• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    ATLAS
    ATLAS --- ---
    MAGGIE: Pokud vim, tak se asi jedna o argot (kde odhalit etymologii, byva casto slozite). Ale kdysi mi nekdo ze starsi generace (kdybych tusila kdo) tvrdil, ze kilo by pry spravne melo byt 200 Kc, stejne jako petka ze je desetikoruna. Ze 100 zlatych bylo kilo. (Coz je fakt - jedno zlaty obsahovalo a trochu vic nez 10 g stribra).
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Nevíte někdo, proč se říká stokoruně kilo?
    CIBL
    CIBL --- ---
    No úloha to je dost debilní.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    No ja na matiku nebyval blbej :) Bud se neco zmenilo a nebo mi tento priklad fakt nesedl :)

    Pravdou je ze nekdy pres samotnou jednoduchost vymyslim slozitosti, kde nejsou :(
    CIBL
    CIBL --- ---
    To je spíš do nějakého kola olympiády tipuju. Nicméně osmáci by to měli spočítat pomocí soustavy.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CIBL:
    díky... no a to se dneska počítá na základkách? :D
    CIBL
    CIBL --- ---
    Případně rovnicí ( cesta tam = cesta zpátky):
    t .. doba do kopce
    (2-3t))/2 .. doba po rovině

    (4* (2-3t))/2 + 6*t = (4* (2-3t))/2 + 3*2t
    4-6t+6t = 4 - 6t + 6*t
    4=4

    celkem 8 km.

    Dalo by se říct dvě rovnice o dvou neznámých taky.
    CIBL
    CIBL --- ---
    Ten chodec musel jít do kopce i z kopce, přičemž na cestě z kopce strávil dvojnásobně delší dobu, než na cestě do kopce. Průměrně šel tedy na kopci rychlostí 4 km/h { ( 6 + 3 + 3) / 3 = 4) } Což je rychlost po rovině. Díky tomu můžeš počítat řešení jako 8 km. Kdyby šel po rovině jinou rychlostí, tak by jednoznačné řešení neexistovalo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Prý to je na úrovni základní školy, ale jsem z toho úplně tulpachový :) Výsledek znám, ale nedokážu přijít na postup :(

    Prosím o nakopnutí...

    Chodec šel na své dvouhodinové procházce nejprve po rovině rychlostí 4 km/hod, potom stoupal do kopce rychlostí 3 km/hod. Stejnou cestou se vracel zpět. Z kopce šel rychlostí 6 km/hod a po rovině opět rychlostí 4 km/hod. Kolik kilometrů ušel celkem?
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    CH_IN_A: V tom případě to máš dobře.
    RGRADY
    RGRADY --- ---
    CH_IN_A: V tom pripade to mas dobre :)
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    MADBANANA: takhle je to
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    CH_IN_A: Je to (5/6)Q nebo 5/(6Q)?
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    RGRADY: kdyz 5/6Q vynasobim 6, tak je vyledek 5Q
    vysledek operace v komentari je az na dalsim radku - to je akorat zapsane jinak nez je zvykem, psal jsem to jak me to slo z hlavy, sorry
    RGRADY
    RGRADY --- ---
    CH_IN_A: chyba je hned na tretim radku, kdyz vynasobis sesti, tak vlevo mas 5/Q
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    zdravim, dodneska jsem si myslel, ze zvldam jednoduche upravy rovnic, uplne se stydim to sem davat ale nemuzu si pomoct, ve sktiptech je vysledek upravy jiny
    mam
    P = 50 - 5/6Q
    a chci vyjadrit Q, takze si prevedu Q nalevo, P napravo
    5/6Q = 50 - P /vynasobim 6
    5Q = 300 - 6P /vydelim 5
    Q = 60 - 6/5P
    a mam to.
    Nebo je tam chyba? :)

    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    Poradíte, jak vyřešit rekurentní rovnici Xn+1 = 2*Xn + n , pro X0 = 1, n>=0? Normálně bych to dělal přes charakteristický polynom, ale nevím si rady s tím, že je tam 'n'.
    SWT
    SWT --- ---
    DANCHEZ: Njn, ony tyhle zajetý úzusy často prostě dobře fungujou ;)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    SWT: dik, ja nakonec zustanu u tech klasickych 30stupnu protoze to vychazi hodne na desetinne cisla a ten program zaokrouhluje uhly tak by to nebylo nikdy presny..
    pro zajimavost tady je ukazka co zhruba delam http://design.tutsplus.com/...working-with-orthographic-projections-and-basic-isometrics--vector-893
    SWT
    SWT --- ---
    Tak to potom jo, v tom případě lze použít ten můj výpočet, pro procentní vyjádření stoupání (či klesání), z tabulky v tvým prvním odkazu je 27deg 50,95%, což koresponduje s mým vypočteným 50%=26,565 deg. S tím kreslením ti neporadím, mám představu co je isometrické kreslení ale tím končím, nicméně za pomocí toho výpočtu nebo tabulky si odvodíš v pohodě úhel pro libovolná procenta a vice versa.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam