• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    FUNIAK: jestli "jarním servisem" myslíš výměnu oleje a brzdovky, to fakt zvládne každý i na ulici. Taky jsem se toho bál, ale nakonec mne "zábavná koupě" donutila začít se ve skútrech vrtat, tím mne zbavila bázně, a je to fakt snadné.

    Olej:
    1) koupíš: vaničku pod květináče, nový olej.
    2) zahřeješ motor, vypneš.
    3) ráčnou vyšroubuješ spodní šroub oleje, necháš spadnout do vaničky od květináče
    4) přes noc (máš-li garáž) nebo během hodinky (jsi-li na ulici) necháš vytéct i zbytky oleje
    5) vylovíš a očistíš zátku, zašroubuješ, doplníš nový olej
    6) starý olej přeliješ z vaničky do uzavíratelné flašky, kterou pak hodíš do sběrného dvora. Finito.
    Má-li tvůj skútr olejový filtr, měl bys vyměnit i ten, v tom případě si stáhni servisní manuál v PDF (z motorkari.cz) a najdi si konkrétní postup.

    Brzdovka:
    1) koupíš: novou brzdovku odpovídající třídy DOT, plastovou hadičku potravinářskou (jsou v řemeslných potřebách na metráž).
    1) odšroubuješ víčka brzdovky na řídítkách
    2) nasadíš na vypouštěcí šroub brzdových třmenů nástrčný klíč, a pod něj na ústí výpustného ventilku průhlednou hadičku, kterou vyvedeš do nějaké odpadní nádoby s víčkem
    3) povolíš výpustný šroub - zmáčkneš brzdovou páčku (tím vytlačíš kus brzdovky ven) - utáhneš výpustný šroub - povolíš brzdovou páčku, GOTO 3. Takhle vypumpuješ starou brzdovku ven aniž by se to zavzdušnilo. Zároveň občas koukneš do nádobky brzdovky a jakmile hladina klesne poblíž odtokového otvoru, doleješ novou brzdovku. Opakuješ tak dlouho, dokud z plastové hadičky od výpustného ventilu nejde krásná čistá nová brzdovka.
    4) odneseš starou brzdovku do sběrného dvora.

    Fotky pro lepší představu viz zde: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406&act=moto-denik-detail&ddid=70461
    A určitě někdo nahrál i videonávod na internety.

    Destičky jsou větší hardcore, ale to jen protože mívají brutálně zatuhlé šrouby teplem od brždění. A dá se samodomo i rozebrat a vyměnit i řemen variátoru a válečky, ale na to už je potřeba buď rázový utahovák, nebo přípravek na zablokování variátoru.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Ale jak jsi psal, Kymco asi nedělají.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: to jsou ku*vy, jdu si tam zavolat jen tak :D
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: ja tam včera objednal svoje Piaggio, jak píšu níže.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Hondu servisují, co vím.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: skutry uz neservisuji, minimalne kymca.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: cus a proc jsi nebyl v K2? Něco mi uniklo? Teď tam posílám svoje Medley na příští týden poprvé.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Byl jsem zatím jen jednou v ABmoto. Servisák v pohodě, jen je potřeba se dopředu domluvit, jezdit na blint nemá smysl. Materiál + práce (výměna destiček na předním kotouči, kontrola provozních kapalin, oprava stupátka (na křižovatce to do nás s ženou poslal dement v VW a ujel, naštěstí v malé rychlosti, odneslo to jen vyvrácený stupátko na PCXku). Cena byla do 2k a nabídl mi termín do týdne, žádné dlouhé čekání. Můžu doporučit.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    Čus Virus, resim porad ten jarni servis skutru, objednal jsem se do Vrsovic, Motoluky. Mate s nimi nejakou zkusenost, borec mi po telefonu povida ze servis od 3K a vice, ale u K2 moto jsem za servis daval tak kolem 2K i s vymenou oleje. Koukam na to ABMOTO a nejspis jim taky zavolam, pac ten borec z motoluky me po telefonu neznel moc duveryhodne. Mate jeste nejaky zkusenosti se servisem v Praze?
    HAFI
    HAFI --- ---
    JAVESEU: presne, alespon neco se tu delo:-D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JAVESEU: Neboj, ono se tam určitě ještě něco vysere :D
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    NIKDAS: Gratulace! I když teda mě osobně se bude po tvých pravidelných dílech tohohle "skvělého" příběhu stýskat ;)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Ne. Jsem doma s dcerou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Neodbočoval jsi dneska z 1. máje na Průmyslovou u MALLu? Někdo na takovém krásném stroji jel zrovna kolem, když jsem si šel do servisu pro skútr.

    NIKDAS: Pokračování 6.
    Dneska jsem si byl vyzvednout opravenej skútr, čímž se můj příběh zakončil (doufám). EKIM: měl pravdu, bylo vadné těsnění pod hlavou, takže se tlak z válce dostával do chladícího okruhu, čímž vytlačil veškeré chladivo (ještě, že tam předchozí majitel lil je destilku, takže nebyl problém s toxicitou nebo tak).
    Přiznávám, že jsem to s Ekimem probíral, bohužel jsem se do toho nemohl pustit sám, protože bylo těsně před termínem, kdy jsem měl skútr dovést do servisu, navíc kdyby to nebylo těsněním, vyhodím veškeré náklady a stejně s tím budu muset do servisu, kde by mě vzali kdo ví kdy.
    Na druhou stranu, ještě, že jsem se do toho nepouštěl, protože při rozebírání zjistili, že hlava je pozohýbaná, takže jí museli narovnat. Do toho mi svařili stojan, kterej byl nakřupnutej.
    Celková cena opravy byla 2 200Kč, což mi přijde jako hodně levné, vzhledem k tomu, že jen těsnění stojí 700Kč, navíc do chladiče dali nemrznoucí směs, což je další 200Kč (Škoda, že jsem jim nedodal tu moji, kterou jsem koupil v době, kdy jsem si myslel, že je chyba v termostatu, a opravím si to sám, teď mi bude ležet ve sklepě kdo ví jak dlouho.) Asi by to vyšlo dráž, kdybych jim ho nedovezl oholenej :D
    Jako bonus jsem si z toho odnesl informaci, že tenhle skútr už má 70ccm válec, i když to není nikde napsaný. (já si říkal, že je divný, že jede 90+, ale svaloval jsem to na chybu v ukazateli rychlosti).

    Teď už mě čeká jen výměna řemenu, válečků a vodítek a můžu jezdit. Teda ještě tomu budu muset nasadit všechny plasty, na což se taky „těším“ :D

    Joo, a servisák mi ukázal idle šroub, kterej jsem nemohl najít!!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    EKIM: Toho se trošku bojím, že vyměníme celej válec a nakonec to bude něco úplně triviálního. Možná na to těsnění ještě mrknu, ale asi nebudu mít čas, v pondělí už to vezu do servisu, ať mi to vezmou, kdybych to propásl, tak kdo ví, kdy bude další volný termín.
    EKIM
    EKIM --- ---
    NIKDAS: hlavně s klidem, jsem měl před lety vojety piaggio nrg, no a najednou to netáhlo do kopce, tak já válečky, variátor, řemen, svíčka, výbrus, nový ložiska na klice, a na konec jsem zjistil že to bylo ucpaným vejfukem, kterej jsem dostal jako bonus k zánovnímu variátoru. Takže když už tam bylo všechno vopravený, tak jsem jen zkusil ten vejfuk :), ty věci sice byly potřeba udělat, a jelo to suprově, ale bejt trochu bedna, tak jsem nemusel utratit 10k a litry nervů, ale naký to kylčo a drandit drandit dál...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KCE: Jo tohle, mno to je možný

    NIKDAS: *odvzdušněný
    KCE
    KCE --- ---
    NIKDAS: tesneni pod havou ne?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    EKIM: Jojo, voda utíká vrchem přes expansku, najeto 7k, stroj má 20 let. Ale teda utíká okamžitě po nastartování. Když jsem měl ovzdušněný a plný chladící okruh, tak jsem ze zvědavosti otevřel radiátor a neteklo do něj vůbec nic.

    Které těsnění myslíš? :)
    EKIM
    EKIM --- ---
    NIKDAS: prosimtě jen ze zvědavosti, ta voda ti utíká teda přetlakem? A máš najeto 7tis, možná bude stačit vyměnit těsnění.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam