• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    KEJML
    KEJML --- ---
    RAINBOF: Ani sčítat to nejde. Když máš nějakou takovouhle teorii, doporučuju tu kalkulačku, daj se tam podobný odhady rychle ověřovat, sám jsem to mnohokrát použil :)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KEJML: nojo ono se to vlastne scita co...
    KEJML
    KEJML --- ---
    RAINBOF: Už ten první řádek je špatně, 5^3 + 5^9 se totiž nerovná 5^(3*9), což si můžeš ověřit na té kalkulačce
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KEJML: no to jsem nabouchal do kalkulacky problem je ze nevim kde sem udelal chybu :)

    dal jsem pokracoval jako

    3*9 = x^3
    27 = x^3
    x = 3 odmocnina z 27 což je 3

    kdepak je chyba ?
    KEJML
    KEJML --- ---
    RAINBOF: Když nic jinýho, to je takovej problém si tam tu trojku dosadit a nabušit to do kalkulačky? :) I když ti ti odpovídám poměrně záhy, už bys dávno věděl, že pro x=3 rovnice splněná není...
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    technicka, proc vysledek
    5^3+5^9 = (5^x)^3

    neni 3 ? me to nevychazi o jeden rad pritom je to snad dobre...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    KATUSA: byt prazska, jdu se tam mrknout - pokud nekdo absolvujete, budu rada za komentar
    KATUSA
    KATUSA --- ---
    Zdravím, dostala jsem pozvánku, třeba to někdo využijete:

    Spirituální matematika

    Matematika, jak jste se ji ve školách neučili, a přece jste v Duši měli vždycky přání se s takovou setkat.

    Pro učitele, rodiče a všechny ty, kteří se nespokojí s pouhým mechanickým kalkulem, ale chtějí rozvíjet myšlení a objevit vnitřní krásu na poli skutečné matematiky.
    Témata

    Dvojí bytost matematiky – svět smyslu a svět kalkulu.
    Pythagorejský mýtus o stvoření světa.
    Sedm základních matematických operací jako sedm bran vedoucích do sedmi různých světů a jejich vztah k vlastní bytosti člověka.
    Imaginace nekonečna.
    Matematika a hudba.
    Posvátná geometrie.

    Více: http://www.akademietabor.cz/studium/seminare/spiritualni-matematika
    FRANKVFX
    FRANKVFX --- ---
    Nedoučuje někdo z Vás v Praze matematiku? Potřeboval bych pomoci se základní látkou: matice, diferenciální rovnice, integrály, konvergence, divergence.

    Pište, prosím, do pošty. Děkuji!
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Nechcete k nám někdo jít učit matiku? :-)
    Aeb sháníme matikáře na 2. stupeň základky na Praze 6 s nástupem od září. Více v poště.
    KEJML
    KEJML --- ---
    JAKOUBEK: (KEJML) Samozřejmě jsem to blbě opsal z papíru, u toho úhlu ještě chybí jmenovatel, správně je to tedy alfa=(2 pi r1)/r3
    KEJML
    KEJML --- ---
    JAKOUBEK: Za málo, jsem aspoň zase zlehka oprášil geometrii :)
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    KEJML: Děkuju! Už jsem se bál, že se nikdo neozve :) Zkusím to v praxi a dám vědět, jestli se modely povedly. Ještě jdou díky moc.
    KEJML
    KEJML --- ---
    KEJML: alfa teda pak vyjde v radiánech, zapomněl jsem dodat
    KEJML
    KEJML --- ---
    JAKOUBEK: Pěkná geometrická úloha :)

    Možná by se našel i efektivnější postup, ale dá se třeba takto: z podobnosti kruhových výsečí s úhlem alfa a poloměry r3 a r4 (=r3+h2) mám rovnici
    (2 pi r2)/(h2+r3) = (2 pi r1)/(r3)
    Z toho vyjádřím
    r3= (r1 h2)/(r2-r1)

    Úhel pak získám snadno, neb délka oblouku se rovná úhel krát poloměr, čili třeba 2 pi r1 = alfa r3, z čehož dostáváme
    alfa=2 pi r1

    Doufám, že jsem se někde neupsal

    PS: Nepíšu znak pro násobení, snad je to i tak čitelné
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    Čest vaší práci drazí matematici. Dovolil bych se na Vás obrátit s malou prosbou. Potřeboval bych pomoct s řešením problému, na který mé skromné matematické dovednosti nestačí, viz. obrázek níže:



    V praxi jde o jednoduchý papírový kelímek (komolý jehlan), který je po rozložení pláště vlastně výsečí jakéhosi rozdílu dvou kružnic. U kelímku znám oba poloměry r1, r2, výšku kuželu h1 a délku strany h2.

    Ovšem to, co bych potřeboval spočítat/sestrojit, je jeho střih, tedy spočítat poloměr kružnic r3 a r4 a úhel, pod kterým bych měl z kružnic vysekávat. Nikde na netu se mi to nepodařilo najít. Snad proto, že sám neumím ten problém správně pojmenovat.

    Nenašel by se tu někdo, kdo by dokázal poradit prosím? Za případnou pomoc předem tisícerý dík.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    GIO: aha, ta pisemka vypada uplne stejne jako to co brali na prirodovede:)
    GIO
    GIO --- ---
    nene na CZU, specialni chovy prosim, asi nevi, co nam do tech osnov maji rvat, tak nas trapi technikou z ekonomky ci tech. fakulty, opruz.)


    dekuju zkusim to dneska spachat.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    GIO: to je matika na UK PrF s tim brejlatym kniratym chlapem (zapomel jsem jmeno)? To jsem pred lety doucoval asi 15lidi, vsichni s tim bojovali. Vetsinou to skoncilo tim, ze to prvni rok nedali a druhej se se mnou pravidelne schazeli celej semestr nez jsem jim to nacpal do hlavy. Jedna kamoska to dala na poseste za jedna, to byl docela nervak:)

    Jestli to chces dat, tak si rychle sezen nekoho kdo tomu dobre rozumi, pokud neumis 2,3,4 tak se to sama tak rychle nikdy nenaucis. Ja bych ti i pomohl ale nemam na to cas a navic ted ani nebydlim v Praze

    Kdyz sem posles svoje reseni tak te nejak nasmeruju co delas spatne
    GIO
    GIO --- ---
    vubec neumim bod dva tri ctyri, zbytek jakz takz..
    GIO
    GIO --- ---
    KEJML: no, snaha je, ale nevalna.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam