• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM


    Kdyby bylo potřeba v auditku něco pořešit, tak napište do pošty ID KULHY, moc to tu nesleduji. Dík.

    Na jakém systému LR provozujete?

    61 hlasy od 61 respondentů

      rozbalit záhlaví
      ARMADILLO
      ARMADILLO --- ---
      ARMADILLO: Zaklad je vypnout skenovani disku, netusim kdo v Adobe tu funkci ma na svedomi :)
      ARMADILLO
      ARMADILLO --- ---
      Lightroom 6 .2 & CC 2015.2 Import Redesign
      http://www.youtube.com/watch?v=q4tq7aDr_1w
      MENTOL_
      MENTOL_ --- ---
      FOGH
      FOGH --- ---
      KULA: kdybys nic nenasel, muzes po editaci skriptem prenest pomoci exiftoolu:
      Script to restore EXIF data from saved JPEGs (After image editing)
      http://perlmaven.com/script-to-restore-exif-data-from-saved-jpegs-after-image-editing
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      KULA: Tohle jsem neřešil, ale je několik pluginů, které se metadatům věnují. Napadá mně z hlavy Metadata Wrangler... zkus prozkoumat, jestli to neřeší i tvůj problém.
      KULA
      KULA --- ---
      Ahoj, nevíte jak vyřešit přepisující se metadata? viz. obr.

      Jakmile dám export a v položce Metadata nastavím cokoliv, vždy mi zmizí název programu. Např. v Photosopu, když ukládám pro web, nastavím metadata na Copyright, data zůstanou jak potřebuji.

      Nemáte ideu jak to zkrotit? Jakmile mi zmizí Ortery z metadat, snímky mi nefungují v dalším zpracování, soft, kam je dávám metadata čte a Ortery vyžaduje.
      SKALARIAK
      SKALARIAK --- ---
      GIF_242: tak nejak, podstatny je aby se na tom cloveku dobre pracovalo, ale nevypadalo to implicitne prehnane dobre, protoze kdo vi na cem se na to klient koukne, na mobilu bude vypadat dobre vsechno, ale podle statistik mi treba na web leze 1/5 lidi v 1024*768 a dalsi 1/5 v 1366*768, takze tak nejak :)
      GIF_242
      GIF_242 --- ---
      SKALARIAK: není to tak dávno co jsem na 4K monitor koukal v Alze, měli ho tam postavený vedle "normálního" co měl nějakých 2500xXY. Prohlížel jsem si stejné obrázky, zvětšoval a koukal jsem jak to 4K je boží. Na druhou stranu jsem si říkal, že to asi bude dost matoucí. Protože na 4K vypadalo všechno děsně ostře/dobře, kdežto na tom normálu to vypadalo klidně i lehce mázle. A vzhledem k tomu, že na všech webgaleriích jsou pixelhuntři co nemají 4K monitory, tak jsem si říkal, jo já si koupím 4K nic nebudu doostřovat, protže se mi to bude zdát ostrý až až, a pak budu číst kecy o tom, jakej jsem dement, že to neumím ani zaostřit :D

      BTW MX používám již nějaký pátek a velmi velká spokojenost.
      SKALARIAK
      SKALARIAK --- ---
      MENTOL_: zatim jsem s nim moc spokojenej, 4K je fakt overkill, uz takhle to proste vsechno vypada jinak (a lepe/ostreji) nez na tom 24" 1920*1200 U2410, navic maje je ted vedle sebe, maj samozrejme uplne jiny barvy, ta se ted budu zabejvat nakou spolukalibraci asi... jinak co se ejste prace v LR tyce, me za osledni dobu nejvic usnadnila praci mys Performance MX od Logitechu, prijde mi strasne dobre ergonomicky udelana na moji hnatu + strasne prijemny ovladani (i kdyz vicemene pouzivam jen kolecko a back/forward tlacitka nad palcem ) a ve spojeni s gelobou podlozkou se daj zvaldnout i hodne dlouhy klikaci sessions :)
      LWEEK
      LWEEK --- ---
      EGGH: Pokud chceš dokonale věrné barvy, tak ano. Ale to u krajinek nepotřebuješ. Tady jde o něco jiného. Jde o to zjistit jak čip reaguje na jednotlivé barvy a dostat vstupní hodnoty trochu do balancu. Protože když potom vytahuješ kontrast u fotografie bez dobrého barevného balancu, tak začne vypadat toxicky (zelená a červená převládají, modrá je upozaděná). Pokud si krajinkář, tak ti stačí jen jeden typ, a to je přímé denní světlo. Zdroj je pokaždé stejný (slunce) a jeho teplotní neutrál je právě v astronomickém poledne. Kontrastnější a tvrdší světlo v tomto případě pokud vím nevadí - naopak. Ono u krajinkářské fotografie si stejně budeš hrát s barvama aby to vypadalo pěkně ale chceš zároveň zachovat atmosféru ... důvod proč krajinkáři většinou všecho fotí na "sluníčko". Ale mít barevně neutrální vstupní základ je plus pro snažší postprodukci a lepší výsledky. Tedy alespoň takovou mám osobní zkušenost.

      Je to podle mne rozdíl mezi profesionální fotografií a amaterskou. Amater má fotky buď toxické a nebo vyblité protože je nechce mít toxické. Všímavější divák si říká jak to ti fotografové dělají že mají tak krásně barevné fotky a přitom nevypadají toxicky ... mají to prostě dobře vybalancované. :)
      HUGGI
      HUGGI --- ---
      MENTOL_: Ted jsi zmínil důležitou věc a to je náročnost jednotlivejch úprav. Při hromadným zpracování je myslím duležitý dělat některý věci až nakonec - ostření, odšumování, ořezy(respektive rovnání linií), selektivní úpravy štetcem a přechodama. To žere následně výkon i ramku extrémně.
      MENTOL_
      MENTOL_ --- ---
      SKALARIAK: zpetne to tu procitam a zrovna jsem chtel napsat, ze na 27" bych sel maximalne na 2,5K a ty uz jsi ho i koupil :) mam starsi verzi toho Dellu uz roky (U2710) a velka spokojenost - vetsi rozliseni na LR urcite nebrat, nejen, ze to zere vykon, ale uz by to bylo tak titerny, ze vlastne vidis neco jinyho nez zbytek populace co na ty tvoje fotky kouka, uz tohle je trochu na hrane, kdyz si to pak nekdo otevre ve 1280x800 na celou obrazovku. No a prohlizeni webu a ovladaci panely jako takovy, na 4K na 27" vsechno maly nebo musi clovek zvetsovat ruzny dpi a fonty, slozity. Vetsinou edituju v LR normalne roztazenym s bocnim a spodnim panelem, ale na rychlost i nekdy zmensim okno a pustim vedle serial ;) samozrejme nejvic pomaha mit sharpening a NR uplne na nule (vcetne color noise, default je 25) a kopirovat az nakonec (a muj starej radeon funguje s tou novou gpu akceleraci ok, takze to asi trochu pomaha az na to preblikavani).
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      EGGH, IV0: Ta tabulka se vyfotí dvakrát při různých světlech s rozdílnými teplotami (kolem 6500 a 2700 K) a vytvoří se tzv. Dual Illuminant profil, který z toho interpoluje, resp. extrapoluje hodnoty i pro všechna ostatní světla. Takže v ideálním případě stačí vytvořit jeden profil, který je univerzální.

      Kdybychom chtěli být puntičkáři, tak to trochu kazí pár faktorů, jako že tabulky časem zastarávají a lehce mění barvy, teplota světel se hrozně blbě určuje, nepřesnosti expozice a kdo ví co ještě, takže ty univerzální profily nejsou na 100 % perfektní, ale jsou pořád velmi dobré a úplně v pohodě použitelné.
      IV0
      IV0 --- ---
      EGGH: Tabulka má smysl všude, akorát když se změní světelné podmínky, tak se musí nabrat znova.
      EGGH
      EGGH --- ---
      LWEEK: Ale to by se asi nesmělo fotit venku, ne? Tabulka má smysl jen za jednotného typu osvětlení - teploty chromatičnosti - a proto se používá u produktovýho fota.
      LWEEK
      LWEEK --- ---
      BLACKX: No vidíš, já zase nevěděl o tom softu od Adobe. Nice! :)
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      LWEEK: Zajímavé, já používám na generování profilu momentálně Adobe DNG Profile Editor ( https://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5494 ), protože byl lepší než software od DataColoru. Ale ten software, co jsem zkoušel, byl jiný a patřil k jejich jiné kartičce - tomu ColorChecker Passportu. O té tvojí aplikaci jsem nevěděl. Až zase budu experimentovat, tak to zahrnu do testů.
      LWEEK
      LWEEK --- ---
      Pokud chcete opravdu věrné barvy, tak si pořiďte kalibrační tabulku a vyvořte si vlastní profil pro danou kombinaci skla a fotoaparátu.

      Tohle je řešení od DataColoru: http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spydercheckr-24/
      Podle mne nechutně drahý, ale zase je to snadná cesta. Já se osobně vydal složitější. Normovanou kartičku sem si koupil asi za 500 a stáhl si soft od DataColoru ... kupodivu to funguje. Nechce to po mně žádné kódy nic. Neznamená to ale, že se tomu DataColor nezačne časem bránit nějakýma seriákama.

      Výsledek je nicméně opravdu znát. Fotky jsou mnohem přirozenější. Když u nich vytáhnete kontrast tak vysloveně ožijou. Když použijete Camera Standard a vytáhnete kontrast tak to je leckdy až toxické.
      GIF_242
      GIF_242 --- ---
      Osobně jsem s Camera Neutral fakt spokojenej, dlouhou dobu jsem jel Adobe standard, pak jsem tady nebo někde jinde četl o "neutralu" vyzkoušel a zjistil, že mi barvy lezou opravdu daleko věrnější reálu než na jiných profilech. Sice to není na první pohled tolik líbivé, ale mě to jako základní stavební prvek vyhovuje.
      SKALARIAK
      SKALARIAK --- ---
      SKALARIAK: jakoze adobe stdt blby a camera stdt good, tak jsem to myslel
      SKALARIAK
      SKALARIAK --- ---
      NIXX: jej tak to sem to prohodil samozřejmě, pardon :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam