• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    EGGH: tohle si zkousel? http://pskiss.com/shop/cross-camera-color-profiles/ ja to pouzivam celkem na nikon, docela zajimava vec... maj tam este jiny edice
    EGGH
    EGGH --- ---
    SKALARIAK: Jiři Turek. Capture One má mít teoreticky kvalitnější výstup, takže na reklamu a na fotky ze kterých se dělají velké printy je lepší ale ta práce s ním mi přijde šílená. Ale jak píšeš, já na něm zkoušel srovnávat výstupy z Canonů a tam byl rozdíl nepatrnej - leda při doostření ale doostřovat by se měly stejně až vyvolaný a upravený fotky. Jedinej rozdíl je v práci s rafy z Fuji, ty prostě LR neumí zpracovat - presety, který běžně používám na rawy z 5D jsou u Fuji naprosto destruktivní :))
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Tak jsem úspěšně na Lightroom fóru ohlásil problém a po krátké konverzaci a mém upřesnění zástupce Adobe potvrdil, že se mu to taky děje a dává to výš jako chybu. Takže LR bude snad zase lepší :)

    Jde o to, že když přecházíte v Loupe kolečkem myši mezi obrázky (nebo na Macu gestem na Magic mouse), tak se obrázek před vámi změní hned, ale ve film stripu je pořád označený ten předchozí a nový obrázek se označí až asi za sekundu. Zdá se to jako drobnost, jenže pokud v mezičaste zmáčknete třeba "B" pro přidání do Quick collection, tak se tam přidá ten předchozí obrázek (jiný než na který koukáte). Je to dost matoucí.

    Pokud se přesouváte mezi obrázky šipkama, tak tam ta prodleva není.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    SKALARIAK: Ani prechod na X-T2 me nesonuti odejit od Lightroomu;)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    EGGH: no nam ho doporucoval Petera, ale spis z uhlu tethered foceni a upravy jednotlivejch kusu, na normalni tridicku reportazni to asi fakt neni.... i kdyz z pomerne laickeho pohledu vsech moznych tocitek a hejblatek na barvy je tam fakt mnohem vic a asi s tim jodu delat dost cool veci.... ale treba obyc reprezentace rawu z d750 co sem ted zkousel je prakticky uplne stejna jako v LR v camera standard....

    jakej Turek?
    EGGH
    EGGH --- ---
    SKALARIAK: Nejde to, zkoušel jsem to několikrát a prostě to nejde. Jednu, dvě nebo tři fotky OK ale třeba svatbu prostě ne. Teď jsem koketoval s myšlenkou pořídit X-T2 a jeho rawy umí vyvolat nejlíp Capture One (LR neumí jeho rawy dobře zpracovat) a je to porod. Ten výstup je sice bezva ale je to uživatelsky nepřátelský. Ale třeba Turek na něm dělá a na workshopu nám jej několikrát doporučoval.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    btw. zkosueli jste nekdy nejak seriozne delat v capture one?
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    MICTECH: + teda on tam smaze nahledy a pak prochazi od rawu k rawu, takhle ale predpokaldam nikdo rozumnej nepracuje, proste clovek prijde, da kopirovat kartu s naslednym automatickym vytvorenim nahledu a dela mezitim neco jinyho, pak uz to celkem lita.... kazdopadne az budu stavet pristi comp tak nebudu debil a nepujdu do AMD :)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    MICTECH: to je dobrej test, ale nechapu jak se vyrovnal s tema ruznejma rozlisenima, ted teda nemluvim s jistotou, ale prijde mi ze WQHD vs 5K asi bude mit velmi rozdilny naroky na render toho zobrazeni....
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    Lightroom Mac vs PC Speed Test | $4k iMac vs $4k Custom PC Performance Test | SLR Lounge
    https://www.slrlounge.com/lightroom-mac-vs-pc-speed-test-4k-imac-vs-4k-custom-pc-performance-test/
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    MENTOL_: nejsem programátor, ale tohle zní vcelku logicky

    HUGGI: nemám windows, ale jinak bych to klidně testnul. Na druhou stranu kupovat win jenom kvůli tomu mi přijde tak trochu blbost ;).
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    MENTOL_: Ještě mě napadlo, že by mohlo být zajímavě (nebo by to naopak nic neřeklo) spustit ten náš test na Apple PC s nainstalovanýma Windows..tam by se ukázalo na 100% stejným HW jakej vliv má operační systém..

    ..ale jsem teda línej si Windows kvůli tomu instalovat:D
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    GIF_242: Ja samozrejme rozumim tomu co pises, ale neshodnem se jestli a co HW rozmanitost znamena pro vykon LR. To, ze ma apple jednotnejsi HW platformu je nesporne vyhoda, ale hlavne pro apple jako takovy - kazdy moderni operacni system je postaveny na principu ja obslouzim HW, o ten se detailne nestarej, tady mas rozhrani a programuj, tj. rozmanitost nejvic odpracuje vyrobce OS a hlavne asi programator ovladacu na dany kus HW aby tam prave zapadl a nikdo dalsi v rade tu odlisnost nemusel resit, pokud nepouzije specifickou funkci co jiny hw stejneho typu nema.
    Lightroom jako tako takovy je hodne specificka aplikace - nema extra velky prutok dat narozdil treba od strihani videa, her, apod a neni nijak narocny na zobrazovani a nejaky specialni ficury, je to proste 2D desktop (nedavne pridani akcelerace 3D kartou v nekterych operacich ted ignorujme). Proste nacte po jednom foto nejak do pameti do jakehosi 32bit pole, ktere je v radu nekolika malo GB, tj. nepotrebuje extra rychly disk (Raw je maly) a nepotrebuje ani extra mnoho pameti, protoze u dalsi fotky tu predchozi zase pusti, tj. tam taky nedochazi u dnes beznych 8GB+ k nejakym specialitam. Nejvetsi zahul je proste konecny pocet vypocetnich operacich, provadenych stale dokola nad jednou fotkou/polem a jejich optimalizaci a paralelizaci. No a z tech nasich testu a celkoveho vjemu myslim jasne vyplyva, ze tato specificka vec je proste lepe naprogramovana na applu - at uz je to nejaky lepsi retezeni zpracovani a nebo hlavne i lepsiho vyuziti jader procesoru, to je to, kde si myslim, ze ma proste adobe rezervy v pripade LR a "nic s nima nehne" ten "port na windows" vyladit na stejnou uroven. Klidne to muze byt castecne i tim, ze tam maji roky nejake drive vyrobene specifike knihovny na specificke vypocetni operace uz z PS a proste jim nestoji zato to vyrobit stejne kvalitni na windows, protoze v PS se ten rozdil schova, nepocita to porad dokola od zacatku "z rawu".
    Pro uplnost je tu jeste jedna potencialni vec, ktera by to mohla nejak ovlivnovat, nebo na OSX usnadnovat, a to je samotny system, je klidne mozny, ze tam je nejaka specificka vlasnost/moznost v tom unixu jako takovem, kterou to poskytne, aby slo cosi s "velkym objemem dat v pameti" rychleji, nicmene si to neumim tak uplne konkretne predstavit treba v cem by to pomohlo jestli jedu Noise Reduction na 2 nebo 4 vlakna, ale kdo vi.
    Tj pointa ode me je v tom, ze to zejmena v pripade LR neni z nejvetsi vykonove brzdy o rozmanitosti HW, ale proste ta cerna krabicka, ktera nezavisle na kdejake periferii porad dokola "vcelku trivialne" chrousta ty stejny data, je proste na macu naprogramovana lip a slo by to myslim zmenit, kdyby to pro ne melo prioritu.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    MENTOL_:
    GIF_242: Ono ani potom nemusí jít tolik o vlastní program, který se programuje de fakto na jednu sestavu komponent (jen v různých výkonech) ale hlavně o systém na kterém ten program běží - ten je díky tomu také mnohem lépe optimalizovaný. Bez problémů jsem tak stříhal FullHD video na 8let starém iMacu s Core2Duo a 2GB ram, ano finální export trval déle, ale vlastní práce byla dost bezproblémová..
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    MENTOL_: jako nemáš zcela pravdu. Máš pravdu, že v apple je "normální" PC železo, ale jak jsem psal (alespoň jsme si myslel, že to z toho bylo pochopitelné), apple nabízí aktuálně všeho všudy 12 modelů počítačů. Jak moc se od sebe liší nehodlám zkoumat, ale věřím tomu, že v zásadě moc ne. I kdyby tam bylo 12 různých grafických karet + procesorů, tak je to oproti PC světě stále strašně málo. To, že Apple sem tam udělá tlustou čáru a přestane podporovat starý hardware/software je také známá věc. Takže to finální číslo / počet strojů, na které je potřeba vyladit aplikace je oproti PC světě děsně malé.

    Nehledě na to, že Apple a Adobe jsou tak nějak na sebe navázané, přece jenom jedna z prvních aplikací byla napsána pro Apple. Nehledě na to, že si osobně myslím, že Apple je stále dominantní distributor pro profi grafický trh (reklamky, grafici, atd.), což asi taky udělá svoje.

    Takže abych to shrnul, osobně si myslím, že to primárně stojí na tom, že Adobe musí vyladit svůj soft na mnohem menší počet konfigurací a operačních systémů.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    GIF_242: jo rozumim co myslis, ale to platilo driv myslim vic nez ted posledni eru, kdy je v tom stejny intel zelezo jako vsude jinde. No a specificky u LR, kde se bavime o konecnem mnozstvi vypocetnich operaci (teprv nedavno prisli v 6 na tu vypomoc grafickou kartou, ale to je zase na jinou diskuzi) to jakoby to jednotne apple prostredi hw/sw nevysvetli, proste jim to tam jde lepe asi proto, ze jim to za to nejak stoji a ten zbytek sveta je takovej "port", neco jako PC hra z konzole :)
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    MENTOL_: jediný co k tomu mám, je že svět mimo apple je dost velký, ale také dost komplikovaný ;) Abych to uvedl na správnou míru, a možná trochu vnesl více světla do toho proč jsou aplikace pro Apple "lépe napsaný".

    Ono je to velmi jednoduché Apple jakožto správný diktátor, dává světu kompletní řešení v podobě předražených strojů. Když si vezmeš jakýkoliv Apple počítač a podíváš se na jeho střeva, tak zjistíš, že za polovičku a možná někdy i méně dokážeš sehnat PC se stejnou/lepší výbavou. Což je prostě fakt. Nicméně politika Apple je taková, že my tady máme vyladěný hardware, který nejde nijak modifikovat a tudíž vývojáři aplikací nemusí brát ohledy na XY grafických karet/proceserů atd. A prostě to napíšou pro konkrétní hardware. Díky tomu je více než jasné, že to poběží lépe, než když musíš zohledňovat XY výrobců různých komponent atd.

    Na druhou stranu by bylo smutné (z pohledu Apple uživatele), kdyby to předražené a nablýskané hovno co mi stojí na stole neumělo nic lepšího než "běžné" PC. Jako popravdě tohle je jedna z mála nebo možná jediná věc, které mě zatím drží u této značky. Na druhou stranu, pokud se nestane nějaký zlom v politice Apple, tak je pošlu do háje, protože mě to prostě už dlouhodobě nebaví.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    Adobe ma odjakziva neuveritelnou schopnost "slepy skvrny" vuci tomu, co pro ne neni "nativni prostredi" - vsechno co delaji tak je primarni a/nebo lepsi na macu, nezavisle na tom jake to ma procento realnych uzivatelu nebo co by to pro ne treba i prineslo vetsi obrat, kdyby to mimo apple svet bylo lepsi. Foti pravdepodobne na Canon, pamatuju si cca 2-3 roly zpet chybu v exportu Nikon RAWu z LR, kterou jsme hned s dalsimi (tusim s prichodem LR5) reportovali do toho jejich fora - oprava trvala skoro rok, jednak to nahodne exportovalo o 1px kratsi fotku a druhak to neaplikovalo NR a ostreni pri exportu pod polovicni velikost fotky (tj klasickej export na web atd), tj. neuveritelne dlouhou dobu "pulka sveta" exportovala klientum horsi fotky kvuli nejakym par radkum kodu u Adobe. Asi by se toho naslo vice, pamatuju si z konce 90let a mozna i pozdeji komplikace a slozitosti se sazbou atd, no proste chtit po nich uplny respekt nejakych klavesovych zvyklosti z windows je proste tresnicka :)
    Jinak tedy pres tohle vsechno je to trochu i o tom jak se k tomu clovek postavi - ja jsem za LR nekonecne vdecnej od zacatku, kdyz to clovek zna, tak se s tim da supr pracovat, v kazdy novy verzi je trochu neco navic a porad jeste umi velmi prijemne prekvapit, naposledy pro me treba Guided Upright jako funkce roku, uz bych bez toho nemohl byt, nebo Dehaze predtim.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    GIF_242: Taky pochybuju, ale je lepší to zkusit než jako typickej Čecháček nadávat u piva.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    ROFL


    OCTOPUSS: jestli ti to nějak pomůže, tak jim napiš, ale osobně si myslím, že tohle nikdo nikdy řešit nebude. Vycházím z toho, že tisíce "profíků" po celém světě oprávněně remcají minimálně nad sjednocením klávesových zkratek v jejich balíku a... prd :(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam