• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM


    Kdyby bylo potřeba v auditku něco pořešit, tak napište do pošty ID KULHY, moc to tu nesleduji. Dík.

    Na jakém systému LR provozujete?

    61 hlasy od 61 respondentů

      rozbalit záhlaví
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      UMIAKI: Ano, rozdíl v realitě není vůbec vidět. Kapátkem se sice občas dá změřit, že daný pixel má v hodnotu o chlup jinou, ale ani při přepínání mezi dokumenty to není rozpoznatelné.

      BTW Jde mně o nějaký praktický příklad a ne "fotku vyfocenou v RAWu ztmavíme o 5 EV a pak začneme editovat". To tam ten rozdíl trošku je vidět, ale jen kvůli špatnému postupu.
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      BLACKX: A zkoušels replikovat MENTOL_?
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      UMIAKI: To je trochu jiný problém. Jde o rozsah v RAW souborech, kde se hodnoty ukládají v lineárním prostoru, kdežto my na obrazovce pracujeme s pixely v gamma-korigovaném prostoru.

      (Ale oni taky nemají žádnou praktickou ukázku ;) Samá teorie)
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      MENTOL_: Přesně tak... jsem si to taky myslel.

      Teoreticky to znám a co si pamatuju, vždycky jsem upravoval fotky v 16bit. Jenže teď jsem chtěl ten rozdíl demonstrovat někomu jinému a ouha - zdá se, že v realitě je rozdíl mezi 8bitovým zpracováním a 16bitovým v 99 % případů zanedbatelný a je těžké najít to 1 %, kde by to bylo vidět (ideálně nějaké smysluplné úpravy a použití).
      MENTOL_
      MENTOL_ --- ---
      Upravy 8 bitu by se meli nejvic projevit v prechodech, typicky nebe kdyz se hodne posune/zmeni wb/atd tak muze myslim vzniknout nejaka ta posterizace nebo jak se tomu rika. A pak taky dost kdyz se vytahuji stiny/tmavy oblasti, z povahy rozlozeni tech tonu pripada nejmensi bitovy 'rozliseni' prave na tmavy barvy, tj kdyz se napr upravuje jpg vs. Raw, tak ma ten jpg daleko hnusnejsi ty hodne vytazeny stiny, protoze jsou v originalu vic 'zaokrouhleny' na mensi mnozstvi barev/tonu a pak se ta chyba nasobi.
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      PETRPEDROS: Jo, jo, samozřejmě jsem to myslel obráceně :)
      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      BLACKX: No právě že naopak zpracování v 16 bitech má lepší výsledky bližší realitě než 8 bit samozřejmě.
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      PETRPEDROS: Ok, beru to tak, že to první je 8-bit. Chápu, co myslíš, ale tohle mně spíš jako chyba (feature?) Photoshop brush enginu. S jinak naprogramovaným brushem by se to nedělo a pravděpodobně se stačí i pohrát s nastavením brushe (spacing/krytí/...) a tenhle problém odpadne.

      Hledal jsem spíš ukázku na fotce, kde zpracování v 8 bitech dává viditelně lepší výsledky, než zpracování v 16 bitech.
      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      32bit, 16 bit a 8 bit jen štětec 100 krytí 0 tvrdost.









      BLACKX
      BLACKX --- ---
      PETRPEDROS: Budu rád, když to zkusíš a dáš sem ukázku :)
      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      BLACKX: už podle histogramu. Na monitorech a jiných zařízení se ti nic nezobrazí. Max ten posun barev a ty různé filtry atd... Pokud retušuješ štětcem má to taky vliv při násobení apod.
      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      BLACKX: No na monitoru to nepostřehneš, ale samozřejmě učité vykreslení při zvětšení atd.. to má. Dokonce i posun barev a pokud máš třeba zelenou plochu přecházející do jiné barvy tak na to má taky zásadní vliv.
      BLACKX
      BLACKX --- ---
      PETRPEDROS: Ano, teoreticky to taky znám :) Ale ukázalo se, že je VELMI těžké názorně ukázat ten limit 8bitů. Zkus si to, budeš překvapen.
      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      BLACKX: 16 bit má určitě vliv pokud děláš složitější retuše, což je spíš pro fotokrám. Inteligentní filtry a podobně. V 16 bitu jsou efekty mnohem propracovanější což je pak problém pokud to hodíš zpět do 8bitu. U lightroomu to bude asi spíš jen o uložení a dalším zpracování.
      RATTKIN
      RATTKIN --- ---
      Takhle má vypadat akcelerace s grafickou kartou:
      20-Way NVIDIA/AMD GPU Darktable OpenCL Photography Performance - Phoronix
      https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=darktable-opencl-gpu&num=3
      FOGH
      FOGH --- ---
      ANDREJKA: Mam zkusenosti jen na MacOS... tam to funguje tak, ze se v katalogu zobrazuji disky podle nazvu, takze se pripojeny disk muze zobrazovat nekde vespod. Vetsinou staci jen sipeckou sbalit adresarovy strom nebo odskrolovat niz, ale muze to byt matouci.

      Mohla bys pripadne hodit screenshot, jak to vypada?
      IOT_JH
      IOT_JH --- ---
      Pouzivate nekdo lightroom mobile? Je nejakej zpusob nacacheovat vsechny nahledy, aby slo treba vybirat fotky ve vlaku? Ja myslel ze kdyz se to synchronizuje, tak je to pak normalne pouzitelny, ne ze se pak kazda fotka dostahovava, kdyz ji otevru.
      HUGGI
      HUGGI --- ---
      BLACKX: To je praktická ukázka toho, že podobný věci je zbytečný řešit
      RATTKIN
      RATTKIN --- ---
      když se ve Photoshopu dají tři-čtyři vrstvy s overlay s kontrastním obrázkem, je to vidět hned.
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      MELOUN: myslel jsem, že máš temnou zkušebnost i z jinejch aplikací... neva, budu checkovat nějaký benchmarky než vyberu ;-)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam