• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    HUGGI: pouzival jsem kdysi, doostreni, odsum, atd - na jednotlivy soubory nebo mensi mnozstvi dost spolehlivy, ale obcas se stalo, ze to proste nedalo vetsi export. A taky jsem nenasel zpusob, jak v ty akci nebo i jinak smazat ten mezi-Tiff z LR a nechat si jen dodelany JPG z PS.
    Tak dej pak prosim vedet aktualni zkusenost :)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: Taky jsem na to přišel až teď nedávno. Jak to děláš, pomocí Dropletu?
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Pravděpodobně jsem opět objevil Ameriku, ale při exportu v LR, lze využít předem připravené akce(makro) z Photoshopu, kdy LR exportuje, pak se rovnou otevře PS, aplikuje se akce, soubor se uloží (pokud to je součástí akce)

    A lze mít takto připravené množství akcí dle potřeby - pro efekty kterých se těžko dosahuje rovnou v LR..
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    XMEDA: Zajímavý. Můžeš zkontrolovat nastavení profilů monitoru ve systémovém nastavení Windows nebo zkusit Color Profile Keeper, který se snaží udržet zadaný profil monitoru i po různých změnách:
    CPKeeper (Color Profile Keeper)
    http://goebish.free.fr/cpk/

    Jinak teď dva monitory nemám, ale LR by mělo respektovat profily více monitorů a mám za to, že při tažení z jednoho na druhý se opravdu v půlce tažení skokově "přepočítají" barvy.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    XMEDA: Uz mam overeny cim to bylo. Kdyz pripojim druhy monitor do grafarny, tak si widle podivne prepnout jeho profil jako hlavni a rozhodi barvy v LR. Kdyz ho odpojim a vypnu/zapnu LR, je to pryc.

    Ale stejne je to podivny, protoze dobry rok byly oba monitory zapojeny a behalo to korektne.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: jj, na tu rychlost práce je benchmark od Puget Systems. Ten jsem sice u sebe nedokázal rozjet, ale na webu jsou výsledky z různých systémů, což je to fajn pro orientaci.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    BLACKX: Já trošku myslím že ten už lehce pozbyl důležitosti, ačkoliv se rychlost LR moc nepohnula, tak výkon procesorů ano a reálně by to spíše chtělo nějak měřit rychlost práce v LR než vlastní export, ten už nevidím jako problém (na rozdíl od importu třeba)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Narazil jsem na problém s naším testem. Už mám ty fotky dávno stáhnuté a teď jsem si je zkusil stáhnout znova a test proběhl pomaleji.

    Ukázalo se, že u těch, co jsem měl dlouho na disku, někdy došlo k tomu, že se aktualizoval jejich proces na novější verzi 5 (netuším jak nebo kdy, není to ani v jejich historii). V originále je proces verze 3, jenže až verze 5 je akcelerovaná pomocí GPU, což ušetří asi 30 % času - do výsledků jsem dal koneckonců CPU i GPU variantu zvlášť, kde je to vidět.

    Takže asi bych u toho testování přidal instrukci, ať se po importu souborů ještě manuálně aktualizuje proces na nejnovější verzi...?
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: tvl to sem dobrej jantar :) no mohlo by se občas hodit... :)))
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SKALARIAK: kouzlo casto vynikne kombinaci tech masek - nejen pricitani a odecitani, ale hlavne i Intersect/"prusecik", kterej je schovanej pod pravym tlacitkem mysi na ty masce. Tj vyberes obliceje, k tomu das Intersect s Color Range a na tom teprv tu upravu vysledny kombinace treba.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: To maskování tam pořád je, jen se to schovává :) Když vybereš Masking, tak se otevře vpravo panel a tam je "Range"... a pod tím je jak Color Range, tak Luminance Range. (Nebo prostě klávesové zkratky Shift+J a Shift+Q)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    SKALARIAK: jakože kdybych chtěl vybrat obličeje a stáhnout čevenou třeba tak o rpostě tále nejde, což tvl nechápu, když už tam integrujou "AI" :)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: podle mě to luminance a color range masking už dali pryč právě z LR....
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: Jasně, pořád je omezený set úprav.

    ... tady už jsem měl napsanou větu, že to tvoje zatím nejde, jenže ono to víceméně jde, jen jinak :) Takže větu mažu a co mě napadlo:

    Color grading:
    - Maskování pomocí luminance range, např. jen světla
    - A pak zabarvení do dané barvy, případně dokonce můžeš třeba přidávat/ubírat sytost, což přes grading panel ani nejde.

    HSL:
    - Maskování pomocí color range, např. jen červené
    - a pak posun Hue slideru, Exposure nebo Saturation
    - další slidery jsou rozšíření a ty zase nejdou simulovat pomocí HSL panelu.

    Pořád nejdou nějaké složité křivky apod., ale spousta se toho dá nasimulovat pomocí Exposure, Contrast, Shadows, Hightlight, ...
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: no ale je to tak, že pořád lze dělat na ten výběr jen ty vybraný úpravy a ne třeba color grading nebo HSL po barvách?
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Ty nové AI masky jsou docela super. Zrovna jsem zkoušel u nějaké složité skupinovky:
    - automaticky vybrat pozadí a poladit ho
    - pak automaticky vybrat všechny lidi (jeden klik), omezit to jen na kůži (obličej + ruce = dva kliky) a upravit tohle

    Sranda snadné a jde to pak pomocí copy & paste vložit do další skupinovky, kde to jen pár sekund přepočítává nové masky a hotovo.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    BLACKX: Mě to včera trochu v noci vypeklo:)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: Díky, zkusím chvíli s aktualizací počkat :)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Pokud používáme pro export Mogrify2 plugin tak při aktualizaci na LR12. je nutný všechny exporty nastavit znovu(jako nové) - nepodařilo se mi zjistit proč, ale všechny mi hlásili "watermark error" - i když v nich takového nebylo.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    OCTOPUSS: Zpomaleni nevnimam, a nedavno uvedenej GPU export je super zrychleni treba. Vlastne jedinou velkou vec co bych ted chtel je generovani nahledu prave taky pomoci GPU, to by bodlo nejvic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam