Tak vcera mi dorazilo takovyhle vreteno (foto ilustracni) a mam k tomu par otazek. Je to cinska klasika verze 65mm, 1.5kW, chlazeny vzduchem. Objednavali sme to pres ebay z nemecka s rocni zarukou a prislo to s predprogramovanym VFD, to je od nich hezky (asi jim to kazdej treti vracel kdyz to spalil protoze nevedel ze ho ma nejdriv nastavit). Nastaveny ale byly jen uplny zaklady aby to neshorelo, nejaky detaily sem si tam jeste dodelal (napr. minimalni otacky sem nastavil na 8000, aby se to stihalo chladit). Zajimaj me tyhle veci:
1.) Jak moc to ma hřát? mel sem to zaply cca 2 minuty a bylo to na dotek dost teplý. Sice ještě tak příjemně, že se na tom dala udržet ruka (hádám kolem 50C), ale bojim se aby to třeba při několikahodinovym jobu nedělalo problémy. Je normální, že se to i přesto že ti poměrně rychle fičí vzduch takhle ohřeje za pár okamžiků?
2.) Jak je to se zemenim? Konektor na motoru má 4 piny a stínění, ale zapojený jsou jen 3 piny bez stínění. Lidi si na to i tak kupujou 4 žilový kabely, má to nějakej význam? Mám málo místa v drag chainu, tak bych tam dal 3 žíly, pokud tam ta ctvrta nema nakej vyznam. Jak bych to měl zemnit? Rád bych to udělal nějak bezpečně, stroj je celej vodivej, takže bych nerad aby to někoho pokopalo když se něco posere, přeci jen číně moc nevěřim a na krytu motoru svítí fázovka (i když jde asi o indukci). Chci táhnout drag chainem extra zemnici vodic s odbockama, kterej propoji jednotlivy voziky stroje. taky je nutno dodat, že stejnym drag chainem pudou minimalne i kabely ke stepperum a endstopum. pomuze mi proti problemum, kdyz budu mit NC endstopy misto NO? Kabely budou sice vyhledove stineny, ale rad bych aby to bylo robustni i bez stineni. Asi dam jeste nakej malej kondenzator na endstopovy vstupy.
3.) Když má motor proudovej rating 8A, znamená to, že musí každá žíla v kabelu zvládnout 8A, nebo je to 8A dohromady ve všech žílách?