• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    JAVESEU: Už to chápu, chceš novej stroj :)
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    ROBOTON: Když Hondu, proč zrovna Vision a ne PCX nebo SH (drazší)? Já pořídil PCX 2014 za 42k, jezdím až na vyjímky do teď a jsem nad míru spokojen. :)
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    koukám po novym městskym vozítku do cca 60k, jak moc blbej nápad je toto:
    Tweet 125i SBC - Bronze - Peugeot Tweet - scooters.cz
    https://www.peugeot-motocycles.cz/tweet-125i-sbc-bronze
    VISION 110 | Honda Moto Racing Team
    https://www.honda-centrum.cz/nove-motocykly/scooter/vision-110

    Případně nějaké jiné doporučení?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MARASAN: Jo to jo, v budoucnu mám v plánu koupit motorku, takže se vyřádím tady na tom :D Na druhou stranu, jak jsem říkal, není to moje, takže to nemůžu posrat (což se fakt bojím, že bych to pak nesložil). Návod jsem sice našel, ale zoufalej, černobílej.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    NIKDAS: no ale dobra skola, ne? ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Mám tady pokračování, TL;DR: Asi je v prdeli čerpadlo.

    Tak jsem si s tím pohrál, a odstranění toho ulomenýho šroubu bylo nejmenší z mých starostí :D Sehnal jsem závitníky, vrtnul doprostřed malou dírku, začal "šroubovat" a do 5 min bylo hotovo.

    Smontoval jsem to bez termostatu, že to otestuju destilkou, naplnil (odvzdušnil pořádně, i chladič všechno bylo plné kapaliny). Nastartoval a téměř okamžitě začala z expanzní nádobky vytékat kapalina. Pak začaly odcházet bubliny páry (zatím co byla voda v nádobce studená), motor při doteku hrozně horkej, chladič a ostatní hadice studené.

    Tak jsem to rozmontoval a říkal si, že je asi někde blok. Postupně jsem prolil každou hadici, a vždy vše teklo "naplno".

    Říkal jsem si že to může být tím, že tam nebyl termostat (i když teda nevím jak). Strčil jsem ho dovnitř, znova všechno naplnil, a zase se situace opakovala.

    Koukal jsem na video výměny čerpadla u nějakýho podobnýho skůtru a museli rozebrat v podstatě celej motor, do toho se mi moc nechce, takže to asi nechám přezimovat rozložený, vyschlý a bez baterky, a na jaře to nějak dopravím do servisu.

    Díky za rady a za pozornost :))

    MCFLY
    MCFLY --- ---
    Pilovým listem bych vyřízl šlic na šroubovák má tom kousků co trčí ven..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BURAN: Neříkám, že to nejde :D
    BURAN
    BURAN --- ---
    NIKDAS: odvrtat lze i bez poskozeni zavitu, kor kdyz lze tu vec vzit a upnout do stojanovky/frezky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JAVESEU: No to právě beru až jako poslední možnost, protože tím defacto zničím závit, budu tam muset dát větší, takže to zase nebude sedět na násadu...
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    NIKDAS: Odvrtat..?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: Supr, díky za info :) ono při nejhorším bude ručička chladiče ukazovat nepřesně :D
    Teď se hlavně potřebuju vypořádat s tím šroubem. Někdo z Ostravy, kdo by na něj přivařil matku? :) Trčí docela dost, takže by to mělo jít. Bojím se, že když na to půjdu vytahovačem, tak to zesloním.
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: pokud nemáš vetrnik tak čidlo hlásí jen na kontrolu přehřátí.. Pokud funguje termostat zbývá jen ten poplach systému od svinstva. Může bejt zahnojenej chladič tím samým bordelem co termostat. Jinak čidlo lze dát jakékoliv se shodným závitem a spinaci teplotou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Koho by to zajímalo:
    Vytáhl jsem termostat (teda musel jsem sundat téměř všechny plasty, abych se k němu dostal, konstruktéři to vymysleli opravdu perfekntě).
    Vytáhl ho, a manuálně otevřít šel, nebyl zarostlej jen lepkavej, hodil jsem ho do octa, vyčistil, nahřál pistolí na 70°C, a otevřel se v pohodě. (Obrázek 1)

    Mezi tím co byl v octu jsem si říkal, že to zkusím znova zapojit, prolejt destilkou (stejně budu systém čistit), jestli se přehřívání projeví. No samozřejmě se mi v při zapojování utrhl šroub!!! Nebyl ještě zašroubovanej celej, ani jsem nějak extra netlačil. Trčí asi dva závity, musím nějak vymyslet, jak ho dostat ven. (Obrázek 2)

    Když jsem se ho pokoušel vyšroubovat, všiml jsem si něčeho rozbitýho, po bližším prozkoumání jsem zjistil, že jde o čidlo teploty chladící kapaliny. Nevím, jestli ty problémy způsobovalo jen ono, nebo v kombinaci s termostatem. Prej může způsobit přehřátí, ale proto, že hlásí nízkou teplotu a nespustí se ventilátor, ten já ovšem nemám (i přes to, že v návodu je nakreslenej, ale reálně ho tam ani není kam uchytit).
    Koukal jsem, a cena origo čidla 500+poštovné https://www.scootland.cz/...-predator/?gclid=EAIaIQobChMI0N_s6erl5QIVBofVCh07Mw4ZEAQYASABEgKgMvD_BwE , což se mi nějak extra nechce dávat, vzhledem k tomu, že to není moje, a kdo ví co všechno dalšího se na tom vysere. Neznáte někdo důvěryhodný obchod s neorigo dílama?



    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NIKDAS: no sám nevím, ale taky bych řekl že povolit.. ^_^ (dal jsem půl otáčky, a počkám jak se to bude chovat)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    8BB76E1: super, diky. Našel jsem v manualu, akorat to nevypada extra přistupně. Když se tohle děje, tak asi trochu povolit, co?

    MCFLY: ok, zkusim. Stejně bych musel v nejbližši době vypustit tu destilku, ptže ho zatím parkuju v boudě (garáž ještě nemám zařízenou), a už může mrznout.
    Termostat zkontroluju, diky zatip, akorát nevím, jestli se dostanu k ventilátoru, vypadá to dost nepřístupně :(
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: ono moc možností proč vaří není. Buď Ti neotvira správně termostat velký okruh chlazení, nebo nespína ventilátor chladiče.. Každopádně bych vylil destilku, vymontoval termostat a zkusil jeho funkci. To zvládneš i doma v kastrolu na sporáku zkouknout zda se otvírá. Rovnou ho můžeš vyvarit v odvapnovaci. Stejně tak mrkni zda spina ventilátor chladiče. Jinak doporučuju nalejt po destilce do okruhu nakej sajrajt na čištění chladičů než tam dáš coolant.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NIKDAS: ten šroub je "idle screw"

    a i na mé Hondě je dobře přístupný, což je příjemné překvapení.. tak uvidíme, co to udělá.. i když ono to bude chtít i vyčistit.. a taky nový molitan do vzduchového filtru jsem objednal..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Vespa S50 2T
    Rok 2012
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Taky jsem se o to zajímal, a zjistil jsem, že v podstatě jde motorku, resp. skútr uchladit pasivním chladičem, ale třeba při popojíždění v koloně hrozí, že se uvaří (něco jako žralok musí furt plavat, jinak se udusí) Samozřejmě, že s rostoucím výkonem, je složitější motor uchladit pouze pomocí pasivu.

    Zase s vodním chladičem jsou jiný problémy, spousta částí, nutná údržba musíš měnit těsnění, kapalinu atd. Takže záleží na výrobci, jakou cestou se vydá a na zákazníkovi, jakým způsobem chce stroj využívat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam