My měli na gymplu matikářku, která nás ze začátku přísně srovnala do latě, ale jak šli měsíce a roky, tak byla stále přátelštější.
Když sme začali probírat novou látku, tak nám nikdy nic nevysvětlovala, ale nechala nás spekulovat a směrovala diskuzi k cíli, kterej nám odhalila až na skoro na konci hodiny, jenže my už sme na většinu věcí k tématu přišli, takže jí v podstatě zbejvalo vysvětlit jen na co si máme dávat pozor a bylo.
(Přišla, napsala na tabuli "x na druhou" a zeptala se:"Co to je? Co mi k tomu kdo řekne?")
Fakt tý ženský za to vděčim! Mám středoškolskou matiku v malíku, samosebou sem to už pár let neviděl, takže z voleje se mi počítá špatně, ale stačí mi si to jen tak lehce připomenout a je to.
Proto doporučuju vyzkoušet tento postup: "Nikdy nic nevysvětlovat, nechat žáky si na to přijít! Ukázat cíl umí každej trouba!"
Prostě vděčim jí za to tak, že to píšu sem, protože mi ten postup výkladu přišel fakt geniální!