• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM


    Kdyby bylo potřeba v auditku něco pořešit, tak napište do pošty ID KULHY, moc to tu nesleduji. Dík.

    Na jakém systému LR provozujete?

    61 hlasy od 61 respondentů

      rozbalit záhlaví
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      OCTOPUSS: Tyhle grafy mě fakt nezajímají. Vždycky si vyhledám fotky focené daným objektivem a podle toho ho posuzuju.
      Celkem mě překvapuje, že zrovna ty - který pár postů níže píšeš jak si úplně nevíš rady s histogramem nebo s křivkama - používáš grafy jako důkaz kvality objektivu.

      A barevné profily jsou super věc, určitě doporučuju používat více. Jsou nahoře v LR z nějakého důvodu - vlastně u každé sady fotek zkouším, který se bude hodit víc, pro to co chci s fotkami udělat.
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      UMIAKI: Ok, uznávám, že Tokina není významně lepší, ale lepší rozhodně je:
      Canon EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM review - Image resolution - LensTip.com
      https://www.lenstip.com/....4-Lens_review-Canon_EF-S_10-18_mm_f_4.5-5.6_IS_STM_Image_resolution.html
      vs
      Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 review - Image resolution - LensTip.com
      https://www.lenstip.com/451.4-Lens_review-Tokina_AT-X_PRO_DX_11-20_mm_f_2.8_Image_resolution.html


      Ty barevný profily jsem úplně zapomněl, že existujou.
      Primárně se všechny fotky snažím dělat přirozený nebo přirozeně vypadající (což je dost individuální, takže...), a když to nejde tak cokoli co nevypadá jako "uměleckej úlet" (v tomhle směru mi mentolův pokus přijde ještě docela normální).
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      OCTOPUSS: Heh, mažu se, přehlídl jsem se v objektivu:-)
      Každopádně s 3) nesouhlasím, nemyslím, že je 10-18 opticky horší než ta Tokina.
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      OCTOPUSS: Hele, proti gustu... jen naznačuju, že se mi zdá, že jestli říkáš, že chceš přirozené bervy, tak možná nevíš, čeho vlastně chceš dosáhnout.

      Anyway, zkusil jsi experimentovat s color profiles jako Adobe Color, Camera Neutral a všechny možné Art/Modern?
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      A vůbec nechápu, proč mi tu vnucuješ už druhej objektiv, když
      1) už jeden mám
      2) kterej navíc není širokoúhlej
      3) kterej je, stejně jako ten první, výrazně pod optickou kvalitou toho, kterej mám.

      Já nevím, někde se děje nějaká komunikační chyba, nebo si ze mě prostě jen děláš prdel?
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      UMIAKI: Jo, chci realistický barvy, který z toho stejně udělat nejdou, a pak jsem si troufnul ocenit jinou fotku. Smím se ti omluvit za tento strašný prohřešek, nebo už je pozdě?
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      OCTOPUSS: Chceš realisticky vypadající barvy a pak se ti líbí MENTOL_? Ok.
      Možná si ještě dokup Canon 17-55 2.8, ten je taky skvělý.
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      OCTOPUSS: přece kdy mu jedno nebo druhý víc vyhovuje. já popravdě moc radikálních úprav v lr nedělám. lr používám jen na nějaký jemný donastavení před exportem, nebo jsem-li po pár dnech s hotovou fotkou nespokojenej, dotáhnu už většinou (třeba teplotu) v lr. jinak dělám vše v ps. lr je pro mě jen jako jedna ruka se třema prstama.
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      BISCUIT13: Aha!
      A kdy má člověk použít ty základní jezdce a kdy křivku?
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      OCTOPUSS: jasně, ten slider nahoře má nastavenej nějakej rozsah, kterej asi neodpovídá tomu rozsahu na křivce (kterej ty si můžeš sám měnit - region). možná je tam i nějaká další věc, kterou ten basic slider dělá trochu jinak, možná funguje jen v režimu jasu (neovlivňuje barvu), sám přesně nevím. ale principiálně je to pořád to samý.
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      BISCUIT13: Úplně jednoduše.



      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      OCTOPUSS: a taková ta tečka - stop directly adjusting point curve, to ti taky nevyhovuje? :-)
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      OCTOPUSS: a jak jsi na to přišel? :-)
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      BISCUIT13: Ok, ale proč stíny v křivce nedělají to samý jako stíny?
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      OCTOPUSS: křivku si můžeš přepnout i do módu čtyř šoupátek. to ti bude myslím vyhovovat líp a zároveň to líp pochopíš možná :-)
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      Tyjo ještě se hrabat v jednotlivejch barvách, to to můžu rovnou odinstalovat :D
      Mně nešlo nikdy nic udělat ani s tou obecnou křivkou, protože s ní jde tahat úplně kdekoli, a to já prostě nepobírám - vůbec nechápu, se kterým bodem mám hejbat.
      A hlavně, kdykoli jsem cokoli vytáhnul nahoru, fotka začla být totálně vyblitá, jako bych ji polil mlíkem.
      A když vytáhnu stíny, efekt je úplně jinej než když vytáhnu stíny v základním nastavení. Tím jsem s tím skončil, protože to nedávalo absolutně žádnej smysl.
      BISCUIT13
      BISCUIT13 --- ---
      IOT_JH: jenom doplním, že když se vleze do jednotlivejch kanálů (RGB), mělo by se trochu chápat, co se jde dělat. samozřejmě se na to všechno dá přijít i metodou pokus omyl, ale myslím, že trocha úvodní teorie vždycky ušetří člověku spoustu času a rychleji ho posune vpřed.

      není to nic složitýho a zrovna křivky kanálů jsou jednou z možností digitální fotografie, která dá člověku trochu líp pochopit jedno z kouzel analogu (nelinearitu).
      IOT_JH
      IOT_JH --- ---
      OCTOPUSS: Je to jak ten histogram :)
      Na levý straně toho grafu je černá, na pravý straně bílá a všechno ostatní je mezi tim. A křivka umí to, že v tom grafu můžeš hodnoty přidat, nebo ubrat ve stínech, nebo světlech ohnout křivku nahoru, nebo dolu vlevo, nebo vpravo. Když je to rgb křivka, tak měníš všechny barevný složky a projeví se to světlostí celý fotky. Když vezmeš třeba křivku zelený, můžeš například snížit množství zelený barvy jenom ve stínech tedy ohnutím levý části křivky dolů.
      (twe, učitel ze mě fakt nikdy nebude, ale snad to aspoň trochu dává smysl)
      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      Jo, ty křivky je něco, co jsem doteď nepochopil a asi nikdy nepochopím :D Asi mi na to chybí představivovst.
      SANTUS
      SANTUS --- ---
      V tomhle pripade je dehaze pozutej, ale stejne tak par zakladnich uprav + selektovni RGB krivky podle toho jak se mi to zdalo mommentalne, HSL zmeny a finalni kalibrace. XPM prilozen

      OCTOPUSS
      OCTOPUSS --- ---
      A co jsi s tím dělal? To vypadá jako nekompromisní vytažení dehaze.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam