• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    DISKUZE:
    http://www.skutrforum.cz
    http://forum.scooter-tuning.cz/
    http://www.motorkari.cz/

    Další:
    http://www.skutrportal.cz/
    http://www.skutrsnura.cz
    http://skutrmania.cz/

    NÁPLNĚ:

    oleje:
    http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_specifikace_motoro.htm
    http://oleje.cz/index.php?page=mot_vykon&left=dvoudobe_vykon
    http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx
    https://www.motorkari.cz/tema/?t=85763

    Obchody servisy
    vyzkoušeno
    http://www.scootland.cz/
    http://www.adventure-biker.cz/
    http://www.motoluky.cz/
    http://www.jokershop.cz/
    http://www.bike-in.cz/
    nevyzkoušeno
    http://www.scooter83.cz/
    http://www.motoklasik.cz/nabidka-nahradni-dily/nahradni-dily-skutry/index.php?stranka=2&kategorie=24
    http://www.skutr-obchod.cz/rozcestnik/

    BAZARY:
    http://www.otomoto.cz/index.php?sect=search&sub=motorbike
    http://www.motoinzerce.cz/
    http://aukro.cz/showcat.php?id=8502&fb=1
    http://www.motorky.com/
    http://www.tipmoto.com/
    http://www.bazos.cz
    http://www.vespabazar.cz

    SKŮTRVRAKOVIŠTĚ:
    http://www.skutry-malsice.cz/
    http://www.skutrvrakoviste.cz/

    Počasí:
    http://teplomer.mk.cvut.cz/ z dejvic
    http://www.accuweather.com/cs/cz/praha/prague/forecast2.aspx mimopražští odpustí a nastaví na svou lokalitu :-)
    http://teplomer.sh.cvut.cz/weather/ ze strahova
    http://www.pocasi.cz/#rt=listResult@tt=longdistance@mt=cr_all@ct=@x=135549861@y=134989697@z=5
    http://www.in-pocasi.cz/predpoved-pocasi/aladin.php

    cvičné testy
    A: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=1
    B: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=2

    rozsah řidičského oprávnění skupiny B
    http://www.novapravidla.cz/RIDICSKE-PRUKAZY-A-RIDICSKA-OPRAVNENI/ROZSAH-RIDICSKEHO-OPRAVNENI-SKUPINY-B

    povinné růčo
    http://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni-srovnani.html

    děláte si servis samy? nevíte co s vyjetým olejem,brzdovkou,baterkou,gumou,nemrzkou a oprotřebovanýmy součástkamy?
    http://www.asekol.cz/sberna-mista/sberne-dvory.html
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Neodbočoval jsi dneska z 1. máje na Průmyslovou u MALLu? Někdo na takovém krásném stroji jel zrovna kolem, když jsem si šel do servisu pro skútr.

    NIKDAS: Pokračování 6.
    Dneska jsem si byl vyzvednout opravenej skútr, čímž se můj příběh zakončil (doufám). EKIM: měl pravdu, bylo vadné těsnění pod hlavou, takže se tlak z válce dostával do chladícího okruhu, čímž vytlačil veškeré chladivo (ještě, že tam předchozí majitel lil je destilku, takže nebyl problém s toxicitou nebo tak).
    Přiznávám, že jsem to s Ekimem probíral, bohužel jsem se do toho nemohl pustit sám, protože bylo těsně před termínem, kdy jsem měl skútr dovést do servisu, navíc kdyby to nebylo těsněním, vyhodím veškeré náklady a stejně s tím budu muset do servisu, kde by mě vzali kdo ví kdy.
    Na druhou stranu, ještě, že jsem se do toho nepouštěl, protože při rozebírání zjistili, že hlava je pozohýbaná, takže jí museli narovnat. Do toho mi svařili stojan, kterej byl nakřupnutej.
    Celková cena opravy byla 2 200Kč, což mi přijde jako hodně levné, vzhledem k tomu, že jen těsnění stojí 700Kč, navíc do chladiče dali nemrznoucí směs, což je další 200Kč (Škoda, že jsem jim nedodal tu moji, kterou jsem koupil v době, kdy jsem si myslel, že je chyba v termostatu, a opravím si to sám, teď mi bude ležet ve sklepě kdo ví jak dlouho.) Asi by to vyšlo dráž, kdybych jim ho nedovezl oholenej :D
    Jako bonus jsem si z toho odnesl informaci, že tenhle skútr už má 70ccm válec, i když to není nikde napsaný. (já si říkal, že je divný, že jede 90+, ale svaloval jsem to na chybu v ukazateli rychlosti).

    Teď už mě čeká jen výměna řemenu, válečků a vodítek a můžu jezdit. Teda ještě tomu budu muset nasadit všechny plasty, na což se taky „těším“ :D

    Joo, a servisák mi ukázal idle šroub, kterej jsem nemohl najít!!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    EKIM: Jojo, voda utíká vrchem přes expansku, najeto 7k, stroj má 20 let. Ale teda utíká okamžitě po nastartování. Když jsem měl ovzdušněný a plný chladící okruh, tak jsem ze zvědavosti otevřel radiátor a neteklo do něj vůbec nic.

    Které těsnění myslíš? :)
    EKIM
    EKIM --- ---
    NIKDAS: prosimtě jen ze zvědavosti, ta voda ti utíká teda přetlakem? A máš najeto 7tis, možná bude stačit vyměnit těsnění.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Pokračování 5
    Koupil jsem ten rázový utahovák co jsem tady postoval+gola sadu, celej natěšenej, že se do toho konečně podívám, rozbalím, nasadím zmáčknu čudlík, držím a šroub se ani nehne! Tak to zkusím ještě několikrát a furt nic. Zkusím šroub u spojky a ten povolil hned, stačilo jen přidržet zadní brzdu, ale do spojky se taky nepodívám, protože matka, která drží spojdu pohromadě je velikost 36. Největší ořech mám 32, v nově zakoupené gola sadě taky! Povolit klíčem samozřejmě nejde, protože spojku neudržím v ruce a do svěráku ji dávat nebudu.

    Mám pocit, že z toho zešedivím (vlasy už mi slezly u pokračování číslo 4), když v tom si vzpomenu na horkovzdušnou pistoli, po 6min nahřívání na 630°C ten sviňák povolil! Vypadá to, že tam někdo kromě loctite (modrý, bylo ho tam tolik, že byl vylezlý až ven, po zásahu pistolí se odpařil) dal i teflonovou pásku, protože po odšroubování tam zbyla podezřelá bílá vrstva (samozřejmě to může být zbytek loctite, ale už bych se fakt nedivil ničemu.) Neuvěřitelná radost, která mi ovšem vydržela jen pár minut, než jsem se dostal k řemínku vodní pumpy, který je neporušený, a funguje perfektně viz video na konci. Zbývají tedy dvě možnosti, jedna dražší než druhá - v prdeli je pumpa(3k+-), nebo celý válec (10k+).

    Když už jsem vevnitř, rozložím variátor a zjišťuju, že válečky jsou všechny sjeté (mají plošky), modrý prach uvnitř pochází právě z nich. Vodítka vydřené, padají z talířku. Řemen je v dobrém stavu, bohužel o 1,5mm užší.

    Tzn. koupit:
    Nové válečky
    Nové vodítka
    Nový řemen
    Nové čidlo teploty
    + Pumpa/válec

    Uvažuju, že bych si válečky, vodítka, řemen a čidlo koupil a vyměnil sám, ještě před tím, než ho zavezu do servisu (stejně na mě mají čas nejdřív příští týden). Ale s mým stěstím to chlazení nepůjde vůbec opravit a všechno bych mohl vyhodit, takže to buď nechám po opravě, nebo se domluvím se servisákem.

    Video: https://youtu.be/UUpAOXDv-Yk

    Ps: Jediná dobrá zpráva je, že jsem to úspěšně složil zpátky a stále jde nastartovat
    Ps2: Stále platí nabídka, že mě tady umínusujete a já zmlknu :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: HAFI:
    To byla samozřejmě nadsázka, já jen že ta oprava bude stát jak novej číňan a kdo ví co se vysere za chvilku :D
    Jinak jsem s tím skůtrem spokojenej, kromě toho prdícího zvuku, kterej oznamuje všem okolo, že přijíždím:D Dokonce jede až 90km/h, což je super, protože bydlím poblíž dvou SMV, na který bych s obyč 50ccm asi nemohl :)

    Jinak pořád mám v plánu tu motorku, akorát musím vyřešit tohle, ať to nevracím nepojízdný (resp. nepoužitelný, protože pojízdný to je :D )
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    pekny :o)
    HAFI
    HAFI --- ---
    MRTVEJ: ja mam ted v garazi dve krasavice. Zena jezdi na pcxu a ja mam forzu300:.-)

    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    ted mam sh300 a je to jinej svet :o)
    jak ti radej nez investovat do ciny kup volitanyho japonce :o)
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    ja najezdil na cine asi 14k km za 6 let vzduchovy chlazeni teda a 150ccm ale furt byla v poho :o)
    gdyz jsem se ji zbavoval tak ji skoro nigdo nechtel ani zadarmo :o)
    ale naky mouchy sem teda taky musel vychytavat ale nic hroznyho :o)
    HAFI
    HAFI --- ---
    jo cinu bych taky nekupoval, to radeji 20 let starou hondu. Kdybych z nejakeho duvodu tu cinu kupovat musel, tak bych sel do Maxxona, kteryho prodavaji v autokelly. Maji na to komplet dily a navic ti to i vsude opravi
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Jen ne levnou Čínu. Slyšel jsem od kamaráda co servisuje skútry, že je pravidlem ze při 1500 km a “třetím” servise je to na sešrotovaní. Protože má značkový servis, přestal je po pár zkušenostech opravovat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HAFI: Škoda, že nejsem z Prahy si tady na Nyxu říkám dost často :D Nyx je taková polopražská záležitost, už mi uteklo tolik věcí...:D Díky za nabídku,

    každopádně mám pokračování č.4 NIKDAS:
    Volal jsem do servisu co je poblíž (5km), tam mi chlapík řekl, že je to nejspíše vadná pumpa a nacenil to na 6k práce+materiál. Říkal, že by to byla práce na 10h, což jsem docela třeštil oči, protože na YT to má chlapík vyměněné do hodiny. Navíc jsem mu řekl, že bych ho přivezl už bez plastů, což je min hoďka práce sundat a hoďka nandat, je potřeba fakt sundat skoro všechny (což už jsem udělal, ne že bych chtěl mermomocí ušetřit).

    Volal jsem do druhého servisu, kterej je dokoce ještě blíž (2km), tam chlapík nebyl až tak výřečný, ale vypadalo že tomu rozumí víc, nacenil to na 3k včetně matroše, což už by šlo. Jenže! Říkal, že to tak na 50% nebude pumpou, ale válcem, který vzhledem ke stáří stroje (17let) bude zkorodovanej/deformovanej/rezivej (nevím, jaký termín přesně použil), a že se tlak z válce dostává do chladící soustavy a proto z ní odcházejí bubliny a okamžitě jde voda vrchem ven...Z toho jsem byl vytřeštěnej jako prase, cena válce samotného je 5k + práce, no počítám, že pod 10k bychom se nedostali. Celkovou cenu nechtěl říct ani přibližně, jediné pozitivum z toho vyšlo to, že kdyby se válec měnil, tak cenově vyjde úplně stejně dát tam 70ccm, což by zvedlo výkon.

    Cenu tady pořád zmiňuju proto, že to fakt není můj stroj, mám ho jen "aby se s ním jezdilo" a fakt má 17 let (i když jen 7k najeto) takže je otázka jestli ho vůbec opravovat, protože dát tam nový válec za 10k a za půl roku řešit variátor, to si radši koupím nějakou levnou čínu :D

    Vzdálenost zmiňuju proto, že nevím jak ho tam dostat, takže ho ve výsledku budu asi muset tlačit, takže 2km ideál :D

    Kdyby vás tyhle příspěvky sraly, tak řekněte už ani nepípnu :)
    HAFI
    HAFI --- ---
    NIKDAS: Ja pouzivam tento z lidlu(s redukcema na vetsi orechy) a max spokojenost. Skoda, ze nejsi z Prahy, bych za tebou klidne zajel
    PARKSIDE® Aku příklepový utahovák... | LIDL-SHOP.CZ
    https://www.lidl-shop.cz/PARKSIDE-Aku-priklepovy-utahovak-PDSSA-20-Li-A1/p100261032
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MRTVEJ: Upřímně mám sto chutí to zavést do servisu, ale jsem na to moc pyšnej:D Taky je problém s převozem, zvládl by ten skůtr ujet 5km, když absolutně nechladí? Je pravda, že jsem s ním nějakou dobu jezdil a v podstatě se nic nestalo, ale to jsem nevěděl o jak závažný problém se jedná.

    Původní plán byl to jen rozebrat a mrknout, jestli je rozesranej ten řemínek vodní pumpy (ten bych ještě vyměnit zvládl, celou vodní pumpu už asi ne), ale když teď vidím kolik věcí bych musel sehnat/udělat, jen abych se podíval, to snad nestojí za to.
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    hlavne sestihranej vorisek at to nezvejknes :o)
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    nj to je blby no pak se da chytit za spojku ale tam zas ubira moment prokluzovani remenu :o)
    je to boj no ale myslim ze sem este videl klic podobnej tomu na povolovani olejovyho filtru :o)
    zacal bych ti voriskem a risknul pitstop :o)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MRTVEJ: Ten můj variátor bohužel nemá "dírky" na ten klíč
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    docela palka :o)
    musi to jit i racnou a spravnym voriskem nasadit a bouchat pesti do drzadla :o)
    pitstop neni dobra vec muzes si poskodit pist prodavaj se specialni klice na podrzeni variatoru :o)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HAFI: Hm, kompresor nemám, takže musím jít do elektriky, stačil by tenhle? https://www.alza.cz/hobby/extol-premium-8890603-levne-d5484952.htm
    HAFI
    HAFI --- ---
    NIKDAS: NIKDAS: ten prasek je normalni, ten je z remenu. Vyfoukej ho ven, prostrikej cisticem na brzdy a vysus. Co se tyce sroubu, tak si sezen razovy utahovak. Nejde to normalne povolit a kdyz tam nekdo kydne vic lepidla na zavit, tak uz vubec. Vetsi pakou to mozna povolis, ale riskujes, ze strhnes sroub
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Pokračování 3
    Doporučí někdo dobrý servis v Ostravě?

    Po delší době jsem měl čas, takže jsem otevřel kryt variátoru, a našel v něm podezřelý modrý prášek. Myslím si, že by to mohl být rozemletý řemínek vodní pumpy. Jistý si ovšem být nemůžu, protože za boha nemůžu odšroubovat šroub na variátoru. Ručně absolutně nešel udržet, takže jsem koupil piston stopper a myslel si, že teď už to bude pohoda, ale ani se nehne. WD-40 nepomohlo, podle yt by mělo pomoct nahřátí horkovzdušnou pistolí, no ani hovno. Sice nemám správnou násadu na račnu (potřebuju 15, mám 8-14 a 16-32 samozřejmě), takže se pokouším klíčem, ale i když jsem ho prodloužil tyčí, tak se prostě nehne...

    Někde splaším násadu a dám vědět jak jsem pokročil :D
    Podle fotek, myslíte, že to může být ten rozemletý řemínek? Prášek je téměř výhradně v oblasti pod variátorem a je ho docela velké množství.



    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Ahoj, byl jsem zatím jen s drobnostmi ale dobrou zkušenost mám s https://www.abmoto.cz/servis-motocyklu/ Mám teda Hondu, ale servisák v pohodě a dá se ním podle mě domluvit skoro na všem :) Je to v Lahovicích bacha na to, jel jsem taky původně na Smíchov. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam