• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    BURAN
    BURAN --- ---
    NIKDAS: odvrtat lze i bez poskozeni zavitu, kor kdyz lze tu vec vzit a upnout do stojanovky/frezky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JAVESEU: No to právě beru až jako poslední možnost, protože tím defacto zničím závit, budu tam muset dát větší, takže to zase nebude sedět na násadu...
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    NIKDAS: Odvrtat..?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: Supr, díky za info :) ono při nejhorším bude ručička chladiče ukazovat nepřesně :D
    Teď se hlavně potřebuju vypořádat s tím šroubem. Někdo z Ostravy, kdo by na něj přivařil matku? :) Trčí docela dost, takže by to mělo jít. Bojím se, že když na to půjdu vytahovačem, tak to zesloním.
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: pokud nemáš vetrnik tak čidlo hlásí jen na kontrolu přehřátí.. Pokud funguje termostat zbývá jen ten poplach systému od svinstva. Může bejt zahnojenej chladič tím samým bordelem co termostat. Jinak čidlo lze dát jakékoliv se shodným závitem a spinaci teplotou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Koho by to zajímalo:
    Vytáhl jsem termostat (teda musel jsem sundat téměř všechny plasty, abych se k němu dostal, konstruktéři to vymysleli opravdu perfekntě).
    Vytáhl ho, a manuálně otevřít šel, nebyl zarostlej jen lepkavej, hodil jsem ho do octa, vyčistil, nahřál pistolí na 70°C, a otevřel se v pohodě. (Obrázek 1)

    Mezi tím co byl v octu jsem si říkal, že to zkusím znova zapojit, prolejt destilkou (stejně budu systém čistit), jestli se přehřívání projeví. No samozřejmě se mi v při zapojování utrhl šroub!!! Nebyl ještě zašroubovanej celej, ani jsem nějak extra netlačil. Trčí asi dva závity, musím nějak vymyslet, jak ho dostat ven. (Obrázek 2)

    Když jsem se ho pokoušel vyšroubovat, všiml jsem si něčeho rozbitýho, po bližším prozkoumání jsem zjistil, že jde o čidlo teploty chladící kapaliny. Nevím, jestli ty problémy způsobovalo jen ono, nebo v kombinaci s termostatem. Prej může způsobit přehřátí, ale proto, že hlásí nízkou teplotu a nespustí se ventilátor, ten já ovšem nemám (i přes to, že v návodu je nakreslenej, ale reálně ho tam ani není kam uchytit).
    Koukal jsem, a cena origo čidla 500+poštovné https://www.scootland.cz/...-predator/?gclid=EAIaIQobChMI0N_s6erl5QIVBofVCh07Mw4ZEAQYASABEgKgMvD_BwE , což se mi nějak extra nechce dávat, vzhledem k tomu, že to není moje, a kdo ví co všechno dalšího se na tom vysere. Neznáte někdo důvěryhodný obchod s neorigo dílama?



    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NIKDAS: no sám nevím, ale taky bych řekl že povolit.. ^_^ (dal jsem půl otáčky, a počkám jak se to bude chovat)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    8BB76E1: super, diky. Našel jsem v manualu, akorat to nevypada extra přistupně. Když se tohle děje, tak asi trochu povolit, co?

    MCFLY: ok, zkusim. Stejně bych musel v nejbližši době vypustit tu destilku, ptže ho zatím parkuju v boudě (garáž ještě nemám zařízenou), a už může mrznout.
    Termostat zkontroluju, diky zatip, akorát nevím, jestli se dostanu k ventilátoru, vypadá to dost nepřístupně :(
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: ono moc možností proč vaří není. Buď Ti neotvira správně termostat velký okruh chlazení, nebo nespína ventilátor chladiče.. Každopádně bych vylil destilku, vymontoval termostat a zkusil jeho funkci. To zvládneš i doma v kastrolu na sporáku zkouknout zda se otvírá. Rovnou ho můžeš vyvarit v odvapnovaci. Stejně tak mrkni zda spina ventilátor chladiče. Jinak doporučuju nalejt po destilce do okruhu nakej sajrajt na čištění chladičů než tam dáš coolant.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NIKDAS: ten šroub je "idle screw"

    a i na mé Hondě je dobře přístupný, což je příjemné překvapení.. tak uvidíme, co to udělá.. i když ono to bude chtít i vyčistit.. a taky nový molitan do vzduchového filtru jsem objednal..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Vespa S50 2T
    Rok 2012
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Taky jsem se o to zajímal, a zjistil jsem, že v podstatě jde motorku, resp. skútr uchladit pasivním chladičem, ale třeba při popojíždění v koloně hrozí, že se uvaří (něco jako žralok musí furt plavat, jinak se udusí) Samozřejmě, že s rostoucím výkonem, je složitější motor uchladit pouze pomocí pasivu.

    Zase s vodním chladičem jsou jiný problémy, spousta částí, nutná údržba musíš měnit těsnění, kapalinu atd. Takže záleží na výrobci, jakou cestou se vydá a na zákazníkovi, jakým způsobem chce stroj využívat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    8BB76E1: Tohle chcípání se mi stává taky (vždycky ale zatím šlo nastartovat tlačítkem i na xtý pokus), ale nijak jsem to neřešil, někde jsem četl, že se běžně 2t startuje s plynem.

    NTR23: Nevíš jak se ten šroub jmenuje anglicky? Nebo německy/francouzsky? Našel jsem návod (což je docela zázrak, vzhledem k tomu, že je to dvacet let starej stroj Derbi Predátor) tak bych s tím zkusil potočit.

    NTR23: Krásnej stroj, co to je za typ?

    NIKDAS: K tomuhle mám update (od uvaření jsem nejezdil, což bylo cca 2 měsíce zpět, ptže nebyl čas to řešit)
    Včera jsem se ho pokusil nakopnout, dalo to dost zabrat, asi jako po zimě. Projel, asi 10km, aby se zahřál (Bylo 5°C, takže trvalo, než se to projevilo, když bylo venku 30°C, projevilo se to téměř hned) a natočil video.
    Je tam vidět, jak po zastavení je teplota nízko, a po chvíli volnoběhu začne docela rychle stoupat (někdy nestoupne vůbec, někdy až do ruda) a po přidání plynu klesne, pak jí zase trvá, než začne stoupat. Nevím co by se stalo, kdybych plyn nepřidal, možná by se zase uvařil.
    Myslíš, že je to tím termostatem [ MCFLY @ Skútr...aneb seru na auta na zacpy a parkuju kde chci+jsem tam vcas... ] ?

    Derbi predator overheating
    http://www.youtube.com/watch?v=TYxHxYYq41c
    NTR23
    NTR23 --- ---
    QNEDLEEQ: Tak funkce chladiče je jasná. Chápu u auta, ale proč některý skůtr nemá a jiný mít musí mi někde do hlavy
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    mám problém s baterkou na mojí 50ccm Vespě: dal jsem dobíjet baterku superchytrou švédskou nabíječkou, nehlásí žádný problém, po změření voltmetrem je na baterce 12.9V. Po pár dnech a roztočení motoru el. startérem začne blikat displej a musím nakopávat.
    Je v háji baterka, nebo alternátor? květen až září jsem jezdil prakticky každý den do práce, takže bych čekal, že baterka bude ok.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NTR23: tak já budu doufat, že ho mám taky někde lehko dostupný.. ^_^

    mám tohle: https://dvako.com.ua/skutery/bu/honda/honda-dio-cesta a když jsem řešil netěsnost čidla oleje, tak to bylo asi na hodinu a půl.. návod k tomu sice mám, ale bohužel ne anglicky..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    8BB76E1: Vím kde ho mám na svém. Dá se točit prsty.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NTR23: ok.. zkusím. (až ho najdu.. ^_^)

    nevím jestli se mi to jenom nezdá, ale přijde mi, že jak se to nastartuje kickstartem, tak ten zvuk je trochu jiný..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Jinak letošní počasí,:nepamatuji, ze bych jezdil v půlce listopadu prakticky každý den.


    NTR23
    NTR23 --- ---
    8BB76E1: Co šroub nastavení směsi volnobehu? Dost to ovlivňuje roční doba, atmosférický tlak. Má se to ladit i několikrát ročně. Zkus pohotovost aby po nastartování byly větší otáčky a nezdechlo to
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam