• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SKALARIAK: V naprosty vetsine ano..a vetsinou i hromadne 1-4fotky co mam na strance..

    Zjistil jsem ze pri jednotlivym ladeni fotek nejsem schopnej drzet uplne stejny ladeni v ramci treba 200fotek..
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    jinak panel jsem si nakonec koupil https://www.alza.cz/27-dell-u2715h-ultrasharp-d2270731.htm tak pak dam nejaky info jk se s nim dela, nicmene mi trvalo 3 hodiny a nakup dvou ruznejch kabelu, nez sem s GTX 550 ti rozchodil plny rozliseni, absolutni demence, pritom na NTB pres display port to slo automaticky hned....
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    HUGGI: takze expozici ladis tema posuvnikama po tretinach v panelu quick develop?
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: Ok, celkem by mě zajímalo nějaké srovnání efektivity.

    Nedávno jsem byl zvědavý, jak dlouho mně přesně trvá zpracování svatby, tak jsem si to stopoval :) (Dokonce ani na Nyx jsem v tu chvíli nechodil!)

    Když se to rozpočítalo na fotky, tak ve vybírací fázi jsem spotřeboval 5 sekund na _pořízenou_ fotku (a na jednu _finální_ fotku padlo asi 1,5 fotky, které jsem vyhodil) - tohle se zdá hodně na rozhodnutí, ale je v tom i čas, kdy jsem procházel nějakou sérii a pak se vracel a rozhodoval, kterou nechat.

    Druhá, upravovací, fáze mně pak zabrala 30 sekund na finální fotku.

    Celkem tedy i s výběrem je to asi 40 - 45 sekund na finální fotku.

    Je to divné, protože jindy mně ta úprava trvá dýl, ale asi je to Facebookem a Nyxem :) Tady je vidět, kam až jsem se dostal, když jsem se nenechal rušit.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    BLACKX: No jako jo i ne..rezam dejme tomu 1/10fotek..stejnej pocet potrebuje i selektivni upravy takze cca 1/5..zbytek v developu ani neotviram..
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: Chápu, ale pokud to pak stejně vše projedeš v Developu jako předposlední krok, kde řešíš ořez, tak tě stejně nakonec bude taky zdržovat ten čas přepínání fotek.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Asi mam podstatne jiny workflow nez vy, ale 80% veci delam v library.

    Mam cca 100presetu v ruznejch hodnotach ruznejch parametru, ktery na zacatku v ruznejch skupinach aplikuju..pak projedu vsechny fotky ve velikosti 2-3 na radek(na druhym monitoru full) a srovnam expozici.
    V develop pak orezu, doladim drobnosti, v library nakonec zase skupinove odsumim a doostrim pomoci presetu..
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    adobe to neumí. pci-express sběrnice je mnohem rychlejší než sata.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: On to docela pravidelně aktualizuje, takže možná už je tem bug pryč. Mně to s CC předplatným funguje normálně.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: no to jsem ykousel, ale neslo to yrpovoynit na LR kterej je placenej tim predplatnzm, fungovalo to tenkrat jen na samostatne koupenej soft....
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: jo, jo, hlavně asi lens correction. Ale na noise reduction doporučujur plugin Bulk Develop Settings, který už jsem tu někdy zmiňoval. Používám to nakonec, když všechno projdu a ono to samo nastaví redukci šumu podle toho, jaké bylo použité ISO, jak moc je ta fotka zesvětlená (přidaná Exposure) a upravené stíny (Shadows). Kromě šumu to umí v reakdi na tyhle parametry upravit i Sharpening, Clarity a tyhle relevantní věci.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: presne tak, kdyby se to nacitalo dopredu, mohlo by to byl vyrazne rychlejsi.... jinak smaozrejme pak je varianta nasazovat sharpening, nr a lens correction az nakonec, potom mi pripada pohyb v developu rychlejsi....
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: Blbý je, že to GPU je strašně rychlé, ale dostat data tam a pak odtud je pomalé. To je to co zdržuje. Tajně doufám, že v dalších verzích se v Developu na pozadí budou načítat následující fotky a pak se zobrazí hned.

    Jinak to dělám stejně jako ty - napřed selekce v Library a pak do hurá na vyvolání do Develop. Ale to je jen cesta nejmenšího odporu, ideální to není.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: mas pravdu s tim GPU, ale jak na to koukam tak me to vytezuje v tom developu strasne malo, treba 1-8 procent v prumeru, pritom trevba chrome kde mi bezi CT24 to GPU vytezi klidne na 50%.... kazdopadne selekci primarni delam saozrejme v library modulu, to je rychly protoze nahledy vygenerovane, ale potom kdyz na to nasadim preset vcetne doostreni, lens correction, NR a vseho dalsiho, tak mi v developu prechod mezi fotkama uz trva par vetrin, jakoze preskoci to rychle, ale nez mi zacne reagovat slider ibovolnej tak je tam prodleva, coz proste trochu sere, kdyz dela clovek stovky az tisice fotek po sobe.... ale je taky fakt ze nemam ted optimalni setup, co se tyce disků a systemu....
    FOGH
    FOGH --- ---
    BLACKX: Ja na MBP13 s retinou pri prochazeni fotek prave vzdy prepinam zpet do Gridu. V Develop modu je to pro me nepohodlne. Navykl jsem si na klavesy G + mezernik (zoom obrazku) nebo D do Develop.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    BLACKX: Já mám nejvyšší model Macbook Pro 15", je to jeden z mála MBP co zvládne 4K an 60Hz aniž by se neudýchal. Celý OS X je pro Hi-DPI skvěle uspůsobený včetně softu od Adobe, takže v pohodě. Takže to není tak že bych měl droboulinké UI nebo rozmázlou fotku. Víz screenshot. Ale i výkoný MBP se u toho trochu zadýchá. Provozovat vestavěnou retinu a 4K dohromady lze, ale začne funět.



    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Osobne bych preferpval jeden velkej monitor s vetsim rozlisenim..

    Osobne strasne bojuju s ruznym rozlisenim na spojeni 24" + 13" notas, kdZ by oboje melo FullHD tak to bude podstatne lepsi
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    BLACKX: díky. já mám přechod do developu na 4 vteřiny, tak to vypnu.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: Mám za to, že GPU se používá v celém Develop modulu (ale asi jsou tam úpravy, které se počítají na CPU, nicméně obraz pak stejně jde přes GPU). Naopak se GPU vůbec nepoužije v Grid/Loupe (klávesa E)/Compare/Survey pohledech.

    V Develop jsou určitě akcelerované všechny základní posuvníky, jako je třeba Exposure. To se hodně zrychlilo, předtím to rozhodně nefungovalo až takhle real-time.

    Jinak BTW hlavně Loupe s předgenerovanými náhledy je dost rychlý i na vysokých rozlišeních. Develop už ne, ale to bylo pomalé i v předchozích verzích.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: já to teda chápu tak ze lr gpu zapíná jen na lokální úpravy štětcem, ovšem na běžný procházení a adjustments nic takového....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam