• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: dělal jsi I něco s karbem a vejfukem, nebo jenom kroužek z varia? Jak to jezdí? Máš 2t?
    Ty válečky jsi měnil kvůli akceleraci nebo byly opotřebované?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Však jsem psal oleje. Do benzinu. A při servise se měnil v převodovce. Jiný se tam nemění
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    NTR23: olej nic?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Mám vespu 2012, 50 ccm, takže servis je asi jednodušší než u stříkačky. Mám najeto 13000km.
    Jediný servis byl u nového odstranění restrikce na 45 km/h (to ale nebyla závada). U 10kkm výměna valečků, barvení rezaveho výfuku. Koupě zadní pneu. Dvě svíčky. A oleje.

    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Taky jsem ho původně chtěl pořídit, hlavně kvůli ceně, ale všichni mí známí moto/skútraři mě před tím varovali, že servis atd. Teď už asi chápu proč, a jsem rád za Hondičku. Akorát jsem si musel připlatit. Každopádně olej i vzduch. filtr už jsem si měnil sám na podzim (teď už vím že Jaro je lepší) a ten olejovej flek co jsem udělal svou nešikovností na silnici, už je taky pomalu opršenej :)))
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Protože to je hromada práce.
    A když servisak řekne u nového skutru, kolik bude stát oprava, tak si majitel řekne, že si servis nevidí do huby a chce ho natáhnout. A proč by měl platit tolik, kdyžtak skoro novy skutr.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    JAVESEU: nazdar vespolek, jen pro info, v ABmoto kymca taky neservisuji :D, borci s tema kymcama je neco spatne? Ze od toho dava kazdej ruce pryc? :D haha
    Mimochodem diky za navod na vymenu oleje, zda se ze si to vazne budu muset udelat sam :D
    EKIM
    EKIM --- ---
    aby řeč nestála

    EKIM
    EKIM --- ---
    jo to určitě

    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    PAN_MYVAL: ještě doplním, že po zašroubování zátky a nalití nového oleje je potřeba papírovým kapesníkem očisti okolí šroubu, nechat to přes noc stát, a ráno zkontrolovat zda nový olej nevytéká. Je totiž třeba utahovat s citem, protože blok motoru bývá hliníkový, a tímhle se ověří zda člověk neutáhl naopak moc málo. Plus po prvním nastartování motoru jen zahřát, vypnout a po 5 minutách zkontrolovat hladinu nového oleje, a po první kratší cestě opět vizuálně zkontrolovat, zda zahřátý nový olej nevytéká okolo zátky.

    Plus na typu oleje záleží; do skútrů není potřeba kupovat žádný speciál jako na motorku, protože nemá mokrou spojku, ale je potřeba koupit oleje který zvládá vyšší teploty a zatížení. Já do svého Kymca Xciting beru přesně podle manuálu "závodní Rally" 5W50, ale třeba do starého Grand Dinku je ideální levný Shell Helix HX5 15W-40, který je určen výslovně pro staré hliníkové motory.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    FUNIAK: jestli "jarním servisem" myslíš výměnu oleje a brzdovky, to fakt zvládne každý i na ulici. Taky jsem se toho bál, ale nakonec mne "zábavná koupě" donutila začít se ve skútrech vrtat, tím mne zbavila bázně, a je to fakt snadné.

    Olej:
    1) koupíš: vaničku pod květináče, nový olej.
    2) zahřeješ motor, vypneš.
    3) ráčnou vyšroubuješ spodní šroub oleje, necháš spadnout do vaničky od květináče
    4) přes noc (máš-li garáž) nebo během hodinky (jsi-li na ulici) necháš vytéct i zbytky oleje
    5) vylovíš a očistíš zátku, zašroubuješ, doplníš nový olej
    6) starý olej přeliješ z vaničky do uzavíratelné flašky, kterou pak hodíš do sběrného dvora. Finito.
    Má-li tvůj skútr olejový filtr, měl bys vyměnit i ten, v tom případě si stáhni servisní manuál v PDF (z motorkari.cz) a najdi si konkrétní postup.

    Brzdovka:
    1) koupíš: novou brzdovku odpovídající třídy DOT, plastovou hadičku potravinářskou (jsou v řemeslných potřebách na metráž).
    1) odšroubuješ víčka brzdovky na řídítkách
    2) nasadíš na vypouštěcí šroub brzdových třmenů nástrčný klíč, a pod něj na ústí výpustného ventilku průhlednou hadičku, kterou vyvedeš do nějaké odpadní nádoby s víčkem
    3) povolíš výpustný šroub - zmáčkneš brzdovou páčku (tím vytlačíš kus brzdovky ven) - utáhneš výpustný šroub - povolíš brzdovou páčku, GOTO 3. Takhle vypumpuješ starou brzdovku ven aniž by se to zavzdušnilo. Zároveň občas koukneš do nádobky brzdovky a jakmile hladina klesne poblíž odtokového otvoru, doleješ novou brzdovku. Opakuješ tak dlouho, dokud z plastové hadičky od výpustného ventilu nejde krásná čistá nová brzdovka.
    4) odneseš starou brzdovku do sběrného dvora.

    Fotky pro lepší představu viz zde: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406&act=moto-denik-detail&ddid=70461
    A určitě někdo nahrál i videonávod na internety.

    Destičky jsou větší hardcore, ale to jen protože mívají brutálně zatuhlé šrouby teplem od brždění. A dá se samodomo i rozebrat a vyměnit i řemen variátoru a válečky, ale na to už je potřeba buď rázový utahovák, nebo přípravek na zablokování variátoru.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Ale jak jsi psal, Kymco asi nedělají.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: to jsou ku*vy, jdu si tam zavolat jen tak :D
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: ja tam včera objednal svoje Piaggio, jak píšu níže.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Hondu servisují, co vím.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: skutry uz neservisuji, minimalne kymca.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: cus a proc jsi nebyl v K2? Něco mi uniklo? Teď tam posílám svoje Medley na příští týden poprvé.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Byl jsem zatím jen jednou v ABmoto. Servisák v pohodě, jen je potřeba se dopředu domluvit, jezdit na blint nemá smysl. Materiál + práce (výměna destiček na předním kotouči, kontrola provozních kapalin, oprava stupátka (na křižovatce to do nás s ženou poslal dement v VW a ujel, naštěstí v malé rychlosti, odneslo to jen vyvrácený stupátko na PCXku). Cena byla do 2k a nabídl mi termín do týdne, žádné dlouhé čekání. Můžu doporučit.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    Čus Virus, resim porad ten jarni servis skutru, objednal jsem se do Vrsovic, Motoluky. Mate s nimi nejakou zkusenost, borec mi po telefonu povida ze servis od 3K a vice, ale u K2 moto jsem za servis daval tak kolem 2K i s vymenou oleje. Koukam na to ABMOTO a nejspis jim taky zavolam, pac ten borec z motoluky me po telefonu neznel moc duveryhodne. Mate jeste nejaky zkusenosti se servisem v Praze?
    HAFI
    HAFI --- ---
    JAVESEU: presne, alespon neco se tu delo:-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam