• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SHYLOCK: Tak 22k je hodne, ja mam ani ne 2,5k rocne, takze to najedu za nejakejch skoro 9 let. A nez najedu 40k, tak zakazou spalovaci motory, a pudeme mit po jezdeni oba.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    SAMOUT: Chápu) naprosto no offence. Já jsem si koupil před třema lety nové Medley, mám najeto 22 000 km a neřešil jsem nic, kromě standartnho servisu. Jediný, co mě štavalo, že to od výroby koupíš na tak špatnejch čínskejch pneu, že měníš po 5k km....
    Myslím, že pravda se projeví až oba najedeme přes 40k - a tuším, že srát se začne spíš moje medley)))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SHYLOCK: Ja osobne bych do italskyho skutru nesel, potrebuju jezdit i jinam nez do servisu :-). Mne osobne se pcx libi, byt vzhled je u me ze vsech jasne nejposlednejsi parametr, peakticnost a spolehluvost na prvnim miste. A tady vede pcx nad italskejma designovkama ve vsech ohledech. Ale kazdej az si koupi co je mu libo.
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    Kde nechat v Praze za rozumné penize přidělat klic ke skútru Aprilia sportcity cube 300? Druhy co byl při prodeji u motorky mi nefunguje. Nenapadlo mě ho zkusit a rad bych mel 2ks.Co jsem koukal v rychlosti na net , tak chteji 1300.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    SAMOUT: jen k té Vespě - 50k je velký rozdíl, ale PCX mi přijde fakt hodně ošklivá, že bych do toho prostě nešel asi nikdy)) Rozmný prolnutí mezi PCX a Vespou mi přijde v modelech Medley, Beverly od Piagga.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Dneska je to presne rok od porizeni PCX. Najeto 2433 km, holt nejezdim do prace.

    + jako u vsech skutru se s tim da vsude projet a zaparkovat
    + naprosta spolehlivost
    + celkem pohodlny, na to, ze je to malej a lehkej skutr s relativne malejma kolama
    + skvela manevrovatelnost v mestskem hemzeni a obecne jizdni vlastnosti
    + tim, ze ma clovek nadrz mezi lytkama, vznika uzasne velkej uloznej prostor pod sedlem, s pridavnym kufrem a batohem lze premistit i celkem velkej nakup (a v letosnim modelu je pry jeste vetsi)
    + spotreba dle PP 2,1l / 100 km (v porovnani s autem, s jinejma skutrama nemam srovnani)
    + ridici v Praze uz si na skutry celkem zvykli, a neprudej, netroubej, delaj v zacpe ulicku

    - cena, 80k je proste hodne, ale tak v porovnani s vyrazne poruchovejsi a min paktickou Vespou je to jeste celkem cajk, kde na tom kdo vidi tech 50k navic mi neni jasny
    - moje prilba se nevejde pod sedlo, ale tak ji davam do kufru (udajne neplati pro model 2021, neovereno)
    - pouze bubnova brzda vzadu, nutno priznat, ze rozdil oproti kotoucovy vepredu je to znat. Ale zatim jsem ubrzdil vse, co bylo potreba.
    - obcas se pri jizde samovolne odemkne zamek sedla, pred kazdym opustenim nekde na ulici je treba zkontrolovat, jestli je zacvaklej
    - jsem hrozne linej to umejt
    - kdyz na Jarove tvrdej, ze ji maj skladem, tak je to pravda jen napul - stroj tam fyzicky opravdu je, ale velkej technicak ma u sebe, cert vi proc, Honda, a musej o nej zazadat, a nechat si ho postou poslat, coz par pracovnich dni trva. Ale zas je registr vozidel hned vedle, takze pak to jde rychle.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    TOMBRIDER: to nevím.

    Nicméně tady se píše, že ETBE může podle vyhlášky EU činit maximálně "22% složky v E10".

    A protože E10 znamená 10% biosložky, asi bych to vykládal tak, že ETBE smí činit maximálně 22% biopaliva a zbylých 78% je tím pádem ethanol se všemi svými škodlivými efekty - jinak řečeno, neexistuje benzin kde by biosložka byl čistý ETBE, a to i kdyby ETBE neměl negativní vliv na staré motory což nevíme.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Není benzín jako benzín aneb Benzín v zahradních strojích | Zahrádkářská poradna
    https://zahradkarskaporadna.cz/clanek-32140-pouzivani-benzinu-ve-strojich-bez-starosti
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PAN_MYVAL: Nejen ve Vervě100 není klasický ethanol, ale ETBE. I pro něj toto platí?
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    MARASAN: jen producenti biopaliv... A Evropská Komise, která to předepsala povinně.

    Totiž, v logice EC jsou biopaliva "obnovitelné zdroje", takže "podíl obnovitelných zdrojů na přepravě" rovná se podíl biopaliv - viz https://ec.europa.eu/energy/topics/renewable-energy/biofuels/overview_en

    No a v roce 2018 si EC protlačila směrnici, kterou zvedla povinný podíl biosložky na 14% a nyní aktivně zadala výzkumníkům úkol prohlásit E20 za bezpečný pro motory natolik, aby jej mohla uzákonit ("These data create the scientific basis for changing the legislation").

    Ale jak to zkoumám, přestávám se zlobit, protože se ti lidé očividně snaží magicky tím vykoumat, jak by spalovací motory směly existovat i po roce 2030 jako alternativa k elektromobilům. Takže pro naše karburátory je to hnus, a je to iracionální Lysenkismus, ale jako alternativa k elektromobilům - juhů!
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    KUHL
    KUHL --- ---
    Cus co používáte za plachty?Potřeboval bych na forzu neco vetsiho, co to pojme i s kufrem..
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PAN_MYVAL: "Zeleni Baroni"? Koho mas na mysli? Biopaliva uz v EU propaguji jen producenti biopaliv (a prekurzoru).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    EKIM: podívej se vždycky na stojan jaké číslo je tam v kroužku, jestli E5 nebo E10:



    Ta bílá nálepka nahoře na stojanu, a malý bílý kroužek přímo na čerpací pistoli.

    Mimochodem, tohle je bombastická stránka:
    Samepage
    https://samepage.io/public#!/OV4FJsGbyuq3Xz9AeQ9AWBleEFktE
    Lidi od čerpaček tam totiž dokládají co konkrétně E10 a dokonce EU plánovaná úchylná E20 ničí za materiály, a dokládají to řadou studií z rafinérského průmyslu i věhlasných laboratoří. To je důležité proto, že aktivisti a zkorumpovaní Zelení Baroni propagující biopaliva bezostyšně lžou, že ničemu nevadí.
    EKIM
    EKIM --- ---
    a co třeba 95ka premium u makra, co je tam to přemium...
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    DZANDIS: stručně řečeno ano.

    Pokud chceš "prémiová" aditiva benzinu, čerpej N95 V-power u Shellu protože ten má jen 5% ethanolu a přitom tam jsou stejná aditiva, jako u 100oktanového benzinu V-power 100. Tak to dělám já.

    Problém není v samotném 100oktanovém palivu (tvé mašině neuškodí ale ani nepomůže), ale problém je v ethanolu který se do toho míchá z nařízení EU. Kolik % ethanolu v benzinu je poznáš podle čísla v kroužku přímo na čerpacím stojanu. E10 je velké špatné, E5 se ještě jakž takž snese.

    A protože EU zvyšuje limity kolik je povinnost přimíchávat;
    a protože benzinky vědí, že E10 ničí staré motory a karburátory;
    a protože benzinky zároveň vědí, že 100oktanové benziny jsou pro stará auta nesmysl, ale musí se lít do nových aut, která s E10 nemají problém;
    logicky se rozhodly splnit stupidní požadavky EU tak, aby se pes nažral a koza zůstala celá, tzn. zprznili E10 pouze stooktanová paliva a N95 nechali s E5.
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    PAN_MYVAL: ztratil jsem se.
    Mam Hornet 2002, karburatory, na naftu jezdit nemam, to jsem pobral, na plyn nemam koncovku, mam tam lejt teda N95 a vysrat se na 100 oktanova paliva??
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    EKIM: jj mas to presne obracene cim vic oktanu tim vetsi odolnost proti samovzniceni pri kompresi
    jenze ty takovy tlaky nemas tak ti je to k prdu jen sou ty benziny kvalitnejsi cistejsi a maj aditiva
    CAPTAIN_TACUD
    CAPTAIN_TACUD --- ---
    PAN_MYVAL: ok dik za podrobne info.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam