah nabijecce celej tyden, tak se nic nestane, jen bude plne nabita a merak ti uz pak ukaze proud jen kolem 0,1-0,2A, kterej se uz v tu dobu bude premenovat jen na teplo :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    XMEDA: Předpokládám že nepárají, při těch 500 Kč za baterku myslím nikdo moc neřeší, že ji třeba jednou za 5 let bude muset vyměnit :) Pravděpodobně tam ale bude omezené maximální nabíjecí napětí na něco jako 1/5, nebo 1/10 kapacity baterie (což lze aplikovat i na to domácí nabíjení nabíječkou bez procesoru, akorát je pak potřeba to napětí hlídat a po nabití vypnout).
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Docela by me zajimalo, co do te baterky leze z motorky pri dobijeni po ceste. Moc se mi nezda, ze by se parali s nejakym sofistikovanym algoritmem.
    Jinak varianta II. prastara autonabijecka prepnutelna na Moto 6V/500mA - to by motobaterce nemuselo vadit..ny? :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    XMEDA, ZOIDBERG: Bezúdržbová ≠ automaticky gelová. Bohužel s těmi bateriemi je to už o něco komplikovanější – dají se koupit klasické "údržbové", ve kterých je potřeba hlídat hladinu destilky a v případě potřeby doplňovat, potom mají sice "bezúdržbové" (nedoplňuje se destilka), ale elektrolyt je v nich pořád v tekuté formě, pak jsou gelové, kde je elektrolyt vázán v křemičitém gelu, AGM, ve kterých je elektrolyt nasáklý v nějaké netkance a pak ještě EFB, což je zase klasická baterka s tekutým elektrolytem, ale má uzpůsobenou konstrukci, která je vhodnější pro vozidla se Start&Stop systémem. To, co má v autě XMEDA je hádám, s ohledem na stáří, klasická bezúdržbovka nebo EFB :) – gelovky a AGM by se skutečně měly nabíjet nabíječkou s AGM/Gel režimem, jinak hrozí poškození (já si takhle minulou gelovku odjebal).

    Jinak obecně – promrznout by neměla ani normální baterie, protože pak kvůli rozpínání ledu hrozí mechanické poškození článků. Stejně tak není dobré ty baterky nechávat vybité, nebo slabé, protože pak dochází k sulfataci. Do motorek se v dnešní době většinou dávají gelovky a to hlavně asi protože při náklonu nehrozí únik elektrolytu. Start&Stop režim ve skútrech těm baterkám zas tak nevadí, protože ty motory jsou malé a jejich nastartování nepotřebuje zas tak moc energie, navíc se často ani nejedná o klasické startování (třeba PCX má na tohle nějaký speciální dynamo systém), každopádně jepší jsou pro Start&Stop AGM, EFB nebo Gel baterie. A samozřejmě ideální je koupit si autonabíječku a na zimu, když nejezdíte, tu baterku vyndat, nabít a pak ji znovu nabít na jaře, než vyrazíte :) Za 1 500 Kč můžete mít C-Tek s řízeným nabíjením a režimy pro auto/moto a normál/AGM+Gel baterie, která navíc má Recond režim pro hluboce vybité a umírající baterie, což vám někdy dokáže zachránit a nějakou dobu ještě provozovat baterku, která by jinak byla na vyhození.

    FERRENC: Měla by stát cca 500 Kč, záleží ale na velikost, kapacitě a technologii. Kupuj někde, kde ty baterie neleží v regálech celý rok, jako třeba na benzinkách. Ideálně někde, kde čerstvě zalévají :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    XMEDA: Markantní je to u malých baterek, typicky s kapacitou 4-5 Ah, klasická nabíječka která ti dává třeba ty 2A tomu dává hrozně pokouřit, protože akumulátor by potřeboval třeba desetinu toho. Samozřejmě máš pravdu s destilkou a ne kyselinou, ta se tam dává ze startu, nevím nač jsem myslel.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    ZOIDBERG: Ono to v tom skutru bude asi dostavat vic zabrat castym startovanim a kratkyma cyklama dobijeni. Kor u tech, co maji vypinani motoru pri stani na krizovatce.

    //Ale uz z toho ze ta ma baterka 13 let vesele funguje i presto, ze byla mnohokrat (20x+) vystavena uplne do nuly ze uz nesvitily ani svetla a nabijim to obyc 2A nabijeckou a provozuju v temer tricet let starym aute s nijak zvlast rizenym dobijenim, ktery jezdi obcasny narazovy cesty.. pritom tehda stala asi 1300,-..
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    XMEDA: Údajně čím máš tu gelovku s menší kapacitou, tím spíše si ji normální nabíječkou odjebeš. Ne že by dnes dávalo smysl kupovat běžnou hloupou nabíječku…
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    ZOIDBERG: Mam v aute asi 13 let starou Banner ktera uz taky nema pristupny plnici otvory a zadnou specialni peci nevyzaduje. Nabiji se stejnou nabijeckou jako vsechny ostatni :)

    FERRENC: doleva se kdyztak jen destilovana voda, urcite zadna kyselina.. tech soli mas i ve vyschle baterce az az.
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    FERRENC: Možné to je, zrovna tak dobře je možné, že tam je mrtvá gelová baterie. Poznáš ji snadno, na jejím víčku není žádný nalévací ani větrací otvor. Ale pokud je tam klasická baterka a hladina kyseliny je OK, tak je zřejmě prostě po smrti. Druhou možností je, že je závada jinde v elektroinstalaci a prostě se nestačí dobíjet. Na to už rada není, jen zajet do servisu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam